Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
Postupne som pokračoval v renovácii a opravách a pre problémy s dobíjaním, sem-tam vyhadzovaní chyby s elektrickou sústavou a odporúčaní sa novej Exide baterky, kvôli trvalému správnemu nedobíjaniu, som sa pustil do repasovania alternátora.
Pôvodný stav po demontáži:
Sťahovanie ložísk:
Demont:
Nový krúžok a ložisko:
Vyčistený stator:
Nové ložisko:
Nový mostík:
Náhrada pevnej remenice novou voľnobežkou:
Nový regulátor:
Final:
Namontované v aute:
Naposledy upravil(a) IgorS dne 20 črc 2017 10:47, celkem upraveno 1 x.
Okenné stieracie lišty som mal už v zlom stave. Boli ztvrdnuté, zle stierali a naviac boli popraskané. Preto sa v nich zachytávali nečistoty aj ihličie, čo išlo väčšinou ťažko vytiahnuť. Preto som zohnal nové, v prevedení chróm.
Nahradil som tak staré novými.
Naposledy upravil(a) IgorS dne 20 črc 2017 10:48, celkem upraveno 1 x.
Už dlhšiu dobu som mal v pláne výmenu spätných zrkadiel.
Pustil som sa do toho zároveň s výmenou líšt na oknách. K keď už mám lišty v chróme, tak v chróme som dal aj zrkadlá ešte aj sklápateľné.
Ale nebolo to len tak, nakoľko som pri skúšaní zrkadiel, ešte na stole, prišiel na to, že nesklápajú dobre. Preto som musel všetko rozobrať a mechanizmus sklápania opraviť. Navyše som ešte na ne dával aj nové sklá, pretože aj keď na nich pôvodné boli v dobrom stave, nemali vyhrievanie.
Musel som vymeniť, resp. doplniť kabeláž, pretože namiesto starých 9 pinových zrkadiel som dával 13 pinové, tak mi pár káblikov vo dverách chýbalo a konektory boli odlišné.
Naposledy upravil(a) IgorS dne 20 črc 2017 10:49, celkem upraveno 1 x.
To děláš před barákem? Taky na tebe blbě/nechápavě čumí sousedi a lidi, co jdou kolem? Mě přijde, že jsem v okolí jediný, co si na autě ještě dělá věci sám...
_________________ VW Golf II, Honda Accord, Volvo 740, Mitsubshi Galant, KIA Carens, VW Passat, Citroen BX, Audi A6 TDI, BMW 520, VW Passat TDI, Peugeot 406, Sssangyong, Golf IV Kombi, BMW 530, Mercedes Benz 300TD, Alfa Romeo 166, Lancia Kappa, Audi A4 TDI, Chrysler Voyager IV, Jaguar S, Audi S6, Toyota Landcruiser, BMW 118, Chrysler Voyager V, Volvo S80
Dík chlapi!
Ano, patrím ku tomu vyhynutému druhu, ktorí si v dnešnej dobe servisovej pred panelákom opravuje a udržuje auto. Susedia si už zvykli a nechápavé obdobie u nich pomynulo. To hlavne po tom, čo neverili že sa tak dá rozobrať auto, opäť poskladať a už vôbec neverili, že to ešte niekedy pôjde. Je tu jeden típek, susedin syn, ktorí ako mi raz povedal, si pôvodne myslel, že Volvá sú spoľahlivé a nekaziace sa autá ale po tom, čo vidí mňa sa stále vŕtať vo Volve, je rád, že má Toyotu.
Po tom, čo som na auto doplnil niekoľko gramov chrómu v lištách a spätných zrkadlách som si povedal, že tak urobím aj s prednou maskou a dám tam inú a opäť v chrómovom prevedení.
Potom som absolvoval byrokratickú procedúru so zápisom ďaľších rozmerov kolies do TP, pretože v technickom som mal zapísané len jeden rozmer 15" kolies, na aute som mal už 17", pripravoval som sa na STK a 15" som už nemal.
Keď sa tohto roku konečne oteplilo a dala sa mi na to vytvoriť časovopriestorová medzera, začala motorová a podvozková etapa údržby, ktorú som chcel mať dokončenú do dovolenkovej cesty a ešte predtým do cesty do CZ. Začal som preto tým ľahším a prelisoval som horný silentblok motora.
IgorS píše:... Je tu jeden típek, susedin syn, ktorí ako mi raz povedal, si pôvodne myslel, že Volvá sú spoľahlivé a nekaziace sa autá ale po tom, čo vidí mňa sa stále vŕtať vo Volve, je rád, že má Toyotu.
Je to tak, myslím, že tím kazíme pověst o spolehlivosti značky Volvo
Na našej ulici a v mojom okolí to tak robím istotne. Mal by som mať už nejakú garáž alebo nejaký odľahlý pozemok, kam by som sa na tieto prerábačky s autom uchýlil aby v okolí nevideli, že zas niečo majstrujem. Ale vonku na ulici, počuť ako veľa susedov a susediek často hovorí, že ide do servisu, alebo sa jej nedá, lebo má auto v servise atď. No skrátka do servisu chodia ako do fitka, či ku kaderníčke, to je taká móda, lebo potom zase chodia nejakú dobu na náhradnom aute. Ale to už akosi na sebe nevidia, keď im poviem, že 70 % z toho, čo na aute furt robím, pritom robiť nemusím. Že nemám žiadnu vážnu poruchu, len chcem aby to bolo, čo najviac sa blížiac ku 100 %, dobre.
Totiž pri tých ostatných autách na našej ulici, ktoré "nie sú také cárachy" ako Volvo a nekazia sa, je úplne bežné, že majú motory zasrané od oleja a všetkých prevádzkových kvapalín, že s nich kvapká všetko čo v nich je na chodníky a parkovacie miesta ale nikto to nerieši, pretože auto jazdí, tak nemá problém a už vôbec nie poruchu. Ale mne to nedá a štve ma, ak by mi niečo slzilo či netesnilo a tak riešim to, čo oni nie. Ale potom, keď niečo robím, chodia na kus reči a mlčky hľadia aj minútu do môjho motora a hovoria, že to ešte nevideli. Pýtajú sa koľko to má rokov a ako je možné, že tam mám všetko čisté. Že oni majú novšie autá ale ich motor aj podvozok tak nevyzerá. A keď mi idú ukázať ten svoj nekaziaci sa motor, tak mi je na grcanie z toho humusu prachu a maziva, ktorým niektoré časti majú pokryté.
To máš tak ako s inými záujmami, koníčkami alebo prácou. Niekto veľa veľa pracuje, niekto hráva tenis, niekto vysedáva v krčme, iný chodí stále na záhradu niečo okopávať, či polievať, ďaľší je neustále na stavbe alebo trávi čas na internete atď. Kto si ako zariadi alebo koho čím život spúta, tak žije. Ale sú aj takí, ktorí dopoludnia robia svoju prácu ale popri nej aj niečo majstrujú na aute, potom na obed idú s dieťaťom na tanečnú, potom zas niečo porobia zo svoje práce, na hodinku ešte pomajstrujú opäť niečo okolo auta a večer, keď prídu deti zo školy s nimi robia úlohy a ešte hrajú s druhým dieťaťom na klavíri. Takýmto majstrom to potom všéééétko trvá vééééľmi dlho a majú často auto rozobraté na chodníku aj niekoľko dní, lebo toho času veľa nie je. No čo už. Ale sú aj takí, čo sa venujú iným činnostiam, napríklad svoj čas venujú diskutovaniu na internete a majú viac než desaťtisíc príspevkov
Naposledy upravil(a) IgorS dne 06 srp 2017 07:23, celkem upraveno 2 x.
Potom som sa pustil do čistenia sania. Rozmýšlal som ako to urobiť ale zdala sa mi najvhodnejšia verzia zohnať iné sanie, to po večeroch vyčistiť a potom ho len prehodiť za pôvodné, špinavé, s novým tensnením.
Tak som zohnal sanie. Krásne a "úžasne som zrelaxoval" pri jeho čistení (kto už robil vie) a pripravil som ho na montáž.
Potom som zdemontoval z auta pôvodné sanie. Bolo vo "vynikajúcom" stave, ale podľa fotiek iných saní z internetu, to moje nie je asi ničím výnimočné.
Pred montážou čistého sania som "tuningovo" upravil zberné výfukové potrubie a turbo, pretože sa mi nepáčila ich staroružovo-fialová farba.
Keď som mal všetko rozobraté a uvolnený prístup k zadnej motorovej časti, tak som ešte opravil vyžratú tlmiacu stenu v motorovom priestore, na ktorej si kedysi pochutili nejaké šikovné zvieratká.
Jak si čistil to sání? Taky o tom už delší dobu uvažuju, ale nechce se mi hrát na kominíčka se štětečkem... Nejradší bych na to použil nějakou chemii.
A tohle asi taky nechci https://www.youtube.com/watch?v=JjwPRFm7vMc