Dovoz "starých" aut z EU

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Jerry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 42
Registrován: 20 roků
Bydliště: Králův Dvůr
Vůz: 740GL B230F, 1991

#1 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od Jerry »

Pomalu se poohlížím po dalším autě a samozřejmě jsem zabrousil i na německé servery, kde je nabídka mnohem širší. S tím ovšem vyvstává problém, jakým způsobem přihlásit auto starší osmi let bez globální homologace... Vím že už se to tu řešilo, ale nenašel jsem zcela konkrétní závěr, zda to jde a jakým způsobem.

Takže modelový případ: chtěl bych si dovézt 2xx/7xx/9xx do r.v. 1994. Je možné takové auto legálně přihlásit a běžným způsobem provozovat?

Prosím pouze praktické zkušenosti, jak to OPRAVDU v praxi funguje. Nerad bych skončil se sice krásnou, ale přesto pouze sochou Volva na zahradě.
_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#2 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od travex »

Jerry píše:Pomalu se poohlížím po dalším autě a samozřejmě jsem zabrousil i na německé servery, kde je nabídka mnohem širší. S tím ovšem vyvstává problém, jakým způsobem přihlásit auto starší osmi let bez globální homologace... Vím že už se to tu řešilo, ale nenašel jsem zcela konkrétní závěr, zda to jde a jakým způsobem.

Takže modelový případ: chtěl bych si dovézt 2xx/7xx/9xx do r.v. 1994. Je možné takové auto legálně přihlásit a běžným způsobem provozovat?

Prosím pouze praktické zkušenosti, jak to OPRAVDU v praxi funguje. Nerad bych skončil se sice krásnou, ale přesto pouze sochou Volva na zahradě.
sam jsem privez auto v dubnu, vyhlednes si auto, koupis ho, privezes ho k nam (bud na odtahu nebo s prevoznimi znackami po vlastni ose - ja to resil odtahovkou).

Pokud ho dovoz realizujes ze zeme EU tak jsi prakticky bez problemu pro prihlaseni, ja dovezl z Nemecka a zadne problemy nebyly. Musis mit minimalne technicak s vyznacenym odhlasenim. Pak auto prihlasis. Ja jsem si sjednal prihlaseni "na klic" takze jsem nikde nelital a nic nemusel resit, jen jsem si dva tydny pockal. Poplatky v souctu cca 6000 CZK.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 122
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: prag
Zabanován: Trvale

#3 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od black hawk »

auto musí ale splňovat euronormu.jinak máš smůlu.konktétně u volva to poznáš že na štítku karoserie před VIN je takové divné malké "e".jinak ti to nepřihlásej.volv se to týká cca. od roku 1995 a vejš.

Jerry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 42
Registrován: 20 roků
Bydliště: Králův Dvůr
Vůz: 740GL B230F, 1991

#4 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od Jerry »

black hawk píše:auto musí ale splňovat euronormu.jinak máš smůlu.konktétně u volva to poznáš že na štítku karoserie před VIN je takové divné malké "e".jinak ti to nepřihlásej.volv se to týká cca. od roku 1995 a vejš.
Ty jsi to někdy zkoušel přihlásit auto bez "e"čka?
_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#5 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od travex »

Jerry píše:
black hawk píše:auto musí ale splňovat euronormu.jinak máš smůlu.konktétně u volva to poznáš že na štítku karoserie před VIN je takové divné malké "e".jinak ti to nepřihlásej.volv se to týká cca. od roku 1995 a vejš.
Ty jsi to někdy zkoušel přihlásit auto bez "e"čka?
ja na stitku zadne male "e" nemam a prihlaseni bez problemu - rocnik vyroby 1990
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#6 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od Bobika »

No jestli to nebude tím, že "na klíč" jde lecos. Já na klíč taky umím sehnat STK, doklady apod. aniž auto vyjede z garáže nebo abych se dostavil na úřad. Problematiku z dovozem auta loni řešil Bídák, ten k tomu asi může říct více. Možná ale jsou nějaké změny v našich krásných zákonech a jde přivézt a zlegalizovat úplně všechno. Fakt nevím.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#7 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od Jarda S40 »

Bídák dovážel ještě podle starejch předpisů, kdy bylo potřeba tam mít ta "e-čkaů nyní již potřeba nejsou, ale je zapotřebí mít potvrzení o tom, že toto auto bylo homologováno v nějakém státě EU. Na podrobnosti je zde nejlepší třeba Veetek, možná i jiní. Někdo tu nedávno koupil venku 480-ku se kterou měl potom problémy. Jinal co jsem četl, tak je nejlepší koupit venku auto, které bylo svého času homologované i u nás.

Jerry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 42
Registrován: 20 roků
Bydliště: Králův Dvůr
Vůz: 740GL B230F, 1991

#8 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od Jerry »

Takže se mi ozvali dva lidé, kteří neměli s přihlášením výše popsaného auta problémy. Nepřihlásil se nikdo, kdo by měl zkušenost opačnou.
Můj závěr je, že můžu vesele hledat autí venku :palec:

Díky!
_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#9 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od travex »

Bobika píše:No jestli to nebude tím, že "na klíč" jde lecos. Já na klíč taky umím sehnat STK, doklady apod. aniž auto vyjede z garáže nebo abych se dostavil na úřad. Problematiku z dovozem auta loni řešil Bídák, ten k tomu asi může říct více. Možná ale jsou nějaké změny v našich krásných zákonech a jde přivézt a zlegalizovat úplně všechno. Fakt nevím.
ja jsem psal "na klic" a nikoliv "s uplatkem"... vse slo STD cestou.... zadny strachy Jerry, jdi do toho.... kdyby neco tak zavolej.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#10 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od Jarda S40 »

Jerry píše:Takže se mi ozvali dva lidé, kteří neměli s přihlášením výše popsaného auta problémy. Nepřihlásil se nikdo, kdo by měl zkušenost opačnou.
Můj závěr je, že můžu vesele hledat autí venku :palec:

Díky!
Prosím tě pohledej uživatele Cendaa nebo nějak podobně. On snad nějak s tím přihlášením pohořel. Měl by mít 480-ku, možná bude v seznamu majitelů.
P.S. Jo něco o něm je zde viewtopic.php?t=7715

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#11 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od travex »

Jarda S40 píše:
Jerry píše:Takže se mi ozvali dva lidé, kteří neměli s přihlášením výše popsaného auta problémy. Nepřihlásil se nikdo, kdo by měl zkušenost opačnou.
Můj závěr je, že můžu vesele hledat autí venku :palec:

Díky!
Prosím tě pohledej uživatele Cendaa nebo nějak podobně. On snad nějak s tím přihlášením pohořel. Měl by mít 480-ku, možná bude v seznamu majitelů.
P.S. Jo něco o něm je zde viewtopic.php?t=7715
auto melo Lucemburske papiry, na to dojel....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 93
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Oelsnitz / Vogtland
Vůz: 960 B6304F, automat, r.v. 1990

#12 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od kenya »

A v čem je Lucembursko jiný než ostatní státy, kromě toho, že když se tam chci otočit, musim aspoň kouskem auta za hranice :?:
_________________
bylo 960 3.0 24V
je 2x Škoda Octavia Combi r.v.61-63, Škoda Felicia Super r.v. 64, Peugeot 309D r.v.91, 960 B6304F, automat, 1990, Jaguar XJ350 2002, Jaguar X-type 2002, Jaguar XF 2015,
časem bude Ford Mustang convertible 1964

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#13 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od travex »

kenya píše:A v čem je Lucembursko jiný než ostatní státy, kromě toho, že když se tam chci otočit, musim aspoň kouskem auta za hranice :?:
Lucembrusky technicak je vice nez chudy (oproti nasemu) na techncike udaje, takze je pak problem podle nej vystavit CZ TP, v zasade bez potizi se da uspet s TP: D, AT, NL, I
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#14 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od Jarda S40 »

travex píše:Pokud ho dovoz realizujes ze zeme EU tak jsi prakticky bez problemu pro prihlaseni,
Takže díky za podstatné doplnění info, že v pohodě je dovoz jen z D, AT, NL a I. Veetek měl pokud vím také nějaké problémy - on to má z Belgie nebo Holandska?
TP z Belgie jsou mimochodem také velice chudé na údaje :cry: Jo a z GB je snad vůbec nemožné přihlášení vozidla, ale nejsem si jist.

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#15 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od veetec »

cau Jardoo,

tak já si dovezl Karkulína z Holandska (EU) vloni 1.8. a měl jsem setsakra potíže to přihlásit, a to drobnou chybičkou v přepisování techničáku ještě v Holandsku, nenapsali tam číslo typového schválení. A to je podstatná náležitost, bez které Ti auto nemusí přihlásit. Papíry mi nakonec zajistili v T6R, ale asi to taky nebylo zcela legálně. A to jsem měl papír od VAC o typovém schválení stejného modelu pro ČR (2 modrý volvo razítka za 5tkč) a čekal jsem na papíry asi 3 měsíce. Ale ve stejné době tu někdo (myslím Roztoc) přivezl z Němecek pěkně modrého kombíka 240 a za 3 dny a 5 tisíc na poplatcích to měl legálně přihlášené. Doporučuji konzultaci přeedem s Filipem nebo Maaarou z T6R, případně přihlášení umí zajistit bezbolestně Adam Petr... tož tak...
good luck
:ryby:
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#16 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od Jarda S40 »

Tož asi to Veetek pěkně shrnul, problematika je složitější než se zdá a je vhodné se poradit ještě
před dovozem a po něm použít raději služeb "vyjednávače". Následně asi je tedy bezproblémovej dovoz z D, AT a I. V NL si pohlídat papíry, to ale asi není jednoduché.
Díky Veetku za info, já věděl že tu pár problémů bylo a není vše tak jak se jeví na první pohled. Třeba to Jerrymu ušetří starosti.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#17 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od travex »

Jarda S40 píše:Tož asi to Veetek pěkně shrnul, problematika je složitější než se zdá a je vhodné se poradit ještě
před dovozem a po něm použít raději služeb "vyjednávače". Následně asi je tedy bezproblémovej dovoz z D, AT a I. V NL si pohlídat papíry, to ale asi není jednoduché.
Díky Veetku za info, já věděl že tu pár problémů bylo a není vše tak jak se jeví na první pohled. Třeba to Jerrymu ušetří starosti.
pohlidat papiry si musis vsude...
v kazdem pripade (pokud nevyuzijete sluzeb "vyjednavace") lze jedine doporucit se jeste pred dovozem obratin na mistne prislusny urad s rozsrirenoou pusobnosti vedouci agendu evidence motorovych vozidel s dotazem na podminky prihlaseni vozdila. Nic se tim rozhodne nezkazi, pozadavky na doklady se mohou urad od uradu (urednik od urednika) lisit.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#18 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od Jarda S40 »

Jjj, taky dobrej nápad. Mě tak napadlo, jestli někde schválně ty podmínky nekomplikujou, aby lidi spíše vyhledávali služby těch "vyjednávačů". Něco podobného bylo kdysi s výpisy z katastru nemovitostí či nedávno z obchodního rejstříku. Ale to už je mimo tuto rubriku.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#19 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od travex »

Jarda S40 píše:Jjj, taky dobrej nápad. Mě tak napadlo, jestli někde schválně ty podmínky nekomplikujou, aby lidi spíše vyhledávali služby těch "vyjednávačů". Něco podobného bylo kdysi s výpisy z katastru nemovitostí či nedávno z obchodního rejstříku. Ale to už je mimo tuto rubriku.

Ale samozrejme, vsechno se musi komplikovat. Nutno uznat ze prihlaseni auta z EU je vyrazne jednodussi nez si nechat opravit udeaj v technicaku ohledne maximlani pripustne hmotnosti privesu.... to je teprve porod na druhou - zjevne je ocekavano "vkapsovne"... :-(grrrr
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#20 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od peter cz »

Ahoj, potřeboval bych poradit, jak dopsat do techničáku spotřebu ? řeším to protože v německým techničáku na 760 spotřeba chybí a bez ní to prý nepřihlásí a podle ofocenýho techničáku od Zdenka se jim na úřadu taky nechce...
zkoušel jsem volat do autorizáku v Plzni, ale nevěděli, dnes jsme ještě napsali na Dekru, ale co když ji taky nebudou mít ? zkusit napsat třeba přímo sem http://www.volvocars.com/cz/sales-services/services/pages/potvrzeni-homologace.aspx ? :%)
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#21 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od HonzaA »

Ano a nachystej si par tisic korun.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Tom480
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 682
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od Tom480 »

HonzaA píše:Ano a nachystej si par tisic korun.
Me to stalo u volvocars tisicovku, potreboval jsem oficialni udaj o spotrebe kvuli cestakum ve firme.
_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#23 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od LukášM »

To nestačí to co je v TP nebo ti to tam také chybělo?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Tom480
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 682
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od Tom480 »

.
LukášM píše:To nestačí to co je v TP nebo ti to tam také chybělo?
Ja to tam nemel. To byl cistopis vydany v CR a tyhle udaje v tom jejich typovem zaznamu nemeli.
_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#25 Dovoz "starých" aut z EU

Příspěvek od peter cz »

Jsem jim zkusil napsat dotaz, a pro takovýhle individuální dovoz 6000Kč =@ :O:
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“