Nabíječka do karavanu

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#26 Nabíječka do karavanu

Příspěvek od Jarda.JM »

- Elektrika v karavanu není až taková věda, aby to amatér s průměrnou inteligencí nezvládnul. Záleží na tom, zda tě takové věci baví a taky zda jsi ochoten platit "daň z přepychu".

- existují karavany primárně elektrifikované 220V. Kolega právě takový má. Protože se mu nechtělo řešit přestavbu na 12V, má autobaterku, FV panel, PWM regulátor a měnič. Měnič má stále zapnutý a živí s ním karavan. A nestěžuje si.

- jelikož nemáš 7 kolík, tak jen pro informaci: Např. u XC70 MY04 bych nedoporučoval baterku připojit na "mlhovky". Díky mojí skleróze (neodpojil jsem baterku v karavanu před připojením auta) mě vyhořela v autě kabeláž. Naštěstí jediná nepříjemnost která z toho vznikla byl neukazující palivoměr, nesvítící mlhovky, divné bzučení z kufru no a samozřejmě oprava v servise.

- i ten 13 kolíkový systém doporučuji zkonzultovat s odborníky na tvoje auto. Lepší půl hodiny v servise při pokecu, než půl dne při výměně, či opravě vyhořených komponent v autě.

- pokud zvolíš variantu "FVE ostrov" tak si ještě odpověz zda budeš karavan využívat v létě nebo v zimě. V zimě je slunečního svitu 10x méně než v létě a z FV panelu toho moc nevyrazíš.

- rozvaha spotřeby je naprosto základní pro volbu akumulátoru a dalších částí systému napájení.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“