Volvisté a jejich letadla/létání :-)

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#51 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

Tak další hádanice :)

Co bylo tohle když to ještě létalo? :wink:
Přílohy
IMG_20210317_104208.jpg
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

zvedavec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1170
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#52 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od zvedavec »

že by Sabre s čumáčkem ?
jo bude to Sabre, v tom větším čumáku bude mít nějakou elektroniku North American F-86L Sabre https://www.jetphotos.com/aircraft/Nort ... -86L+Sabre
Naposledy upravil(a) zvedavec dne 17 bře 2021 20:50, celkem upraveno 1 x.
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 103
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: S80II

#53 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od ELARY »

Fiat G.91
edit : nebo F86 ?
_________________
bylo : V 70 XC 2.4T AWD 147kW B5244T3 2001
S80 II 2.5T B5254T6 MY2007

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#54 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

Správně, je to Sabre a "čumáček" jej pasuje na námořní verzi (alespoň takto mi to bylo řečeno), přesné označení verze nechci hádat a na letadle se bohužel žádný štítek s označením nedochoval...

edit - trošku jsem teď pátral a prameny se různí - někde so uvádí, že by to měla být verze F-86Es, jinde je uváděná verze F-86D...
Zkusím to zítra zjistit od místních pamětníků :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

zvedavec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1170
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#55 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od zvedavec »

Když k němu nemáte papíry, tak to bude na technické asi trochu problém, ne ? :unknown: :D
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#56 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

Z tohohle bude maximálně muzejní exponát 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#57 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

Tak další hádanici? :)

jak si poradíte s tímhle? 8)
Přílohy
IMG-20180219-WA0005.jpg
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

zvedavec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1170
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#58 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od zvedavec »

Tý volve, za chvíli tady vyfotiš nějaký kolečko a budeš chtít vědět co je to za letadlo. :evil: ale je mě to nějaký povědomý. Není to letadlo ? :-)
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz

Shockey

#59 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Shockey »

De Havilland Canada DHC-1 Chipmunk

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#60 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od StepanB »

S viditelnou imatrikulací to není tak napínavý.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1844
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

#61 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od yebat »

_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#62 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

Ajtakrajta - na imatrikulaci jsem zapomněl :%) :%) :) :) :)

takže chápu, že to bylo jednoduché 8)

Teď už tenhle Chipmánek vypadá rozhodně lépe :wink:
Přílohy
IMG_20201005_111720a.jpg
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#63 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

zvedavec píše: 19 bře 2021 09:18 Tý volve, za chvíli tady vyfotiš nějaký kolečko a budeš chtít vědět co je to za letadlo. :evil: ale je mě to nějaký povědomý. Není to letadlo ? :-)
Ty si z toho děláš srandu, ale kdysi jsem s kamarády na jednom vandru narazil na překryt z nějakého starého letadla - kdosi to tam měl na dvorku coby úkryt pro slepice - tehdy nám trvalo několik dní, než jsme přišli na to z jakého je to letadla - internet byl v té době ještě v plenkách, takže to tak jednoduché nebylo...
Ukazoval jsem tehdy tu fotku kolegům v práci - každý z nich dělal na letadlech mraky let, takže přehled měli, ale i tak - koukali na to, drbali si hlavy, ale nikdo nevěděl.
Až se k tomu přichomejtl jeden mechanik (starý pán, který si u nás tenkrát přivydělával k důchodu opravami motorů - to byl Pan Motorář - neskutečně šikovný a schopný s letitými zkušenostmi, když se vyučil, tak dělal motory i pro Luftwaffe :wink: ) a ten mi tak kouknul přes rameno se slovy: "Ukaž co to tam máš vyfoceného, joooó to znám to je kabina z ............... "
A zase se otočil a věnoval se svému motoru a nechal nás "mladé" ať si ověříme jeho informaci.
Nekecal, bylo to tak jak říkal - jenom se podíval a hned vysypal správnou odpověď - dědek to opravdu všechno znal dokonale jak vlastní boty :good: :good: :D :D
Pak se i rozpovídal a vyprávěl své zážitky a zkušenosti s tímhle i dalšími letadly té doby, ale to už je zase jiný příběh :wink:




p.s.: cíleně jsem nenapsal o jaké letadlo se jednalo, třeba sem někdy tu fotku vložím a uvidíme jak dlouho to bude trvat vám :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

zvedavec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1170
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#64 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od zvedavec »

No já jsem zaslechl že je letectví poněkud v nesnázích, ale že by až tak ? Nicméně abych dodržel ducha vlákna, Copak je na obrázku ?
Přílohy
nesnáze.png
nesnáze.png (253.12 KiB) Zobrazeno 357 x
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#65 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Romulusw »

787

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#66 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

V barvách United Airlines 8)
Přílohy
image.png
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#67 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Romulusw »

Takovýhle okna žádný jiný letadlo nemá :)

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#68 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

Trošku to tady zase oživím :wink:

O víkendu jsem měl možnost se proletět se Zenairem CH-701 a zamiloval jsem se :oops:
Od té doby stále hledám důvody proč si jej nepořídit a zatím vím pouze o jednom jediném - finančním, ale ten by asi šel řešit prodejem stávajícího éra a spoluvlastnictvím ve více lidech. Kamarád co mi umožnil svezení je do něj zblblej ještě více jak já a třetího do party právě překecáváme :D

Pokud máte někdo jakékoliv zkušenosti a poznatky s tímhle typem, tak sem s nimi :wink:
Přílohy
IMG_20211016_164633.jpg
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1280
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#69 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od xSam »

Lachtane a v cem je prosim to ero zajimave?
Vypada to jak hracka z kindervajicka:-)
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#70 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

uznávám, že krásy moc nepobralo, je prostě účelové :)
Já o něm tvrdím, že je tak ošklivé, až je hezké :D

Je celoplechové (já ty laminátový mrchy opravdu nemusím), STOL - krátký starty, krátké přistání, nízká pádovka, bytelný podvozek, skvěle se do něj nastupuje, je z něj perfektní výhled (i za letu a v zatáčkách) a moc příjemný na pilotáž. Plus velký zavazadlový prostor, ve dvou lidech vyrazit na víkendový air-vandr není problém.

Dal jsem si s ním jeden start (poprvé) a to éro mi prostě sedlo jako bych jej létal odjaktěživa. To se mi snad ještě nestalo. (maximálně se Slukou)

Nemám ambice na víkend létat do Chorvatska, nepotřebuji letadlo které letí 200+, naopak mi vyhovuje pomalejší rychlost a bezpečná obratnost.
Tohle má cestovní rychlost 140 km/h, což je pro mé účely zcela ideální. Courat se a objevovat krásy naší vlasti, přistát s tím prakticky kdekoliv, prostě na pohodu.
Navíc tahle konstrukce má pro mě výhodu, že si na tom dokážu opravit/udržovat/servisovat naprosto cokoliv, když na to přijde, tak možná pořídím plány a pustím se do stavby, tohle umím.

když se podíváš na svého Samuraje, tak asi pochopíš jak to myslím :wink: 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1280
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#71 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od xSam »

Lachtane, ja to nemyslel vubec pejorativne nebo s despektem. Prd tomu rozumim a opravdu me to zajimalo.
Naopak jsem cekal, ze v tom bude neco takoveho.
Ja si o tom vcera neco procital, a opravdu me dostalo jak to umi vystartovat a pristat na petniku. A dokonce to umi i loping. Asi s tim bude kopec srandy.
A to, ze to jde postavit doma v "garazi" mi prijde jeste vice sexy.
Ano, srovnani s mym samikem, je naprosto presny:-)))
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#72 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Romulusw »

A co se s takým letadlem stane, dyš mu fest foukne do zad?

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#73 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Kuko28 »

ještě k tomu Sabru (sorry, až teď jsem objevil toto téma :green: )

ten čumáček ukrýval radar, byla to speciální záchytná verze pro špatné počasí/noc, primárně určená proti bombardérům. S čumáčkem se dělali F-86D/K/L, s tím že D-čko mělo jen US Air Force, ostatní se i hojně exportovali (NATO, Asie např.), takže tipuju spíš K nebo L.

u nás byl ekvivalentem plus mínus Mig-17PF
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#74 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od zdenal111 »

Moje postarší létání :Yahoo!:
Přílohy
Untitled-Scanned-02.jpg
Untitled-Scanned-11.jpg
Untitled-Scanned-11.jpg (112.7 KiB) Zobrazeno 178 x
Untitled-Scanned-23.jpg
Untitled-Scanned-23.jpg (114.48 KiB) Zobrazeno 178 x
Untitled-Scanned-04.jpg
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#75 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

Romulusw píše: 21 říj 2021 16:45 A co se s takým letadlem stane, dyš mu fest foukne do zad?
To záleží v jaké je to situaci :wink:
Když už jsi ve vzduchu, tak na větru moc nezáleží. Hodně zjednodušeně - to, co tě drží ve vzduchu je rychlost vůči mase vzduchu. Jestli je ta ta masa vzduchu nepohyblivá (bezvětří), nebo se pohybuje (i s tebou) - (fouká vítr) je pro let samotný nepodstatný.

Podstatný je to vůči zemi. Při bezvětří je tvá rychlost vůči vzduchu totožná s rychlostí vůči zemi.
Pokud bude foukat vítr (pro zjednodušení budu používat stejné jednotky) třeba 20 km/h a ty poletíš rychlostí 100 km/h tak pokud poletíš proti větru, tak tvá rychlost (indikovaná) bude 100km/h, ale rychlost vůči zemi bude 80km/h
Pokud bude foukat vítr třeba 20 km/h a ty poletíš rychlostí 100 km/h tak pokud poletíš po větru, tak tvá rychlost (indikovaná) bude stále100km/h, ale rychlost vůči zemi bude 120 km/h
Když poletíš z bodu "A" do bodu "B" a bude vítr foukat proti tobě, tak poletíš o to déle.
Když poletíš z bodu "A" do bodu "B" a bude ti vítr foukat "do zad", tak poletíš o to rychleji.
Když ti bude foukat vítr kolmo z boku, tak musíš vylučovat snos větrem (letět čumákem vyoseně proti větru, prostě takovým traverzem) a proto ti i tak bude let trvat o dost déle, jak při bezvětří.
Zkrátka a jednoduše, s větrem (resp. jeho rychlostí a směrem) musíš počítat vždy při plánování jakékoliv trasy. jakmile fouká tak vždy poletíš déle jak při bezvětří.
Tedy pokud si nenaplánuješ jednosměrnou cestu po větru...

A také se nějak potřebuješ do toho vzduchu dostat a následně též přistát.
Obecně platí, že startovat a přistávat se má proti větru. Každé letadlo má ve své letové příručce tabulku/graf kde jsou popsané maximální přípustné limity pro vzlet a přistání
Například moje LK2M Sluka má maximální povolenou rychlost větru ve směru dráhy 10m/s a kolmo ve směru dráhy 5 m/s.
Samozřejmě se dá zvládnout i větší vítr, ale to už chce něco za tím kniplem umět a dokonale znát letadlo.
Já a kamarád jsme si kdysi dali cvičně pár okruhů kdy to foukalo +- 12m/s kolmo do boku, dali jsme to, ale už to bylo hooodně nadoraz. Sebemenší chybka a skončilo by to pěknou kraksnou... A to bylo v dobách, kdy jsme oba na tom éru nalétaly skoro 100h ročně, takže jsme jej měli sakra dobře v pazourách...
Letos mám se Slukou nalétáno pouhých cca 20h a dobrovolně bych s ní nešel ani do polovičního větru.

Takže to zkrátím - čím silnější vítr, tím menší požitek z létání :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“