Auto je pôvodom z Belgicka, kde jazdilo do roku 2007 a najazdilo asi 200 tis. km. Potom bolo ako individualny dovoz dovezené do SR a slúžilo ako firemné auto. V Belgicku aj na Slovensku bolo servisované v autorizovaných Volvo servisoch. Od roku 2013 ho mám ja.






Táto S80 však okrem strešného okna a zadnej tieniacej roletky bola od svojich tvorcov obdarená len výbavou pre sociálne prípady, napriek tomu, že v čase jej vzniku a uvedenia išlo o špičkovú limuzínu z dielne Volvo, za veľa peňazí. Upgrade na vyšší level výbavy, ktorú mali iné S80 bežne, som tak robil postupne a svojpomocne. Najprv som urobil upgrade na automatickú klimatizáciu, potom dovybavenie o Trip Computer, Tempomat, Chip a EGR off.
PRED
S80-tka prešla pred dvomi rokmi omladzovacou kúrou interiéru do šedo-čiernej kombinácie a do kože. Musel som komplet prečalúniť odliepajúce sa tapacíre dverí aj stĺpikov. Pretože staré velúrové sedačky mali popraskané výplne v sedáckoch, strácali tvar a sivý velúrový poťah na nich už nedržal pôvodne napnutý tvar a vo švoch sa trhali napriek tomu, že som ich niekoľkokrát predtým ručne zošíval. Stav máj 2016:





Zohnal som kožené sedačky z iného auta. Tie sedačky však neboli už práve v najlepšej kondícii, koža bola na niektorých miestach ztvrdnutá, ošúchaná, na sedacích častiach boli aj praskliny. Trápilo ma aj to, že farba ich kože nebola úplne čierna, resp. nebola neutrálne čierna ale boli trochu do hneda, teda čierno-hnedé. Jednoducho boli inej čiernej farby ako neutrálne sýto čierna koženka, ktorú som mal v pláne použiť na prečalúnenie tapacírov a stĺpikov.





PO
Musel som preto sedačky opraviť, opraviť praskliny, ošúchané miesta a kožu komplet prefarbiť. Prečalúnil som do kože aj lakťovú opierku. Stav júl 2017:





Keď som mal v roku 2016 dole všetky tapacíre dverí a rozobratý interiér, vymenil som ešte silonové púzdra na radiacej páke, ešte som vymenil reproduktory za modrý rad a vytlmil som dvere - o tom som sa tu už tiež zmieňoval. Predtým som ešte menil vákuovú pumpu, predné ložisko, dal som do auta XCar-link a predné aj zadné parkovacie senzory Valeo.
Pri 360 tis. km som menil rozvody a všetky tesnenia okrem tesnenia olejového čerpadla, čo sa mi nevyplatilo, mal som to urobiť vtedy, a tak som si to dal nedávno o čom napíšem v neskorších chronologicky radených príspevkoch.
Stav ešte v auguste 2016 s 362.000 km:









