Baterie

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6030
Registrován: 9 roků
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Satanda
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Český Krumlov
Vůz: 850R
Zabanován: za 3 varování

Baterie

Příspěvek od Satanda »

Ale čtu, akorát nechápu. Když vytáhnu konektor z krabičky BMS, tak mám obyčejné dobíjení a nemusím nic resetovat, nebo ne?

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6030
Registrován: 9 roků
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Proto se musi dobit, udelat reset a pak odpojit.
Jinak si bude vuz furt v pameti senzoru myslet, ze ma treba jen 65% nabiti.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Satanda
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Český Krumlov
Vůz: 850R
Zabanován: za 3 varování

Baterie

Příspěvek od Satanda »

Heuréka, děkuji za trpělivost, asi pochopil. Takže s odpojeným BMS řídící jednotka stále pracuje s posledním zaznamenaným údajem o napětí baterie? Já jsem o tom nepřemýšlel, protože BMS jsem odpojil když bylo vše v pořádku a nikde žádná hláška.

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4834
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Baterie

Příspěvek od jancho »

Přesně tak
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 757
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

Ani hláška o nefunkčním S/S?
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Satanda
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Český Krumlov
Vůz: 850R
Zabanován: za 3 varování

Baterie

Příspěvek od Satanda »

Nemám na žádném Volvu S/S.... Když vytáhnu kablík BMS na služební Octavii, hláška o S/S se čas od času objeví. Předpokládám, že hlášku ukážou všechna auta která mají S/S.

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2296
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Baterie

Příspěvek od Munga »

Origo. baterie teď kroutí šestý rok s bufíkováním tak bych měl rovnou vyměnit než mne to někde nechá - dal bych zase origo. jenže od loňska jed pod jiným číslem a prý i jiný výrobce. Nevěřím že zůstala kvalita a spíš tipuji že se to bude naopak tak nevím ..
Je tu populární Yuasa i když v moto aku to už dlouho není co dřív.
Do xc60 koukám po téhle : https://www.topbaterie.cz/autobaterie-yuasa-silver-high-performance-85ah-12v-800a-ybx5115-p19492/?cid=220
Je už nějaká zkušenost s bufíkováním pár sezon jestli drží?

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13218
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Baterie

Příspěvek od Urvanej »

Asi bych to s preventivní výměnou nehrotil... přece jen ti může ta nová umřít dřív, než by pošla ta stará :D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2296
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Baterie

Příspěvek od Munga »

Ona ukazuje V vlastně v pohodě, ale baterka v Dieslu ze zkušenosti odejde najednou a když to člověk nepotřebuje. Já spíš abych měl připravenou variantu co jet hned koupit a neřešil až kixne což se stane pač 2roky přesluhuje :)

Vojta J
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha 5
Vůz: V70 P3 D5 151kW AWD

Baterie

Příspěvek od Vojta J »

Ahoj, je nutné resetovat BMS u V70 P3 D5 rv 2011 bez stop-start při výměně baterie? Díky za zprávu.
_________________
V70 P3 2011 D5 D5244T10 151kw AWD (8,1l/100km)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3635
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

Ano
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Vojta J
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha 5
Vůz: V70 P3 D5 151kW AWD

Baterie

Příspěvek od Vojta J »

Díky. Ještě se zeptáme dáváte někdo místo originální NE-stop-start baterie neorigo EFB např. Exide pro vyšší životnost, má to význam? Jsou potřeba nějaké kroky navíc v BMS?
_________________
V70 P3 2011 D5 D5244T10 151kw AWD (8,1l/100km)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14724
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Baterie

Příspěvek od raolsa »

Neorigo baterie se používají úplně běžně. V BMS není, krom resetu, potřeba nic jiného dělat.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6030
Registrován: 9 roků
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

A nebo ten nesmysl na + polu odpoj a hotovo. Tedy az po resetu a montazi dobite baterie.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Vojta J
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha 5
Vůz: V70 P3 D5 151kW AWD

Baterie

Příspěvek od Vojta J »

Po odpojení malého kablíku na + nabíjí konstantně? Víš na jaké napětí?
_________________
V70 P3 2011 D5 D5244T10 151kw AWD (8,1l/100km)

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 757
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

U mě 14.4 - 14.7 konstantně - měřeno pouze přes obd aplikaci. Multimetrem jsem to nekontroloval.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

TMatura
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Xc70 2015 D4 AWD Rich Java D5244T12

Baterie

Příspěvek od TMatura »

Ahoj, dneska manželka nenatočila, takže průser 🤣

Vybírám do Xc70 2016 baterku o rozměru 353×175×190, jak už tu někdo psal vejde se bez problémů, a dělá se v kapacitě až 100ah. Musí byt nová baterka přizpůsobená pro start stop, když má auto pomocný akumulator pro start stop? Jen doplním, ze start stop pokaždé vypínám.

Případně kdyby měl tip na konkrétní baterku se kterou ma dobrou zkušenost budu jen rad 👍

Díky za odpovědi.

dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3807
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Baterie

Příspěvek od dumi.cz »

Majkl1 píše: 09 lis 2025 11:18 U mě 14.4 - 14.7 konstantně - měřeno pouze přes obd aplikaci. Multimetrem jsem to nekontroloval.
to uz je trvale docela dost, celkem si to koleduje o postupne vyvareni baterie....
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Tod2
Offline
Příspěvky: 3635
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

moje kára nabíjí v zimě klidně i 14,8-15V, v létě 14V
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 757
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

dumi.cz píše: 12 lis 2025 10:16
Majkl1 píše: 09 lis 2025 11:18 U mě 14.4 - 14.7 konstantně - měřeno pouze přes obd aplikaci. Multimetrem jsem to nekontroloval.
to uz je trvale docela dost, celkem si to koleduje o postupne vyvareni baterie....
S tím nic nenadělíám :D Se zapojenou druhou baterkou to dávalo 16.6V. Ale nabíjelo to jen z kopce, když nebyl sešláplný plyn. Jinak jízda bez nabíjení, respektive nějakých cca 13V. Takže pro mě jednoznačně lepší, než originální zapojení. Obzvlášť, když denně bufíkuju.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5813
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Baterie

Příspěvek od Romulusw »

No jo, ale na rovinkách jdeš v celkové bilanci do mínusu, baterie trpí a je stále v deficitu :(

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 757
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

Proto jsem to odpojil a jsem bilančně v plusu.
Někde v aplikaci (Car scanner) je možné sledovat jak a kolik jde proudu. Zda do baterie nebo z baterie. Takže vím, že s HW odpojeným S/S je to OK.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6030
Registrován: 9 roků
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

TMatura píše: 12 lis 2025 10:10 Ahoj, dneska manželka nenatočila, takže průser 🤣

Vybírám do Xc70 2016 baterku o rozměru 353×175×190, jak už tu někdo psal vejde se bez problémů, a dělá se v kapacitě až 100ah. Musí byt nová baterka přizpůsobená pro start stop, když má auto pomocný akumulator pro start stop? Jen doplním, ze start stop pokaždé vypínám.

Případně kdyby měl tip na konkrétní baterku se kterou ma dobrou zkušenost budu jen rad 👍

Díky za odpovědi.
Yuasa YBX 5110 nebo ta 100 YBX5019 klidne ji tam dej a SS neres.

Zde odkaz par steanek zpet.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1043951#p1043951
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Vojta J
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha 5
Vůz: V70 P3 D5 151kW AWD

Baterie

Příspěvek od Vojta J »

TMatura píše: 12 lis 2025 10:10 Ahoj, dneska manželka nenatočila, takže průser 🤣

Vybírám do Xc70 2016 baterku o rozměru 353×175×190, jak už tu někdo psal vejde se bez problémů, a dělá se v kapacitě až 100ah. Musí byt nová baterka přizpůsobená pro start stop, když má auto pomocný akumulator pro start stop? Jen doplním, ze start stop pokaždé vypínám.

Případně kdyby měl tip na konkrétní baterku se kterou ma dobrou zkušenost budu jen rad 👍

Díky za odpovědi.
Uděláš foto jak to vypadá s tou 353x175x190mm? 🙄 Podle mě nezavřeš ten první kryt.
_________________
V70 P3 2011 D5 D5244T10 151kw AWD (8,1l/100km)

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé