Celoroční pneu

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3192
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#26 Celoroční pneu

Příspěvek od Basstl »

Jsou kruháky, který se dají projet téměř rovně a téměř bez zpomalení. :D
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Macek2
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 424
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#27 Celoroční pneu

Příspěvek od Macek2 »

Basstl píše: 12 bře 2021 10:52 jirka87
Celoročky většinou nevadí do chvíle, než to před tebou někdo zašlajfuje a ty s celoročkama, mu skončíš v kufru. :D :)
Pokud jedeš jako člověk a dodržuješ bezpečnou vzdálenost, tak nikomu v kufru neskončíš. Aspoň mě se to nikdy nestalo. Svádět nutnost špičkových pneumatik na nutnost jezdit riskantně je nefér. A na tom je založena veškerá reklamní masírka. Každý si může koupit gumy jaké chce, pokud dodrží předpisy. Ale Basstl tady má napříč celým fórem nutnost vnucovat své názory jiným.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#28 Celoroční pneu

Příspěvek od Urvanej »

Romulusw: no zrovna tohle bych sem moc netahal, protože na tom kruháči projedeš úhel stejnej, jakkoliv ho narovnáš a dost se "narovnáním" ten výpočet komplikuje, takže tady "elementární" znalost rozhodně nestačí :-)
Jo a neni to poměr, ale kvadrát, takže slovo "poměr" by nikdo s elementární znalostí nepoužil :-D
Sorry, ale tohle nešlo nechat bez povšimnutí, nic ve zlém, jen mi tato problematika rozhodně nepřipadá jako "elementární" a tak jsem se neudržel.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 4929
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#29 Celoroční pneu

Příspěvek od Romulusw »

Úhel projedeš stejnej, ale s jinou odstředivou silou. :)

Dyk jasně, asi tam měl být výraz "vztah" :oops:

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#30 Celoroční pneu

Příspěvek od Urvanej »

Právě že ne, tim, že si to narovnáš zmenšíš úhel, který jedeš ty a tim i síla je menší...
Ale to už je na plkání u piva a ne od klávesnice :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3192
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#31 Celoroční pneu

Příspěvek od Basstl »

Macek2 píše: 12 bře 2021 11:52
Basstl píše: 12 bře 2021 10:52 jirka87
Celoročky většinou nevadí do chvíle, než to před tebou někdo zašlajfuje a ty s celoročkama, mu skončíš v kufru. :D :)
Pokud jedeš jako člověk a dodržuješ bezpečnou vzdálenost, tak nikomu v kufru neskončíš. Aspoň mě se to nikdy nestalo. Svádět nutnost špičkových pneumatik na nutnost jezdit riskantně je nefér. A na tom je založena veškerá reklamní masírka. Každý si může koupit gumy jaké chce, pokud dodrží předpisy. Ale Basstl tady má napříč celým fórem nutnost vnucovat své názory jiným.
Nikomu nic nevnucuju, jen píšu konkrétní zkušenost. Když to tomu před tebou brzdí výrazně líp na sněhu/ledu, tak můžeš dodržovat bezpečnou vzdálenost jakou chceš a je ti to prd platný, protože jaká skutečně je, zjistíš většinou až když je pozdě. :D
Spousta lidí si ladí svoje mazlíky. Kupují drahý příslušenství, ale do pořádných gum se jim investovat nechce, protože to považují za zbytečnost.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 4929
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#32 Celoroční pneu

Příspěvek od Romulusw »

Já zas myslel úhel kruháče :D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#33 Celoroční pneu

Příspěvek od Urvanej »

Basstl: Jo, tuhle jsem bral do Káji (740D) na Bridgestonech vervu a kolem měl projela nová XC90... mávnul, tak jsem pak jel za nim na ono, kde on bral plnou tý nejlevnější nafty a auto obutý na nějakejch čínách :-D A pokec s nim taky moc nebyl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 4929
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#34 Celoroční pneu

Příspěvek od Romulusw »

Basstl píše: 12 bře 2021 12:06
Spousta lidí si ladí svoje mazlíky. Kupují drahý příslušenství, ale do pořádných gum se jim investovat nechce, protože to považují za zbytečnost.
Ale ono to je trochu jinak, když potřebuju v létě jezdit cestama, kde s letním vzorkem neprojedu, tak logicky musím jezdit s vzorkem zimním a upravím jízdu tam, kde je ta guma zase nevhodná. co je na tom k nepochopení?

