740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1137
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#1 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Ahoj,
Nejprve problém: při větší zátěži (jízda s větším naložením, jízda do kopce, předjiždění apod.) klouzala spojka - aneb motor se velice ochotně roztočil dle sešlápnutého pedálu, ale přenos na kola neproběhl. V určité chvíli se to od převodovky rozbručelo jako kdyby spojka poskakovala a pak už regulérně klouzala a přenos plného výkonu se nekonal.
Tak jsem koupil novou sadu a nainstaloval jí. Dal jsem nový přítlačák, lamelu i ložisko - když už, tak už. Chvíli to bylo v pohodě, tak jsem si řikal že problém vyřešen.
Nicméně velice rychle se to celé vrátilo a zde začíná má frustrace. Nevím, co s tím, protože co se dalo vyměnit jsem vyměnil (a ano, celé jsem to samozřejmě vycentroval apod, prostě výměna proběhla hladce a správně).
Seštelovat nemám co, neb mám hydraulické ovládání spojky a ne lankové, pochopil jsem to tak že ta hydraulika se o průběžné štelování jak se spojka opotřebovává stará sama. Napadá mě tedy snad jen zaměřit se na tu hydrauliku, ale co? Zavzdušnění? Mohlo by to dělat? Setkal jste se s tímhle někdo?
Jinak převodovku mám M46.
Dík za každý nápad či radu
Nejprve problém: při větší zátěži (jízda s větším naložením, jízda do kopce, předjiždění apod.) klouzala spojka - aneb motor se velice ochotně roztočil dle sešlápnutého pedálu, ale přenos na kola neproběhl. V určité chvíli se to od převodovky rozbručelo jako kdyby spojka poskakovala a pak už regulérně klouzala a přenos plného výkonu se nekonal.
Tak jsem koupil novou sadu a nainstaloval jí. Dal jsem nový přítlačák, lamelu i ložisko - když už, tak už. Chvíli to bylo v pohodě, tak jsem si řikal že problém vyřešen.
Nicméně velice rychle se to celé vrátilo a zde začíná má frustrace. Nevím, co s tím, protože co se dalo vyměnit jsem vyměnil (a ano, celé jsem to samozřejmě vycentroval apod, prostě výměna proběhla hladce a správně).
Seštelovat nemám co, neb mám hydraulické ovládání spojky a ne lankové, pochopil jsem to tak že ta hydraulika se o průběžné štelování jak se spojka opotřebovává stará sama. Napadá mě tedy snad jen zaměřit se na tu hydrauliku, ale co? Zavzdušnění? Mohlo by to dělat? Setkal jste se s tímhle někdo?
Jinak převodovku mám M46.
Dík za každý nápad či radu
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12087
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Pozor na to, spojka se nechá štelovat tim trnem, co přepákuje z pomocného spojkového válce na ložisko. Po puštění spojkového pedálu by ta páka měla být "skoro volná".
Předpokládám, že mastnou spojku si neměl a že bys jí případně očistil. Za jistých okolností ti tam může natéct olej z převodovky, ale pravděpodobnost mizivá.
Pak taky hraje roli tloušťka lamely, kupodivu jsou různé a některé se nesnesou.
Jak vypadala původní lamela? Pokud byla OK a stejně klouzala, tak už to tě mělo upozornit.
Předpokládám, že mastnou spojku si neměl a že bys jí případně očistil. Za jistých okolností ti tam může natéct olej z převodovky, ale pravděpodobnost mizivá.
Pak taky hraje roli tloušťka lamely, kupodivu jsou různé a některé se nesnesou.
Jak vypadala původní lamela? Pokud byla OK a stejně klouzala, tak už to tě mělo upozornit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13114
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#3 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Značka sady?
Mám totiž teď podobný problém s jednou P2, kde jsem někde v červnu loňského roku měnil komplet spojku včetně dvouhmoty a teď začala pánovi při plném výkonu taky klouzat.
Dával jsem vše Valeo.
Mám totiž teď podobný problém s jednou P2, kde jsem někde v červnu loňského roku měnil komplet spojku včetně dvouhmoty a teď začala pánovi při plném výkonu taky klouzat.
Dával jsem vše Valeo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1137
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#4 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Stará lamela byla sjetá a taková zaleštěná, ale asi by něco ještě vydržela. Auto s ní normálně jezdilo až na ty hraniční podmínky, kdy od toho chceš výkon. Příkládám fotku.
Mastnota tam teď není. Celé jsem to vyčistil a odmastil jak ze strany motoru, tak ze strany převodovky. Převodovku jsem onehdá pár let zpět přetěsnoval po nějakém domácím silikonovém kutilovi. ALe hlavně tam teď po sundání byla jen lehce mastná špína nalítaná tou velkou dírou pro ovládací páku - byla v háji ta krycí guma, ta je teď též nová. Takže vyčistěný a utěsněný prostor pro spojku. Ze strany od setrváku bylo komplet čisto, takže tam jsem to vyčistil jen tak ze sportu.
Na tu páku se zkusím podívat a zaverglovat s ní jestli má "volnost" či vůli, vím že tam na tom trnu na konci je závitová tyč a mám tam tuším dvě matky a o to je opřená ta páka co jde k ložisku. Vůbec mě nenapadlo s tím cokoliv dělat neb jsem o tom netušil.
ZNAČKA sady Luk, zpracování vypadalo poctivě
Mastnota tam teď není. Celé jsem to vyčistil a odmastil jak ze strany motoru, tak ze strany převodovky. Převodovku jsem onehdá pár let zpět přetěsnoval po nějakém domácím silikonovém kutilovi. ALe hlavně tam teď po sundání byla jen lehce mastná špína nalítaná tou velkou dírou pro ovládací páku - byla v háji ta krycí guma, ta je teď též nová. Takže vyčistěný a utěsněný prostor pro spojku. Ze strany od setrváku bylo komplet čisto, takže tam jsem to vyčistil jen tak ze sportu.
Na tu páku se zkusím podívat a zaverglovat s ní jestli má "volnost" či vůli, vím že tam na tom trnu na konci je závitová tyč a mám tam tuším dvě matky a o to je opřená ta páka co jde k ložisku. Vůbec mě nenapadlo s tím cokoliv dělat neb jsem o tom netušil.
ZNAČKA sady Luk, zpracování vypadalo poctivě
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#5 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
V overdrivu jsou taky spojky, ktery muzou prokluzovat, ale pro jizdu vpred je pro pripad spalenych spojek vlozeno ozubene kolo se zapadkama, takze kroutak nedrzi spojka, ale zapadky..., cili projevy prokluzujici spojky by se nemely pri jizde vpred objevit (proto se stav spojek v OD zkousi prudkym rozjezdem vzad).
Kdyby byl nefunkcni zapadkovej mechanismus a soucasne byly spaleny spojky v OD, tak by se ASI prokluzovani projevilo tim vic, cim by byl zarazen nizsi kvalt...
Pisu to proto, aby se zavada nehledala tam, kde by nutne byt nemusela, navic se psalo o nejakym hrceni jakoby od prevodovky - nektere OD taknejak zachrchlaji pri razeni 4 -) 5 bez vyslapnuti spojkoveho pedalu, t.j. s prokluzem spojky v OD.
Kdyby byl nefunkcni zapadkovej mechanismus a soucasne byly spaleny spojky v OD, tak by se ASI prokluzovani projevilo tim vic, cim by byl zarazen nizsi kvalt...
Pisu to proto, aby se zavada nehledala tam, kde by nutne byt nemusela, navic se psalo o nejakym hrceni jakoby od prevodovky - nektere OD taknejak zachrchlaji pri razeni 4 -) 5 bez vyslapnuti spojkoveho pedalu, t.j. s prokluzem spojky v OD.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1137
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#6 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Takže dnešní poznatky po odpoledni naplněném metodou pokus-omyl.
U slave cylindru aneb toho podružného válce, který vytlačuje čep tlačící přímo na páku k vypínacímu ložisku: mám tam čep, který má na konci závit a matku a konec toho závitu je strčený skrz díru v rameni. Zkoušel jsem s tím laborovat, ale bez jakéhokoliv výsledku - prakticky nezáleží na pozici matky, čep si prostě pořád vyjíždí stejně ven a šteluje si to hydraulika. Špatně nebo správně?
Pak jsem zkoušel vyšroubovávat otočný čep aneb pivot point, o který se opírá rameno uprostřed. Rozdíly tam byly, ale rameno se pořád prostě v klidové poloze opírá o ložisko a to tlačí na přítlačák, což způsobuje prokluz a tím jsem si po dnešním odpoledni naprosto jistý. Celý problém je v tom, že ložisko se prostě stále opírá a trochu tlačí a tím pádem není spojka sepnutá naplno a projeví se to právě při vyšších otáčkách, při rozjedu to poznat není.
Nakonec se mi při laborování s čepem na slave cylindru povedlo vyskočit píst a vyblila mi kapalina, takže jsem to dával dokupy a odvzdušňoval. Výsledkem je teď to, že to klouže ještě dřív než předtím, prakticky je to znát i při rychlejším rozjedu s odpichem.
Takže - nějaké nápady? Tím, že je celý systém očividně samostavitelný tak mě napadá jenom hydraulika aneb špatný buďto hlavní nebo ten podružný spojkový válec. Nebo taky oba. Nic jiného to být prostě nemůže.
Ještě jedna věc - slave cylinder je umísteň v objímce na převodovce a zajištěn ségrovkou. Pokud jí vytáhnu, tak se celý válec odtlačí dopředu tlakem hydrauliky aneb v klidu při vyšlápnuté spojce tam je pořád tlak, takže pak válec pořád tlačí na to vypínací rameno a ložisko je opřené o přítlačák. Je to špatně? Nemělo by to náhodou být tak, že když ségrovku sundám tak válec bude v té objímce na stejném místě a já jej jen vyndám? takhle se prakticky sám vystřelí ven směrem dopředu. T9m pádem tam nikdy nemůžu mít klidový režim a vždy mi to tlačí na to rameno...
Mám vyměnit spojkové válce?
U slave cylindru aneb toho podružného válce, který vytlačuje čep tlačící přímo na páku k vypínacímu ložisku: mám tam čep, který má na konci závit a matku a konec toho závitu je strčený skrz díru v rameni. Zkoušel jsem s tím laborovat, ale bez jakéhokoliv výsledku - prakticky nezáleží na pozici matky, čep si prostě pořád vyjíždí stejně ven a šteluje si to hydraulika. Špatně nebo správně?
Pak jsem zkoušel vyšroubovávat otočný čep aneb pivot point, o který se opírá rameno uprostřed. Rozdíly tam byly, ale rameno se pořád prostě v klidové poloze opírá o ložisko a to tlačí na přítlačák, což způsobuje prokluz a tím jsem si po dnešním odpoledni naprosto jistý. Celý problém je v tom, že ložisko se prostě stále opírá a trochu tlačí a tím pádem není spojka sepnutá naplno a projeví se to právě při vyšších otáčkách, při rozjedu to poznat není.
Nakonec se mi při laborování s čepem na slave cylindru povedlo vyskočit píst a vyblila mi kapalina, takže jsem to dával dokupy a odvzdušňoval. Výsledkem je teď to, že to klouže ještě dřív než předtím, prakticky je to znát i při rychlejším rozjedu s odpichem.
Takže - nějaké nápady? Tím, že je celý systém očividně samostavitelný tak mě napadá jenom hydraulika aneb špatný buďto hlavní nebo ten podružný spojkový válec. Nebo taky oba. Nic jiného to být prostě nemůže.
Ještě jedna věc - slave cylinder je umísteň v objímce na převodovce a zajištěn ségrovkou. Pokud jí vytáhnu, tak se celý válec odtlačí dopředu tlakem hydrauliky aneb v klidu při vyšlápnuté spojce tam je pořád tlak, takže pak válec pořád tlačí na to vypínací rameno a ložisko je opřené o přítlačák. Je to špatně? Nemělo by to náhodou být tak, že když ségrovku sundám tak válec bude v té objímce na stejném místě a já jej jen vyndám? takhle se prakticky sám vystřelí ven směrem dopředu. T9m pádem tam nikdy nemůžu mít klidový režim a vždy mi to tlačí na to rameno...
Mám vyměnit spojkové válce?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 494
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#7 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Za me mas v haji hlavni spojkovy valec. Repas nezkousej, neb v zadnem repas kitu neni pruzina ani ventilek na konci pistku.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1137
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#8 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Taky bych řekl, slave cylinder je jednoduchá věc - pružina a pak píst s těsněním. Měl jsem to nechtěně dnes rozdělané a vše vypadá v dobré kondici, není tam prakticky co by se pokazilo kromě těsnění, které mě těsní. Takže asi zkusím ten hlavní válec, to je jediná věc která dává smysl. Hledám právě nějaký popis jak přesně ten hlavni válec funguje, mám za to že při puštění pedálu by si měl zpátky nasát podtlakem kapalinu zpět a odtáhnout tak píst v tom podružném válci a uvolnit tlak na rameno. Jen netuším, k čemu je v tom podružném válci ta pružina, která tlačí pístek směrem ven z válce, když by to měla zvládat sama hydraulická kapalina.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#9 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Jednou se mi stalo u zadních brzd na 760, že se v hadici pravděpodobně odloupnul kus gumy, která pak fungovala jako zpětná klapka a brzdič tak zůstával viset. Tak jestli nemůžeš mít podobný problém v hadici před pomocným válcem. Jinak co se týče repasu, já si s repas sadou vždy vystačil, ale problém byl vždy opačný (spojka nešla vystavit, pedál na podlaze).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1137
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#10 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Jediné co mi je divné je tohle: všude jsem se dočetl že selhání hlavního válce jde ruku v ruce s tím, že podál je na podlaze a nejde řadit, protože chybí tlak. Já mám ten problém vlastně opačný
Nevíte někdo k čemu je v tom vedlejším válci kromě pístu ještě ta pružina?
Nevíte někdo k čemu je v tom vedlejším válci kromě pístu ještě ta pružina?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12087
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#11 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Pomocný spojkový válec, pokud ho vyndáš, má zustat tak, jak je, nic nevyjíždí. Tzn. máš tam furt tlak, kterej tam nemá co dělat.
a) viz peter cz,
b) hlavní válec málo vyjíždí (když pustíš pedál) a tlak se v okruhu neuvolní do nádobky.
a) viz peter cz,
b) hlavní válec málo vyjíždí (když pustíš pedál) a tlak se v okruhu neuvolní do nádobky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1137
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#12 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Hmmmm tak jsem teďka vyměnil hlavní spojkovej válec a přetesnil pomocnej, profouknul kompresorem hadici spojující ty dva válce a celý to odvzdušnil a problém trvá. Pořád zůstavá tlak v pomocným válci. Jediný co mě napadá je příliš dlouhá pružina v tom pomocným, protože pokud to je bez kapaliny a v klidovém režimu, tak je vlivem té vnitřní pružiny píst vystrčen až na konec těla toho celého válce. Tzn. kdybych tohle bral jako výchozí "klidovou" polohu čeou, tak jakékoliv zmáčknutí spojky nutně tenhle píst vyrazí z těla ven.
Napadlo mě tu pružinu zkrátit na půlku chodu pístu, aby ta klidová výchozí poloha byla zhruba uprostřed válce.
Kdoví totiž, jestli je ta vnitřní pružina originální a někdo s tím nelaboroval. Jinak budu muset koupit novej pomocnej válec, což je dalších 1200 Kč. To nejdřív zkrátím pružinu a pak kdyžtak objednám novej pomocnej válec.
Co vy na to?
Co znamená klidová poloha kapaliny? Podle mě to, že tam je úplně nulový tlak, tzn. tahle pružina v pomocným válci bude jako jediná vyvíjet tlak na píst. Pokud by tam měl být v klidové poloze podtlak, tak by si měl poradit s tou pružinou a přetáhnout jí zpátky. Ale nevím, přijde mi to jako blbost...
Napadlo mě tu pružinu zkrátit na půlku chodu pístu, aby ta klidová výchozí poloha byla zhruba uprostřed válce.
Kdoví totiž, jestli je ta vnitřní pružina originální a někdo s tím nelaboroval. Jinak budu muset koupit novej pomocnej válec, což je dalších 1200 Kč. To nejdřív zkrátím pružinu a pak kdyžtak objednám novej pomocnej válec.
Co vy na to?
Co znamená klidová poloha kapaliny? Podle mě to, že tam je úplně nulový tlak, tzn. tahle pružina v pomocným válci bude jako jediná vyvíjet tlak na píst. Pokud by tam měl být v klidové poloze podtlak, tak by si měl poradit s tou pružinou a přetáhnout jí zpátky. Ale nevím, přijde mi to jako blbost...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#13 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Ta pruzina ma samozrejme tlacit na vypinaciu paku a ta na lozisko. Inak by ti pocas jazdy vypadla tycka medzi pomocnym valcom a vypinacou pakou. Tlak tej pruziny nema sancu spojku zatlacit. Len pritlaci vypinacie lozisko na pritlacnu pruzinu spojky a eliminuje tak mrtvy chod. Rukou ju v pohode zatlacis.
S volou 1 az 3mm pracuje len lankova spojka.
S volou 1 az 3mm pracuje len lankova spojka.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1137
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#14 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Tak se konečně hlásím s vyřešenou závadou. Vtipná souhra okolností vedla od výměny spojky + přítlačáku vloni na podzim k přetěsnění vstřikovacího čerpadla, které chcalo naftu pod sebe a tamtudy se ta nafta dostala na spojku a stala se mastnou. Včera jsem to rozdělal, prakticky novou lamelu vyndal, dal do staré pánve a zalil perchlorethylenem a nechal koupat. Odmaštění spojkové lamely proběhlo na výbornou, v průběhu máchání jsem tomu párkrát pomohl šmrdláním štětečkem. Pak jsem to celé řádně odmastil a vyčistil na setrváku a složil to. Byl jsem nucen použít jiný přítlačák, neboť to co poslal Luk v sadě s lamelou se mi nelíbí - povrch je vroubkatý a ne vadou výroby, ale záměrně. Nevím kdo to designoval, ale dle mého názoru tohle vylepšení výrazně ubírá na styčné ploše. Takže jsem tam dal starý Sachs, který vypadá minimálně jetý a v pořádku.
Vše se teď zdá funguje dobře, vyzkouším v pátek dvouhodinovou cestou směrem na Vysočinu
Přikládám fotku odmaštěné lamely, kdyby to někdo někdy řešil. Pro hledání zde dávám heslo LAMELA od NAFTY. Koupel v perchloru stačila zhruba dvouhodinová. Dále přikládám fotku toho přítlačáku od Luku, který se mi opravdu nelíbí (ale na podzim při původní výměně jsem si toho vůbec nevšiml nebo si to prostě neuvědomil).
Vše se teď zdá funguje dobře, vyzkouším v pátek dvouhodinovou cestou směrem na Vysočinu
Přikládám fotku odmaštěné lamely, kdyby to někdo někdy řešil. Pro hledání zde dávám heslo LAMELA od NAFTY. Koupel v perchloru stačila zhruba dvouhodinová. Dále přikládám fotku toho přítlačáku od Luku, který se mi opravdu nelíbí (ale na podzim při původní výměně jsem si toho vůbec nevšiml nebo si to prostě neuvědomil).
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12087
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
S těma vroubkama... oni se po chvíli zakousnou a udělaji si cestičku v lamele a pak je ve výsledku kontaktní povrch větší, než když je to jen rovná plocha.
Perchloru bych se bál, aby nerozpustil něco v lamele a ta se pak nerozpadla. Proč si nezvolil obyčejný benzín?
Perchloru bych se bál, aby nerozpustil něco v lamele a ta se pak nerozpadla. Proč si nezvolil obyčejný benzín?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1137
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#16 740 D24TIC - prokluzování spojky po výměně za novou - co s tím?
Hmmm jako napadlo mě to, ale nevím zda-li se mi tomu chtělo věřit radši jsem volil starý Sachs...
No popravdě jsem nevěřil tomu, že techničák či čistič brzd by to vymyl a chtěl jsem mít jistotu. Perchlor je perchlor, v tý lamele není nic jíného než kovové části a to obložení a obložení se rozpadá pouze pokud ho spálíš, do té doby nezkřehne... Z mé zkušenosti perchloru kovy odolávají, hůř jsou na tom plasty.
No popravdě jsem nevěřil tomu, že techničák či čistič brzd by to vymyl a chtěl jsem mít jistotu. Perchlor je perchlor, v tý lamele není nic jíného než kovové části a to obložení a obložení se rozpadá pouze pokud ho spálíš, do té doby nezkřehne... Z mé zkušenosti perchloru kovy odolávají, hůř jsou na tom plasty.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek