motory T6 a LPG

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#1 motory T6 a LPG

Příspěvek od Daniel Kout »

Ahoj, rád bych aktualizoval téma T6 + LPG.

Vím, že se to opakuje, sám jsem motor T6 s dodělaným LPG měl, nicméně je to několik roků zpět a mě by zajímal "stav poznání" k dubnu 2021.

Před pár roky mi utkvělo např.:

1) LPG zničí motor - je to svatokrádež, chceš-li T6 nekaž to LPG (zde na Fóru i technici "u Kurtze"),
2) pokud chceš kvalitní systém dej BSR
3) pokud to chceš kvalitně "jeď do AMBA"

U mě to vždy dopadlo podle bodů 2) a 3). Proběhla zástavba BSR, instalace byla precizní, systém fungoval, na funkci T6 i všeho ostatního to nemělo vliv. Než se mohlo cokoli "po" auto jsem prodal a o ničem negativním nevěděl.

4) U aut, kde již LPG bylo většinou svítila kontrolka motoru a byl problém s katalyzátory. Ti co měli auto po mě většinou měnili lambdy i katy.


Jaký je tedy aktuální stav? Nějaký posun proti roku 2016 (čas kam odkazuji body 1 - 4))?

Ptám se, protože mohu koupit limitku T6 Heico. Prodávající férově přiznal, že s tím v podstatě nejezdí, neboť jeho průměrná spotřeba je 13,5 - 14l/100km. Což mi na rozdíl od expertů se "spotřebou na dálky" do 9ti litrů přijde reálné. Na toto téma nechci diskutovat, "za 9" jezdím s D5 AWD.

Díky Dan
_________________
S90 B5

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 motory T6 a LPG

Příspěvek od raolsa »

Aut s LPG už jsem měl několik a několik dalších je v rodině. V žádném nikdy nesvítila kontrolka motoru v souvislosti s LPG a v žádném nikdy neodešel katalizátor! Ano, na Volvu se mi po ujetí 160000 km podpálil ventil, ale prý to bylo kvůli špatnému seřízení LPG, nicméně kontrolka nikdy nesvítila.
Takže platí to co vždycky, je potřeba kvalitní systém a hlavně kvalitní montáž a správné seřízení.
Z dalších systémů můžu doporučit LPGTECH.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#3 motory T6 a LPG

Příspěvek od xSam »

Ja bych se LPG proste nebal, mel jsem v S60 2,4i roky a byl spokojenej. Po cca 130tis byla potreba vymeni membrany a znovu seridit. Mel jsem tam ne zrovna dobre hodnocenej STAG a pohoda.
Jak je napseno nademnou, kvalitni montaz je alfa a omega.
Mel jsem to pred deseti lety, dneska to uz bude zase o kus dal.
Nekteri kamosi s tim jezdi roky a nevim, ze by si nekdo stezoval.
Ja to jako svatokradez neberu, chci jezdit silnym autem a levne, neb na to nemam, nebo nechci platit, tak je to dobra cesta. Pokud to neni auto na jeden vikend v mesici, kdy me spotreba netrapi, tak proce ne?


_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5185
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#4 motory T6 a LPG

Příspěvek od Warcz »

Ja bych do LPG šel znovu. Zatim mam usporu cca 30 000,- počitam s tim, že čast pujde do oprav zpatky. Dneska bych už šel do systemu s ODB komunikaci. Jenom to musi montovat někdo komu to neni buřt :( ja to seřizoval 3x a byl jsem na ně fakt nepřijemnej že kontrolka motoru neni normalni.

Jo a taky na LPG nezavodim. Jezdim dost dalnice, když chci na to šlapnout přepinam na Vervu. + každych 10 000km měnim LPG filtr.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#5 motory T6 a LPG

Příspěvek od Zajsoft »

1)
Je tam vyssi teplota spalovani, nesmi to instalovat/serizovat hnup.
Nesmi tam bejt sracka system(Magic a podobne).
Pokud motor nejde poradne na benzin, na LPG se to bude taky srat.
Nymandi co neumej servisovat, nechtej na aute s LPG vymenit pomalu ani pneumatiky - vyhejbam se obloukem.

2)
Ne BSR, ale BRC a to uz taky neplati tak uplne asi 10let, mozna dyl.
Za me aktualne je spicka za rozumne penize, Landi Renzo. Lovato je v podstate temer to same, ale rekneme, ze je to jejich levnejsi znacka, ale za stejne penize. Takze Landi Renzo.
Ted mam posledni zastavbu asi 2-3mesice z5, v BLACKovi. Jinak sem ho sam mel/mam asi v 8 autech - viz. podpis.
V ramci rodiny/znamych/pratel, tj. autech s kteryma sem jezdil, servisoval, etc. tak kolem 20-30aut...

3)
S Auto Ambo zkusenost nemam.
Ale prosel sem za tech 20+ ler dost plynarema (1. plyn sem mel jeste ve S120, se smesovacem, BRC.), takze vim, ze obecne je to banda linych a neschopnych prasatek,
ktery rozeserou co se da, pridelaj si kam se jim co zachce a kdyz clovek pak potrebuje delat nejakej servis, tak se muze posrat, nez se k tomu dostane, etc...
Vse ted vozim k p. Prokopovi (http://www.lpgservice.cz/), i na servis, co u nej nebylo montovane. Ani tam sice nejsem 100%(ale pro "normalni lidi" ano) spokojen, ale ja sem cimprlich,
takze si pak pretahavam elektriku dle sebe, mam potrebny SW/HW, abych si to sam doseridil dle sebe, etc, etc, etc.

4) Presne jak pises...

Warc:
ODB je zaklad, krom toho ze se nemusi davat X dodatecnych cidel a jde se podle tech samych hodnot co vidi ECU auta. Ted ji budu rozchazet i na Motronic 4.4 (kde to plynar vzdal, ze to nejde... A ja se rozhodl, ze pujde :D)

Pokud se LPG poradne seridi, tak s nim jde i "zavodit" neb tam prakticky neni temer rozdil ve vykonu.
Od nejakych 4k ot./min. davame 1ms privstriku benzinu, pro lepsi chlazeni vyfukovych ventilu.
Kdyz je motor pod zatezi, tak tam jednotka da extra privstrik plynu, kdyz to nestaci tak prida extra benzin navic.
Kdyz neda ani to(a nebo to clovek nastavi treba od nejakych otacek), tak prepne na benzin...
Stejne tak neni problem, aby treba volnobech sel ciste na benzin, tech moznosti, co jde dnes nastavit, je bambilion.
Treba ted si budu delat CHIP/mapu do T5, prave ciste na LPG (M4.4 umi zaklad + 3mapy / nebo celkem 3, ted bych kecal...). Takze jedna na Daily/LPG, jedna ciste 100oc/zavodeni/okruk, jedna pro STK(a nebo pred ni proste prohodim jednotku :D).

Benzin pak zasadne 98/100, VIF a dalsi kouzelne vodicky (z toho duvodu ani teply motor nestartuju na LPG, at se to na chvili "procisti").
LPG filtry pri dnesni kvalite LPG menim po 30-40KKM (staci ho rozriznout a podivat se). Na V8 i T5, sou navic 2, neb reduktor ma 2 vystupy, take 2x4 resp. 3+2 valce.
Privod plynu zasadne 8mm trubkou a ne 6mm. Proste vse instalovat na potrebny vykon, vcetne rezervy...


Takze osobne LPG davam do cehokoliv, vcetne limitek, klidne i veteranu, etc... Pokud to ma nejakej vetsi najezd / DailyCar... Akorat se snazim tim nic nezkurvit.
A ze treba prijde GO drive? Ano asi o neco malo ano, ale mezi tim, to na ni treba usetrilo 3-4x a tak dale...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#6 motory T6 a LPG

Příspěvek od Vapik »

Podepisují v celém rozsahu. Taky jsem cimprlich na provedení a tak holt většinou i po dobrém servisu tam zbyde práce pro mě. Teď právě si budu hrát s H3 která je dost zanedbaná, ale zase byla za půl darma provedení elektra v motorovém prostoru je tak strašné, že se až stydím ho fotit. Na té H3 se vyradilo spousta umělců, třeba zapojení navijáku je skutečná lahůdka. Původní majitel nešetřil na komponentech, ale provedeni více než hrozné.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#7 motory T6 a LPG

Příspěvek od Zajsoft »

Jop, treba nemuzu zazlivat, ze jednotka od LPG je pred baterkou, samotnyho me v ten moment netrklo, ze by sla dat vedle ECU a jednotky od AT, ze tam je jeste jedna pozice volna...
Takze ji tam tedka nejak budu stehovat, plus zaroven budu likvidovat prebytecnou kabelaz(nesnasim ten oficialni postup, co se nepouzije to se vyskripe), takze sem dal zadani, nechat tam vse prebytecne,
takze tam mam i kabelaz na 3 vstriky navic :D Ale v klidu si ty draty, vcetne pinu vyndam z konektoru a naopak nebudu muset nic dopajovat/nastavovat ustrizene a podobne...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“