Nitty
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 191
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#35 Celoroční pneu

Příspěvek od Nitty »

Jen pro dodatek jezdím jen nížiny ( bydlím v Pardubicích ) takže jezdím okolí + zhruba jednou týdně jezdím Kolín. Na hory bych s tím samozřejmě nejezdil.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#36 Celoroční pneu

Příspěvek od Urvanej »

Romulusw: proto sem psal u piva... asi oba myslíme totéž, jen se to prostě blbě píše...
Přílohy
kruhak.jpg
kruhak.jpg (30.79 KiB) Zobrazeno 1163 x
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3192
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#37 Celoroční pneu

Příspěvek od Basstl »

Urvanej píše: 12 bře 2021 12:11 Basstl: Jo, tuhle jsem bral do Káji (740D) na Bridgestonech vervu a kolem měl projela nová XC90... mávnul, tak jsem pak jel za nim na ono, kde on bral plnou tý nejlevnější nafty a auto obutý na nějakejch čínách :-D A pokec s nim taky moc nebyl.
Já takhle potkal na benzínce Porsche Cayen. Maník ve značkovým oblečení, ne ruce hodinky za 100 litrů a na autě sjetý gumy Matador. :D
Každej má ty priority jinde...
Romulusw píše: 12 bře 2021 12:12 Ale ono to je trochu jinak, když potřebuju v létě jezdit cestama, kde s letním vzorkem neprojedu, tak logicky musím jezdit s vzorkem zimním a upravím jízdu tam, kde je ta guma zase nevhodná. co je na tom k nepochopení?
Jo, tohle dává smysl, i když zrovna tady bych na léto hledal nějaký off roadový gumy, nebo minimálně coloročky a na zimu kvalitní zimáky.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Shockey

#38 Celoroční pneu

Příspěvek od Shockey »

Urvanej, Basstl: gumy na XC90 ani Cayenu bych neřešil, pokud je auto na operák, je na rozhodnutí leasingovky, co ti na to dají. Jestli se ti to nelíbí, kup si za svoje. Měl jsem služební SUV za 1M a dostal jsem k tomu nějaký divný celoroční.
Tak to prostě je...

Macek2
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 424
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#39 Celoroční pneu

Příspěvek od Macek2 »

To Basstl:
Nechci tady rozpoutat nějaké vášně, ale když tvůj argument obrátím, tak to dopadne úplně jinak. Představ si, že pojedu před tebou v zimě na suché vozovce na letních gumách (nepředpisových) a šlápnu na to, tak ty na špičkových zimních políbíš můj kufr. Přečti si někdy porovnání brzdných drah letních a zimních pneumatik na suché vozovce (při nízkých teplotách). Teď z hlavy to asi nenajdu, ale bylo to zajímavé čtení.
Na sněhu a ledu se karta samozřejmě obrací, ale kolik dní v zimě je souvislá sněhová pokrývka.
Pro mně je vždy na prvním místě bezpečná vzdálenost a opatrná jízda, samozřejmě také předepsané obutí. Ale v žádném případě se moc nespoléhám, že mě zázračné gumy vytáhnou z maléru. Stejně jako zázrační asistenti - mám je sice v autě - ale nespoléhám na ně, že jsou neomylní.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3192
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#40 Celoroční pneu

Příspěvek od Basstl »

Suchý silnice v zimě se nebojím, tam mě zachrání lepší brzdy. :D
O to ale nejde. Na suchý silnici se nebourá. Bourá se hlavně v extrémních podmínkách a i kdyby to nastalo jen 1x v roce, tak chci bejt na takovej den připravenej. :)
Snažím se tím řídit celej život a hodněkrát se mi to osvědčilo.
Jinak k tý sněhový pokrývce. Letošní zima byla v tomhle extrémní.
Ještě teď mám zbytky sněhu na silnici před barákem.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#41 Celoroční pneu

Příspěvek od simons93 »

Basstl píše: 12 bře 2021 10:06 Bez ohledu na to co píšeš, bych minimálně u zimního období, nic jinýho než kvalitní zimáky nekoupil a to ani u auta pro manželku, která s ním jezdí 2x týdně do Kauflandu na nákup.
On se metr brzdný dráhy k dobru, může ku*va hodit. :)
Když ono tohle zrovna není úplně jednoznačný. Vzhledem k posledním zimám, kdy je většinu doby nad nulou (letos teda byla malinko lepší) funguje kolikrát pořádná celoročka “letního” typu líp než zimák - viz Michelin Crossclimate. A výhoda zimáku se projeví jen pár dní, kdy je fakt dost pod nulou nebo sníh. Tak to je pak o nějakém poměru dní, kdy je opravdová zima a kdy naopak nad nulou. Já třeba dvě sezony celoročky měl a paradoxně v tehdejší mírné zimě to bylo lepší jak zimáky, ale větší problém byl pak v létě. Tam se ty celoročky chovaly daleko hůř než normální letní. Takže jsem to pak udělal tak, že v létě jsem jezdil letní a v zimě celoročky. Možná to na první pohled nedává smysl, ale když si vezmu charakter těch zim, co tehdy byly, tak ty celoročky prostě v tom teplejším počasí fungovaly líp jak klasický zimáky. A ty tři dny sněhu to zvládlo taky v klidu.

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#42 Celoroční pneu

Příspěvek od FrantaB »

My $ 0,02:
Celoročky mají smysl na nákupní tašku do +/- rovného města v nížině (Praha to úplně není...) a na offroad, na kterém jsou so-so road-legal ošpalkované balony.
Guma je poslední instance v jakémkoliv problému, dokonce i v případě, že je místo tlumiče klacek.
V některých rozměrech je sada gum za randál-ale vesměs jsou to rozměry u kterých platí, že když chci opici, musím mít na banány. Vůbec nechápu, proč někdo řeší "levné gumy" ve 195/65/R15 nebo "modernějších" všeobecně používaných rozměrech. Do 1800-2k za gumu (často do 1500) se dá pořídit cokoliv z Top5 na trhu. Řešit která z nich líp brzdí/hrabe v podmínkách, které mi nejčastěji dělají nepříjemnosti? Jasně. Ale jinak?
Má smysl šetřit na gumě 300,- a 6k za sadu? I když se dva dny v týdnu pasu mezi kolejema, protože na nic jiného nemám peníze, tak pokud v takové situaci auto potřebuju, potřebuju aby bylo naprosto funkční a dokázalo podržet ve chvíli, kdy unavený zesláblý řidič udělá chybu-a ne aby o auto přišel kvůli přehlídnuté hromádce průjmu hraboše polního.
Za ty ztráty na výdělku a vůbec to prostě nestojí.
Za rozbití víkendovky to prostě nestojí.
Za to pohřbít někomu někoho nebo něco to prostě nestojí.

Argument "bydlím v polabí" je úplně o ničem, protože zrovna tam jsem letos pozdě večer/v noci potkával tolik úzkých pásů černého ledu jako nikde jinde-okraje lesa, drenážní propustky, hrany různě vysokých strnišť, fleky na závětrné straně stromů... Místy docela překvapení i pro mne, který s mikroklimatem místa pár let pracoval (skoro) vědecky a pozorování a odhadování lokálních anomálií řeším v rámci více koníčků každou chvíli-takže oko mám trochu cvičené.
Tohle jsou ty věci, na které člověk potřebuje rezervu trakce a optimalizaci nebo převahu techniky nad podmínkami, ne půlmetr sněhu, nebo led úplně všude-s tím už pak každý počítá.


A budu tady zase dělat reklamu: Bridgestone LM005 jsou zimáky, ale jako první mají "A" na mokru. Už jsem s nimi nechtě vletěl do louže napříč dálnicí, tak 150m dlouhé-a projel ji ve svém pruhu, i když jsem si připadal víc jako kajakář, než jako řidič.


-------------
A není to zimní/letní/celoroční, je to především o pneu samotné.
Na (hnaném) zadku devítky vozím zimní WRD4 celoročně, protože jinak bych se na spoustě míst nehnul i v létě a stačí na to ranní rosa. Na předku vozím letní co to dá, kvůli mokru (aktuálně Nokian Wetproof). Musel jsem s nimi letos známou cestou na hory v počasí, kdy jsem jel nějakých 120 km v 5-20 cm sněhu v chumelenici, z toho na asi 70 km byl pod ním prakticky souvislý led, devítka s etalonem beze změny zvuku hrabala při přidání na čtyřku v 70 km/h. Vystoupit a nedržet se nešlo... Šlo to? Jasně, na za sucha skoro tříhodinové cestě jsem pohřbil asi 3/4 hodiny navíc. Bylo to v daných podmínkách a hustotě provozu (asi 40 aut v obou směrech za celou cestu) bezpečné? Ano, bylo-zkoušel jsem každou chvíli co gumy ještě udrží, jak mám řídit a jestli se nemám otočit.
Měl jsem rezervu na problém? No ani omylem.
Permanentní předvídačka a koukání co, kde, jak, drobné osahávání silnice na každém rovném úseku, před každou zatáčkou. Brzdit přímo-to se dalo zvládnout, bez ABS líp. Zatáčky-no problem s jemnou a plynulou rukou a správnou rychlostí už před zatáčkou. Brzdit v zatáčce, nebo cuknout volantem? To by byl instantní prů*er. Přidat na trojku v šedesátce, cuknout volantem o půl otáčky, pak přehodit co ruce dovolily na druhou stranu-devítka jela šedesát rovně, ani se nehnula, i s kolama v rejdu...
Mít tříleté Polarisy, byl jsem v poli. Původně zamýšlené celoročky na předku-troufnu si tvrdit, že taky.
Pro info-na místech, kde led a sníh zůstal, jsem přesně totéž zkoušel o něco později už se zimáky na předku (Bridge LM005). Rozdíly-dá se brzdit tvrdě a dá se brzdit v zatáčce. Při tom super-jemném a předvídacím stylu mechanicky rozdíl v podstatě nula, "jen" s bridžema byla obrovská rezerva a jet rovně s kolama v rejdu se dalo jen pár desítek centimetrů, ne 50+ metrů.
Není to chlubení, ani návod, ani tvrzení "takhle to stačí". Řidičsky takhle vyšponovanou a náročnou cestu jsem zažil jen párkrát.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 4929
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#43 Celoroční pneu

Příspěvek od Romulusw »

Urvanej píše: 12 bře 2021 12:20 Romulusw: proto sem psal u piva... asi oba myslíme totéž, jen se to prostě blbě píše...
:good: jo, takhle jsem to myslel :)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#44 Celoroční pneu

Příspěvek od Urvanej »

Shockey: to mě nenapadlo, díky za nadhled :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 623
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#45 Celoroční pneu

Příspěvek od jirkaTDI »

simons93: jo, taky docela uvažuju, že bych v zimě jezdil spíš na celoročkách. Nejvíc km najedu po dálnici, i v letošní extrémnější zimě jsem jel opravdu na sněhu jen asi 5x (loni asi jen jednou), jinak je to převážně jen po suché nebo mokré silnici, tak mi přijde škoda jezdit na echt zimním vzorku (Nokian WR D4), který navíc docela mizí před očima a ve srovnání s letňákama má na suchu i mokru o dost horší trakci a delší brzdnou dráhu. Na celoročkách by to bylo možná v zimě pro mě lepší, jen bych mohl k tomu pořídit případně další dvě kola a na ně nějaký drapáky ala Vraník, který bych nazul na hnanou nápravu v případě, že by hodně napadlo, nebo bych jel někam do hor :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#46 Celoroční pneu

Příspěvek od Werscajk »

Já si přisadím. Nasadil jsem v na začátku října celoroční Hankook Kinergy 4S2 a už jsem s nima sjezdil kde co. Hluboký i uježděný sníh, ledovku, vodu, ... Ta guma prostě funguje. Bude fungovat i za dva roky? Nevím, ale doufám, že jí ujezdím dřív, než dosáhne stáří tří let. Můj jídzní styl je podobný dopravnímu letadlu, tedy rychle a rovně, 80% nájezdu trávím na dálnici. Že ta guma asi není na sportovní jízdu s hvízdáním přes kruháč, brzda, plyn, řezání zatáček? Fajn a témeř dvoutunová XC/V70 T6 AWD je snad nějaký sportovní hot-hatch? Prostě guma absenci mozku nezachrání.

Za mě jsou celoročky dobrá volba, pokud k tomu člověk přijme i správný mindset. Upravím si rychlost, vzdálenost a nepojedu jako hovado. Jednoduchý. Pneumatikáři do vývoje celoroček neinvestují zrovna málo, technologie jdou vpřed, podíl na trhu roste a zimy už nejsou co bývávalo.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 619
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#47 Celoroční pneu

Příspěvek od Schumi_01 »

Já teda na XC70 podědil Hankook Kinergy 4S2... Ježděné někdy od února/března takže jsem jim dal šanci ukázat konec zimu, léto a začátek zimy.
Pravda, přes léto vzorek mizí úměrně rychlosti průjezdu zatáček :)) Ale ta guma držela i v létě, žádné hvízdání a to ani při dost svižné jízdě (závodit s XC se stejně nedá).
Tuhle zimu to dávalo i přes už výrazně horší vzorek taky obstojně. A to fakt jezdím do kopců a kde se nesolí a zima se tu drží. Sníh a led dobrý, břečka už hodně o opatrnosti, ale to bylo vzorkem. Čekal jsem na správné 18ky a změnu pneu.
A vzhledem k zkušenosti, testům a hlavně tomu, že mám XC se kterým se rád podívám mimo silnici a občas potřebuji blátem a loukou ke koním apod., jsem šel do Nokian Weatherproof.
Samozřejmě změna neskutečná a o další level výš v zimě. Ale je to nová pneu a nový vzorek vs. 2 roky staré sjeté pneu.
Nemůžu soudit příliš, auto mi teď stojí s řízením.
Ale každopádně za mě celoročky na XC70 dávají smysl... V zimě AWD a v létě chci i na mokrou trávu. S letní gumou se nikam nevyjede. Létat dálnice myslím asi jinak.
A auto na sportovní jízdu to není. Na tu mám pro radost C70.
Každopádně bezpečnost těch pneu už za mě v pohodě.
Není to o penězích. Raději každé 2 roky koupím sadu celoročních a budu mít nové pneu, než každé 4 roky dvě sady. Čili finance stejné. Jen vím, že se dostanu i v létě někam.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#48 Celoroční pneu

Příspěvek od hajnej »

Na léto mě na XC70 zaujaly tyhle Hankook s potenciálem také mimo silnici: https://www.pneunet.cz/pneu/170432/hankook-ra33-dynapro-hp2-235-55-r-17-xl-103-h-letni/
Dynapro HP2 tires also deliver all-season traction in dry, wet and wintry conditions, even in light snow.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#49 Celoroční pneu

Příspěvek od Werscajk »

Schumi_01 píše: 22 bře 2021 21:12 Já teda na XC70 podědil Hankook Kinergy 4S2...
Jsem rád, že nejsem jediný s touhle zkušeností! :friends: :beer: Dost lidí na mě čumí jak jehovista na krevní transfůzi, když řeknu že obouvám celoročky. Jenže ono to prostě na tom AWD funguje. Nicméně věřím, že kdyby došlo na výjezd vyrolbovanou sjezdovkou nahoru, tak mě FWD s Vraníkama spráská jak psa. :D Nicméně taky se nahoru nakonec dostanu, sic pomaleji. 8)
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 619
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#50 Celoroční pneu

Příspěvek od Schumi_01 »

:) přesně tak to je.
Ale Vraniky zas nebudou držet na suché silnici a budou dělat kravál. A to nemluvím o nějaké ovladatelnosti.
Za mě je celoročka na tenhle druh auta v pohodě. A záměrně jsem vybral Nokian protože jsou zaměřené víc zimně než ostatní. Čili rozdíl od vyloženě zimní pneu je co nejmenší. A v létě? Dá mi to o to větší přidanou hodnotu bláta a trávy. A že mi třeba vzorek zmizí rychleji než na letních? Že neprojedu zatáčku o 5 km/h rychleji? Nebo že zabrzdím o 1m dal? Jasně... S tím do toho jdu, mám jiné priority.
A to jsem svižný jezdec, obecně za to platím. Jezdím plynule a nerad vytrácím rychlost před a nebo v zatáčce :) Něco už jsem vystřídal a vyzkoušel a svezl se v lecčems, i na okruhu. Řízení miluju a cítím auto pod sebou. Náhrada za C70 bude jednoznačně Lotus Elise. Ale ani tak mi na XC70 tenhle druh pneu nevadí. Není to sportovní náčiní a chtít pro ní gumu co lepí je stejný nesmysl jako chtít offroadovou gumu pro C70.
A je to přesně tak. Celoročky dokážou i v brzdné dráze porazit zimní gumu. Je to jen o podmínkách a zaměření gumy. Některá je dobrá v přímce a některá v handlingu. Ale hádat se v hospodě že moje guma v přímce zastaví o metr dřív? Neexistuje ideální podmínka nebo lék na všechno. Nehody se stávají právě v tom co zrovna jako na potvoru není ideální. Proto je to nehoda.
A proto záleží na tom mozku, očích, rozumu, předvídání a umu mezi tou gumou a volantem.
Samozřejmě. Lepší je vždycky to nejlepší možné. A celoročka je jednoznačně kompromis. Ale vývoj šel tak šíleně dopředu, že pokud mi splní 90% zimní gumy a 80% letní, je to guma pro mě, protože ta zbylá procenta mezi gumou a volantem už doženu já. A dostanu tu kýženou možnost v létě někam vyjet.
Naposledy upravil(a) Schumi_01 dne 24 bře 2021 11:07, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“