Jirka87 - Volvo V50 2.4i 103Kw

Prostor pro vaše auta
Pravidla fóra
Pravidla galerie uživatelů.
V tom to topiku se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý kdo bude chtít si založí vlastní topik s názvem:
Nick – typ auta. / Bláža – P1800 SE
Co napíšete dál, už záleží na každém jednotlivci.
Můžete přiložit dvě fotografie 800x600 pix a dvě 600x400 pix. Které budou umístněné na tomto servru.
Další fotografie je nutno uložit někam jinam a sem jen napostovat.
Moderátoři to budou průběžně kontrolovat a bez varování mazat.
Za zveřejněné informace si přebírá odpovědnost každý sám.
  • Autor
  • Zpráva
jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 642
Registrován: 01 zář 2016 08:37
Bydliště: Přerovsko
Vůz: V50 - 2.4i

Jirka87 - Volvo V50 2.4i 103Kw

Příspěvek od jirka87 »

Tak si taky zavedu "digitální servisku".

Volvo V50, 2.4i, 103Kw, MY 2006 výbava Momentum, 2x klíč. Všechny okna originál, kromě pár kosmetických vad se nezdá, že by bylo kdy bouráno. Najeto +/- 178 000Km, potvrzeno papírem z poslední Německé STK v roce 2018, kde je nájezd o 10 000Km menší, takže ty kilometry dle mého soudu hrajou, VIDA a V-Dash vykazuje ohledně tachometru rozdíl 0Km. Nějaké kosmetické vady z provozu tam jsou a kor na černé to jde samozřejmě echt vidět...

Auto dovoz z Německa, já první majitel v CZ. Koupeno v bazaru. Nebylo moc z čeho vybírat, pokud chtěl šlověk V50 s tímto motorem...bral jsem co bylo.

Na autě nalezeno velmi dobrého :

1) Nové přední kosti stabíku Meyle HD, nové nebo velmi zánovní přední tlumiče Sachs, nové stěrače Bosch Aerotwin.
2) Kompletní nové těleso olejového filtru kombinované s PCV

Zakoupeno na originál Volvo kolech s velmi pěkným letním vzorkem, nicméně je zimní období a koupil jsem alu kola Dezent s pěknými zimními Continentaly. S designem kol nemám problém, na V50 se mi líbí.

Ihned po koupi provedeno (cca 178 500Km) :

Nová AKU Banner - 2700Kč - výměna doma
Kompletní sada rozvodů s pumpou INA + sada pomocného řemene (2x řemen, 2x napínák) - Gates - servis a faktura - 13 401Kč
Kompletní sada filtrace MANN (kabiňák jsem vazl ten nejlepší-antibakteriální) + olej v motoru MOBIL + svíčky NGK - 3100Kč - výměna doma (motor zespoda i z boků suchý jak pepř,jen lehce prolíná víko ventilů, převodovka rovněž suchá)
Výměna hadice PCV - 813Kč - výměna doma
Doplnění 2x ISOFix (děkuji pane Trukso za zaslání) - cca 1650Kč - provedeno doma
Nahrání Češtiny od D5T5 - 1200Kč

Po ujetí ani ne 300Km vyskočila závada řízení motoru, auto začalo diovně pískat...podezření padlo na kladku altenrátoru, nicméně umřel celej altík, takže nový kus od DENSO - výměna v servisu -faktura - 7599Kč

Nákup starších neponičených ALU Dezent + zimních pneu Continental - 6500Kč
- 20x nové kolové matky s plovoucí podložkou pro originální kola (to se nedá popsat v jakém byly stavu-debilní vynález Fordu) - 1300Kč
- 20x nové kolové matky pro ALU Dezent - 650Kč
- při přezouvání na zimní provedena kompletní výměna brzdové kapaliny - Bosch - doma - 200Kč

Nějaké věci na doladění ještě jsou...postupně...

Los nebo sob, nebo co to je za bordel, je skutečně import ze Švédska... 8)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 14 úno 2020 22:14, celkem upraveno 8 x.
_________________
Moje "serviska" Abych to nemusel furt hledat....

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 642
Registrován: 01 zář 2016 08:37
Bydliště: Přerovsko
Vůz: V50 - 2.4i

Re: Jirka87 - Volvo V50 2-4i

Příspěvek od jirka87 »

Najeto : 178 519Km

Výměna oleje, filtrace, svíček


Vzducháč byl celkem humáč, o kabiňáku se ani nevyjadřuju (kterého vola napadlo to udělat tak, že se musí demontovat pedál plynu..rád bych ho potkal osobně), ALE ! budiž k dobru původnímu majiteli, že veškerá vyndaná filtrace byla MANN a svíčky stejné, jak jsem dával já, tedy NGK-LFR6D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 12 led 2020 20:08, celkem upraveno 2 x.
_________________
Moje "serviska" Abych to nemusel furt hledat....

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 642
Registrován: 01 zář 2016 08:37
Bydliště: Přerovsko
Vůz: V50 - 2.4i

Re: Jirka87 - Volvo V50 2-4i

Příspěvek od jirka87 »

Najeto : 178 600Km

Výměna hadice PCV
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 12 led 2020 20:07, celkem upraveno 3 x.
_________________
Moje "serviska" Abych to nemusel furt hledat....

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 642
Registrován: 01 zář 2016 08:37
Bydliště: Přerovsko
Vůz: V50 - 2.4i

Re: Jirka87 - Volvo V50 2-4i

Příspěvek od jirka87 »

Najeto : 178 600Km - 28.10.2019

Výměna alternátoru


De facto "pár" kilometrů po provedení rozvodů se odporoučel...Občas se to prý stane, že unavenej altík nevydrží napnutí nových řemenů...Kousl se na ložisku. Takže nový od Densa, což je pro můj VIN jediná možnost.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 12 led 2020 20:13, celkem upraveno 4 x.
_________________
Moje "serviska" Abych to nemusel furt hledat....

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 642
Registrován: 01 zář 2016 08:37
Bydliště: Přerovsko
Vůz: V50 - 2.4i

Re: Jirka87 - Volvo V50 2-4i

Příspěvek od jirka87 »

Najeto : 178 800 - 02.11.2019

Výměna 2ks vodních hadic u chladiče oleje.


Kapaliny vytekly asi 4L, takže jen tak tak jsem to zachytil do "výlevky"...Že hadice měly namále, to jsem zjistil už po koupi auta. 1ks už byl fakt za 5minut 12, druhá byla jakš takš.

Cena hadice byla asi i na vkus pana Číhala (sklad dílů - Autokomplex Matějka) vysoká, protože se šel 2x podívat ke svému PC, jestli má tu cenu dobře....

Původní díl má číslo : 30723084
Nový díl má kupodivu číslo : 31657994 (zcela shodný díl..) - cena 1470Kč/ks - bych blil.

Té horší jsem se sotva dotknul kleštěma a začala pídit...Takže výměna LTT (LEN TAK TAK)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 12 led 2020 20:11, celkem upraveno 1 x.
_________________
Moje "serviska" Abych to nemusel furt hledat....

f.e.e.t
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 721
Registrován: 04 kvě 2016 08:07
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

Re: Jirka87 - Volvo V50 2-4i

Příspěvek od f.e.e.t »

Za kolil ta padesátka jezdí s tou 2.4i? Přeci jen to bude lehčí auto jak V70II.
_________________
Volvo černá V70 2.5 TDI 9/1998

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 642
Registrován: 01 zář 2016 08:37
Bydliště: Přerovsko
Vůz: V50 - 2.4i

Re: Jirka87 - Volvo V50 2-4i

Příspěvek od jirka87 »

Hmotnost je 1460Kg pokud si dobře pamatuju. A napíšu to sem, až budu něco vědět. Zatím to auto najelo tak maximálně 500km od nákupu.

Nemám odsledovanou reálnou spotřebu od plné do plné, takže uvádět tady něco co mi poskytne jako údaj pouze palubní počítač moc nechci a delší trasu (nad 200km) s tím pojedu až v Prosinci.

