nimrodova devítka

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#226 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

hlava dole
Přílohy
IMG_20200410_185401.jpg
IMG_20200410_185410.jpg
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#227 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

tak jsem se byl včera podívat za devítkou. gufera ventilů byla totálně v háji. tři z šestnácti držely na místě, zbytek utržený, cestovaly spolu s ventilem (přitom spotřeba oleje zas tak hrozná nebyla, ale zhoršující se tendence byla přece jen znát). vzpomněl jsem si, že je dobrý občas vyměnit ventil topení... původní se rozpadl při demontáži v ruce
tož tak :-) pak už tam je jen výměna nádržky na chladicí kapalinu (lehce sákne) a horního uložení předních tlumičů (pravá strana při zatáčení lupe)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#228 nimrodova devítka

Příspěvek od volvoperformance »

Na jaký olej to jezdilo?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#229 nimrodova devítka

Příspěvek od Urvanej »

Ten vnitřek hlavy vypadá jak u dýzla... někdo před tebou moc neřešil výměny oleje :cry:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#230 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

volvoperformance píše: 17 dub 2020 06:36 Na jaký olej to jezdilo?
netuším
Urvanej píše: 17 dub 2020 08:34 Ten vnitřek hlavy vypadá jak u dýzla... někdo před tebou moc neřešil výměny oleje :cry:
na v70 D jsem ji měl krásně čisťounkou. holt tady je ta hlava dost zaprasená, zbytek se tváří celkem pěkně. ale že je zakarbonovaná vím, v létě jsem ji měl rozebranou
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#231 nimrodova devítka

Příspěvek od tomasss »

Nimrod píše: 17 dub 2020 04:58gufera ventilů byla totálně v háji. tři z šestnácti držely na místě, zbytek utržený, cestovaly spolu s ventilem
No parada, vzhledem k dosavadnim podobnostem to abych tu hlavu rozhodil taky :D
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#232 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

tomasss píše: 17 dub 2020 11:46
Nimrod píše: 17 dub 2020 04:58gufera ventilů byla totálně v háji. tři z šestnácti držely na místě, zbytek utržený, cestovaly spolu s ventilem
No parada, vzhledem k dosavadnim podobnostem to abych tu hlavu rozhodil taky :D
No, asi by to stálo za zvážení :-)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#233 nimrodova devítka

Příspěvek od tomasss »

Nimrod píše: 17 dub 2020 13:55No, asi by to stálo za zvážení :-)
Tak jen pro info, překvapivě úplně všechny gufera na mým b204gt s 220tkm byly jak nový...měkký a těsnící :) naštěstí jsem to nesundával jen kvůli tomu :pardon:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#234 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

potřebuji radu. konečně je hlava je zbroušená, ale byla hodně křivá, šla o 0,2mm (maximum dle volva je 0,3mm). řeší se kvuli tomu jiné (vyšší) těsnění pod hlavu? vím jen o jednom jediném, 1378475
ventily zalapovány, prý dost podcházely. začínám se těšit, jak to pojede :-)
Přílohy
IMG_20200512_181838.jpg
IMG_20200512_181908.jpg
IMG_20200512_181858.jpg
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#235 nimrodova devítka

Příspěvek od Sergej »

U benzinu sa nic take neriesi. S dieslom je to horsie, ale tam to zasa kompenzuje nizsia vyska (-0,5mm) vybrusovych piestov.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#236 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

děkuju
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#237 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

konečně hotovo :-) je to znát, že nějací ti koníci vstali z mrtvých :-)
nový klínový řemeny, expanzní nádrž chladicí kapaliny, regulační ventil tepla, radio suppression relay, olej (yacco 5w50) s filtrem, horní uložení předních tlumičů (a mlátí mi to dál) a pochopitelně vyměněný těsnění pod hlavou, sání, výfuk a víko ventilů, gufera ventilů, nové šrouby hlavy, dané kryty rozvodů a to je snad vše
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 150
Registrován: 8 roků
Bydliště: praha
Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw

#238 nimrodova devítka

Příspěvek od frantuvdedek »

Prosím co je ten čudlík na tý šaltrpáce? Jednou sem to viděl u benzínky a tejden sem z toho nespal.

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#239 nimrodova devítka

Příspěvek od smolda »

frantuvdedek píše:Prosím co je ten čudlík na tý šaltrpáce? Jednou sem to viděl u benzínky a tejden sem z toho nespal.
OD aneb overdrive. Je to redukce 4ky do rychlosti, tudíž vlastně plnohodnotný 5.rychlostní stupeň, ale při zachování původní 4kvaltové převodovky M46. Bylo to zřejmě méně náročné než vývoj nové převodovky :-) tu udělali až později (M47).

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 150
Registrován: 8 roků
Bydliště: praha
Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw

#240 nimrodova devítka

Příspěvek od frantuvdedek »

:shock: wow to sem nevěděl. Děkuji za odpověď. Aspoň vím co chci aby mé další auto mělo, overdrive cudlik :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#241 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

no, říct o m47, že je nová převodovka... :-)
údajně má overdrive ještě jednu výhodu - měl by mít nižší třecí ztráty než by měl klasický pátý převodový stupeň
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#242 nimrodova devítka

Příspěvek od Urvanej »

Tak tomu nižšímu tření odmítám uvěřit a asi bych se i hádal. :-)
OD má nevýhodu v tom, že kvůli němu musí bejt v převodovce olej, kterej hůř maže soukolí, než kdyby tam byl hypoid, kterej ale rozleptává lamely.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#243 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

kdesi jsem to někde četl, proto říkám údajně :-)
také to není nijak extra odolná součást, žádné obrovské kroutící momenty nezvládá, byť asi stále víc, jak m47 :-)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#244 nimrodova devítka

Příspěvek od Krystof P. »

Nimrod píše: 15 kvě 2020 18:26 konečně hotovo :-) je to znát, že nějací ti koníci vstali z mrtvých :-)
nový klínový řemeny, expanzní nádrž chladicí kapaliny, regulační ventil tepla, radio suppression relay, olej (yacco 5w50) s filtrem, horní uložení předních tlumičů (a mlátí mi to dál) a pochopitelně vyměněný těsnění pod hlavou, sání, výfuk a víko ventilů, gufera ventilů, nové šrouby hlavy, dané kryty rozvodů a to je snad vše
Nezapomněl jsi vyměnit ufa, když jsi byl u tý eliminace pazvuků ? Nějak jsem došel k tomu, že vydrží houby a hned začnou mlátit.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#245 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

ufa jsou vyměněná... dneska mi přišlo uložení stabilizátoru a takový ty půlměsíce (konečně má kučera originál za normální cenu), co jsou mezi zadní osou a podélnými rameny, tak to budu o víkendu měnit
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#246 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

tak jsem měnil uložení stabíku a ty půlměsíce mezi zadní osou a ramenama, obojí tam šlo originál volvo. uložení stabíku vypadalo vlastně velmi pěkně, až při montáži bylo znát, že jsou po obvodě větší nový kusy. jak moc jsou sedlý půlměsíce o proti novým viz příloha (zleva horní, spodní, nový)... za mě dost. řekl bych, že je ten zadek při jízdě znát, ale jen jsem se vracel od kamaráda domů. stejně tak jsem si říkal, jak je supr, že mi konečně nic nemlátí od tý přední nápravy, nádherný ticho.... dokud jsem nemusel v písku trošku ostřeji šlápnout na brzdu než je obvyklé, zas si to bouchlo :-/ a pak ještě když jsem zajížděl do garáže, točil jsem z jednoho rejdu na druhý... takže je to o moc lepší, než to bylo, ale furt to není dokonalý, jsem z toho jelen. zítra zkusím na jámě povolit obě strany stabíku, jestli si to třeba jen nechce nějak jinak sednout... jinak tam mám už měněný všechno krom pouzder na koncích ramen, co jdou do nosníků. dokonce jsem zkusil i dotáhnout matici, kterou se stahuje tlumič. byla prakticky dotažená
Přílohy
20200529_164825.jpg
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 881
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#247 nimrodova devítka

Příspěvek od vityjan »

Bud hreben rizeni a nebo kloub na tyci rizeni. Dela mi to taky a to mam hreben po repasi. 3M3 tomu to taky klepne...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#248 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

čepy řízení mám měněný, takže hřeben? to mám radost...
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#249 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

jsem si poposedl a došlo mi, že myslíš jiné klouby... no, mám tu ještě druhé řízení, asi zkusím tedy výměnu, bude-li se zdát být použitelné
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#250 nimrodova devítka

Příspěvek od Urvanej »

Jednou jsem koukal a ty gumy na nápravu stály hroznej ranec, snad 1200 jedna u Kučery, teď je za tisícovku origo, což mi stejně přijde ranec. Takže si pěkný schovávám a buď dávám spodní nahoru, nebo dávám všechny spodní, když se v tom hrabu. Nicméně kromě koroze jsem s nima nikdy neviděl žádný problémy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“