SGC - Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#1 SGC - Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od SGC »

Zdravím všechny Volvisty. Tak jsem již tři dny zatím štastným majitelem svého prvního Volva jménem Olaf :-))).

Typ : 850 Kombi, rv. 1996
Motor : B5252 (106kw, 144HP) - poctivý nájezd 375.000km
Výbava : automat, automatická klima, tempomat, 4x okna v elektrice,zrcátka v elektrice, palubní počítač, 4x pytel

Pořízeno více, či méně ''za odvoz'' z Berlína - chudák stálo venku a skoro pod ním rostla tráva :-). Je to mé úplně první auto, tak jsem do něho nechtěl vrážet spousty prostředků.

Dle mé laické prohlídky jsem byl docela překvapen, že kromě svítící kontrolky ABS (v lepším případě snad snímač-oxidace), kosmetických odřenin a nefunkční klimy (po zapnutí se nic nestane - ani neklimuje, ani necvaká apod., tak snad to není kompresor) vypadá naprosto v pořádku. Příští týden bude provedena výměna oleje v motoru a automatu, výměna těsnění víka ventilů (pozoruji průsak oleje za víčkem a kape dozadu) a za další týden komplet rozvody vč. vodní pumpy a snad autíčko ještě nějaký ten kilometr poslouží :-). Jinak nikde žádná rez, podvozkové vůle apod., což se docela divím po dlouhé odstávce venku (bazarista se tím ani netajil).

Na strohou ukázku 4 fotky (ještě na převozkách - za mázlou fotku interiéru se omlouvám, foťák v telefonu), časem rád doplním další (až budu mít foťák-telefon je hodně nouzovka :-))

Snad se bude alespoň trochu líbit - celkové náklady na pořízení vč. nákladů na dovoz a přihlášení v ČR 20.000kč :-) + co dám do rozvodů,těsnění a certifikovaného oleje do motoru/automatu
Přílohy
WP_000679.jpg
WP_000679.jpg (68.47 KiB) Zobrazeno 2400 x
WP_000692.jpg
WP_000692.jpg (67.93 KiB) Zobrazeno 2400 x
WP_000678.jpg
WP_000678.jpg (75.34 KiB) Zobrazeno 2400 x
WP_000676.jpg
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#2 Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od wickey »

pokud ti automat radi jak ma a olej v nem nebyl menen pravidelne doted, tak s tim v 375000 km nezacinej.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#3 Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od SGC »

Myslíš, že to nemá cenu? Respektive by mu výměna spíš uškodila? Vyplavení nečistot někam, kam kde by rychleji uškodili? Já se totiž bojím, že při 375.000km toho před sebou skříň už moc nemá :-( I když řadí jako drak. Hlavně když jí pravděpodobně dosud nebyl měněn olej. V kufru byla jen poloprázdná lahvička ATF od Volva a pak nějakého noname oleje specifikace Dexron II, takže se asi dolívalo? Nevím...
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#4 Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od doktor »

SGC píše:Myslíš, že to nemá cenu? Respektive by mu výměna spíš uškodila? Vyplavení nečistot někam, kam kde by rychleji uškodili? Já se totiž bojím, že při 375.000km toho před sebou skříň už moc nemá :-( I když řadí jako drak. Hlavně když jí pravděpodobně dosud nebyl měněn olej. V kufru byla jen poloprázdná lahvička ATF od Volva a pak nějakého noname oleje specifikace Dexron II, takže se asi dolívalo? Nevím...
V podstatě jsis odpověděl. Jestli teď pročistíš převodovku, tak ji můžeš taky poslat do věčných lovišť.
S tou klimou se můžeš podívat, jestli se vůbec točí kompresor, možností, proč klima nefunguje je několik, nicméně 850tky na klimu dost trpí, zejména po 15 letech :D Já opravoval na své klimatizaci už 5 různých závad za 2 roky :)

S těmi rozvody je to samozřejmě dobrá myšlenka, ale opět, dělal bych je jenom pokud není důkaz o tom, že byly dělané. Jinak, jestli je tam záznam, že dělané byly, tak bych suše vyčkal na interval. Jak píšeš, auto máš zadarmo, tak proč do něj na úvod vrazit hned 12 tisích za rozvody, které třeba nehoří. Nemluvě o tom, že udělané rozvody ti rozhodně nezvýší tržnou cenu auta.

Neboj, ono ti nějaké náklady vyplavou, takže prachy se hodí. ... :D
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#5 Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od SGC »

doktor píše:
SGC píše:Myslíš, že to nemá cenu? Respektive by mu výměna spíš uškodila? Vyplavení nečistot někam, kam kde by rychleji uškodili? Já se totiž bojím, že při 375.000km toho před sebou skříň už moc nemá :-( I když řadí jako drak. Hlavně když jí pravděpodobně dosud nebyl měněn olej. V kufru byla jen poloprázdná lahvička ATF od Volva a pak nějakého noname oleje specifikace Dexron II, takže se asi dolívalo? Nevím...
V podstatě jsis odpověděl. Jestli teď pročistíš převodovku, tak ji můžeš taky poslat do věčných lovišť.
S tou klimou se můžeš podívat, jestli se vůbec točí kompresor, možností, proč klima nefunguje je několik, nicméně 850tky na klimu dost trpí, zejména po 15 letech :D Já opravoval na své klimatizaci už 5 různých závad za 2 roky :)

S těmi rozvody je to samozřejmě dobrá myšlenka, ale opět, dělal bych je jenom pokud není důkaz o tom, že byly dělané. Jinak, jestli je tam záznam, že dělané byly, tak bych suše vyčkal na interval. Jak píšeš, auto máš zadarmo, tak proč do něj na úvod vrazit hned 12 tisích za rozvody, které třeba nehoří. Nemluvě o tom, že udělané rozvody ti rozhodně nezvýší tržnou cenu auta.

Neboj, ono ti nějaké náklady vyplavou, takže prachy se hodí. ... :D

Díky za informace, takže předpokládám, že skříň nepročišťovat ani metodou Zbyňka Prokopa z ZP-Automatics? Má nějaký přístroj, který by měl vyčistit všechny části převodovky. Pokud to tedy dělat nemám, jedno pozitivum to má - ušetřím :-DD Na kompresor klimy se podívám, tak skrytě doufám, že za to může třeba jen shnilý výparník i když u patnáctiletýho auta skoro zadarmo bych chtěl asi moc co? :-))). O rozvodech doklad není, takže je to taková loterie, takže bych určitě raději vyměnil. Jinak mám tu založený ještě jeden topic ohledně mé 850tky, tak házím odkaz, aby nedocházelo ke zbytečným duplicitám : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=126&t=35751&p=408145#p408145
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#6 Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od Kuko28 »

Na tu převodovku bych se vybodl - nevím o žádném super zařízení, které by dokázalo skutečně důkladně vyčistit automat. Možná kdyby ho rozebrali, ale to pak bude cena někde jinde než u "obyčejné" výměny oleje.

s rozvodama je to těžký - já taky kupoval 7 let starý auto, který bylo cca v polovině intervalu, ale řemen se opotřebovává i věkem. Takže jsem si je nechal uděla, a nějaké trhlinky tam už byla. Možná by to klidně při mém nájezdu vydrželo dalších 5 let, ale proč riskovat. Taky mi bylo doporučeno, že když ne rozvody, tak minimálně vodní pumpu pro jistotu.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#7 Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od Jean »

Nikdy jsem nezažil, aby převodovka po výměně oleje přestala fungovat tak, jak má. Je tu někdo s osobní zkušeností? Myslím, že těch výměn jsme už udělali hodně. Jestli převodovka funguje dobře, tak není důvod, aby tomu po výměně bylo jinak. To spíš bez výměny to bude mít brzo za sebou.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

GDPR_user

#8 Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od GDPR_user »

Jean píše:Nikdy jsem nezažil, aby převodovka po výměně oleje přestala fungovat tak, jak má. Je tu někdo s osobní zkušeností? Myslím, že těch výměn jsme už udělali hodně. Jestli převodovka funguje dobře, tak není důvod, aby tomu po výměně bylo jinak. To spíš bez výměny to bude mít brzo za sebou.
Také jsem se ještě nesetkal s tím,že by převodovka po výměně začala řadit hůře než před ní.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#9 Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od wickey »

ja ano.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#10 Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od Kuko28 »

soused má servis na automaty a u podobných nájezdů odmítá dělat výměnu - má s tím spousta negativních zkušeností. A zákazníci, kteří na tom trvají a nechají si to udělat jinde se k němu pak vrací s kleknutým automatem.....
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#11 Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od berzerker »

Kuko28 píše:soused má servis na automaty a u podobných nájezdů odmítá dělat výměnu - má s tím spousta negativních zkušeností. A zákazníci, kteří na tom trvají a nechají si to udělat jinde se k němu pak vrací s kleknutým automatem.....
moj znamy servisman mi hovori to iste
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#12 Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od wickey »

tiez to nemam uplne len z vlastnej hlavy :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#13 Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od Jean »

OK. Každého rozhodnutí. Já tu zkušenost nemám a dělali se oleje i na automatech s velkými nájezdy. Já bych na svém autě měnil.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#14 SGC - Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od SGC »

Díky všem za názory. Jsem teď ale docela zmatenej, jestli teda měnit, nebo ne :-D

Zatím řadí dobře, olej spáleninou nesmrdí. Pokud by byla nutná výměna, tak by si převodovka měla nějak ''říct'' ne? Třeba cukáním při řazení apod.? Nebo jen jednoho dne mód D prostě už nepojede dopředu :-D? Ale chápu, že to asi nejde úplně takhle předpovědět...
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 SGC - Můj první ''raketoplán'' (850 kombi B5252 automat)

Příspěvek od Urvanej »

To je jako s motorem, ten ti taky neřekne, že je třeba měnit olej. Teda řekne: "Jó, se nediv, měl si měnit!" :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“