VOLVOTURISTIKA
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 143
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Reichenberg/Oslo
#1 VOLVOTURISTIKA
Tak mě napadlo, pro odlehčení a event. pobavení, navrhnout topik s případnými zážitky s cestovaním Volvem po dovolených. Možná taky jako inspirace pro spoluvolvisty. Začnu s dovolením sám:
Olaf dostal letoš už asi potřetí novej olej (hodně se chudák nalítá) a s jen lehce kempinkovou vybavou v kufru (dvě stolicky, stan a něco k snědku) se vyrazilo přes Rozvadov (jaká to změna pro mě Seveřana ) směrem na Norimberk, Mannheim, pak Paříž, s cílem dorazit do Bretaně. Zadařilo se. Francie - kam jsem se nikdy nijak nehrnul - je opravdu hodně velká a jen objet samotnou Bretaň po pobřeží za těch deset dní dá fušku. Nicméně velice příjemně překvapí jak samotné nádherné pobřeží, městečka a památky, ale i velice milé počasí (v době českých pětatřicítek příjemných pětadvacet, slunečno, občas mráček, svěží bríza) a hlavně více než překvapivě milí a čistotní Francouzi. V každé vesnici minimálně 2-3 kempy (ceny 8-12 euro za auto a stan se dvěma obyvateli), všude klídek, turisti jen ti slušní (Francouzi, Angláni, Holanďani, Irové, jen něco málo Němců). Silnice proti Česku parádní, spousta kruháčů, ale jízda v klidu, rychlost se dodržuje. Ani ve větších městech (St. Malo, Brest, Quimper, Lorient, Nantes) není problém zdarma parkovat v blízkosti centra. Malé doporučení: za tzv. dálnice se ve Francii platí, takže jsou relativně prázdné a to proto, že se v pohodě dá využít většinou paralelní síť státních, zhusta též čtyřproudých silnic. Ergo, kdo chce profrčet v pohodě a bez zácp, má možnost po dálnici, ale musí počítat s cca 1 eurem na 10-20 km. Nicméně v samotné Bretani je to škoda už jen proto, že nejlepší je valit se v pohodě menšími cestami podél pobřeží přes všechna ta malá a krásně zachovaná středověká městečka. V létě se vám s velkou pravděpodobnosti podaří natrefit na spoustu trhů a svátků (moře, lodí, sýra, léta, Keltů atd.) a o zážitky tak nebude nouze. Pokud jde o možnosti koupání, zejména část Bretaně přivrácená k Atlantiku je hodně atraktivní, parádní vlny, na krásných písečných plážích lze vyzkoušet nefalšovaný surfing, jen je to trochu chladnější. Naopak nikdy nelézt do vody v blízkosti útesů - není to Chorvatsko a i při klidném moři byste dopadli asi jako myš v automatické pračce. Zvláštností je taky vysoký skok přílivu, kdy na některých místech moře za odlivu "couvne" až o několik km daleko. Jinak se vyplatí přibalit s sebou i kola.
Je to sice trochu z ruky (celkově si Olaf odběhal 4300 km, z toho po Bretani 1000 km), ale jako příjemný výlet můžu jedině doporučit. Pohonné hmoty cenově naprosto stejně jako u nás, ale i levnější například u velkých nákupních center ... :idea:
Francouzi mají sice tendenci jezdit těmi svými šlupičkami, ale ani o volva není nouze
Tak asi tolik, doufám, že se někdo s volvoturistickými postřehy přidáte
Olaf dostal letoš už asi potřetí novej olej (hodně se chudák nalítá) a s jen lehce kempinkovou vybavou v kufru (dvě stolicky, stan a něco k snědku) se vyrazilo přes Rozvadov (jaká to změna pro mě Seveřana ) směrem na Norimberk, Mannheim, pak Paříž, s cílem dorazit do Bretaně. Zadařilo se. Francie - kam jsem se nikdy nijak nehrnul - je opravdu hodně velká a jen objet samotnou Bretaň po pobřeží za těch deset dní dá fušku. Nicméně velice příjemně překvapí jak samotné nádherné pobřeží, městečka a památky, ale i velice milé počasí (v době českých pětatřicítek příjemných pětadvacet, slunečno, občas mráček, svěží bríza) a hlavně více než překvapivě milí a čistotní Francouzi. V každé vesnici minimálně 2-3 kempy (ceny 8-12 euro za auto a stan se dvěma obyvateli), všude klídek, turisti jen ti slušní (Francouzi, Angláni, Holanďani, Irové, jen něco málo Němců). Silnice proti Česku parádní, spousta kruháčů, ale jízda v klidu, rychlost se dodržuje. Ani ve větších městech (St. Malo, Brest, Quimper, Lorient, Nantes) není problém zdarma parkovat v blízkosti centra. Malé doporučení: za tzv. dálnice se ve Francii platí, takže jsou relativně prázdné a to proto, že se v pohodě dá využít většinou paralelní síť státních, zhusta též čtyřproudých silnic. Ergo, kdo chce profrčet v pohodě a bez zácp, má možnost po dálnici, ale musí počítat s cca 1 eurem na 10-20 km. Nicméně v samotné Bretani je to škoda už jen proto, že nejlepší je valit se v pohodě menšími cestami podél pobřeží přes všechna ta malá a krásně zachovaná středověká městečka. V létě se vám s velkou pravděpodobnosti podaří natrefit na spoustu trhů a svátků (moře, lodí, sýra, léta, Keltů atd.) a o zážitky tak nebude nouze. Pokud jde o možnosti koupání, zejména část Bretaně přivrácená k Atlantiku je hodně atraktivní, parádní vlny, na krásných písečných plážích lze vyzkoušet nefalšovaný surfing, jen je to trochu chladnější. Naopak nikdy nelézt do vody v blízkosti útesů - není to Chorvatsko a i při klidném moři byste dopadli asi jako myš v automatické pračce. Zvláštností je taky vysoký skok přílivu, kdy na některých místech moře za odlivu "couvne" až o několik km daleko. Jinak se vyplatí přibalit s sebou i kola.
Je to sice trochu z ruky (celkově si Olaf odběhal 4300 km, z toho po Bretani 1000 km), ale jako příjemný výlet můžu jedině doporučit. Pohonné hmoty cenově naprosto stejně jako u nás, ale i levnější například u velkých nákupních center ... :idea:
Francouzi mají sice tendenci jezdit těmi svými šlupičkami, ale ani o volva není nouze
Tak asi tolik, doufám, že se někdo s volvoturistickými postřehy přidáte
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
#2 Ingrid na Autoshow
hala 2e, to víte, při tý high-endový hifi soupravě, co tam je, nemůže v týhle hale chybět....
- Přílohy
-
- ingrid_autoshow.jpg (45.12 KiB) Zobrazeno 3368 x
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 143
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Reichenberg/Oslo
#3 Docela klika ...
Už jsem to vyprávěl, ale dám rád k lepšímu, jak jsem jen těsně unikl pár dní před Vánoci zkáze: valil jsem s V850 po E6 z Osla, kde mě zdržela odpolední dopravní zácpa, takže jsem pak musel trochu přitlačit na pilku a to se mi dost vyplatilo. V Göteborgu jsem si pustil rádio a najednou mimořádné zpravodajství, že prý na E6 u Uddevally, to jest tam, kde jsem snad půlhodinku předtím projel rychlostí cca 100 km/h, se v délce snad několika desítek metrů propadla silnice, snad včetně pár zrovna projiždějících aut Fy faen, tak to jsem měl kliku, že :? Teď se provalilo, že už při stavbě na tenhle úsek upozorňovali i geologové, stavbaři se na to vybodli, no a teď po nedávných povodních už to byla jen otázka času
A aby toho nebylo málo, nedaleko Osla se propadl kousek cca 8 km dlouhého tunelu, kde taky občas profrčím ...
A aby toho nebylo málo, nedaleko Osla se propadl kousek cca 8 km dlouhého tunelu, kde taky občas profrčím ...
Naposledy upravil(a) Raff dne 03 led 2007 21:02, celkem upraveno 1 x.
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
#4 Docela klika ...
To mi připomíná, jak jsem jel po Českobrodský kousek pod Spojovací a autobus přede mnou v pravým pruhu se nějak divně zhoupnul.... byl to třínápravovej "kloubák" teď si nevzpomínám, jestli Ikarus nebo už Karosa. Před posledníma kolama se mu najednou zajiskřilo, autobus si poskočil a kola se opřela o kraj nově se objevivší propasti o průřezu jednoho jízdního pruhu X 10 m délky X 5 metrů hloubky.... Ta silnice se prostě propadla a zmizela... za ním také nikdo nejel, ale z levýho pruhu jsme na to čuměli všichni jak vrána na hermelín... to se nevidí denně, že se Země otevře....Raff píše:Už jsem to vyprávěl, ale dám rád k lepšímu, jak jsem jen těsně unikl pár dní před Vánoci zkáze: valil jsem s V850 po E6 z Osla, kde mě zdržela odpolední dopravní zácpa, takže jsem pak musel trochu přitlačit na pilku a to se mi dost vyplatilo. V Göteborgu jsem si pustil rádio a najednou mimořádné zpravodajství, že prý na E6 u Uddevally, to jest tam, kde jsem snad půlhodinku předtím projel rychlostí cca 100 km/h, se v délce snad několika desítek metrů propadla, snad včetně pár zrovna projiždějících aut Fy faen, tak to jsem měl kliku, že :? Teď se provalilo, že už při stavbě na tenhle úsek upozorňovali i geologové, stavbaři se na to vybodli, no a teď po nedávných povodních už to byla jen otázka času
A aby toho nebylo málo, nedaleko Osla se propadl kousek cca 8 km dlouhého tunelu, kde taky občas profrčím ...
Každopádně to byla děsná klika, o vteřinu jinak a mohlo jít pár desítkám lidí o kejhák...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#5 Docela klika ...
Na Proseku konkrétně na "Staré Prosecké" (od Kříže na Prosek) to byla docela dost častá kratochvíle. Ale tam je to dané tím, že je Prosek poddolovanej různejma štolama. Něco podobného je i nad Hloubětínem směrem na Kbely. No ale Ostravaci by mohli vyprávět!tnemec píše:To mi připomíná, jak jsem jel po Českobrodský kousek pod Spojovací a autobus přede mnou v pravým pruhu se nějak divně zhoupnul.... byl to třínápravovej "kloubák" teď si nevzpomínám, jestli Ikarus nebo už Karosa. Před posledníma kolama se mu najednou zajiskřilo, autobus si poskočil a kola se opřela o kraj nově se objevivší propasti o průřezu jednoho jízdního pruhu X 10 m délky X 5 metrů hloubky.... Ta silnice se prostě propadla a zmizela... za ním také nikdo nejel, ale z levýho pruhu jsme na to čuměli všichni jak vrána na hermelín... to se nevidí denně, že se Země otevře....
Každopádně to byla děsná klika, o vteřinu jinak a mohlo jít pár desítkám lidí o kejhák...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#6
pár fotek sedmice v Chorvatsku a Bosně.
Stroj: 744, 1986 D24 60kw
Najeto cca 3000km, spotřeba téměř na chlup 8l
Stroj: 744, 1986 D24 60kw
Najeto cca 3000km, spotřeba téměř na chlup 8l
- Přílohy
-
- nekde u Mariboru
- P9150072.JPG (45.1 KiB) Zobrazeno 3319 x
-
- dalnice Zah?eb Split
- P9150075.JPG (38.28 KiB) Zobrazeno 3311 x
-
- dalnice Zah?eb Split
- P9150078.JPG (43.01 KiB) Zobrazeno 3315 x
-
- P9160081.JPG (36.96 KiB) Zobrazeno 3454 x
-
- P9160096.JPG (39.6 KiB) Zobrazeno 3451 x
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#7
a další
- Přílohy
-
- P9170128.JPG (42.71 KiB) Zobrazeno 3300 x
-
- P9170129.JPG (56.95 KiB) Zobrazeno 3302 x
-
- Drvenik
- P9180146.JPG (41.96 KiB) Zobrazeno 3307 x
-
- Drvenik
- P9180147.JPG (34.24 KiB) Zobrazeno 3309 x
-
- Bosna,
- P9190221.JPG (50.65 KiB) Zobrazeno 3310 x
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#8
a ještě
- Přílohy
-
- Makarska Riviera
- P9200232.JPG (49.33 KiB) Zobrazeno 3289 x
-
- Vrata Biokova
- P9200234.JPG (70.3 KiB) Zobrazeno 3294 x
-
- St. Jure
- P9200239.JPG (27.37 KiB) Zobrazeno 3301 x
-
- St. Jure cca. 1600m
- P9200240.JPG (26.04 KiB) Zobrazeno 3302 x
-
- Dubrovnik-Srdje
- P9210300.JPG (42.22 KiB) Zobrazeno 3300 x
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#9
VanThomas píše:a ještě
- Přílohy
-
- Kardeljevo
- P9220347.JPG (45.71 KiB) Zobrazeno 3290 x
-
- opu
- P9220377.JPG (50.63 KiB) Zobrazeno 3296 x
-
- u Makarske
- P9230399.JPG (34.81 KiB) Zobrazeno 3429 x
-
- u Makarske
- P9230400.JPG (53.84 KiB) Zobrazeno 3423 x
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 906
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
#10 Cestování a výlety
Právě jsem se vrátil…
Nikoli však z hradu, ale z Ukrajiny. Jedno vím jistě… už nikdy…
Trasa Praha-Brno-Bratislava-Žilina-Poprad-Prešov-Užhorod-Rachiv a zpět.
Celkový počet kilometrů 2350 plus mínus, průměrná spotřeba 11 litrů při průměrné rychlosti 62 km/h dle palubního počítače. Ceny benzínu se pohybovali 27-30 kč 35-38 sk a ? $ za litr
Ve čtvrtek v noci jsme s Ládou a Ivanem do mého kcháru VOLVO 850 naložili nevelkej dieselovej motor, pár věcí na cestu a nic netuše jsme vyrazili vstříc dobrodružství. Už po pár kilometrech cesty jsem zjistil, že při takovém zatížení vozu ( hlavně motor), nebylo moje obutí vozu 235/45/17 právě ideální, při jakémkoli zhoupnutí dřeli o podběh. Zřejmě se budu muset poohlédnout po nových tlumičích. Na dálnici jsem nastavil tempomat na tradičních 140 km/h a upaloval na Brno. Klukům jsem pustil na DVD film Snowbordáci aby se jim líp usínalo. Nejenom že se u toho nedalo usnout, vzhledem k tomu že gumy škrábajíce o podběh nelze ničím přehlušit, ale taky to bylo to poslední co jsme na obrazovce DVD viděli než navždy zhasnula… Byli jsme vděčni, že po několikátém marném pokusu spustit alespoň hudební CD, něco hraje…
Cesta přes hranice, Bratislavu, Žilinu, Martin, Ružomberok, Poprad až do Spišské nové Vsi proběhla v pohodě a konečně jsme mohli vyložit největší zátěž v autě (doufám že motor bude sloužit hooodně dlouho). Po snídani a kávě za kterou ještě jednou děkuji Ladislavovi, jsme se vydali dál na cestu směrem Prešov. Vzhledem k tomu, že hraniční přechod Vyšné Nemecké je v rekonstrukci, jsme zatočili směrem na Stropkov a zaparkovali ve vesnici Pstrina. Toužíte-li po opravdovém klidu, kde není ani televize (pokud si ji nevezete sebou i se satelitem), ani signál na telefon, kde naladíte pár stanic na rádiu, máte-li štěstí a je příznivé počasí, jedte do takovýchto končin. Stojí to za to…
Plán byl jasný, ve dvě vyrazit, překročit Slovensko-Ukrajinské hranice, dojet co nejrychleji 300km k Ivanovu domovu, nastartovat jeho 960ku v TICéčku a vyrazit na cestu zpátky… Plán to byl jednoduchý, avšak skutečnost byla úplně jiná…
Na hranicích jsme byli za chvíli, musím uznat že na slovenských silnicích se mi jezdí líp než na českých nebo kdekoli jinde (nevím čím to je). Kdybych byl jen tušil kolik strávíme času než se dostanem přes hranice, asi bych jel jindy nebo jinudy. Po pěti hodinách čekání jsme konečně mohli vypsat ukrajinským celníkům svůj životopis na kus papíru, co zdaleka připomínalo lejstro velikosti A3. Nerad podplácím, ale tentokrát jsme neodolali a podstrčili babě v budce stovku, jelikož bez zelený karty se ani na ukrajině neobejdete. Poté co zjistili, že nejsme ani teroristi, že nevezeme bombu, nás pustili a my mohli konečně vyrazit. Máte-li pocit, že silnice v Praze připomínají kočičí hlavy s asfaltovou polevou, tak tam jsou to rovnou medvědí hlavy. Šířka šest metrů silnice je dostatečná, avšak asfalt je jen na dvou metrech vprostřed, zbytek je už jen něco jako…. Věřte, že pokud se proti vám bude valit rozzuřený nákladní vehykl značky ZIL, který nemá v úmyslu opustit asfaltový pruh, budete vděčni i za ten kousek pevného štěrkového podkladu. Nechci jim však křivdit, našli jsme tam i kus dálnice a slušné silnice mezi Užhorodem a Mukačevom kde se dalo jet i stokilometrovou rychlostí bez obav z toho že spadnu do Taxisova příkopu.
Nikdy bych nevěřil kolik na ukrajině jezdí pražáků, avšak zdání klame, to jen místní se vraceli na svátky domů. Asi to bylo příčinou toho že nás místní policie stavěla v domění že z nás něco kápne v každé druhé vesnici. Kromě jedné radarové hlídky na úseku kde jsme byli rádi že jedeme alespoň čtyřicítkou a rumunských??? celníků, zasypanou silnicí, vyhořelou 740kou jsme ve zdraví po čtyřiadvaceti hodinách dorazili do cíle.
Zpátky už se jelo klidně a hlavně rychleji, vzhledem k tomu že většina kráterů na silnici byla vidět dříve než v noci, jen mě mrzí že jsem si sebou nevzal foták, místní architektůra je nádherná.
Když to sečtu, jsem rád že jsem doma, jsem rád že mam volvo a jsem rad že jsem to přežil ve zdraví.
Nikoli však z hradu, ale z Ukrajiny. Jedno vím jistě… už nikdy…
Trasa Praha-Brno-Bratislava-Žilina-Poprad-Prešov-Užhorod-Rachiv a zpět.
Celkový počet kilometrů 2350 plus mínus, průměrná spotřeba 11 litrů při průměrné rychlosti 62 km/h dle palubního počítače. Ceny benzínu se pohybovali 27-30 kč 35-38 sk a ? $ za litr
Ve čtvrtek v noci jsme s Ládou a Ivanem do mého kcháru VOLVO 850 naložili nevelkej dieselovej motor, pár věcí na cestu a nic netuše jsme vyrazili vstříc dobrodružství. Už po pár kilometrech cesty jsem zjistil, že při takovém zatížení vozu ( hlavně motor), nebylo moje obutí vozu 235/45/17 právě ideální, při jakémkoli zhoupnutí dřeli o podběh. Zřejmě se budu muset poohlédnout po nových tlumičích. Na dálnici jsem nastavil tempomat na tradičních 140 km/h a upaloval na Brno. Klukům jsem pustil na DVD film Snowbordáci aby se jim líp usínalo. Nejenom že se u toho nedalo usnout, vzhledem k tomu že gumy škrábajíce o podběh nelze ničím přehlušit, ale taky to bylo to poslední co jsme na obrazovce DVD viděli než navždy zhasnula… Byli jsme vděčni, že po několikátém marném pokusu spustit alespoň hudební CD, něco hraje…
Cesta přes hranice, Bratislavu, Žilinu, Martin, Ružomberok, Poprad až do Spišské nové Vsi proběhla v pohodě a konečně jsme mohli vyložit největší zátěž v autě (doufám že motor bude sloužit hooodně dlouho). Po snídani a kávě za kterou ještě jednou děkuji Ladislavovi, jsme se vydali dál na cestu směrem Prešov. Vzhledem k tomu, že hraniční přechod Vyšné Nemecké je v rekonstrukci, jsme zatočili směrem na Stropkov a zaparkovali ve vesnici Pstrina. Toužíte-li po opravdovém klidu, kde není ani televize (pokud si ji nevezete sebou i se satelitem), ani signál na telefon, kde naladíte pár stanic na rádiu, máte-li štěstí a je příznivé počasí, jedte do takovýchto končin. Stojí to za to…
Plán byl jasný, ve dvě vyrazit, překročit Slovensko-Ukrajinské hranice, dojet co nejrychleji 300km k Ivanovu domovu, nastartovat jeho 960ku v TICéčku a vyrazit na cestu zpátky… Plán to byl jednoduchý, avšak skutečnost byla úplně jiná…
Na hranicích jsme byli za chvíli, musím uznat že na slovenských silnicích se mi jezdí líp než na českých nebo kdekoli jinde (nevím čím to je). Kdybych byl jen tušil kolik strávíme času než se dostanem přes hranice, asi bych jel jindy nebo jinudy. Po pěti hodinách čekání jsme konečně mohli vypsat ukrajinským celníkům svůj životopis na kus papíru, co zdaleka připomínalo lejstro velikosti A3. Nerad podplácím, ale tentokrát jsme neodolali a podstrčili babě v budce stovku, jelikož bez zelený karty se ani na ukrajině neobejdete. Poté co zjistili, že nejsme ani teroristi, že nevezeme bombu, nás pustili a my mohli konečně vyrazit. Máte-li pocit, že silnice v Praze připomínají kočičí hlavy s asfaltovou polevou, tak tam jsou to rovnou medvědí hlavy. Šířka šest metrů silnice je dostatečná, avšak asfalt je jen na dvou metrech vprostřed, zbytek je už jen něco jako…. Věřte, že pokud se proti vám bude valit rozzuřený nákladní vehykl značky ZIL, který nemá v úmyslu opustit asfaltový pruh, budete vděčni i za ten kousek pevného štěrkového podkladu. Nechci jim však křivdit, našli jsme tam i kus dálnice a slušné silnice mezi Užhorodem a Mukačevom kde se dalo jet i stokilometrovou rychlostí bez obav z toho že spadnu do Taxisova příkopu.
Nikdy bych nevěřil kolik na ukrajině jezdí pražáků, avšak zdání klame, to jen místní se vraceli na svátky domů. Asi to bylo příčinou toho že nás místní policie stavěla v domění že z nás něco kápne v každé druhé vesnici. Kromě jedné radarové hlídky na úseku kde jsme byli rádi že jedeme alespoň čtyřicítkou a rumunských??? celníků, zasypanou silnicí, vyhořelou 740kou jsme ve zdraví po čtyřiadvaceti hodinách dorazili do cíle.
Zpátky už se jelo klidně a hlavně rychleji, vzhledem k tomu že většina kráterů na silnici byla vidět dříve než v noci, jen mě mrzí že jsem si sebou nevzal foták, místní architektůra je nádherná.
Když to sečtu, jsem rád že jsem doma, jsem rád že mam volvo a jsem rad že jsem to přežil ve zdraví.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#11 Kam na výlet
Minulou sobotu jsme byli s rodinou na výletě v Muzeu sportovních vozů Lány. V muzeu je mnoho sportovních vozů, nejčastěji kolem 60-tých a 70-tých let, ale i jiné. Spousta exponátů je uložena v depozitu a expozice se asi obměňují. Cena vstupného je 35 Kč za osobu, což mi nepřijde mnoho. U muzea je vyhrazené parkoviště a restaurace. Ta má slušnou nabídku a obsluhu, posezení venku i vevnitř, venku možno i se psem. Pes dostane misku vody (Viz foto). Podrobnosti najdete na http://www.classic.lany.cz/
- Přílohy
-
- venkovní posezení
- L (93.87 KiB) Zobrazeno 512 x
Naposledy upravil(a) Jarda S40 dne 24 dub 2008 17:38, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 174
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Vůz: SAAB 9000
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
#23 Cestování a výlety
Tak já přidám trochu OT, protože to není Volvo. Ta reklama na tom busu se mi prostě líbí. :idea:
Jinak je to v Manchesteru, kde jsem se byl o víkendu podívat.
Jinak je to v Manchesteru, kde jsem se byl o víkendu podívat.
_________________
Je: Saab 9000CS, 2,3T, 1996
Bylo: V480ES, 1987
Je: Saab 9000CS, 2,3T, 1996
Bylo: V480ES, 1987
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 549
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt
#24 Cestování a výlety
Ta baba v burce dost vypovídá o tom kde jsi byl
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
#25 Cestování a výlety
nie je to moc daleky vylet, len na jazere v Senci na fotke to nie som ja
- Přílohy
-
- DSC00427.JPG (53.68 KiB) Zobrazeno 2232 x
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec