Cistenie EGR -D5

Nejdříve se podívejte SEM - Již vyřešené problémy

Moderátor: wickey

Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
  • Autor
  • Zpráva
Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 541
Registrován: 16 črc 2009 23:31
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

Cistenie EGR -D5

Příspěvek od Drak3n »

Rozhodol som sa trosku nazriet do hadic a posivetit si na EGR , na jednom anglickom fore som nasiel navod ako na to a tu je vysledok :

rozoberane :
[img]http://img294.imageshack.us/img294/1576/egrxl.jpg[/img]

pohlad na kovovu cast , ktora potom isla von :
[img]http://img196.imageshack.us/img196/8083/dsc00440fm.jpg[/img]

toto je obsah velkej gumenej hadice :
[img]http://img24.imageshack.us/img24/7966/dsc00443tf.jpg[/img]

[img]http://img532.imageshack.us/img532/1328/dsc00446q.jpg[/img]

toto je hmota , ktoru sa mi podarilo odtial dostat von :
[img]http://img26.imageshack.us/img26/2716/dsc00449vs.jpg[/img]
vrecusko bolo ku podivu celkom tazke , takze verim , ze sa autu ulavilo . na prvy start sa mi zdalo , ze je auto tichsie a kludnejsie. trosku som ho bol prehnat a pri tempomatovej 80km/h na rovnej ceste ukazoval PP spotrebu od 2.2 do 2.5 . no som zvedavy co ukaze cas .auto ma len 130 000km !! anglican to robil a mal tusim viac ako 120 000 mil , tak si predstavte kolko tohto svinstva tam je po takom najazde !!
Naposledy upravil(a) Drak3n dne 15 kvě 2012 20:58, celkem upraveno 2 x.
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

Pavluňa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1063
Registrován: 20 zář 2008 20:54
Bydliště: Kolín
Vůz: Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v.
Bydliště: Kolín

Re: Cistenie EGR

Příspěvek od Pavluňa »

Peknej humus jen co je pravda :bad: jsem zvedavej,jak to bude vypadat u me az se do toho na jara pustim :unknown:
Naposledy upravil(a) Pavluňa dne 03 bře 2010 22:42, celkem upraveno 1 x.
_________________
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)

vatak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 32
Registrován: 08 úno 2010 14:21
Bydliště: Brno

Re: Cistenie EGR

Příspěvek od vatak »

pro méně zainteresované. Co je to EGR a čemu by vyčištění mělo pomoci?

edit: tady je k tomu rozsáhlý topic: EGR ventil
_________________
V70 I; 1999; 2,5TDI automat

kef
Offline
Příspěvky: 57
Registrován: 20 říj 2007 06:58
Vůz: XC90 D5,r.2006
Bydliště: Dolní Bečva

Re: Cistenie EGR

Příspěvek od kef »

tys jako vyčistil jenom ty dvě věci? tu gumovou hadici a ten kovový díl? nemělo by se vyčistit i něco víc, nějaká klapka atd?
_________________
XC90 D5 136kw,2006
Bylo:V70 D5 120 kw,2002

DarkLight
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 17
Registrován: 19 lis 2010 19:58
Bydliště: Babice nad Svitavou

Re: Cistenie EGR

Příspěvek od DarkLight »

ještě by bylo značka ideál vyčistit ten horní hliníkovej díl-sací potrubí.ale jak koukám na fotky tak budou asi potřeba oddělat vstřiky? =@
pamatuju se když jsem tohle dělal u okty která měla od novýho nalítanejch 110 tis km-no napřed jsem to odrýpal šroubovákem a hliník odlitek máchal a štětečkoval v áčku dokud nebyl jako znovuodlitej...výsledek auto jelo jak po čipu,měla teda směšných 66Kw :P
_________________
S60 D5 120 kw 2003

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 541
Registrován: 16 črc 2009 23:31
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

Re: Cistenie EGR

Příspěvek od Drak3n »

ahojte , pocujte . na hornom obrazku , medzi cislom 2 a samotnym egr ventilom , ma tam byt tesnenie ? dnes som chytil hadicu veducu od turba do egr a bola odspoud od oleja , co nieje dobre , tak by ma zaujimalo , kde sa tam ten olej nabral . hadica je nova .
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

Darrio
Offline
Příspěvky: 74
Registrován: 13 pro 2010 08:58
Bydliště: Košice

Re: Cistenie EGR

Příspěvek od Darrio »

Drak3n píše:ahojte , pocujte . na hornom obrazku , medzi cislom 2 a samotnym egr ventilom , ma tam byt tesnenie ? dnes som chytil hadicu veducu od turba do egr a bola odspoud od oleja , co nieje dobre , tak by ma zaujimalo , kde sa tam ten olej nabral . hadica je nova .
Cislo 2 je zmiesavac (hlinikovy diel kde sa zmiesava cisty vzduch z chladica vzduchu s vyfukovymi plynmi z vyfuku, ktore tam pusta samotne EGR). Samotne EGR je namontovane nad Turbom na vyfukovom potruby (zvodoch) a z neho ide hadica az k tomu zmiesavacu.

Neviem kde si mal ten olej na hadici??? Zvonku? Zvnutra??
_________________
Volvo S60 D5, 120 kW, r.v. 2002, koža, navi + TV, telefón
EX: Fiat Bravo 1,6 16V, 76 kW, r.v. 1998
EX: Daewoo Lanos 1,5 S, 63 kW, r.v. 1998
Este bol doma aj Fiat Croma 2,0 i.e., 88 kW, r.v. 1988

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 541
Registrován: 16 črc 2009 23:31
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od Drak3n »

http://forums.t5d5.org/topic/17141-d5-t ... ge__st__40
takze , tu je link na egr , pri druhej generacii D5 , ktora sa montovala aj do tretej generacie V70 :) (treba scrollovat nadol , tam su obrazky)
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 9764
Registrován: 19 zář 2008 22:04
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 P2 S80 P3

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od hajnej »

ještě doplním pěkný návod pro 2,4D a D5 201-2004 http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=678805
_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +330tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG

suflonr
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 26 pro 2011 13:57

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od suflonr »

Tak cez víkend som ich aj trošku precistil a poviem vám že tam toho bordelu bolo dosť. D5 ma najazdené cca 280tis. Neexistuje na to nejaký prípravok ktorý by mohol vyčistiť aj ten vrchný krit bez toho aby sa musel demontovať?
_________________
Volvo V70 D5 120kW automat, 2002, Pacific /Nautic / Dark blue pearl

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 541
Registrován: 16 črc 2009 23:31
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od Drak3n »

myslim si , ze po 280tis km tam bude ten sajrajt tak zapeceny , ze ine ako rozobratie a nasledne drhnutie benzinom nepomoze .
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 9764
Registrován: 19 zář 2008 22:04
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 P2 S80 P3

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od hajnej »

ono to vlastně není uplně čištění egr ventilu jako takového, ale směšovače. na samotný egr se člověk dostane hůře viz
_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +330tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 9764
Registrován: 19 zář 2008 22:04
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 P2 S80 P3

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od hajnej »

jak tak koukám, největší bordel je stejně v tý mřížce, takže to snad má cenu dělat jen komplet všechno dle toho návodu z youtube
_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +330tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 02 úno 2008 20:57
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od trapiz »

no tak sem to neska taky vyčisti ale janom tan zakracenej postup , ale i přesto je to znat auto jede o 50% líp když skusim tan delší není tam nekde hadice na vodu ?.. nemuže neco vytíct?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3197
Registrován: 23 kvě 2008 11:48
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/C70-T5/940-Polar

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od ok2ucx »

Ahoj,

také jsem dnes nahlížel pod kapotu a také do krabice dílů, které mám po minulém majiteli. Když tak dumám nad tím, co se v této části sacího traktu děje, napadá mě otázka:

"Jaký má čištění i té druhé části (samotný EGR ventil + chladič) vliv na chod motoru? To jsou části, kudy proudí jen výfukové plyny, že ano? Kdežto ten hlíníkový směšovač + gumové hadice vpředu - tam chodí čístý vzduch."

a ještě jedna:

"Jak se chová auto, které má 'výfukovou' rouru částečně nebo úplně zacpanou? (úmyslně či neúmyslně)"
Někdo nějaké osobní zkušenosti?

Našel jsem dva typy odpovědí - jedna, že se zlepší spotřeba i chod motoru (a nic víc), druhá - že vyskakují hlášky emise, atp.?


Pavel

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=94139
http://forums.t5d5.org/topic/372-egrple ... e__hl__egr
http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?t=17771
http://forums.t5d5.org/topic/12548-blan ... egr-valve/
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. C70 T5 2000 Mango (Saffron) .::. 940 Polar 1994 .::.
D5T5.com - vše pro vaše Volvo - na Valašsku - tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky (dříve Volvocesky.cz)

sordo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 559
Registrován: 17 črc 2011 20:42
Bydliště: Brno

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od sordo »

ok2ucx píše:Ahoj,

také jsem dnes nahlížel pod kapotu a také do krabice dílů, které mám po minulém majiteli. Když tak dumám nad tím, co se v této části sacího traktu děje, napadá mě otázka:

"Jaký má čištění i té druhé části (samotný EGR ventil + chladič) vliv na chod motoru? To jsou části, kudy proudí jen výfukové plyny, že ano? Kdežto ten hlíníkový směšovač + gumové hadice vpředu - tam chodí čístý vzduch."

a ještě jedna:

"Jak se chová auto, které má 'výfukovou' rouru částečně nebo úplně zacpanou? (úmyslně či neúmyslně)"
Někdo nějaké osobní zkušenosti?

Našel jsem dva typy odpovědí - jedna, že se zlepší spotřeba i chod motoru (a nic víc), druhá - že vyskakují hlášky emise, atp.?


Pavel

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=94139
http://forums.t5d5.org/topic/372-egrple ... e__hl__egr
http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?t=17771
http://forums.t5d5.org/topic/12548-blan ... egr-valve/
Já měl vytaženou i druhou část, samotný ventil a chladič. Při té příležitosti jsem taky zjistil, že předchozí majitel zaslepil EGR. Což vyhazovalu chybu na diagnostice, ale hláška na palubáku žádná a chod motoru se taky moc nezmenil. Takže u me to nemělo vliv na nic. Co ale mělo vliv, bylo sundání toho horního víka motoru. V levé části je totiž čidlo absolutního tlaku v sání a to bylo kompletně zalepené tím humusem. Po složení mám pocit vyššího výkonu. A taky dobrej pocit :)
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 02 úno 2008 20:57
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od trapiz »

a vede tam teda najaka hadice s vodou nebo s olejem?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 541
Registrován: 16 črc 2009 23:31
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od Drak3n »

sordo píše: V levé části je totiž čidlo absolutního tlaku v sání a to bylo kompletně zalepené tím humusem
to by chcelo aspon nejaku foto pre ilustraciu :) mam taky pocit , ze cidlo tlaku je od roku 2003 priamo v IC , lebo ten ma od roku 2003 ine cislo .
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2612
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od Harry »

trapiz píše:a vede tam teda najaka hadice s vodou nebo s olejem?..
voda tam je, musí se upustit
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+
V60 r.v. 2015 D4 120kW
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 02 úno 2008 20:57
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od trapiz »

děkuji to je dobrý vědět...
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

sordo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 559
Registrován: 17 črc 2011 20:42
Bydliště: Brno

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od sordo »

Drak3n píše:
sordo píše: V levé části je totiž čidlo absolutního tlaku v sání a to bylo kompletně zalepené tím humusem
to by chcelo aspon nejaku foto pre ilustraciu :) mam taky pocit , ze cidlo tlaku je od roku 2003 priamo v IC , lebo ten ma od roku 2003 ine cislo .
presně, od roku 2003 je čidlo vpravo dole, hned za vystupem z intercooleru. Takže se nazasírá bordelem z EGR.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

sordo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 559
Registrován: 17 črc 2011 20:42
Bydliště: Brno

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od sordo »

Harry píše:
trapiz píše:a vede tam teda najaka hadice s vodou nebo s olejem?..
voda tam je, musí se upustit
Ano, je to chlazeno chladici kapalinou. Vede tam hadice z topení. Takže je potřeba si nachystat trochu chladiva na doplnění.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 02 úno 2008 20:57
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od trapiz »

děkuji tak sem to všechno vyčistil jak hadice tak EGR ventil celi sem to vindal i dekl na motoru sem čistil a musim řict že to jede jak praštěný ale muj problem to neviřešilo do 2 tisic nic a pak to leti jak utržený asi bude muset ven turbo a na rapasi , když přidam na volnoběh tak otačky vylitnou ale dou pomalu dolu,.. ?.. řekl bych že asi lopatky na turbu nebo nevym?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 541
Registrován: 16 črc 2009 23:31
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od Drak3n »

trapiz píše: děkuji tak sem to všechno vyčistil jak hadice tak EGR ventil celi sem to vindal i dekl na motoru sem čistil a musim řict že to jede jak praštěný ale muj problem to neviřešilo do 2 tisic nic a pak to leti jak utržený asi bude muset ven turbo a na rapasi , když přidam na volnoběh tak otačky vylitnou ale dou pomalu dolu,.. ?.. řekl bych že asi lopatky na turbu nebo nevym?..
ked bol velmi znecisteny egr a tieto veci okolo , pravdepodobne bude znecistene aj variabilne naklapanie lopatiek v turbe a to sa moze tym padom zadrhavat , co moze byt pricina problemov . tak ci onak , bude to musiet pozriet odbornik .
tu je nejaky pokec o moznych problemoch s D5 http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?t=30857
btw , nemas nahodou nejake fotky z toho cistenia ? konkretne ten dekel by ma zaujimal , lebo ja si neviem presne predstavit o com je rec :P
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

sordo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 559
Registrován: 17 črc 2011 20:42
Bydliště: Brno

Re: Cistenie EGR -D5

Příspěvek od sordo »

Drak3n píše:
trapiz píše: děkuji tak sem to všechno vyčistil jak hadice tak EGR ventil celi sem to vindal i dekl na motoru sem čistil a musim řict že to jede jak praštěný ale muj problem to neviřešilo do 2 tisic nic a pak to leti jak utržený asi bude muset ven turbo a na rapasi , když přidam na volnoběh tak otačky vylitnou ale dou pomalu dolu,.. ?.. řekl bych že asi lopatky na turbu nebo nevym?..
ked bol velmi znecisteny egr a tieto veci okolo , pravdepodobne bude znecistene aj variabilne naklapanie lopatiek v turbe a to sa moze tym padom zadrhavat , co moze byt pricina problemov . tak ci onak , bude to musiet pozriet odbornik .
tu je nejaky pokec o moznych problemoch s D5 http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?t=30857
btw , nemas nahodou nejake fotky z toho cistenia ? konkretne ten dekel by ma zaujimal , lebo ja si neviem presne predstavit o com je rec :P

Tady je návod na vyčičtění toho náklápění:
http://www.volvoforums.org.uk/showthrea ... 550&page=9
Jsou tam i videa.

Bohužel tam už není návod na vytažení turba. Dělal jsem to sám asi před 2 měsíci. Je potřeba sundat ten horní držák motoru. Odpojit hadice sání od turba. Odpojit přivod oleje do turba. A odmontovat turbo ze svodu a z výfuku. (některé věci je bohužel nutné dělat zespodu). Pak už můžeš turbo vytáhnout. Je to trochu ježek v kleci ale jde to vrchem. Rozdělání samotného turba jde celkem dobře. ale chce to trochu poklepat gumovým kladivem (nebo přes dřevo). Vyčistit, složit, vyměnit všechna těsnění a doufat, že to byl právě tvůj problém.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Zpět na „FAQ - Jak na to“