kodování motorů

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 38
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: praha
Vůz: xc60

#1 kodování motorů

Příspěvek od volxc60 »

Ahoj, ví někdo kodování motoru Volvo - co které číslo /písmeno v kodu znamená pls
D4204T 4xxxx, nebo T 23..... atd díky moc

Pep
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 379
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 MY11 T6 AWD

#2 kodování motorů

Příspěvek od Pep »

Ahoj,
Pokud se nepletu (kdyžtak mne zkušenější opraví), tak první písmeno označuje benzin nebo diesel. Číslo potom počet válců, další dvě čísla pak objem motoru. Následující číslo by pak mělo značit počet ventilů na válec. Písmeno T je jako Turbo a poslední dvě čísla značí variantu motoru.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 38
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: praha
Vůz: xc60

#3 kodování motorů

Příspěvek od volxc60 »

Ahoj, díky, a za tím T může být u naftových motorů co tedy ?
dík
p

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 kodování motorů

Příspěvek od Urvanej »

cokoliv, záleží od výkonu a na autě, ve kterym to je
pokud se ptáš na to 4xxxx tak netušim
Tos vyčetl z TP? Jesi jo, tak to klidně může být kus výrobního čísla motoru
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#5 kodování motorů

Příspěvek od hajnej »

Mě to znaceni za T nedava zadnou logiku. Asi něco velice interního.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 kodování motorů

Příspěvek od Urvanej »

Tak třeba u D5 to je nejen interní, ale odlišuje to různý motory... protože konstrukčně moc stejnejch věcí (blok, možná) mezi první D5 120(96)kW a poslední 163kW asi nebude.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 38
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: praha
Vůz: xc60

#7 kodování motorů

Příspěvek od volxc60 »

ahoj, v papírech je T 23 a pak terpve číslo motoru....
ale na druhou stranu už D3 měli D 4204....
tedy co mají motory společné blok?? nebo jen počet válců a ventilů na válec???
to je tedy něco....
nemluvím o tom zda nemají společné některé závady....

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#8 kodování motorů

Příspěvek od Jakub Svoboda »

To číslo za T např. D5244T10, .....T11, T20, T21 je varianta motoru. Buď výkonová, nebo mírně konstrukcně pozměněná varianta vychazejicí ze stejného železa. Konkrétně u 5 válů D5 jsem sám osobně viděl asi 4 varianty.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 60
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S60 2,4 135kW MY02
Bydliště: Praha

#9 kodování motorů

Příspěvek od Poljot »

Petrol engines
Model Engine code Model year(s) Power at rpm Torque at rpm Displacement Comment
1.6 B4164S2 B4164S3 2005–2012 100 PS (74 kW; 99 hp) at 6000 150 N⋅m (111 lb⋅ft) at 4000 1,596 cc (97.4 in3) I4 16V Multipoint fuel injection
1.8 B4184S2 B4184S11 2005–2010 125 PS (92 kW; 123 hp) at 6000 165 N⋅m (122 lb⋅ft) 4000 1,798 cc (109.7 in3) I4 16V Multipoint fuel injection
1.8F Flexifuel B4184S2 B4184S8 2008–2010 125 PS (92 kW; 123 hp) at 6000 165 N⋅m (122 lb⋅ft) 4000 1,798 cc (109.7 in3) I4 16V Multipoint fuel injection E85
2.0 B4204S5 B4204S3 2004–2012 145 PS (107 kW; 143 hp) at 6000 185 N⋅m (136 lb⋅ft) 4500 1,999 cc (122.0 in3) I4 16V Multipoint fuel injection
2.0F Flexifuel B4204S4 2011–2012 145 PS (107 kW; 143 hp) at 6000 185 N⋅m (136 lb⋅ft) 4500 1,999 cc (122.0 in3) I4 16V Multipoint fuel injection E85
2.4 B5244S5 2004–2010 140 PS (103 kW; 138 hp) 5000 220 N⋅m (162 lb⋅ft) 4000 2,435 cc (148.6 in3) I5 20V Multipoint fuel injection
2.4i B5244S4 2004–2010 170 PS (125 kW; 168 hp) 6000 230 N⋅m (170 lb⋅ft) 4400 2,435 cc (148.6 in3) I5 20V Multipoint fuel injection
T5 B5254T3 2005–2008 220 PS (162 kW; 217 hp) 5000 320 N⋅m (236 lb⋅ft) 1500-4800 2,521 cc (153.8 in3) I5 20V Turbo Multipoint fuel injection
T5 B5254T7 2008–2012 230 PS (169 kW; 227 hp) 5000 320 N⋅m (236 lb⋅ft) 1500-5000 2,521 cc (153.8 in3) I5 20V Turbo Multipoint fuel injection
_________________
VOLVO S60 2,4 MY02, VOLVO V50 2,4i MY 04

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 60
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S60 2,4 135kW MY02
Bydliště: Praha

#10 kodování motorů

Příspěvek od Poljot »

Diesel engines
Model Engine code Model year(s) Power at rpm Torque at rpm Displacement Comment
1.6D D4164T 2005–2010 109 PS (80 kW; 108 hp) at 4000 240 N⋅m (177 lb⋅ft) at 1750 1,560 cc (95.2 in3) I4 16v Turbo Multipoint direct fuel injection
1.6D DRIVe D4164T 2005–2010 109 PS (80 kW; 108 hp) at 4000 240 N⋅m (177 lb⋅ft) 1750 1,560 cc (95.2 in3) I4 16v Turbo Multipoint direct fuel injection
D2 D4162T 2011–2012 115 PS (85 kW; 113 hp) at 3600 270 N⋅m (199 lb⋅ft) 1750 1,560 cc (95.2 in3) I4 8v Turbo Common rail direct injection
D2 DRIVe D4162T 2011–2012 115 PS (85 kW; 113 hp) at 3600 270 N⋅m (199 lb⋅ft) 1750 1,560 cc (95.2 in3) I4 8v Turbo Common rail direct injection
2.0D D4204T 2004–2010 136 PS (100 kW; 134 hp) 4000 320 N⋅m (236 lb⋅ft) 2000 1,997 cc (121.9 in3) I4 16v Turbo Multipoint direct fuel injection
2.0D (France) D4204T2 2005–2006 133 PS (98 kW; 131 hp) 4000 320 N⋅m (236 lb⋅ft) 2000 1,997 cc (121.9 in3) I4 16v Turbo Multipoint direct fuel injection
D3 D5204T5 2011–2012 150 PS (110 kW; 148 hp) 3500 350 N⋅m (258 lb⋅ft) 1500-2750 1,984 cc (121.1 in3) I5 20v Turbo Common rail direct injection
D4 D5204T 2011–2012 177 PS (130 kW; 175 hp) 3500 400 N⋅m (295 lb⋅ft) 1500-2750 1,984 cc (121.1 in3) I5 20v Turbo Common rail direct injection
D5 D5244T8 2006–2010 180 PS (132 kW; 178 hp) 4000 350 N⋅m (258 lb⋅ft) 1750-3250 2,400 cc (146.5 in3) I5
2.4D (Belgium) D5244T9 2007–2008 163 PS (120 kW; 161 hp) 5500 340 N⋅m (251 lb⋅ft) 1750-2750 2,400 cc (146.5 in3) I5
D5 (Belgium) D5244T9 2009–2010 163 PS (120 kW; 161 hp) 4000 340 N⋅m (251 lb⋅ft) 1750 – 3000 2,400 cc (146.5 in3) I5
D5 D5244T13 2009–2010 180 PS (132 kW; 178 hp) 4000 400 N⋅m (295 lb⋅ft) 2000 – 2750 2,400 cc (146.5 in3) I5
_________________
VOLVO S60 2,4 MY02, VOLVO V50 2,4i MY 04
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“