Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
ren
Offline
Příspěvky: 910
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Myslím si, že když budou mít všechny 4 pneu značku 3PMFS, nemůže ti říct nikdo ani popel.

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 991
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirkaTDI »

Celoroční pneumatika je z pohledu legislativy a označení zimní pneumatikou, takže žádný problém.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Mám problém se spojkou. Auto při rozjezdu cuká. Ale cuká jen a pouze v případě, že spojka je v částečném záběru a s plynem (i malým). Jakmile spojka plně sepne, je vše OK. Pokud rozjíždím bez plynu (manuál si při rozjezdu sám přidává otáčky, než spojka plně sepne), rozjezd je hladký, ale jen se plynu sebeméně dotknu, hned to kope. Cukání je přesně v rytmu 1x za jednu otáčku motoru.
Myslel jsem, že dvouhmota, ale nijak jinak se neprojevuje. Mohu dát plný plyn od volnoběhu a nikde nic nemlátí, necuká, nevibruje. Typicky, kdy se dvouhmota ozve je do kopce, hodně nízké otáčky a plný plyn. U mě nic takového se neděje. Start i vypnutí motoru také bez pazvuků.
Může být připečený přítlačák nebo tak něco? Po neděli se bude měnit úhlovka, tak že bych při jednom nechal udělat tohle. Jen se mi nechce dávat celý set s dvouhmotou, pokud by to bylo jen přítlačákem. Už tak bude ta úhlovka větší výdej, než by bylo příjemné. :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5855
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Nemůže to způsobovat čidlo sešlápnutí spojky?

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Nevím, ale to by asi nemělo pak vliv, zda rozjíždím s plynem nebo bez. :oops:
Diagnostika je čistá. Přijde mi to jako čistě mechanický problém.

Přidáno za 47 minut 34 sekund:
Když by byla např. prasklá pružina na spojkové lamele, jak by se to projevovalo?
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Nechtíc jsem si v dílně převrátil bezúdržbovou baterii do zahradního traktoru a vytekla mi z ní kyselina. Jde jí nějak dolít nebo je na vyhození?
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13323
Registrován: 15 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

leda navrtat... ale stejně bys musel vylít všechno a rozumně rozlejt do všech stejnou měrou, protože i koncentrace kyseliny určuje stav nabití...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Škoda, byla pár měsíců stará.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5855
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Já jsem nedávno navrtal baterii, ale ta byla vyvařená. "Pouze" jsem dolil jen destilku a jede dál.

Takže sloupnout samolepky, a na lesku plastu jsou vidět kruhovitá místa pro navrtání. Vrták 8-9mm provrtat, vylít vše a nalít kyselinu s hustotou plné nabitosti.

Nabít, zkontrolovat hladinu, případně dolít, zalepit a jede se dál.

Paťa
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 220
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Paťa »

Já jen doporučím tohle vše dělat v rukavicích a s celoobličejovým štítem.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Tohle je baterie za 700 (nějaká cca 20Ah). To mi nestojí za případné popáleniny nebo díru v montérkách :D
Jen jsem chtěl vědět, zda nestačí nalít elektrolyt třeba přes odvzušňovací ďouru. Ale to by se fakt nedostal do všech sekcí. Takže hold na jaře nová.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

ren
Offline
Příspěvky: 910
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Co je to konkrétně za baterku a kolik za ní chceš?

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Dvě kila i s dopravou (zásilkovna)?
IMG_20251109_170904.jpg
Když tak přes SZ, ať tu neplevelíme.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

ren
Offline
Příspěvky: 910
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Napíšu do PM, ať to tu neplevelíme.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13323
Registrován: 15 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

to horní "víko" je většinou vařený ultrazvukem, ale jak se šetří na všem, tak to někdy jde utrhnout :-) a neni třeba vrtat :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 2114
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Pánové, zdravím všechny po nějaké době, řešil jsem teď malý domácí "projekt", tak jsem nestíhal a chtěl jsem se i pochlubit v rubrice "Co mně potěšilo". Ale Volvo se asi cítilo zanedbané, tak se přihlásilo o pozornost :D

Omlouvám se, hledal jsem ten Topic, ale nenašel, nicméně si pamatuju, co v něm bylo. Můj dotaz je, zda někdo už nezkusil něco dalšího. Běží mi na Sahaře permanentně jeden větrák (dvouvětrák DR01), přes VIDU to nejde vůbec ovládat, ať v ručním módu nebo v automatickém. Téměř jistě je to ta jednotka. V tom tématu jsem viděl, že někdo doporučoval pouze originál jednotku, protože někomu nefungovala druhovýroba.

Blbý je že ve VIDA nemám žádné číslo (je tam jen NS), takže se mi i blbě hledá, která jednotka od Volva je správná, asi by to přes různé odkazy mohlo být 31305106, ale nevím. Zkoušel jsem hledat i na RRR.LT, nicméně když jsem jednotku vyfotil, zjistil jsem, že cenově atraktivní kusy mají jiné číslo. Originál, pokud jsem správně našel je lehce přes 5 000 Kč.
image.png
DOTAZ ZNÍ:
1. Nezkoušel někdo v mezičase nějakou alternativu?
2. Na Scandix jsem našel 2 jednotky pro moji konfiguraci DR01 a) originál za 195.32 EUR a b) asi nějakou náhradu za 97.23 EUR. Když to nabízejí na Scandix, snad by ta náhrada mohla fungovat?

