Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 92
Příspěvky: 3221
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#926 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

***zástavba SpaceBall***

ahoj, neví někdo, jak je to šaltpákou "SpaceBall" pro P2 platformu?
koukám teď na bazoš a je tam jedna V70 II na díly se Space Ballem - D5 Face-Lift

No, ale já mám převodovku 5. kvalt M58 AWD. Lze vyměnit jen ta tyčka, nebo se musí měnit i kulisa řadicí páky a další díly?
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 374
Příspěvky: 13056
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#927 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Nejen kulisa, ale i lanovody.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 92
Příspěvky: 3221
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#928 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

ok, díky za radu :good:
takže kdyby to teoreticky byl také 5. kvalt (snad v té D5 není M66) a já vzal Space Ball, kulisu řazení a lanovody, tak by to teoreticky mohlo sednout?
Obě auta jsou F-L, takže stejné středové tunely. Jen dárce je D5 a já M58 AWD, motor T5
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Sup
Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

#929 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Sup »

Pofl se dávali už i 6q pozor na to

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 158
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#930 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Neznám odpověď na několik otázek a prosím zkušené o radu ohledně servisních intervalů. Naše XC60 D5 je z roku 2012 a má najeto 100.225 km. Je můj názor na to co by se mělo udělat správný?
1) vnější řemen, předepsáno 90.000 nebo 10 let, ne, protože ho dělal Volvo servis při 90.000 km minulý rok
2) napínák vnějšího řemene, předepsáno 180.000 nebo 10 let, nikdo nedělal, asi udělat podle let a nečekat na kilometry?
3) vnitřní řemen, předepsáno 180.000 km nebo 10 let, když budu dělat napínák vnějšího a budu mít vnější dole, tak ho vyměním, na tom nic není
4) rozvody, předepsáno 180.000 nebo 10 let, tady fakt nevím. Buď bych nechal do 120.000 leta neleta, anebo vyměnil

Jak to děláte vy a co byste doporučili? Co olej v servu každých 100.000 ? Díky moc předem.

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 424
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#931 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Macek2 »

Dle mého názoru bych hodil auto do autorizáku a tam ti v rámci akce na starší Volva udělají téměř vše co popisuješ za rozumný peníz (navíc ještě vymění vodní pumpu). cca 12 tKč
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 158
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#932 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Při vší úctě, to není dobrá rada. Celý život dělám na všech rodinných autech všechno na co si troufnu a mám nářadí sám, totéž učím syna. Nechtěl jsem vědět kam mám auto dát, ale jak se staví zkušení volvisti k časovým a kilometrovým intervalům.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 374
Příspěvky: 13056
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#933 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Vyměň všechno teď (rozvody včetně pumpy, venkovní řemeny včetně kladky a volnoběžky) a pak vyměň venkovní řemeny po 30 kkm. Venkovní kladku po 60 kkm.
Venkovní řemeny origo nebo Contitech.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 270
Příspěvky: 4938
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#934 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Do nádobky posilovače hoď na pár tisíc magnet a pak to vyměň (ravenol)

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 158
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#935 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Pánové, oběma díky moc. Ještě dva doplňující dotazy.
Do řízení budou stačit dva litry Ravenolu?
Rozvody - předpokládám, že musím motor zespodu podložit prknem na heveru, abych mohl odšroubovat horní silentblok. Mám Volvo přípravek na podržení kliky, ale z toho momentu 300 Nm na matici kliky mám docela vítr. Nikdy jsem to na Volvu nedělal a nemám vyzkoušeno, jestůli se tam vejdu s nějakou trubkou abych to správně dotáhl.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 270
Příspěvky: 4938
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#936 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Já dával https://www.svet-oleju.cz/cs/katalog/detail-zbozi/ravenol-ssf-fluid-1l/ravenol/17001009/1393/?gclid=Cj0KCQjwyN-DBhCDARIsAFOELTml4mbXd89YsrEDjmZW8mBCqOZd8huYpJXQotz6dzPFE3TYC5DxUEoaAl-9EALw_wcB
a mám dojem, že 2l stačily. Je jen třeba ten proplach udělat ručně (zvednout kola a protočit to volantem) když to běží na motor, tak je to strašnej švunk a zbytečně se toho vycintá.

Vypouštět vratkou, dokud neteče čistá kapalina a na konec protočit i pumpu. (nezapomenout ucpat vývodku v nádržce, aby ti to nevyteklo)

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 158
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#937 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Díky, přesně takhle už jsem dělal na Audině. Vratkou vypouštěl, do sací dolejval pomocí velkého trychtýře s úzkým koncem, předek zvedlý, v autě seděl mlaďoch a na povel točil levá pravá.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 296
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#938 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Dával jsem to co Romulusw a měl jsem koupené 4l a tak necelý litr mi zbyl.

dumi.cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 150
Příspěvky: 3354
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#939 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

Macek2 píše: 15 dub 2021 08:24 Dle mého názoru bych hodil auto do autorizáku a tam ti v rámci akce na starší Volva udělají téměř vše co popisuješ za rozumný peníz (navíc ještě vymění vodní pumpu). cca 12 tKč
Jo a jako me ti namontuji hadicky od zadnich brzd tak ze je po par set kilometrech prodres o kolo.

nastesti sem si toho vsiml, kdyz se prezouvalo. nebej toho, tak sem mohl bejt dost slusne prekvapenej. Hadicky prodreny na predni opleteni.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 424
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#940 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Macek2 »

dumi: Jasně souhlasím s tebou. Ale výměny rozvodů a s tím vše spojené dělají v autorizáku jako housky na krámě a na to jim znalosti měničů náhradních dílů stačí. Já mám stejně staré auto jako Ren, akorát dost víc najeto a taky nejsem tak manuálně zručný, abych si takové věci dělal sám. Výměny rozvodů včetně ostatního jsem v autorizákách absolvoval dvakrát - u starší XC70 ještě v Civatransu v ČB, u nynější XC70 u Macha v ČB a pokaždé bez problémů. U Macha jsem se dokonce díval přes sklo jak to dělají. Většina nezávislých servisáků s kterými jsem mluvil mi řekla, že tato činnost je u Volva dotovaná, a že se jim ani moc nevyplatí to za podobnou cenu dělat.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 124
Příspěvky: 1208
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#941 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od labanos »

Proč je to ještě propojené tím oranžovým drátkem s černou krabičkou (asi s pojistkou nebo vypínač?)?
Obrázek
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 296
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#942 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Pokud se nepletu je to odpojovač hlavního přívodu když povolíš černou růžici, tak odpojíš hlavní přívod, ale přes pojistku ti pořád teče proud pro udržení paměti radia a všeho ostatního. Pokud však při povolené matici zvedneš odběr z baterky shoří pojistka a auto je bez napájení.

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 193
Příspěvky: 5181
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#943 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

To černé kolečko odpojuje baterku (odpojovač). Ten kabel s pojistkou tam bude asi aby se to odpojovalo asi bez zátěže a nenatáhl jsi oblouk.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 124
Příspěvky: 1208
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#944 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od labanos »

Hlavní princip odpojovače je mi jasný. Když si tam teda budu chtít dodělat drátek s pojistkou, aby mi to udrželo v paměti rádio a tak, jaký zvolit průměr drátu a pojistku..?
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 374
Příspěvky: 13056
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#945 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Nějak nechápu k čemu je to dobrý, odpojovat baterku, když mi zůstane stejně připojená tím drátkem.
Maximálně bych pochopil drátky na obou kabelech, kam bych při výměně baterie připojil hloupou nabíječku (která tlačí proud pořád), což ale lze i přímo na kontakty.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 193
Příspěvky: 5181
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#946 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

Ja to chápu čistě jako ochranu toho odpojovače. Tz vypnu odpojovač a potom vytáhnu pojistku. Kdyby tam byla zátěž zhasne se to přes pojistku. Taky mi to nedává smysl. Možná jako ochrana před zloději :-)))
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#947 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jarda.JM »

Najít rozumné zdůvodnění této opičárny nabude jednoduché.
Odpojovač - neodpojovač (když to stejně zůstane připojené přes pojistku je nesmysl)
Oblouk - na natažení nějakého oblouku z 12V by tam už musel téct "echt gold" proud. Pak by pochopitelně asi shořela i ta pojistka.
Jediné co by mě napadlo je, že by ten bazmek sloužil k připojení druhé paralelní baterie. To by mohlo fungovat např. pro kempování a pod.
Každopádně něco podobnýho bych si do auta nedal. Už jenom ty přechodový odpory... Do tlustýho káblu se proud dostává přes několik spojů a každý z nich je potenciálním zdrojem poruchy.
Ještě je snad možná varianta, že to vůbec nepatří k autu, ale k nějakému zdroji (např. UPS a pod.)
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 296
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#948 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Naprosto stejný odpojovač měl děda na Moskviči když mi bylo cca 10let, jen tam neměl ten káblík. Viděl bych to jako ochranu před zloději ve smyslu odpojím baterku ale nechám přes pojistku zálohu ostatního. Přijde zloděj, překoná zabezpečení a ve chvíli kdy zkusí nastartovat vše chcípne. Úroveň zabezpečení je dle mého velmi slabá a na auto bych si to nedal, ale dovedu si představit mraky lidí (třeba můj tchán a nebo švagr), kterým když to pošlu tak to na autech budou mít prakticky ve stejném čase kdy jim přijde fotka. Připojení druhé baterie (třeba v karavanu by bylo řešené jinak, je na to oddělovací relé za pár korun, které si pak řídí dobíjení obou baterii z altíku.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 124
Příspěvky: 1208
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#949 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od labanos »

Proč chtít odpojovač (moje důvody):
1) Jednoduché odpojení baterie u aut, s kterými se nejezdí moc často. Typické pro veterány. Z toho důvodu by bylo super něco, co udrží naživo rádio.
2) Druhý důvod taky souvisí s provozem starých aut, které můžou z různých důvodu vad kabeláže blafnout, i když jsou odstavené, případně mít tu možnost při nějakém problému ihned odpojít baterii.

Přivedl mě k tomu tento článek a vím o lidech, kteří s důvodu 2) davají tyhle odpojovače na ojetiny a veterány.
https://dfens-cz.com/dosla-stava/

V eshopu byl promě klasického zapojení a obrázek s tímhle drátkem, ale nikde popsané, k čemu je to dobré.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 124
Příspěvky: 1208
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#950 Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od labanos »

Dá se nějakým fíglem odšroubovat tenhle šroubek? Žádný nástavec na to nemám, ani nevím jak se to jmenuje. Je to na prodlužkách.
20210421_123019(1).jpg
20210421_123019(1).jpg (16.55 KiB) Zobrazeno 1093 x
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“