V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Pepak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 33
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 2,4i 103kw 03´

#1 V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

Příspěvek od Pepak »

Ahoj, chtěl bych požádat o radu, řeším to od března a už mi došly nápady.
Auto za jízdy náhodně vynechává, většinou při přidání plynu v nižších otáčkách (cca do 3 tisíc).
Aktuálně se to projevuje až po delší jízdě, při přidání plynu jakoby vynechá a pak se rozjede normálně, někdy mu to vydrželo i třeba 3-5s (když jsem na to měl nervy). Když podřadím tak to na 99% neudělá (a nebo to prostě ve vyšších otáčkách necejtim)
Přijde mi že se víc a dřív projevuje když je venku teplo, včera byla celkem kosa a neudělalo to na 60km ani jednou.
Na diagnostice není nic (Marra servis).
Pokud to dělalo hodně a měl jsem nervy to nechat tarokovat dlouho, objevila se hláška "Snižte otáčky nebo zařaťe vyšší rychlostní stupeň" nebo tak něco.
Nikde jsem tu hlášku nedohledal, ale přijde mi jako by si auto myslelo že je v omezovači.

Zatím jsem vyměnil/opravil:
- Svíčky komplet
- Kontrola a vyčištění vstřiků v Jetservisu (stejně jsem to chtěl udělat)
- Návštěva Marra servisu - snažili se, částečně se to zlepšilo, ale nedokázali to odstranit.
- Repase klapky MagnetyMaléry v ECU.de (časem by mě asi stejně čekala a Marra říkal že by to mohla být příčina)
- Zapalovací moduly - postupná výměna - 2 nové a pak nahrada staré za staré

Ještě mě napadá vyměnit snímač otáček klikové hřídele, ale už fakt nevím.

Předem dík za každou normální radu a poradu.

Pepák
_________________
V70 2,4i 103kw 03´

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13138
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

Příspěvek od raolsa »

Tlaky se měřily?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Pepak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 33
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 2,4i 103kw 03´

#3 V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

Příspěvek od Pepak »

Tlaky v pneumatikách jsou ok.
Můj tlak krve, když to vynechá, myslím trochy stoupne.
Tlak paliva jsem neměřil, za jízdy mi to přijde malinko nebezpečný :-D.
Napadlo mě i čerpadlo, ale to by spíš nedávalo ve vysokejch a tam je to v poho a většinou umře a je mrtvý.

Kompresní tlaky jsem neměřil, ale přijde mi dost nepravděpodobné že by válce najednou ztratily kompresi a za vteřinu by byla zpátky.
Volnoběh je v poho a tam by se to projevilo asi nejdřív, třeba horšímy starty (ve 2000ot je nějaká komprese vždycky)
Olej to nežere, motor nekouří.

Projev je 99% elektrika, je to on/off/on závada a ty moc často nebývají mechanické.

četl jsem tu o ECU smrti, ale tam bych čekal že vypadne víc věcí najednou, ne jen motor.
_________________
V70 2,4i 103kw 03´

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12095
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

Příspěvek od Urvanej »

Neporadim, jen by to chtělo online data, když to vynechává. Třeba info z váhy, tlaku paliva apod.
Ta hláška by mohla jít třeba taky z čidla klepání, ale to si cucám z prstu, zkušenost 0.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2926
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#5 V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

Příspěvek od Vapik »

Hele tohle může klidně dělat ta komprese, já bych ji změřil, je to za chvíli a skoro nic to nestojí.

Pepak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 33
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 2,4i 103kw 03´

#6 V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

Příspěvek od Pepak »

Jj, online trace data by byla super, ale boužel nemám jak to udělat.
"Origo" čínský DICE mi umřelo, druhou čínskou náhradu se mi nepodařilo rozchodit a BT bazmek ELM327 je na trace podle mě k prdu (pozná se štěstím když někde něco trvale umře).
Ale jestli někoho napadá jak to natracovat tak to rád zkusím.

Komprese povedu v patrnosti a příležitostně nechám změřit, ale moc tomu nevěřím.

