Xenomorfův "Mobydick" V70 TDI

Prostor pro vaše auta
Pravidla fóra
Pravidla galerie uživatelů.
V tom to topiku se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý kdo bude chtít si založí vlastní topik s názvem:
Nick – typ auta. / Bláža – P1800 SE
Co napíšete dál, už záleží na každém jednotlivci.
Můžete přiložit dvě fotografie 800x600 pix a dvě 600x400 pix. Které budou umístněné na tomto servru.
Další fotografie je nutno uložit někam jinam a sem jen napostovat.
Moderátoři to budou průběžně kontrolovat a bez varování mazat.
Za zveřejněné informace si přebírá odpovědnost každý sám.
  • Autor
  • Zpráva
Xenomorfus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 80
Registrován: 27 led 2020 22:02
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'

Xenomorfův "Mobydick" V70 TDI

Příspěvek od Xenomorfus »

Vážení spolupacienti, nadšenci a další majitelé kočáru značky Volvo,
V lednu 2020 jsem si pořídil stříbrné Volvo V70 s motorem 2,5 TDI, 103 kW. Vozidlo jsem měl "vybráno" už dávno - přesně jsem věděl co chci a proč to chci. Ale musel uzrát ten pravý čas. Tohle je fotogalerie, ale já úplně nejsem takový ten typ, co si všechno fotí. Důvod, proč zakládám tohle vlákno je především ten, že jsem postižený úchylkou si zaznamenávat veškeré vstupy do mého vozidla. Dělám to tak bezmála 30 let u všech vozidel. A to i v dobách, kdy jsem měl služební. Občas se zde objeví dotazy, jak je to s náklady na provoz a údržbu u toho kterého auta. A protože já si zapisuju co sem kdy do "Mobydicka" nalil, kdy sem ho myl, co sem na něm vyměnil a opravil, třeba to někomu pomůže, jak to u takového starého auta je. Mobydicka si plánuju ponechat co nejdéle to půjde. Dokonce věřím tomu, že mne to auto přežije.
Vzhledem k množství vstupních údajů vynechám provozní kapaliny a mytí. Myju zásadně ručně. Provozní kapaliny myšleny všechny, tedy palivo, voda do ostřikovačů, olej, atd... Ale bude samozřejmě servisní údaj při výměně té které skupiny. Pokud by to samozřejmě někoho moc zajímalo, údaje není problém dodat.
Systém zápisu je jednoduchý - datum, stav tachometru, servisní úkon. Budu se snažit občas udělat i nějaké to foto. Teď to tady nahrnu všechno, co mám od startu, později se to budu snažit dělat průběžně.
S pozdravem Marek "Xenomorfus"
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Xenomorfus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 80
Registrován: 27 led 2020 22:02
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'

Re: Xenomorfův "Mobydick" V70 TDI

Příspěvek od Xenomorfus »

27.1.2020, 273 945 km, Koupě Mobydicka
30.1.2020, 274 176 km, výměna těsnění pod víkem ventilů, VW typ, teče, podlepeno silikonem, pak OK.
23.2.2020, 274 830 km, výměna žárovek v podsvětlení přístrojů, vypínačů, ovládání topení. Zkrátka všechny žárovky v palubní desce. Oprava měrky oleje.
24.2.2020, 274 842 km, montáž jednotky dálkového ovládání centrálního zamykání. Měření (zátěžák) a dobíjení akumulátoru.
25.2.2020, 274 873 km, instalace diod do jednotky ovládání centrálního zamykání, výroba nového klíče zapalování (včetně čipování - externě)
16.3.2020, 275 277 km, přezutí na nové letní pneu, Kormoran Road Performance, 205/50 R16. Seřízení ruční brzdy, kontrola a vyčištění brzd.
28.3.2020, 275 574 km, instalace nového akumulátoru, Exide 72 Ah. (Výhodný nákup od kolegy, který likvidoval auto a měl v něm měsíc aku)
5.4.2020, 275 660 km, Výměna termostatu (Meyle) a chladící kapaliny. Výměna palivového filtru. Dobíjení akumulátoru.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Xenomorfus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 80
Registrován: 27 led 2020 22:02
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'

Re: Xenomorfův "Mobydick" V70 TDI

Příspěvek od Xenomorfus »

Pár poznatků,
po výměně termostatu (motor se předtím nezahřál na provozní teplotu) se snížila spotřeba. Přes velikonoce uskutečněna jízda Ostrava - Děčín a zpět, najeto 905 km. Rychlosti sem udržoval tachometrové po dálnicích 120-130 km/h, mimo obec 90-100 km/h, v obci 50-55 km/h. Jel sem cca 1/3 cesty dálnice, 1/3 komunikace I. třídy (hlavní tahy), 1/3 silnice II. a III. třídy a obce. 80% času zapnuta klimatizace. Dotankováno stylem plná / plná a průměrná spotřeba byla 5,56 l/100 km.
Předtím (s vadným termostatem) jsem ani při dálkových jízdách nedostal spotřebu pod 6,5 l/100 km.

Dále zakoupena od místního člena Dice diagnostika a zítra dorazí NTB, který bude určen jen a výhradně pro potřeby diagnostiky.

Dnes jsem přivezl 1500 litrů mulčovací kůry (25ks x 60 litrů pytel) plus 75 litrů substrátu na zahradu. Kdybych si se skládáním víc "pohrál", vešly by se určitě ještě 2 pytle, možná i víc. Foto mám, ale vzhledem k omezení na fóru a nemaje žádné úložiště (ani popravdě netuším, jak to funguje), nebudu jej zde dávat.
Zatím vše.
Děkuji za pozornost.

Xenomorfus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 80
Registrován: 27 led 2020 22:02
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'

Re: Xenomorfův "Mobydick" V70 TDI

Příspěvek od Xenomorfus »

Od výměny termostatu najeto 1850 km, město / mimo město cca 50/50. Přičemž mimo město většinou s klimatizací. Průměrná spotřeba je 5,8 l/100 km.
Ozývá se sporadicky vakuovka, takže jak bude chvíli čas, provedu si repas.

Xenomorfus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 80
Registrován: 27 led 2020 22:02
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'

Re: Xenomorfův "Mobydick" V70 TDI

Příspěvek od Xenomorfus »

Jedeme dál...
30.5.2020, 277 650 km, Montáž tažného zařízení
2.6.2020, 277 773 km, Výměna oleje v motoru a převodovce
15.6.2020, 277 997 km, Výměna řemene pohonu vstřikovacího čerpadla
- zde bych se rád zastavil. Rozvody byly měněny 10 tkm zpět. Dva dny před odjezdem do Švýcarska, při běžné jízdě najednou ticho a řemen v háji. Přetrhl se. Volal sem předchozímu majiteli a ten mi řekl, že ten konkrétní řemen neměnil s rozvodama, protože byl vyměněn asi 8 tkm předtím. Měl tedy najeto 18 tkm. OK, sice trochu šibeniční termín, ale narychlo sháním řemen a se strachem, co zjistím, že roztržení způsobilo, jej měním. Bylo mi jasné, že jen tak po 18 tkm nemohl umřít. Zjišťuji, že excentrická napínací kladka je ve špatné pozici a pružinová mi po montáži nového řemene "taky vychazí mimo správné nastavení" a to tak, že směrem "do plusu" (myšleno, že jsem ji nastavil správně a méně "předpruženou", než byla původně). Tedy špatně nastavené obě kladky (u té pružinové to s předchozím řemenem mohlo být "správně", těžko říct, jak vycházel délkově. Každopádně špatnou pozicí kladky na excentru byl řemen určitě přeplý). Přeplý řemen. Zřejmě si "mechanik". který měnil ten řemen myslel, že když má jedna kladka excentr a druhá pružinu, nastaví jakkoliv ekcentrickou a kladku s pružinou "trochu" připne a bude to v pohodě.
Jinak 2800km cesta do Švýcarska a zpět, z toho 2200 km s přívěsným vozíkem a naloženou motorkou s plně naloženým Mobydickem a vetšinu cesty klimatizace byla průměrná spotřeba 6,03 l/100km.

Zpět na „Galerie uživatelů“