Poslední návštěva: 04 dub 2020 18:43 Právě je 04 dub 2020 18:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat



 [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 03 bře 2010 21:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 541
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70II D5 02
Rozhodol som sa trosku nazriet do hadic a posivetit si na EGR , na jednom anglickom fore som nasiel navod ako na to a tu je vysledok :

rozoberane :
[img]http://img294.imageshack.us/img294/1576/egrxl.jpg[/img]

pohlad na kovovu cast , ktora potom isla von :
[img]http://img196.imageshack.us/img196/8083/dsc00440fm.jpg[/img]

toto je obsah velkej gumenej hadice :
[img]http://img24.imageshack.us/img24/7966/dsc00443tf.jpg[/img]

[img]http://img532.imageshack.us/img532/1328/dsc00446q.jpg[/img]

toto je hmota , ktoru sa mi podarilo odtial dostat von :
[img]http://img26.imageshack.us/img26/2716/dsc00449vs.jpg[/img]
vrecusko bolo ku podivu celkom tazke , takze verim , ze sa autu ulavilo . na prvy start sa mi zdalo , ze je auto tichsie a kludnejsie. trosku som ho bol prehnat a pri tempomatovej 80km/h na rovnej ceste ukazoval PP spotrebu od 2.2 do 2.5 . no som zvedavy co ukaze cas .auto ma len 130 000km !! anglican to robil a mal tusim viac ako 120 000 mil , tak si predstavte kolko tohto svinstva tam je po takom najazde !!

_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts


Naposledy upravil Drak3n dne 15 kvě 2012 20:58, celkově upraveno 2

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR
PříspěvekNapsal: 03 bře 2010 22:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 1112
Bydliště: Kolín
Bydliště: Kolín
Vůz: Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v.
Peknej humus jen co je pravda :bad: jsem zvedavej,jak to bude vypadat u me az se do toho na jara pustim :unknown:

_________________
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)


Naposledy upravil Pavluňa dne 03 bře 2010 22:42, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR
PříspěvekNapsal: 03 bře 2010 22:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2010
Příspěvky: 32
Bydliště: Brno
pro méně zainteresované. Co je to EGR a čemu by vyčištění mělo pomoci?

edit: tady je k tomu rozsáhlý topic: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=4&t=14514

_________________
V70 I; 1999; 2,5TDI automat


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR
PříspěvekNapsal: 12 bře 2010 21:00 
Offline

Registrován: říjen 2007
Příspěvky: 57
Bydliště: Dolní Bečva
Vůz: XC90 D5,r.2006
tys jako vyčistil jenom ty dvě věci? tu gumovou hadici a ten kovový díl? nemělo by se vyčistit i něco víc, nějaká klapka atd?

_________________
XC90 D5 136kw,2006
Bylo:V70 D5 120 kw,2002


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR
PříspěvekNapsal: 22 lis 2010 19:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 17
Bydliště: Babice nad Svitavou
ještě by bylo značka ideál vyčistit ten horní hliníkovej díl-sací potrubí.ale jak koukám na fotky tak budou asi potřeba oddělat vstřiky? =@
pamatuju se když jsem tohle dělal u okty která měla od novýho nalítanejch 110 tis km-no napřed jsem to odrýpal šroubovákem a hliník odlitek máchal a štětečkoval v áčku dokud nebyl jako znovuodlitej...výsledek auto jelo jak po čipu,měla teda směšných 66Kw :P

_________________
S60 D5 120 kw 2003


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR
PříspěvekNapsal: 31 bře 2011 16:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 541
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70II D5 02
ahojte , pocujte . na hornom obrazku , medzi cislom 2 a samotnym egr ventilom , ma tam byt tesnenie ? dnes som chytil hadicu veducu od turba do egr a bola odspoud od oleja , co nieje dobre , tak by ma zaujimalo , kde sa tam ten olej nabral . hadica je nova .

_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR
PříspěvekNapsal: 12 dub 2011 18:28 
Offline

Registrován: prosinec 2010
Příspěvky: 74
Bydliště: Košice
Drak3n píše:
ahojte , pocujte . na hornom obrazku , medzi cislom 2 a samotnym egr ventilom , ma tam byt tesnenie ? dnes som chytil hadicu veducu od turba do egr a bola odspoud od oleja , co nieje dobre , tak by ma zaujimalo , kde sa tam ten olej nabral . hadica je nova .


Cislo 2 je zmiesavac (hlinikovy diel kde sa zmiesava cisty vzduch z chladica vzduchu s vyfukovymi plynmi z vyfuku, ktore tam pusta samotne EGR). Samotne EGR je namontovane nad Turbom na vyfukovom potruby (zvodoch) a z neho ide hadica az k tomu zmiesavacu.

Neviem kde si mal ten olej na hadici??? Zvonku? Zvnutra??

_________________
Volvo S60 D5, 120 kW, r.v. 2002, koža, navi + TV, telefón
EX: Fiat Bravo 1,6 16V, 76 kW, r.v. 1998
EX: Daewoo Lanos 1,5 S, 63 kW, r.v. 1998
Este bol doma aj Fiat Croma 2,0 i.e., 88 kW, r.v. 1988


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2012 21:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 541
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70II D5 02
http://forums.t5d5.org/topic/17141-d5-t ... ge__st__40
takze , tu je link na egr , pri druhej generacii D5 , ktora sa montovala aj do tretej generacie V70 :) (treba scrollovat nadol , tam su obrazky)

_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 03 čer 2012 18:07 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9737
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 P2 S80 P3
ještě doplním pěkný návod pro 2,4D a D5 201-2004 http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=678805

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +330tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 03 čer 2012 21:51 
Offline

Registrován: prosinec 2011
Příspěvky: 15
Tak cez víkend som ich aj trošku precistil a poviem vám že tam toho bordelu bolo dosť. D5 ma najazdené cca 280tis. Neexistuje na to nejaký prípravok ktorý by mohol vyčistiť aj ten vrchný krit bez toho aby sa musel demontovať?

_________________
Volvo V70 D5 120kW automat, 2002, Pacific /Nautic / Dark blue pearl


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 06 čer 2012 14:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 541
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70II D5 02
myslim si , ze po 280tis km tam bude ten sajrajt tak zapeceny , ze ine ako rozobratie a nasledne drhnutie benzinom nepomoze .

_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 06 čer 2012 22:22 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9737
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 P2 S80 P3
ono to vlastně není uplně čištění egr ventilu jako takového, ale směšovače. na samotný egr se člověk dostane hůře viz http://www.youtube.com/watch?v=4pMcPZShdP8

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +330tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 06 čer 2012 22:34 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9737
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 P2 S80 P3
jak tak koukám, největší bordel je stejně v tý mřížce, takže to snad má cenu dělat jen komplet všechno dle toho návodu z youtube

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +330tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 09 čer 2012 12:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 615
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
no tak sem to neska taky vyčisti ale janom tan zakracenej postup , ale i přesto je to znat auto jede o 50% líp když skusim tan delší není tam nekde hadice na vodu ?.. nemuže neco vytíct?..

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 10 čer 2012 10:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 3229
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/C70-T5/940-Polar
Ahoj,

také jsem dnes nahlížel pod kapotu a také do krabice dílů, které mám po minulém majiteli. Když tak dumám nad tím, co se v této části sacího traktu děje, napadá mě otázka:

"Jaký má čištění i té druhé části (samotný EGR ventil + chladič) vliv na chod motoru? To jsou části, kudy proudí jen výfukové plyny, že ano? Kdežto ten hlíníkový směšovač + gumové hadice vpředu - tam chodí čístý vzduch."

a ještě jedna:

"Jak se chová auto, které má 'výfukovou' rouru částečně nebo úplně zacpanou? (úmyslně či neúmyslně)"
Někdo nějaké osobní zkušenosti?

Našel jsem dva typy odpovědí - jedna, že se zlepší spotřeba i chod motoru (a nic víc), druhá - že vyskakují hlášky emise, atp.?


Pavel

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=94139
http://forums.t5d5.org/topic/372-egrple ... e__hl__egr
http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?t=17771
http://forums.t5d5.org/topic/12548-blan ... egr-valve/

_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. C70 T5 2000 Mango (Saffron) .::. 940 Polar 1994 .::.
D5T5.com - vše pro vaše Volvo - na Valašsku - tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky (dříve Volvocesky.cz)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 11 čer 2012 18:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2011
Příspěvky: 559
Bydliště: Brno
ok2ucx píše:
Ahoj,

také jsem dnes nahlížel pod kapotu a také do krabice dílů, které mám po minulém majiteli. Když tak dumám nad tím, co se v této části sacího traktu děje, napadá mě otázka:

"Jaký má čištění i té druhé části (samotný EGR ventil + chladič) vliv na chod motoru? To jsou části, kudy proudí jen výfukové plyny, že ano? Kdežto ten hlíníkový směšovač + gumové hadice vpředu - tam chodí čístý vzduch."

a ještě jedna:

"Jak se chová auto, které má 'výfukovou' rouru částečně nebo úplně zacpanou? (úmyslně či neúmyslně)"
Někdo nějaké osobní zkušenosti?

Našel jsem dva typy odpovědí - jedna, že se zlepší spotřeba i chod motoru (a nic víc), druhá - že vyskakují hlášky emise, atp.?


Pavel

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=94139
http://forums.t5d5.org/topic/372-egrple ... e__hl__egr
http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?t=17771
http://forums.t5d5.org/topic/12548-blan ... egr-valve/


Já měl vytaženou i druhou část, samotný ventil a chladič. Při té příležitosti jsem taky zjistil, že předchozí majitel zaslepil EGR. Což vyhazovalu chybu na diagnostice, ale hláška na palubáku žádná a chod motoru se taky moc nezmenil. Takže u me to nemělo vliv na nic. Co ale mělo vliv, bylo sundání toho horního víka motoru. V levé části je totiž čidlo absolutního tlaku v sání a to bylo kompletně zalepené tím humusem. Po složení mám pocit vyššího výkonu. A taky dobrej pocit :)

_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 11 čer 2012 20:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 615
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
a vede tam teda najaka hadice s vodou nebo s olejem?..

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 11 čer 2012 20:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 541
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70II D5 02
sordo píše:
V levé části je totiž čidlo absolutního tlaku v sání a to bylo kompletně zalepené tím humusem

to by chcelo aspon nejaku foto pre ilustraciu :) mam taky pocit , ze cidlo tlaku je od roku 2003 priamo v IC , lebo ten ma od roku 2003 ine cislo .

_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 11 čer 2012 20:58 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2005
Příspěvky: 2754
Bydliště: Plzeň-jih
trapiz píše:
a vede tam teda najaka hadice s vodou nebo s olejem?..

voda tam je, musí se upustit

_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 11 čer 2012 21:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 615
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
děkuji to je dobrý vědět...

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 12 čer 2012 07:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2011
Příspěvky: 559
Bydliště: Brno
Drak3n píše:
sordo píše:
V levé části je totiž čidlo absolutního tlaku v sání a to bylo kompletně zalepené tím humusem

to by chcelo aspon nejaku foto pre ilustraciu :) mam taky pocit , ze cidlo tlaku je od roku 2003 priamo v IC , lebo ten ma od roku 2003 ine cislo .


presně, od roku 2003 je čidlo vpravo dole, hned za vystupem z intercooleru. Takže se nazasírá bordelem z EGR.

_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 12 čer 2012 08:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2011
Příspěvky: 559
Bydliště: Brno
Harry píše:
trapiz píše:
a vede tam teda najaka hadice s vodou nebo s olejem?..

voda tam je, musí se upustit


Ano, je to chlazeno chladici kapalinou. Vede tam hadice z topení. Takže je potřeba si nachystat trochu chladiva na doplnění.

_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 17 čer 2012 18:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 615
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
děkuji tak sem to všechno vyčistil jak hadice tak EGR ventil celi sem to vindal i dekl na motoru sem čistil a musim řict že to jede jak praštěný ale muj problem to neviřešilo do 2 tisic nic a pak to leti jak utržený asi bude muset ven turbo a na rapasi , když přidam na volnoběh tak otačky vylitnou ale dou pomalu dolu,.. ?.. řekl bych že asi lopatky na turbu nebo nevym?..

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 19 čer 2012 00:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 541
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70II D5 02
trapiz píše:
děkuji tak sem to všechno vyčistil jak hadice tak EGR ventil celi sem to vindal i dekl na motoru sem čistil a musim řict že to jede jak praštěný ale muj problem to neviřešilo do 2 tisic nic a pak to leti jak utržený asi bude muset ven turbo a na rapasi , když přidam na volnoběh tak otačky vylitnou ale dou pomalu dolu,.. ?.. řekl bych že asi lopatky na turbu nebo nevym?..


ked bol velmi znecisteny egr a tieto veci okolo , pravdepodobne bude znecistene aj variabilne naklapanie lopatiek v turbe a to sa moze tym padom zadrhavat , co moze byt pricina problemov . tak ci onak , bude to musiet pozriet odbornik .
tu je nejaky pokec o moznych problemoch s D5 http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?t=30857
btw , nemas nahodou nejake fotky z toho cistenia ? konkretne ten dekel by ma zaujimal , lebo ja si neviem presne predstavit o com je rec :P

_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cistenie EGR -D5
PříspěvekNapsal: 20 čer 2012 09:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2011
Příspěvky: 559
Bydliště: Brno
Drak3n píše:
trapiz píše:
děkuji tak sem to všechno vyčistil jak hadice tak EGR ventil celi sem to vindal i dekl na motoru sem čistil a musim řict že to jede jak praštěný ale muj problem to neviřešilo do 2 tisic nic a pak to leti jak utržený asi bude muset ven turbo a na rapasi , když přidam na volnoběh tak otačky vylitnou ale dou pomalu dolu,.. ?.. řekl bych že asi lopatky na turbu nebo nevym?..


ked bol velmi znecisteny egr a tieto veci okolo , pravdepodobne bude znecistene aj variabilne naklapanie lopatiek v turbe a to sa moze tym padom zadrhavat , co moze byt pricina problemov . tak ci onak , bude to musiet pozriet odbornik .
tu je nejaky pokec o moznych problemoch s D5 http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?t=30857
btw , nemas nahodou nejake fotky z toho cistenia ? konkretne ten dekel by ma zaujimal , lebo ja si neviem presne predstavit o com je rec :P



Tady je návod na vyčičtění toho náklápění:
http://www.volvoforums.org.uk/showthrea ... 550&page=9
Jsou tam i videa.

Bohužel tam už není návod na vytažení turba. Dělal jsem to sám asi před 2 měsíci. Je potřeba sundat ten horní držák motoru. Odpojit hadice sání od turba. Odpojit přivod oleje do turba. A odmontovat turbo ze svodu a z výfuku. (některé věci je bohužel nutné dělat zespodu). Pak už můžeš turbo vytáhnout. Je to trochu ježek v kleci ale jde to vrchem. Rozdělání samotného turba jde celkem dobře. ale chce to trochu poklepat gumovým kladivem (nebo přes dřevo). Vyčistit, složit, vyměnit všechna těsnění a doufat, že to byl právě tvůj problém.

_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot], frasta a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  










POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.219s | 20 Queries | GZIP : Off ]