Každopádně už teď vím, že i přesto, že nádrž by měla být 62L, tak se určitě nestane to, že dojedu za rodičema do Plzně (cca 750Km tam a zpět), vrátím se domů a ještě mi 1/4 nádrže zbyde (Sharan). Na druhou stranu naftové Mondeo mi jezdilo za 8 a očekávám, že do této cifry se na delší trasy, která bude složena maximálně z 50% z dálnice vejdu.

Prozatím bych to uzavřel tak, že již nabyté znalosti a zkušenosti s defenzivním stylem jízdy mám nyní možnost ještě pilovat :D
_________________
Moje "serviska" Abych to nemusel furt hledat....

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 642
Registrován: 01 zář 2016 08:37
Bydliště: Přerovsko
Vůz: V50 - 2.4i

Re: Jirka87 - Volvo V50 2.4i 103Kw

Příspěvek od jirka87 »

Najeto : 179 000Km – 09.11.2019

Výměna oleje v převodovce


Převodovku máme jaksi jen jednu, jako díl je to tím pádem dosti špatně řešitelná věc a po 15letech má olej 100% nárok na výměnu.

Olej jsem použil originální. Ano, vím, lze koupit samozřejmě NÁSOBNĚ levněji olej stejných vlastností, ale těch cca 600Kč navíc, které jsem vydal za originál mi nějak nestálo za jakýkoliv test.

- Výpustní šroub je dostupný dobře, ikdyž ořech tam člověk nedá, nicméně očkový klíč plní funkci stejně dobře.
- Plnící šroub je zakopaný tak blbě, že ničím normálním není možné jej povolit. Volvo na to má přípravek za cca 2500Kč

Můj přípravek stál 116Kč a to „nástrčák“ 24mm, zaříznout flexou a kulatinou vhodného průměru s mírným ohnutím jsem se k povolení už tak nějak dostal, nicméně je to velmi nekomfortní řešení a denně bych to dělat nechtěl.

1) Sundat kryt motoru
2) Nasadit na výpušťák neodymový magnet a auto projet
3) Povolit plnící šroub, pak až výpustní !
4) Vypustit, nechat řádně vykapat
5) Naplnit co se vejde (manuál uvádí 2,1L), zašpuntovat, projet
6) Znovu odšpuntovat vrch, doplnit co se vejde, zašpuntovat
7) Hotovo
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 12 led 2020 20:05, celkem upraveno 1 x.
_________________
Moje "serviska" Abych to nemusel furt hledat....

Michl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1096
Registrován: 21 úno 2016 12:06
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

Re: Jirka87 - Volvo V50 2.4i 103Kw

Příspěvek od Michl »

jirka87 píše: Olej jsem použil originální. Ano, vím, lze koupit samozřejmě NÁSOBNĚ levněji olej stejných vlastností, ale těch cca 600Kč navíc, které jsem vydal za originál mi nějak nestálo za jakýkoliv test.
:good:
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 642
Registrován: 01 zář 2016 08:37
Bydliště: Přerovsko
Vůz: V50 - 2.4i

Re: Jirka87 - Volvo V50 2.4i 103Kw

Příspěvek od jirka87 »

f.e.e.t. : Ptal jsi se na spotřebu. Teď jsem s tím jel první delší trasu - uvedeno zde : http://bit.do/fnFmr

Jel jsem 30.12. ve 12hod tam (takže klidný provoz) a 01.01. ve 13:30 zpět (takže taky klidný provoz a navíc zákaz kamionů – potkal jsem a předjel na té „okresní části“ asi jen 3kousky)

1) Tam jsem dojel s průměrem 8,1L a průměrnou rychlostí dle palubáku 81km/hod (Spotřeba udávaná palubním počítačem sedí naprosto přesně. Před výjezdem jsem tankoval plnou, po dojezdu do cíle rovněž a palubák ukazoval 8,1 a dle tankování to bylo 8,13L/100Km)

2) Zpět jsem dojel za 8,3L s průměrnou rychlostí 98km/hod dle palubáku a to jsem u Vyškova pokračoval rovně na Kroměříž/Přerov (akorát zpět jsem byl o cca 100Kg těžším protože jsem vezl nějaké věci-váhu to mělo napsanou na sobě, takže vím přesně)

Na dálnici jsem rychlost nepřekračoval kromě pár předjetí a po cestě zpět proběhl jeden krátký test jak si to auto fičí ve vyšších rychlostech. V obcích jsem 100% respektoval rychlost a jel max 55km/hod

Okresky jsem jel cca 100-110km/hod a žádné brutálně dynamické zrychlování a jízda stylem brzda/plyn neprobíhaly. Značnou část cesty jsem využíval tempomat, kromě míst, kde by mi to leda dost uškodilo se spotřebou (protože on samozřejmě není topografický a neví co přijde…já jo, když tu cestu znám)

Celkově kdo jezdí odněkud z Moravy do Plzně, tak vřele doporučuju tu dálnici nechat jiným a sjíždět na Humpolci…Cesta je nádherná, v podstatě bez výmolů a děr a zvláště kolem Orlíku je to nádhera. Pro kábro jak dělané.

S podvozek V50 jsem velice spokojený, je radost to řídit a pokud se dá hovořit o tom, že 2.4i je těžký motor, tak ani v zatáčkách dost utažených, nebo řekněme prudkých to teda nejde cítit, že by zbytek auta byl tažený ze zatáčky ven tím předkem...krásně to funguje.

S tou spotřebou...Očekával jsem, že ta cca polovina trasy, která je po okreskách srazí spotřebu dolů na nějaký 7,5L/100Km celkově, ale to bych zřejmě musel jet opravdu těch 90km/hod a víc se věnovat tomu, abych uspořil nějaké to deci. Jel jsem prostě normálně, klidně, ale když jsem potřeboval přidat na výjezdu z obce (velmi často do prudkého kopce), tak jsme tomu prostě šlápl.

V porovnání se spritmonitorem ostatních uživatelů by se tedy dalo soudit, že nejsme vyjímka a naopak mi to spíš jezdí za míň : https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=1

Samozřejmě manželka, která jezdí de facto výhradně město, max někdy 15-40km mimo město, tak ta je tam někde okolo 10,0L/100Km

EDIT : později bylo zjištěno, že mírně přibržďuje pravý zadní třmen a to tak mírně, že to ani nesmrdělo, nicméně na spotřebu to mělo i tak dost vliv. Dneska bych tu trasu ujel skoro o litr na průměru míň.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 16 čer 2020 11:38, celkem upraveno 1 x.
_________________
Moje "serviska" Abych to nemusel furt hledat....

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 642
Registrován: 01 zář 2016 08:37
Bydliště: Přerovsko
Vůz: V50 - 2.4i

Re: Jirka87 - Volvo V50 2.4i 103Kw

Příspěvek od jirka87 »

Najeto : 180 798Km - 11.01.2020

1) Zadní desky
2) Expanzka + víčko + výměna chladící směsi
3) Výměna horního uložení motoru levá + pravá strana (prasklý byl jen ten hlavní - tedy pravý)

1) Zadní desky - ATE + nové pérka. Tam mě čeká ještě takový polo-repas zadního třmene (respektive budu dělat rovnou už oba), pravý zadní byl tvrdý,lehce přibržďoval, což za jízdy pozorovatelné nebylo - akorát setrvačnost dolů z kopce byla menší, než bych čekal, ale zase ne nápadně malá..přisuzoval jsem to zimákům a desky byly podstatně ojetější, než na levé straně. Rozhýbáno, ale ještě vyměním prachovku a pístek. Každopádně spotřeba jak to tak vypadá půjde dolů.

Potěšilo : Že sundané desky byly taky ATE, vše dotažené normálně, vše šlo dobře povolit a vodítka třmene byly namazané keramickou vazelínkou..Takže o auto se někdo v rámci mezí staral tak, jak měl.

2) Expanzka byla na pokraji prasknutí. Prý typické pro platformu...Výrobce VAICO. Kvalita zpracování dobrá, rozměry v pořádku, za mě super. Víčko jsem dával rovnou nové taky, výrobce GATES.

Potěšilo : hadice vedoucí zpět do expanzky jsou rozlišené a nejde je nasadit i přes totožný rozměr jinak, než byly - tedy zaměnit je.

3) Pravý / hlavní (ve směru jízdy) silentblok motoru byl při pohledu shora normálně, po "píchnutí" prstem nějaký měkčí...Koupil jsem druhý Hutchinson (tedy prvovýroba pokud je mi známo), výměna šla dobře, ale je to už zdlouhavější práce - hlavně tedy levý silentblok, který je zakopaný pod baterkou..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Moje "serviska" Abych to nemusel furt hledat....

4am
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 31
Registrován: 07 úno 2011 22:30
Bydliště: ML

Re: Jirka87 - Volvo V50 2.4i 103Kw

Příspěvek od 4am »

Pěkné, líbí se mi otevřenost a tvůj přístup. Většinou věcí jsem si prošel taky. Mám S40II 2.4 už 9let :). Ještě ložiska a manžety poloosy. Případně čepy řízení a silentbloky přední nápravy. Tlumiče jsem ještě nedělal a ten domeček s olejovým filtrem taky ne, ale měním olej tak po 7tis - 15tis 0W30 Mobil ACE A5. Aktuálně mám 180tis. Spotřeba po Praze do 12ti průměr 8,5 dlouhodobě. Vzhledem ke zbytkové hodnotě auta už ho asi dojezdím...
_________________
Volvo S40 II 2,4 2006
BMW E34 530i 1988
Toyota Auris 1.6 VVTi 2007

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 642
Registrován: 01 zář 2016 08:37
Bydliště: Přerovsko
Vůz: V50 - 2.4i

Re: Jirka87 - Volvo V50 2.4i 103Kw

Příspěvek od jirka87 »

Přelom Leden / Únor - 180 972Km

Začalo dost silně šustit spojkové ložisko. Trošku bylo slyšet, ale najednou se to dost zintenzivnilo.

Takže rozborka všeho a následovala výměna (servis-faktura) :

- spojková lamela
- přítlačák
- ložisko
- dvouhmota - setrvák i ostatní výše uvedené komponenty spojky jsou SACHS ! žádný posraný LUK Repset, MaxGear či podobné kejdy
- 2ložiska na hlavní hřídeli v převodovce
- výměna oleje v převodovce (beze špon) - tentokrát Liqui Moly
- geometrie

Vše provedeno v servisu, kde mám VELMI nadstandardní podmínky a celková cena byla 29 800Kč s DPH (proběhla ještě diagnostika, čištění klapky, váhy vzduchu...). Foto ze servisu nemám, neprováděl jsem ho pochopitelně já sám, ale vzal jsem si komplet starý díly a v průběhu opravy jsem se byl na auto podívat.

Spojka jde nyní brutálně lehce (ne že by předtím šla dle mého osudu špatně), zabírá totálně odspoda a řazení je "ladnější".
_________________
Moje "serviska" Abych to nemusel furt hledat....

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10781
Registrován: 21 lis 2009 20:33
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Bydliště: Semily

Re: Jirka87 - Volvo V50 2.4i 103Kw

Příspěvek od raolsa »

Čemu říkáš, že spojka zabírá "totálně od spoda"? Jestli zabírá moc dole, tak je blbě odvzdušněná. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 642
Registrován: 01 zář 2016 08:37
Bydliště: Přerovsko
Vůz: V50 - 2.4i

Re: Jirka87 - Volvo V50 2.4i 103Kw

Příspěvek od jirka87 »

Není ji nic. Funguje výborně. Je nová. Nedělal to žádnej amatér. Servisuju přes 20km od domova i přesto, že mám zde v místě cca 8 servisů. Zkrátka při srovnání s jinými auty, kde je spojka původní a mají najeto těch +/- 200 tak zabírá dole. A to je dobře.
_________________
Moje "serviska" Abych to nemusel furt hledat....

Zpět na „Galerie uživatelů“