je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#1 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od skulda »

pokračujeme tady...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#2 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od skulda »

RAVka je opravdu hlučnější nebo se tak min. může zdát...
tím, že můžete z mírého kopce lehce pod plynem jet 100 na elektriku, tak vnímáte aerodynamický hluk a hluk od kol jinak, více...
co Toyota nezvládla jsou podle mě zrcátka, od těch je hluk slyšet hodně a jsou špatně odlučněné podběhy kol, není to vůbec žádná tragédie, ale od nového auta z roku 2019/20 bych si představoval lepší provedení
podběhy nejsou vytlumeny vůbec se zdá, žádný koberec jako u XCčka, to si určitě zatlumit nechám a i celý kufr z vnitřní strany, od zadních kol zvlášť když nevozím roletu je hluk dost slyšet
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#3 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od hajnej »

A co čudle na volantu? To je proti P3 za mě velká zoufalost. Malej rozměr bez jasné odezvy pri stisku.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#4 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od skulda »

jj, jak píšeš, ale v praxi je to naprosto v pohodě, na pocit z mačkání si zvykneš a není s tím vůbec žádný problém, žádné přehmaty nebo nedomáčnutí se nekonají
navíc já nepoužívám tempomat (jen na dálnici a po té jezdím málo), pouslochám výhradně Český rozhlas a hlasitost jak ve Volvech tak v RAVce ovládám kolečkem, jsem tak zvyklý, takže toto jsem na seznam chyb Toyoty nedal...
vlastně ovládám jen palubní počítač šipkami a OK a to je opravdu v pohodě..., možná lepší než relativně hlubší stisk u XCčka...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5170
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#5 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od Warcz »

Někde v recenzi jsem četl, že prý se musí tlačítka "promačkat" .-)

To máš tu uplně poslední generaci ? https://www.toyota.cz/world-of-toyota/articles/2020/rav4-plugin

Mě tam zaujal ten Hud up display, ale v ceníku už jsem ho nikde nenašel. Osobně se mi tenhle pohled do interieru libí.
image.png
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#6 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od skulda »

ano, tento poslední model, head up displey, nemám a v ceníku jsem ho taky nenašel, možná ho bude mít plug-in hybrid co brzy příjde, Corolla, kterou jsem taky chtěl jednu dobu kupovat, head-up displej měla a bylo to moc příjemné, ale nikdy bych si za to nepřiplatil
co je jednoznačně japonská úchylka, kterou nikdy nepochopím, jsou kolébkové přepínače vyhřívání sedadel a trn na přepínání a nulovýní denního počítadla... (z pohledu dnešní doby)
úplně nechápu logiku kombinace displeje a ručiček otáčkoměru, paliva a teploty, ničemu to nevadí, nevypadá to snad ani blbě, nijak mě to neirituje, ale kdybych tohle navrhoval nebo schvaloval, tak bych to nikdy do výroby nepustil :D
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5170
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#7 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od Warcz »

Jo ručičky bych řekl, že v dnešní době jsou za příplatek. Já mam rad tlačítka a kolečka, ale současně jeden LCD na navigaci. Tady se mi líbí tlačítkový volič jízdních režimů ( kolečko u Volva je hnus ) a potom klasická páka automatu, která doufám mění polohu podle toho co je zařazeno a není to jenom jojstic

Stejně moc nechápu proč je pro automobilky takový problém udělat k hybridu i plugin. Podle mě by stačilo kdyby to mělo SS nabíjení a domu ti dali SS nabíječku, popřípadě by sis zajel na CCS2ku. takhle musíš vozit měnič ze střídavé sítě na SS v autě, což zabírá místo, zvětšuje váhu, řešíš chlazení a pak stejně ti to pohaní, že se to nabíjí 5 hodin.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#8 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od skulda »

jo je to plug-in na obrázku, protože je palubka prošitá červenou nití, další úchylka, kterou nesnáším, ale to dělá spousta automobilek, našťěstí já mám modrou niť a to mi nevadí...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#9 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od skulda »

RAVka má tak kolečko a v něm čudlík a ještě dvě další tlačítka, jedno na EV mód a druhý na TRAIL, takže z mého pohledu překombinované, tři způsoby toho, jak volit jizdní režimy, resp. mezi nimi přepínat
v praxi na to vůbec nesahám, není potřeba, jezdím na eco, auto je svižné i tak, TRAIL zapnu 1 za měsíc a mačkat EV mód je zybtečné, pokud dostatečně citlivě ovládáš plynový pedál, tak jsi schopen udržet jízdu na baterky

plug-in: to není jen o nabíječce, alespoň jak jsem to nastudoval a pochopil,
klasický hybrid má hodně malou baterii, když je plná, tak najedeš na ní třeba 5 km, ne víc, během normální jízdy se stane zřídka kdy, že bys byterii nabil na 100%, na okreskách ji pravidelně nabíjíš a vybíjíš a udržuješ ji tak na 80% v průměru, s tím potom projedeš městem nebo vesnnicí jen na elekriku (vybiješ na 20%) a pak zase frčíš po okresce

plug-in má daleko větší baterii protože je schopen na nabitou baterku ujet třeba 40 km v kuse, ale pokud baterii vybiješ, tak jízdou (normální, ne že pojedeš 20 km z kopce) ji nikdy na 100% nenabiješ, takže pokud nemáš možnost plug-in hybrid nabíjet každý den, tak to není dobrá volba, protože je to o dost dražší a těžší auto, které při režimu jízdy jako obyč hybrid bude mít vyšší spotřebu než hybrid

kdybych měl možnost doma nabíjet a pak v práci, tak beru plug-in, protože cesta do práce a po městě by byla velmi levná (u nového domu budu mít FVE s přebytky), ale pokud bude RAV plug-in o 300 000,- dražší, tak je to pořád nesmysl, návratnost by byla kolem 10 let...
Přílohy
k8DBrAW.jpeg
k8DBrAW.jpeg (68.57 KiB) Zobrazeno 317 x
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#10 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od skulda »

ovšem plug-in RAVka bude mít 0-100 za 6,1 s a 225 kW, takže leda by si chtěl někdo připlatit za tohle...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5170
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#11 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od Warcz »

No mě je asi jedno jak to vypadá, ale když chci jet, tak chci režim přepnout "po slepu". Ideální stav je koukám do levého zrcátka a už aktivuju sport režim, dávám směrovku a jedu. Tady vidím, že je "S" to je předpokládám jenom sekvence, ale potom tady je "Sport" režim, což by mělo jít aktivovat poslepu. U Volva musím kouknout na LCD a zmáčknout.

Hybrid - Plugin hybrid - Jasně je tam jiná kapacita baterie to je jasné, ale i ta nabíječka, která se tam běžně montuje. Pořád čekám, že někdo udělá něco mezi. Ja to mam městem 5km do práce a zpátky, takže by mi malá baterka co hodím na síť stačila.

225KW je pěkných. Mě se osobně libí ta 4x4 která není kardanem ale extra elektromotorem.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#12 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od skulda »

z tohodle pohledu je to OK, poslepu sáhneš na kolečko, otočíš na sport a jedeš
S je sekvence, která ale u CVT převodovky nemá valného významu, automatické "podřazování" funguje rychle a když k tomu přičteš pomoc dvou elektromotorů, tak zrychlení je naprosto dostatečné

jinak řadička není joystick, libí se mi designem, je příjemná do ruky :D a má pěkný chod

jo to máš pravdu, to by se mi taky líbolo mít menší baterku s extrní nabíječkou, leda to hacknout :D

elektronická 4 kolka byl jeden z důvodů pro jsem do RAVky vlastně šel, chtěl jsem zase AWD jak jsem zvyklí z XCčka a eRka a tohle řešení je technicky myslím super, ale funguje to jinak
na youtube je spousta testů jak to funguje, už se mi parkrát podařilo protočit přední kola (v režimu ECO), což se u Volva nekoná, ale v TRAIL režimu to bude fungovat asi dobře + když se vypne ESP, musím to ještě otestovat až bude čas a příležitost
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#13 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od skulda »

sekvence tady má jeden význam, když jedeš z dlouhého prudšího kopce, tak podřazješ a rekuperuješ o to víc...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5170
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#14 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od Warcz »

a ještě mi řekni když sundám nohu z plynu tak rekuperuju, nebo plachtím ? tedy da se jezdit jenom na plyn, bez brzdy ? Dneska už právě elektroauta jsou tak, že používáš jenom plyn. Když sundáš nohu z plynu tak to začne rekuperovat a brzdit.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#15 je RAV4 MY20 Hybrid lepší než XC70III (P3) ?

Příspěvek od skulda »

auto v tom případě rozhodně nebrzdí klasickými brzdami ale brzdí pouze rekuperací, takže neplachtí jako klasické auto, ale lehce zpomaluje,
pokud nejedeš s vyloženě prudšího kopce, kdy auto i přes rekuperaci je schopné udržet konstatní rychlost, tak (z "normálního" kopce) to zpomaluje a pokud chceš udržet rychlost, tak musíš auto držet lehce pod plynem, takže se to chová opravdu jinak než normální auto, ale poznáš to jen opravdu z delších kopců nebo rovinek, kde s normálním autem využíváš setrvačnost naplno
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“