Zajsoft - 240GL D24 '90 - BLÚ

Prostor pro vaše auta
Pravidla fóra
Pravidla galerie uživatelů.
V tom to topiku se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý kdo bude chtít si založí vlastní topik s názvem:
Nick – typ auta. / Bláža – P1800 SE
Co napíšete dál, už záleží na každém jednotlivci.
Můžete přiložit dvě fotografie 800x600 pix a dvě 600x400 pix. Které budou umístněné na tomto servru.
Další fotografie je nutno uložit někam jinam a sem jen napostovat.
Moderátoři to budou průběžně kontrolovat a bez varování mazat.
Za zveřejněné informace si přebírá odpovědnost každý sám.
  • Autor
  • Zpráva
Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 08 pro 2013 18:35
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Bydliště: Bydliště

Zajsoft - 240GL D24 '90 - BLÚ

Příspěvek od Zajsoft »

(Ve výstavbě, zatím spíš jen strohý seznam úprav, poznámek, myšlenek...)

Pořízeno: 24. září 2019, 443.000km | Aktuální nájezd: 450.000km

Motor:
Ve 451.000 výměna za jiný kus po kompletním GO, včetně čerpadla a vstřiků.
Magnet olejového filtru | IPD
Sportovní vložka filtru sání 33-2003 | K&N


Podvozek:
Rozpěra v motoru | OPM

Stabilizátory 25mm přední / 22mm zadní (origo se nejsilnější dávaly 23mm přední a 21mm zadní) | IPD
Stavitelné reakční tyče | IPD
Stavitelná pandhardha | IPD


GT výztuhy
horní uložení tlumičů (OE: 1247816) | IPD
horní (OE: 1246228 & 1246229) | IPD
spodní (OE: 1229483) | IPD

Tlumiče Bilstein B6 Sport přední/zadní

Snížené pružiny LESJÖFORS 4595804 -35mm


Kola:
Letní: 15" x 6J VOLVO "Virgo" - po renovaci, Bridgestone TURANZA T005 185/65 R15 92T TL XL
Zimmí: 15" x 6J VOLVO "Nova" - po renovaci, Continental WINTER CONTACT TS 860 185/65 R15 92T TL XL M+S 3PMSF

V přípravě(A.K.A.: už to tu leží, jen to nikdo zatím nenamonoval...):

Podvozek:
ALU kryt pod motor + Komaxit(kvůli soli) + nástřik podvozku(a nemusí to bejt jak pěst na oko...) | IPD


Kola:
Rozšiřovací podložky cca 10mm v předu a 25mm vzadu - ještě musím naměřit...

Plánováno:

Motor:
Po zajetí nového motoru - doseřídit čerpadlo na brzdě :D
(Ve variantě úchylný sen: kompresor(ideálně s el. volnobězkou jako měli třeba Merdecesy), ale to bych musel dát asi vstřiky z TD/TDi a to samý s čerpadlem, kvůli jinému dávkování nafty - řízeno podtlakem, což hladká D24 nemá...)
2-3kW El. ohřev vody + dečka na vanu + sepnutí větráku v interiéru - případně dle teploty + zrcátka & zadní sklo


Voda & Chlazení:
Silikonový kit

Voda & Chlazení:
Celokovový ALU chladič. K tomu sahara + el. větrák(jako měla exportní verze) - bude pouzit z 7/9/850 nebo C/S/V70 včetně elektriky(kabeláž & relé) + pravděpodobně duální(86/94C) termospínač z BMW, nebo z VW.
(Neb ta napevno připojená vrtule, která se točí nonstop i při zamrzlém motoru, prostě zbytečně krade výkon...)


Podvozek:
Reinforced ramena

PURy na celý podvozek - Powerflex Heritage Collection(šedý PUR, aby to nebylo jak pěst na oko...).

Samosvorný diferenciál - už jen udělat GO nápravy...

Rozpěrky a vyrámování podvozku od Ultra Racing


Řízení:
El. pumpa posilovače - mechanická zbytečně běží furt, krade výkon, plus přibude možnost progresivního řízení síly dle rychlosti


Brzdy:
Přední větrané vrtané kotouče | Zimmerman + brzdové destičky EBC YellowStuff
Zadní větrané kotouče | Zimmerman + brzdové destičky EBC YellowStuff
Pancéřované hadice - samozřejmě v provedeni Vintage
El. vakuová pumpa brzd - mechanická zbytečně běží furt a krade výkon, může se kousnout Push rod a rozsekat vačku, etc = prostě fuj... Předběžně vybrána HELLA UP30/35, UP5, nebo něco od MaxpeedinRods


Elektronika:
Dešťový senzor
Senzory na různé veličiny zobrazované v Open Auto Pro na rPI...
BlueTooth TPMS na Adroid/rPI... (sbírané přes Ardunio a zobrazované v Torque Pro)
Otáčkoměr na místo hodin(a malé hodiny, nebo malý a ponechání velkých hodin - ale spíše ne) nebo digitální budíky/celá palubka - rPI
7" Touch Display + rPI - namísto AIRMIXu a horni 1DIN pozice. (2DIN Android(8/9/10) Radio (GPS/Waze, palubni diagnostika, audio, WifiAP, etc...))
Dálkový start a ovládání/monitorování různých periférií přes DO, APP, 4G/Wifi, SMS, etc...
Tripling blikačů, automatické seřizování výšky světel, automatické přepínání denních světel, F1 3. brzdové světlo/automatické výstražně blikače při prudké deceleraci...
A mnohé další...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1958
Registrován: 15 dub 2006 19:50
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Bydliště: Sedlečko ,Chotoviny

Re: Zajsoft - 240GL D24 '90 - BLÚ

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Vypadá to, že ti přirostla k srdci :D
Až to dokončíš (vím, že sem fotky nedáváš) tak na tohle bych se docela rád podíval v tvé galerce a myslím,že i ostatní :wink:
:good:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN - Olivová 421-41 ,vlastní úprava ECU
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 08 pro 2013 18:35
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Bydliště: Bydliště

Re: Zajsoft - 240GL D24 '90 - BLÚ

Příspěvek od Zajsoft »

Petr.Chrpa píše:Vypadá to ,že ti přirostla k srdci :D
Až to dokončíš (vím, že sem fotky nedáváš )tak na tohle bych se docela rád podíval v tvé galerce a myslím,že i ostatní :wink:
:good:
Fotky taky jednou nekde budou, at to zrovna bude umyty, nebo na heveru na dilne a bude nalada fotit a vzpomenu si :D
No tak jednou sem to adoptoval, tak to dostava peci a to sem to jeste ani nedopsal, je to 1. draft ;)
No az to dokoncim, tak budu mit hotovej trenink na 2ce a jakmile vyresim, ze uz neni kde parkovat, tak bych rad asi Corvete C2/C3,
ale jinak je mozny, ze tohle pujde treba casem do sveta(coz se mi nepovedlo u niceho alespon 10let :D) a zacnu koukat po 240 v kombiku, nebo 242/262, s PRV(na ktery by prislo Bi-Turbo),
nejlepe v plny nalozi, v kuzi a idealne v AT... :Bravo:

Obecne nemam potrebu fotit, kdysi davno, jeste s Čajkou a Minoltou Praktica, ale to uz je tak 20let...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1754
Registrován: 15 led 2009 15:12
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Re: Zajsoft - 240GL D24 '90 - BLÚ

Příspěvek od peter cz »

Co bylo s motorem, že se generálkoval? Co si pamatuju tak jezdil dobře...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 08 pro 2013 18:35
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Bydliště: Bydliště

Re: Zajsoft - 240GL D24 '90 - BLÚ

Příspěvek od Zajsoft »

peter cz píše:Co bylo s motorem, že se generálkoval? Co si pamatuju tak jezdil dobře...
Nic, stale vrci a bude asi k mani... Ale byla moznost poridit motor po GO, takze ten uz to auto v klidu prezije :D
A stejne musim vymenit silentbloky, olej, filtr a tak dale, takze proc ne rovnou celej motor, ze... ;)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 08 pro 2013 18:35
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Bydliště: Bydliště

Re: Zajsoft - 240GL D24 '90 - BLÚ

Příspěvek od Zajsoft »

IMG_20200301_111831375.jpg
Hnus velebnosti...
WAPkou, vzduchem odrbana barva, ktera byla nanasena snad stetkou, na zasrany, neodmasteny puvodni lak, kterej byl vicemene ve velmi slusne kondici...
A nasledne prestrikano barvou dle stitku... A motor uz je taky davno zpet, jen sem nejak zatim nefotil :green:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 08 pro 2013 18:35
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Bydliště: Bydliště

Re: Zajsoft - 240GL D24 '90 - BLÚ

Příspěvek od Zajsoft »

Ondra. píše:řešit výkon u atmosférickýho dieselu mi přijde poněkud úsměvné. Leda že bys tam chtěl implentovat TICa
A o ten usmev mi presne jde :D
TIC se zavrhnul, zatim, mozna (malej) kompresor...

Plus mozna prihodim, resp. "uberu", po modernu - odpojeni altiku pri prudkem zaberu - KickDown :D

Si precti 1. post detailne, k usmevu je tam toho dost ;)
A proc? Protoze chci a muzu... :green:
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 08 pro 2013 18:35
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Bydliště: Bydliště

Re: Zajsoft - 240GL D24 '90 - BLÚ

Příspěvek od Zajsoft »

IMG-20200412-WA0001.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG

Zpět na „Galerie uživatelů“