Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1931
Registrován: 28 lis 2014 21:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70 2.5T AWD, MY 07' STAGE 4 + úpravy

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Ale jasné, tohle nerozporuji a jsem si toho vědom, máš pravdu. Pouze jsem demonstroval, že v určitých "nestandardních" případech
dokáže trénované, lidské tělo vydržet nesmysl - viz první a zejména !druhé video!.

Ono zpomalit z 1.000km/h+ během necelé 1.5 vteřiny na cca 20-40 metrech, to je dle mého laického názoru
větší šupa, než z 80km/h na 1-2 metrech. Jinak samosebou souhlas s tvým tvrzením - netrénovaný člověk,
který nečeká náraz, nemá vyvinuté svalstvo a zejména šlachy, tak ho zabije (vnitřní zranění) i prudká decelerace
z 60km/h na 0km/h na 1 metru.
_________________
V 70 B5254 T2 2.5T, AWD, MY 07' STAGE 4 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' STAGE 2, LPG

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 4100
Registrován: 01 čer 2008 19:37
Bydliště: Buštěhrad, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od doktor »

Když jsem jezdil záchrankou, tak u těch nehod člověk kolikrát moc nevěděl, co těm lidem je, pomlácení, špatní, šokoví.
Šlo hlavně o to poznat, že se rozvíjí šok (hemoragický), to se dalo se čekat nějaké vnitřní krvácení, polámané ruce, nohy se řešily až druhotně, stavělo se pouze zevní krvácení. Cílem bylo stabilizovat oběh a dostat člověka do špitálu zavčas, aby stihnul diagnostiku, objevení zdroje krvácení a operaci. Na to potřebuješ mít štěstí a krvácet tak akorát, abys přežil alespoň 1,5 hodiny od nehody.
Pokud máš smůlu a roztrhne se ti byť nějaká žíla středně velkého kalibru v pánvi nebo v plíci, kde se to samo nezastaví, tak máš holt smůlu. U tepenného vnitřního krvácení jsi defacto mrtvej za chvilku (5-10min). Roztržené játro, slezina, ledvina jakbysmet. Čas ti pak ubývá strašně rychle.

Takže obvyklá sekvence je:
Bouračka -(zmatek/hysterie na místě) - volání ZZS - příjezd na místo/konfrontace s hysterickými nezraněnými - vyprošťování (kolikrát zabere i hodně času) - triage - ošetření - transport ad traumacentrum či jinam - avízo + předání - diagnostika - oper. team - sály.

Dlužno říct, že špatné vstupní informace, jako nejasná lokalita (nějaká silnice tam u toho lesa, asi 10km za tím...) počet zraněných, jejich nedobře odhadnutý vstupní stav, to všechno může zkomplikovat záchranu.

Stihnout to do té hodiny a půl je občas nadlidský výkon, ale ten čas není nijak přesně stanoven, to je pouze pro orientaci, jak to asi trvá. Pokud se člověk během ošetřování polytraumatu tzv. zastaví, tak jej fakticky nemáš šanci zresuscitovat, protože ta zástava je obvykle výsledkem vyčerpání rezerv (vykrvácení, nezvratný šok) a ty rezervy mu nemáš jak obnovit, takže snaha o oživení zemřelého obvykle okrádá o šance ostatní.

Takže člověk může mít i blbou smůlu, kdy mu byť banální kostní zlomenina (u nehody např. žebro, hrudní kost, klíční kost, pánevní kosti) může přivodit významné poranění cévy a smrtelné krvácení a to muže jet klidně i v tanku.
Smůlu můžeš mít i tím, že tam budou 2 nebo 3 podobně špatně zranění a jako zraněný ztrácíš jisté šance tím, že je potřeba ošetřit víc lidí naráz. V běžných regionech jezdí 1 doktor a max. 2 velké sanity, ale stále je to jen 1 člověk na všechny pacienty. Navíc může být zrovna vyjetej na opačném konci regionu k přisátemu klíštěti nebo zvýšené teplotě.
Může si povolat pomoc, ale to je zase časová prodleva atd.
Jedno traumacentrum ti vezme obvykle 1 polytrauma, takže pokud je mlha a nevzlétne ti vrtule, tak vezeš jednoho a pak jedes s druhým, kterého máš někde ve druhé sanitě, protože v 1 sanitě nemužeš mít 2 polytraumata - není místo naležato.
Když nemáš druhou sanitu, tak jsi v prdeli úplně (hlavně ti lidi). Těch komplikací a situací je tolik, že by se z toho jeden po...

A aby toho nebylo málo, tak po přežití úvodní příhody a operace můžeš nakonec umřít na pozdější komplikace (cca do 2-10 dnů) polytraumatu - šoková plíce, šokové střevo, selhání ledvin, sepse atd - stává se až u 30% pacientů s polytraumatem

Tímhletim svým výlevem jenom reaguji na zovšeobecňování typu - ve volvu to přežiješ, v dacii ne, strom v 60km/h nevadí, v 90 km/h umřeš, trénovanej přežije / netrénovanej umře... atd
Žádné 2 příhody nikdy nejsou stejné a každá výhoda ( pasivní /aktivní ochrana) se počítá.
To že ti asistent přivolá ZZS hned a na správné místo, je určitě k plusu a teoreticky ti může zachránit život, protože ti ušetří nejaký i čas.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 4100
Registrován: 01 čer 2008 19:37
Bydliště: Buštěhrad, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od doktor »

Schumacher se ti 10x vyseká v F1 při rychlostech +100 km/hod v papírovém monopostu, pak jednou spadne blbě na lyžích a je odepsanej. Trenovanej je, ale měl pech.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Pattapuf
Offline
Příspěvky: 35
Registrován: 17 říj 2018 19:53
Bydliště: Děčín
Vůz: mmj Ford Focus II

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Pattapuf »

f.e.e.t píše:Podle tepláku na fotce hadam hodne svalu, malo vlasu, maly p*ro a podle značky auta i velky ego. :-D .
Jejda.

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1931
Registrován: 28 lis 2014 21:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70 2.5T AWD, MY 07' STAGE 4 + úpravy

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 doktor

však píšu, že jsem s tebou za jedno. Jen jsem zmínil, že za "určitých podmínek", lze přežít opravdu hodně.....
a když to ještě navíc člověku politicky myslí, vy šmejdi... 8)
_________________
V 70 B5254 T2 2.5T, AWD, MY 07' STAGE 4 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' STAGE 2, LPG

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 4100
Registrován: 01 čer 2008 19:37
Bydliště: Buštěhrad, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od doktor »

_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

jurajec
Offline
Příspěvky: 34
Registrován: 28 čer 2017 22:10
Bydliště: Bakov
Vůz: RAV4 Hybrid 4x4

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od jurajec »

k te identifikaci mista nehody - neztracejte v dnesni dobe cas a nainstalujte si do mobilu aplikaci ZACHRANKA - usetrite si cas s tim ze musite rikat sve jmeno,tel. cislo, polohu, lze tam napsat I dalsi informace, v horach vas aplikace automaticky nasmeruje na horskou sluzbu atp...

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 2632
Registrován: 26 zář 2018 19:44
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Warcz »

Záchranka je fajn aplikace, ale má své mouchy.
Použil jsem ji jednou. Jeli jsme v noci za sněžení po dálnici a v dálce "červená" - "bílá" - červená" - "bílá"... Auto dostalo hodiny a omlátilo se o svodidla. Zastavil jsem před ním v pravém pruhu abych ho osvětlil a spustil záchranku.
Realita byla taková, že po mě operátor stejně chtěl přesný kilometrovník na dálnici takže jsem musel hledat na kterém kilometru jsme.
Druhý problém jsem měl s tím, že jsem tam uloženou třeba krevní skupinu a další data, ale po aktualizaci se smazali.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2394
Registrován: 30 dub 2012 09:27
Bydliště: F-M city
Vůz: S60, V70II (vše B5244S)

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Nosound89 »

_________________
S60 2,4 103kW, B5244S, MY01 ;V70II 2,4 125kW, B5244S, MY02 ; S60 2,4 135kW, B5244S, Black, MY01 - chip ARD (rodiče)
ex. S80 V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, Summum+, Four-C, MY07 V40 2,0 100 kW, B4204S2 Black Metallic, MY03;V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, Summum , Blue Met., MY05 - chip ARD stage 2, celonerez BSR Galerie

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 188
Registrován: 16 úno 2012 11:11
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC70 D5 AWD 2012 Summum

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Macek2 »

Nepoznal jsem jestli je to S40, ale ten člověk vjel do křižovatky na červenou :unknown: a ne že jenom nedal přednost.
_________________
Volvo XC70 D5 AWD Summum, MY 2012, 169 kW (Polestar), AT, bronze Twilight Metallic
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=67182

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7909
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Honza »

Klasika českých silnic, už můžem - eště to jde.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2394
Registrován: 30 dub 2012 09:27
Bydliště: F-M city
Vůz: S60, V70II (vše B5244S)

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Nosound89 »

Macek2 píše:Nepoznal jsem jestli je to S40, ale ten člověk vjel do křižovatky na červenou :unknown: a ne že jenom nedal přednost.
Jj, samozřejmě, špatně jsem to napsal.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
S60 2,4 103kW, B5244S, MY01 ;V70II 2,4 125kW, B5244S, MY02 ; S60 2,4 135kW, B5244S, Black, MY01 - chip ARD (rodiče)
ex. S80 V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, Summum+, Four-C, MY07 V40 2,0 100 kW, B4204S2 Black Metallic, MY03;V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, Summum , Blue Met., MY05 - chip ARD stage 2, celonerez BSR Galerie

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4263
Registrován: 25 pro 2005 13:27
Bydliště: kus vod Teplic
Vůz: Volvo
Bydliště: Bílina

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od eLzyx »

jak se při tomhle mohli strážníci poranit? Vždyť to byl takový lehounký šťouchaneček. Co se týče té S40 ... docela to ustála se ctí, na auto z '90. Pomalu nejel, takže k tomu sloupu v 50km/h dobruslil.
_________________
je: andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black);
Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 2632
Registrován: 26 zář 2018 19:44
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Warcz »

jj taky jsem si říkal, že by možná z místa odjela po svých...
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 2632
Registrován: 26 zář 2018 19:44
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Warcz »



Prý prasklá guma .-))) Nejlepší je první koment "Prej prasklá guma =D tvýmu fotrovi praskla guma ty jitrnice, prostě ti to ulítlo a vykecáváš se na gumu =)"
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

jurajec
Offline
Příspěvky: 34
Registrován: 28 čer 2017 22:10
Bydliště: Bakov
Vůz: RAV4 Hybrid 4x4

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od jurajec »

Trochu offtopic, ale je nekde v navodu k autu nebo k detskym sedackam receno ze mezi zadni stranou sedacky (ridice a spolujezdce) a detskou sedackou (protismerne ukotvenou) ma byt nejaka minimalni vzdalenost ? Pri narazu zezadu se prece ridicova sedacka muze klidne o 20cm a vic 'lehnout' smerem dozadu (system proti whipslash) ale mezera mezi napr. ridicovou sedackou a vrchem detske sedacky (protismerne ukotvene) je treba jen 10cm... znamy to takhle vozi a rikam si jestli je to rozumne - ale v navodech jsme ale zadne pokyny nenasli. :unknown:

Jasper
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 443
Registrován: 18 bře 2017 20:38
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: XC70 D5

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Jasper »

Se pridam. My mame BeSave a tam je vylozena sedacka oprena o predni sedadla. A to mam pocit,ze dle manualu....
_________________
XC 70 D5 AWD Summum r.v. 2011, 172 kW/480 Nm (aktuálně 235 tis.km)
V 60 D5 AWD Ocean Race r.v. 2015, 169 kW/470 Nm (Polestar) (aktuálně 125 tis.km)

ms231
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 898
Registrován: 01 zář 2006 12:58
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od ms231 »

Ano, dle manuálu má být protisměrná BeSafe opřená o přední sedadlo.
_________________
V60 MY18 112kW man, bylo tu není tu.. V70I 1999 2.5TDI 103kW man

jurajec
Offline
Příspěvky: 34
Registrován: 28 čer 2017 22:10
Bydliště: Bakov
Vůz: RAV4 Hybrid 4x4

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od jurajec »

a to I kdyz tam sedi ridic nebo spolujezdec ? to se mi nezda

ms231
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 898
Registrován: 01 zář 2006 12:58
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od ms231 »

Vzdy oprena.
Ono to mozna muze odporovat intuici, ale kdyby clovek nevidel videa crash testu, tak by si treba nedokazal predstavit, jak se pri narazu rozvlni plechy, jak se sedacka hne o 20 cm apod. Tezko rict proc. Zaroven bych si nepredstavoval, ze se sedacka hne o 20 cm dozadu a narazi do detske autosedacky. Detska autosedacka v tu chvili bude nejspis vzadu 30 cm, protoze oproti sedacce je podstatne vic navolno, aspon ta moje bez isofixu. Osobne bych si tipl, ze chteji vyuzit predni sedacky pri celnim narazu, aby detska sedacka neletela jeste vic dopredu, ale poslala energii do sedacky pred sebou.
_________________
V60 MY18 112kW man, bylo tu není tu.. V70I 1999 2.5TDI 103kW man

jurajec
Offline
Příspěvky: 34
Registrován: 28 čer 2017 22:10
Bydliště: Bakov
Vůz: RAV4 Hybrid 4x4

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od jurajec »

Ha, tak jsem nakonec nasel toto :

After a rear-facing child seat has been installed, slide the front seat back so that it makes contact with the child seat, in order to prevent the child seat from striking the front seat in the event of a collision. If it is not possible to make contact between the front seat and the child seat, the minimum distance should be 25 cm.

Coz znamena ze pokud chci mit pohodlnou pozici na rizeni vozidla a mam za sebou sedacku s deckem (protismernou) melo by tam byt alespon 25cm mista.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10375
Registrován: 25 lis 2010 17:10
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Urvanej »

Vezmi to ale z druhý strany, protože ta dětská sedačka není pevný bod ve vesmíru. Při nárazu zezadu, se i to dítě, i ta jeho sedačka zasune dozadu a děcko se vlastně zavěsí do pásů. K tomu, aby si ublížilo o opěradlo zadní sedačky má místa dost. Takže to jako problém nevidim.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 2632
Registrován: 26 zář 2018 19:44
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Warcz »

"
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Pedrozo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 05 zář 2011 14:57
Bydliště: zastoupení Dobříš (Příbramsko)
Vůz: Volvo 740 Turbo sedan B204GT
Bydliště: VRZČ

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od Pedrozo »

Kolem nic jsem jel kamionem, bylo to v M.Boleslavi (sjezd na jičín) a docela jsem se smál té škodovce, jak byl zmuchlanej :D :D a XC spadlej difuzor či co to je :)
_________________
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Na prodej-V70 Tdi 1997 MSA 15.7 103kW modrá,V70 Tdi 1999 103kW zelená lahváč po bouračce (přes levý blatník a dveře)- díly k prodeji

Bylo: S60 R 2.5 T AWD B5254T4 - manual , 850 2.5 GLE 1997 106 kW , V70 T5 B5244T5 2005 241kW Daliborka, V70I Tdi

PeS
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 18 zář 2006 10:25
Bydliště: Obědovice, okr. HK
Vůz: V70, 2.4, LPG, '02

Re: Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotograf

Příspěvek od PeS »

pedrozo1 píše:Kolem nic jsem jel kamionem, bylo to v M.Boleslavi (sjezd na jičín) a docela jsem se smál té škodovce, jak byl zmuchlanej :D :D a XC spadlej difuzor či co to je :)
Obávám se, že nové Volvo v opačné konfiguraci by dopadlo asi stejně jako ta škodovka, kapota se ráda muchlá a chrání se hlavně pasažéři. Ale uznávám, žena v naší V70 ohnula po nedobrždění kouli zatímco V70 jezdí pořád dál po pošlapání RZ. Ano promáčklé to je ale kapota nedotčená a ulítaly ty plastové mrchy co drží masku, tak tam jsou zatím stahovačky :unknown:
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od volvocesky.cz, man., sekv. LPG, 2002
Pracant : VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997

Zpět na „o všem možném:-)“