Jak nad tím přemejšlím tak snímač otáček je asi taky nepravděpodobnej, to by stejně asi šílel otáčkoměr ne? A ten i při tom tarokování ukazuje furt správný otáčky, třeba 2000 a nevyletí na 8000 nebo tak.
_________________
V70 2,4i 103kw 03´

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 718
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#7 V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

Příspěvek od kishmick »

Zdar! Vyměň(vyčisti) si to, co je první na řadě. A to: palivový filtr(nový) a hlavně váhu vzduchu (vyčisti-třeba čističem na brzdy). Mě to skoro vždy, co se týkalo kolísání otáček, pomohlo. Je to laciný a hodně účinný. Například svíčky by měly vynechávat až ve vysokých otáčkách-ty to nebudou.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Pepak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 33
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 2,4i 103kw 03´

#8 V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

Příspěvek od Pepak »

Dík za nápad, zkusím ten filtr i váhu vzduchu. 👍
Váhu počítám stačí prostriknout cisticem
_________________
V70 2,4i 103kw 03´

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 458
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

#9 V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

Příspěvek od Laurel »

Nemůžou to dělat takový ty zpětný ventilky na podtlakových hadičkách?
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo V70 B5244S
Bydliště: Liberec

#10 V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

Příspěvek od Borderer »

Já bych šel spíš po směsi. Horší zapalování by se podle mne muselo projevovat pravidelněji a i v jiných situacích. Třeba když ve vyšších otáčkách z decelerace šlápneš podlahu, přeběhový režimy, který bývají zpravidla bohatší.
Chtělo bych to projet s VIDOU a sledovat live data všeho, co má co dočinění s bohatostí směsí. Podobně se mi chovalo auto, když zlobilo čidlo teploty motoru. Chybu neházelo, ale graf prozradil, že se sem tam objeví -40°C třeba na pět minut nebo i pár vteřin. Pak byl klidně zase 100km pokoj.
Tlaků bych se asi taky nebál, pokud do toho nemůže kecat elektronika. Před lety jsem vinou nekompetentního dělníka AZNP zadřel motor (špatně spárované vložky a písty v sadě). Dva válce byly OK, třetí válec měl kompresi 4 bary, čtvrtý válec měl kompresi 2 bary. Dokonce sem s tím dojel i domů 100km a hlavně projev byl takový, že motor byl samozřejmě strašně línej, nejel, ale od nějakých 2 000 otáček jel na všechny 4 a necukal.

Pepak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 33
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 2,4i 103kw 03´

#11 V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

Příspěvek od Pepak »

@Laurel - moc netuším jaký ventilky máš na mysli, mohl bys to upřesnit a jak je vyzkoušet?
@Borderer - projev je nejčastěji v nízkých otáčkách (do 2000-3000) při přechodu. Šlápnu na plyn a motor jakoby vynechá, případně vynechává (tarokuje) třeba i 2-3 vteřiny. Po podřazení je to cajk a jede to normálně.
Dělá to fakt jen v přechodu v nízkejch, ještě mě napadl třeba regulátor tlaku paliva, ale zase, jak za jízdy měřit že to poklesne (dlouhá hadíce s manometrem zpodhaubny do kabiny?? mějaký bezdrát čidlo a trace na mobilu/kompu??)
Aktuálně se to projevovalo třeba až po 60km, ale má bejt vedro a v teplu to bylo častější, tak uvidim.
Live data by byla super, ale DICE mi zdechlo :-(.
Kdyby byl někdo z Prahy s VIDOU a DICE ochotný obětovat čas až se to začne zase projevovat, bylo by to super.
_________________
V70 2,4i 103kw 03´

Pepak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 33
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 2,4i 103kw 03´

#12 V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

Příspěvek od Pepak »

Jelikož nesnáším témata kdy někdo řeší chybu a pak už se nedozvím čím to bylo, tak posílám výsledek snažení.

Vypadá to že byl skutečně načatý jeden zapalovací modul, po přeházení modulů to na čas přestalo, pak se zase objevilo. Následně jeden modul konečně odešel tak, že to vyhlásilo chybu kterou přečetl ten ELM a řekl i konkrétní válec.
Po výměně dotčeného modulu za nový se zdá, že je všechno v pořádku (už cca 2 měsíce).
_________________
V70 2,4i 103kw 03´

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 617
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#13 V70 II 2,4i 2003 vynechávání motoru - za tepla

Příspěvek od kolemjdouci »

díky za rozluštění, může se hodit. Přesně jak píšeš, málokdo nakonec řešení prozradí.
_________________
škatule hejbej se
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“