Díky moc předem a omlouvám se za dotaz, chtěl jsem to jen zkusit než bych kupoval origo :)
image.png
https://www.skandix.de/en/spare-parts/cooling-system/radiator-fan/control-unit-radiator-fan/3027/
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14802
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Já jsem ji na XC60 zkoušel, ale nakonec byl problém jinde tak jsem ji vracel. Kupováno v Kelly tenkrát za 4500,- Kč. Koukám, že zdražili.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tomas78
Offline
Příspěvky: 2114
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Pokud je to ona, tak aktuálně takto:
image.png
Jak jsme se tu s Kubou bavili, ty díly na P3 zdražují :no: Možná zkusím ještě AV díly. U mne to bude myslím ta jednotka, jede sice jen jeden ventilátor, ale zkoušel jsem to z VIDA ovládat a nic. Ideál, kdyby to šlo příp. vrátit. Já bych to i zkusil odpojit aby auto bylo pojízdné *), když je zima, ale teď jsou tu tak brutál kolony, že i tak mám strach, že to manželka uvaří. Nevím ... :)

*) odpojil jsem baterku
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14802
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Zkus prohodit konektory od motorů větráků do jednotky. Taky je možný, že by jely oba větráky, ale jeden je mrtvý.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tomas78
Offline
Příspěvky: 2114
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Děkuji za tip, to mne nenapadlo :thumbup: Hned jsem zaběhnul do garáže a ten kabel z malého větráku nedosáhne do konektoru pro velký větrák (už jsem to nechtěl v noci vycvakávat). ALE zapojil jsem velký (funkční) větrák do vedlejší zástrčky a tam se netočí. Takže ten první odpich bude prostřelený (tipuju nějaký PWM s tranzistorem), ale teoreticky by mohl být funkční ten druhý odpich.

Zkusím zítra vzít VIDA a vyzkoušet, jestli ten malý větrák reaguje. Jestli jo, tak bych ho odpojil a nějak ochránil konektor a šoupnul bych tam do zásuvky ten velký větrák. Ten to teď v zimě utáhne. No a mezitím seženu jednotku a manželka nebude na mne naštvaná, že Volvo nejede. Si to maluju, uvidíme :D Každopádně DĚKUJI! :)

ren
Offline
Příspěvky: 910
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Prý tam lítají tranzistory a blbě se to rozdělává, bez infra ohřevu to asi nejde. Nicméně tady dva případy tranzistoru:

https://rutube.ru/video/25115ce1d2d287f28434a578860c46ec/

https://www.drive2.ru/b/453027104141869092/

Možná by se vyplatilo dát to někomu kdo má vybavení, aby to opravil. Jinak tranzistory prý lítají když jsou staré větráky a mají přidřená ložiska.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 2114
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

@raolsa: jsem nevěřící Tomáš, takže mi to nedalo :D Odpojil jsem ten velký větrák, malý normálně po startu šlape a funguje i povelování z VIDA (100/50/10%). Velký větrák jsem zatím nepřipojil, nevím jestli jsou oba kanály dimenzovány stejně. Naštěstí je zima, tak by to ten malý s trochou rozumu měl utáhnout než to dořeším (získám čas). Nechal jsem to do rána na baterce, jestli ta jednotka nežere proud ještě nějak vevnitř, ráno uvidíme.

@ren: děkuji za odkazy, ráno na to v klidu mrknu. Cíleně jsem ten velký větrák nezkoušel, ale nezdál se mi náhodným pootočením přidřený. Ale věřím, že to může být ono. Ve VIDA jsem žádnou zpětnou vazbu o rychlosti větráků neviděl, na motory jdou jen 2 "fousy", tj. nevypadá to na čidla, tedy tipuji jednoduchá (PWM ?) regulace bez vazby. A do jednotky 2 silové vodiče + jsem tam viděl jeden fialový kablík ... Tedy asi se zpátky do ECM nedostane info, že je problém. Vařím z vody, ráno moudřejší večera, prostuduji odkazy :)

EDIT: koukal jsem na to, oboje (dle očekávání) stejná závada. Parádní postup, jsou to koumáci. Opravit by se to dalo, ale bohužel nemám výbavu. Něco seženu a tuhle nechám do zásoby pro případnou opravu :)

Moc děkuji oběma za rady! :thumbup:

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6078
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Vyndej velký větrák a výměn si uhlíky v motoru.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Tomas78
Offline
Příspěvky: 2114
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Kubo děkuji! Zrovna jsem si říkal jak psal ren výše, že to nebude primárně jen závadou jednotky. Udělám to co nejdříve, každopádně ten funkční kanál jednotky stejně budu muset přepojit na ten velký ventilátor, protože kdybych to nechal na tom malém, tak se nebude chladit jednotka protože je chlazená ofukem z velkého ventilátoru. Tak doufám, že to chvilku vydrží v provozu (když je zima) než dorazí jednotka a udělám ten větrák :)

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6002
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Neválí se někomu doma stará hra na PC: Starcraft II?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé