Volvo modrá 740 GLT

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#26 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od 3m3 »

Stropnice je super :Bravo:
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#27 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od spy »

Ten body kit je origo?
Až to budeš prodávat, tak se stavím do řady :-D
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#28 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od spy »

Bratříček

_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

smolda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#29 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od smolda »

Moc pěkná krabice :-) doufám že ti bude sloužit lépe než dvojka, péči těm autům rozhodně dát umíš :-) tak ať se daří

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 181
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#30 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od jehlan »

Rozhodne bych nechtel shazovat dvojku, trochu jsem ji ted zanedbaval, ale to, ze Alois stoji, neni jeho vina, problem je na strane (ne)ridice.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 181
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#31 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od jehlan »

Uběhly dva roky a kousek. Na autě jsem pracoval, to je pravda, avšak neproběhl žádný upgrade, který by byl hodný zápisu do galerky. Prošel jsem stk a dva roky jezdil a servisoval. Okolo řízení vstřikování jsem postupně vyměnil skoro vše. Vyměnil jsem též přístrojovku, jelikož přestala kostřit alternátor.
Postupem času jsem se ale musel věnovat víc rekonstrukci domu než autu. Po přestěhování jsem přišel i o garáž a přišla myšlenka o výměně za celoroční povoz, jelikož už jsem přestal být majitelem, kterého si auto zaslouží.
Ironií proto je, že mě s autem hned potkala nehoda. Dostal jsem smyk na vsechny čtyři a bokem jsem najel na začátek svodidla.
Poničil spoiler, airguide a nosič chladiče vepředu, komplet vyfuk od katu. Ale nejhorší újmou jsou promackly prahy. Celkem se konstrukce (asi) nehnula, dveře mají všude mezery stejný, nikde se nic nepozná, pokud se člověk nesehne, že. Bodykit se nasadit dá a není to vidět vůbec.
Tudíž jsem si říkal, že s tím dokážu žít nějaký čas, než přijde čas na opravu.
Auto mám teda venku na kozach a opravuju, leckde se našly puchýře, tak opět kartáčuju, odrezuju.
Ale věc se má tak.
Není mezi Vámi někdo, kdo se zrovna nudí a chtěl by si hrát doma v garáži na téhle sedmě?
Vím, že promáčklý práh není žádná prkotina, ale přenechal bych ji levně.
Nechce se mi psát inzerát typu na opravu nebo nd. Asi by to bylo snazší, ale já bych raději, kdyby se našel nějaký zachránce.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 181
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#32 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od jehlan »

Tak proběhl malý posun vpřed.
Říkal jsem si, že si sem opět zaznamenám své úspěchy a neúspěchy, pokusy a otázky...
Jako první jsem se pustil do opravy popraskaného spoileru. Zvolil jsem metodu sešití horkým drátkem ala ty mašinky nabízené na internetu.
Já jsem však použil starou pájku a měděný drát o průměru 1,5mm. všechny kusy jsem k sobě takto sešil, poté jsem zalil spoje lepidlem na plasty
(roztavil jsem čiré plastové rámečky, co zbyly synovi po plastové stavebnici, v acetonu). Následně jsem spoiler zevnitř vylaminoval.
Poměrně mnoho úsilí, ale o tuhosti takové opravy mám stále pochybnosti - ostatně provoz ukáže.
Při této kosmetice jsem řešil rovnou vyrezlý blatník. Koupil jsem jakousi Tchai-wanskou druhovýrobu. Plech o pár desetin tenčí po několik dobře mířených kolínkách
nakonec padnul na místo. Ale je to vidět obzvlášť zepředu, že to není originál. Výsledek domácího lakování je též při nejlepším uspokojivý, takže do budoucna chci blatník vyměnit za originál.
Vazníček, jenž drží chladič jsem narovnal zpět a popraskaný airguide zatím chybí.

Nainstaloval jsem katalyzátor, jelikož původní byl už stejně prázdný, ale po nehodě též placatý. Od katu dozadu je nový výfuk od bosalu.

Obul jsem nová letní pneu vredestein.

Nainstaloval jsem "novou" řídící jednotku a přepojil palivové relé dle originálního zapojení. Čili pumpa teď jede pouze pokud má motor otáčky - to je super.
Ale takové to natlakování na kontrolkách to se tedy neděje. Nicméně autu to moc nevadí, čili to neřeším. Dále jsem našel uhnilý konektor ventilu odvětrání sání.
Je to asi nějaký ventil teplých startů - podle mě to má pouze 16v. To jsem opravil, ale ten nepravidelný problém se správným spalováním přetrvává. Nezbývá mi,
než zkontrolovat kompletní motorový svazek. Jsem přesvědčený, že problém je v elektrice, podezření padá na ukostření - zřejmě jsem něco přehlédl.
Čili auto už zase vypadalo, motor vrčel, tak jsem vyrazil na stk. Technicky jsem prošel, avšak emise tragédie. Inu budu na tom muset ještě zapracovat.
Mimochod kdesi jsem se dočetl, že ta pozdější 114kw verze vznikla kvůli snížení emisí... inu já mám starší 117kw s tří palcovou váhou, ale v papírech 114kw.
Tak si říkám, mám vůbec šanci emisemi projít? Uvidím.
Nyní mám auto zase na špalkách. Dal jsem se do repase přední nápravy. Na zadní jsem vyměnil horní uložení vlečných ramen.
Zatím mám kosti dole a čistím je. Měl jsem možnost je opískovat, ale nakonec to jde celkem dobře na staré 360v kotoučovce s kartáčem.
O povrchové úpravě ještě dumám, asi padne volba na alkyton, či něco takového. Rozhodně měním uložení stabilizatoru - PUR a ufa, tyčky stabíku a kloub - skandix.
Gumy zadního a předního ramene vypadají obstojně a jsou originál, tak zvažuju, že je tam nechám. Když neměním za PUR, tak si říkám, že výměna za druhovýrobu by byl možná downgrade..
Koupil jsem bilstein b2 (zlákala mě sleva- vím, že nemůžu čekat nějakou kvalitu) ale zjistil jsem, že mi nepasují. Asi půjdu do KYB.
Rozhodl jsem se, že půjdu do nového katu od bosalu, dneska večer bych ho měl nějak vařit-pasovat. A v souvislosti s absencí šroubení na lambdu ji chci dát na downpipe (říkám si, čím blíž motoru, tím líp)
Jenže musím káblík nějak uchytit na druhé straně nosníku. Vrtat se mi moc nechce, tak zkusím pořádně vyčistit povrch a nalepit příchtky na kablík lepidlem na sklo.
Asi jsem určitě na něcio zapomněl, tak to průběžně doplním. Celkem se těším na svezení s novými silentbloky.
Přílohy
IMG_20230927_184748_832.jpg
IMG_20230927_183247_842.jpg
IMG_20230923_173326_714.jpg
IMG_20230923_173326_714.jpg (121.84 KiB) Zobrazeno 1203 x
IMG_20230910_145342_137.jpg
IMG_20230724_070921_663.jpg
IMG_20230722_100630_893.jpg
IMG_20230721_165244_078.jpg
IMG_20230721_165244_078.jpg (94.49 KiB) Zobrazeno 1203 x
IMG_20230218_175429_374.jpg
IMG_20220925_135654.jpg
IMG_20220925_135633.jpg
IMG_20220925_135621.jpg
IMG_20220918_140947.jpg
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#33 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od vityjan »

Pekne ses do toho dal... Drzim palce! :good:
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#34 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od Urvanej »

Krásná práce. To vaření nárazníku by mohlo i držet, kor jestli si přes to hodil nějakou tkaninu. Jen to je do prvního ťukance někde na parkovišti, protože to už nebude houževnatý, ale křehký. Mě nově udělanej nárazník vydržel na autě přesně 2 dny, než mi ho nějakej dobrák na parkovišti poladil :evil:
Tak aŤ ti elán vydrží, dobře se na to kouká :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 181
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#35 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od jehlan »

Díky. Taky už moc nepočítám, že bude ten spoiler flexibilní, ale nerozpadne se. Snad.
Připojuji fotečku z večerního ladění výfuku. Šel jsem cestou vlnovce, jelikož ten originál pružný spoj mě celkem štval.
IMG_20230929_191729_635.jpg
IMG_20230929_191729_635.jpg (114.41 KiB) Zobrazeno 1179 x
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

Petr Marek
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7463
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#36 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od Petr Marek »

Sedma bude jako nová! :Bravo:
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#37 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od LUBOŠ »

dobrá práce :good:
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 181
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#38 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od jehlan »

Děkuju všem za podporu.
Tak jedeme pomalu dále. Ale opravdu po malých krůčkách.
Nakonec měním všechny gumy a rovněž zadní ramena, jelikož z nich už mnoho nezbývalo.
Mezitím proběhla očista všech komponent, ocelové věci ošetřeny nátěrem. Kosti a nové šucplechy jsem natřel trochu prasacky silnou vrstvou kovářské černě, je trvale elastická, ale nepouští vodu. Uvidím, jak dlouho tam vydrží. Zbytek tedy alkyton s mým oblíbeným odstínem - rezavá.
U kostí jsem zvolil špatný postup a natřel je před lisováním nových gum, takže jsou náležitě "ochmatány" při manipulaci po zahřátí - poučení pro příště.
Náboje jsem očistil a nacpal do nich novou vazelínu od SNR. Není to tak, že bych šetřil na nových dílech (dobře trochu to tak je), ale spíš se snažím zachovat co nejvíce originálu, pokud je v pořádku. Tak jsem jim snad trochu prodloužil životnost.
Musím tedy říct, že mě cídění starých dílů celkem baví, je to pro mě taková psychoterapie. Někdo třeba vybarvuje mandaly a já stojím u staré kartacovacky a uhýbám odlétávajícím štětinkám.
Teď už jen počkat,až mi skandixu vydá nová ramena, šrouby, misky horního uložení a můžu jet dál.
Sundal jsem (po třech hodinách usilovného nadávání) výfukové svody, abych zjistil, že jsou vevnitř úplně zborcené, praskliny už jsou vidět i z venku na spodku.
A to jsou právě ty momenty (s touhle kraksnou až moc časté), kdy si říkám, že už mě to s ní nebaví. Pokud svody neseženu, poskládám to zpátky se starými a půjde pryč.
IMG_20231006_163026_074.jpg
IMG_20231006_163026_074.jpg (120.42 KiB) Zobrazeno 1019 x
IMG_20231006_164933_191.jpg
IMG_20231006_164933_191.jpg (123.01 KiB) Zobrazeno 1019 x
IMG_20231008_182121_538.jpg
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 181
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#39 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od jehlan »

Tak už to budou dva týdny, co modrá opustila mou stáj. Věřím, že v novém domově o ní bude dobře postaráno, jelikož nový majitel zdá se plný sil a entusiasmu.
Já jsem si potřeboval udělat prostor, abych se postaral o dvojku a opravil můj staro-nový přírůstek - V 70 XC p2 147kw.
Se sedmičkou jsem se stihl rozloučit při sněhové nadílce, za což jsem rád.ObrázekObrázek
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#40 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od vityjan »

Občas neuškodí trochu zúžit svůj záběr :wink:
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 181
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#41 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od jehlan »

Moje řeč. Obzvlášť, když největší žrout času a peněz je ten dům v pozadí poslední fotky.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#42 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od honzs »

Ta poslední fotka sedmička je opravdu stylová, jak do kalendáře :good:
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 181
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#43 Volvo modrá 740 GLT

Příspěvek od jehlan »

Diky. A to jsem fotku pořizoval úplně promrzlý po tom, co jsem se vyprošťoval holýma rukama s pomocí deky pro psa ze závěje jejíž výška se otiskla na dveřích.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“