Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Nejdříve se podívejte SEM - Již vyřešené problémy
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 105
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

#26 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od 0ndro »

Ahojte, perfektný návod.
Riešim ( už dlho ) problém ktorý sa mi zhoršil do takej miery že je auto nepojazdné, a to je zlé štartovanie, pri voľnobehu kolíšu otáčky, a nad 1700 až 1900 vôbec neťahá a dymí ( toto všetko sa mení v závislosti od teploty motora)
V aute som pred rokom menil trysky, dávka je nastavená na cca 5 mg na voľnobeh, minulý týždeň som nastavil a vymenil rozvody, predvetrek nastavil na rozmedzie okolo 0 stupňov.
A stále sa to nevyriešilo, tak som sa dostal až po túto váhu vzduchu, alebo ma napadá ešte zlé čerpadlo.
Ale k tej váhe:
Ešte pred prečítaním tohto návodu som plošák nastavil tak aby potenciometer behal po nových dráhach, takže to by som mal :) ,vyčistené, vystriekané.
A teraz otázky:
Môže závadu čo popisujem spôsobovať váha?
Môžem tú váhu nastavovať aj podľa diag? alebo jediný spôsob je ten čo popisuje Zdena pomocou prepichnutia bužírky a multimetrom?
Na fotke vidno že hodnoty požadované a aktuálne sa dosť lišia, asi by to takto nemalo vyzerať.
20200229_170755.jpg

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#27 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od M4jky »

Nemáš náhodou zanesený/zaseknutý EGR ventil? To by vysvetlovalo tie rozdielne hodnoty prietoku vzduchu váhou. Alebo máš zaslepený EGR.
Videl som tu viackrát písané, že váhu môžeš aj pokusne odpojiť a skontrolovať, či sa chovanie nezmenilo. Nastaviť ju kludne môžeš aj len podla diagnostiky. Nemyslím si ale, že toto bude váhou vzduchu, slabý ťah môže byť ale nie kolísanie otáčok, to bude skôr EGR.
Keď si menil trysky, tak štarty budú skôr samotným čerpadlom alebo vzduchom v prívode paliva.
Pozeral si aj korekčné hodnoty dávky na jednotlivých vstrekovačoch voči riadiacemu vstreku?
A skontroluj si podtlakové hadičky na ovládaní EGR a TCV, tu by som začal ak si to už neurobil. Netesnosť na ovládaní EGR a do toho prípadne aj na ovládaní turba, môže kludne spôsobovať to čo popisuješ.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 105
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

#28 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od 0ndro »

vstreky som menil už dávnejšie, od tej doby dlho všetko fungovalo. EGR mám zaslepený, vzduchom v palive to určite nebude.
Motor reaguje na odpojenie váhy, ale to by som za indíciu nepovažoval.
Začalo to kolísaním otáčok na začiatku tejto zimy ( len pri studených štartoch ) po zahriatí išlo všetko OK. Až sa to dostalo do štádia že som na tom ledva došiel domou z práce, stratil výkon zrazu, ako blesk z jasného neba. Ale tieto dve závady nemusia mať rovnakého vinníka pravdaže :) .
Pozriem tie hodnoty vstrekovačov a skontrolujem hadičky.
Viem že ak je niečo s hadicami, motor stratí ťah a dymí.Ale v mojom prípade aj keď mám demontované hadice do sania, čiže motor si ťahá sám, sa závada prejavuje. Nemá vplyv či za jazdy alebo počas státia v garáži.Či s hadicami alebo bez, proste nad 1800 ide ledva, a to sa dusí a trhá a dymí.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#29 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od raolsa »

Ale předvstřik nemá být okolo nuly! Má být podle tabulky v závislosti na teplotě.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#30 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od M4jky »

Raolsa má pravdu, že to treba nastavovať do stredu rozmedzia v diagnostike. To ale nie je určite vinník.
Tými hadičkami myslím podtlakové ovladanie turba a egr, nie hadice sania!
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 39
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzen/Vejprnice
Vůz: 1997 V70 TDI

#31 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od royal »

Diky moc za navod :-)
Jen bych chtel doplnit co jsem objevil - pokud po nastartovani je hodnota napeti mezi pinama 2 a 4 "uplne mimo" (v mojem pripade 0.7V), tak to muze byt tim, ze otevira EGR. V mojem pripade stacilo sundat hadicku z horejsiho vstupu EGR a hned jsem mel "skoro spravnou" hodnotu okolo 1.5V ;-)
_________________
Blue V70 TDI (D5252T) '97
White VW LT 35 2.5 TDI DoKa '99
Bylo:
Black V70 TDI (D5252T) '97
Silver SAAB 9000 CD 2.0T '89
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „FAQ - Jak na to“