Tak jsem se rozhodl, že zde také představím svoje druhé Volvo a to XC70 D5 136kW MY2007.
K Volvu jsem se dostal v roce 2013 a to tak, že jsem chtěl koupit Saaba 9-5 od pana Haldy (kterého jsem nakonec nevzal) a při té příležitosti jsem si u něj poprvé osobně detailně prohlédl V70 po FL a bylo jasno, musím mít Volvo. Chvíli jsem hledal a nakonec jsem koupil od bazarníka (tehdy jsem ještě nevěděl o fóru) V70 dovezenou z Itošky, kterou používal jako své soukromé vozidlo a upgradoval na FL. Auto bylo vcelku v pohodě, ale i tak jsem do něj nasypal během roku mého vlastnictví 50tis – což tedy není nic neobvyklého, že?
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
Po roce pohodového ježdění jsem začal s bráchou a kamarádem jezdit na offroad víkendy do „divočiny“ a bylo jasno, potřebuji nutně k Volvu nějakýho voffrouda. Pořídil jsem tedy Suzuki Vitaru. Chvilku jsem si užíval blbnutí v bahně, ale pak mi ta Vitara přišla moc dětská a chtěl jsem něco většího. Něco se mi líbilo, ale nebyly škvarky, takže v úvahu připadalo leda obě auta prodat. Dopomohla k tomu společná dovolená s přáteli v Alpách, kdy se jednomu kamarádovi stav mé V70 líbil natolik, že jsme si hned plácli. Po dovče jsem ještě rychle střelil Vitaru a začal shánět offa. Stejně tak, jak vzplála láska k Volvu, tak takto vzplála i k vozu Land Rover Discovery, kterého jsem prostě musel mít. Koupil jsem Discovery II Td5 ve stavu, že by někdo sedl a jen jezdil, ale já puntičkář jsem chtěl mít vše vychytané a k obrazu svému, tak jako u předchozího Volva. Rozhodl jsem se, že přestanu auta střídat, a že toto budu mít opravdu dloooouuuho a tak jsem do něj nacpal na mé poměry dost peněz (cena takřka dalšího stejného auta). No ale znáte to – člověk míní, život mění…. Otěhotněla mi partnerka a co teď…. Z finančních důvodů zúžit vozový park… Takže její VW polo půjde do světa. No ale tím mastodontem, co žere 14l odmítala po Praze a po doktorech jezdit. Bolest největší, diskošku koupil slovenský překupník a já zamáčkl slzu.
Začali jsme hledat rodinný (já, partnerka, mimčo a dva staffbullíčci) úsporný kombík, který bude levný jak na provoz, tak na servis. Volba padla na dvojkovou ochcávku – naštěstí jsem měl přísná kritéria (automat, první majitel, koupeno v ČR, top stav, doložitelná servisní historie a nehavarováno) a v ČR jsem vždy po lustraci Cebií zjistil, že je většina stočená či v minulosti bouraná. No a v Německu byl každej opravdu pěknej kus hned pryč.
Zkusil jsem tedy ze zajímavosti na Sautu (bohužel mi nějak nedošlo se podívat na zdejší fórum) nastavit ten samý filtr na Volvo, po kterém jsem stále pokukoval a ejhle, vypadla mi tam XC70 v automatu po prvním majiteli, koupená v ČR, nehavarovaná, kompletní servisní historie v TOP stavu
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
A nyní konečně k autu: jedná se tedy, jak už jsem psal výše o D5 136kW MY2007 v automatu. V těch rozděleních výbav se moc neorientuju, takže nedokážu říci, jaký je toto název výbavy. Každopádně na místní poměry je výbava trochu chudší, ale jediné co mi skutečně chybí je el. ovládání sedadel s pamětí, protože se v autě s partnerkou střídáme. Naopak oceňuji věci, na které jsem již zvyklý z předchozích aut a to: xenony, kožené sedačky, tempomat, klimu a bufíka s časovačem, který tedy zatím nechodí, ale je v plánu ho na letošní zimu rozchodit. Aktuálně je na tacho 225tis km a od ledna máme za sebou společných 10tis km a proinvestovaných 100tis Kč.
Konec slohové práce. Omlouvám se za rozsah, původně jsem neměl v plánu se takto rozepsat, ale jak sednu ke klávesnici, tak se mi ty prsty tak nějak sami rozjedou
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
Níže budu přidávat foto a servisní úkony.
Hezký den všem, Honza.
PS: asi dva dny po koupi jsem zde na fóru nalezl inzerát na stejné auto, servisované u Marry, hezčí barvu a asi i lepší výbavu za o cca 20tis Kč méně - myslel jsem, že si vyrvu vlasy
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)