Poslední návštěva: 22 úno 2020 14:26 Právě je 22 úno 2020 14:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
PříspěvekNapsal: 08 srp 2019 18:33 
Offline

Registrován: červenec 2019
Příspěvky: 15
Bydliště: Karlovy Vary
Vůz: V70 D4, 120kW, TF-80SD, 2013, 190.000
Ahoj volváci,
omlouvám se, že načínám téma, které už tady bylo, ale přeci jen.. Dnes jsem jel do hodně strmého kopce, ve kterém jsem musel zastavit. Měl jsem zařazené D a auto drželo, ale po cca 3sec. začalo pomalu couvat. Hned jsem to raději zašlápnul. Vím, že pravidla správného užívání jasně říkají, že se má stát na brzdě a pak přidat plyn, případně využít ruční brzdy. No, zapomněl jsem se.
Nicméně, znepokojilo mne to couvnutí (opravdu krpál). Nevíte prosím, jestli je to normální chování u automatu? Mám automat prvně a jen chvíli, tak nevím, jak se to má ve všech aspektech chovat. Jinak samozřejmě v mírném kopci se auto při zařazeném D pomalu rozjede, řadí pěkně, proplach a nový olej tam je čerstvý.
Moc díky a zdar,
Filip


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
PříspěvekNapsal: 08 srp 2019 21:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 2124
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Řekl bych, že je to v prudkém kopci běžné. Nicméně sám jsem to zpozoroval asi jen jednou.

_________________
XC70 MY2010 http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
PříspěvekNapsal: 08 srp 2019 21:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2015
Příspěvky: 661
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Bydliště: Frenštát p.R.
Vůz: Volvo S60 T5, 2002
jak je to moc prudké, tak není co řešit. ber to tak, že ten automat bez plynu má nějakou sílu. když ten kopec je moc prudký a síla na stání v něm je větší, než co dá automat na volnoběh, tak logicky začneš couvat. to chvilkové stání mohlo být tím, že se to ještě plně neustálilo nebo byla sepnutá klima a motor měl zvýšené otáčky. pokud ti tam v tu chvíli nic necuklo, nebouchlo, ... tak je to cajk.

_________________
.:::.Volvo S80 V8, MY2008 - černá, Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002, Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 - stříbrná.:::.Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
PříspěvekNapsal: 08 srp 2019 21:49 
Offline

Registrován: červenec 2019
Příspěvky: 15
Bydliště: Karlovy Vary
Vůz: V70 D4, 120kW, TF-80SD, 2013, 190.000
Diky moc. Nic tam necuklo, ani nijak nebouchlo, jen ze stani pomale couvani. Kolega, ktery ma XC 60, to jel vyzkouset a jemu to D ani neudrzelo vterinove stani. Rovnou couvacka, ale to prikladam tomu, ze ma to auto 2 tuny.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
PříspěvekNapsal: 08 srp 2019 22:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2012
Příspěvky: 706
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V70 MY14
Nevím jestli to mají i automaty, ale manuály mají asistent rozjezdu do kopce.
Pustis brzdu ale auto odbrzdi až za cca 2 vteřiny a pak teprve začne couvat .

_________________
Obrázek V70 D4 120kW, MY14, Summum
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW 2001
Bylo:
Obrázek S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
PříspěvekNapsal: 09 srp 2019 06:34 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 446
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Kolik bylo venku stupnu?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
PříspěvekNapsal: 09 srp 2019 11:04 
Offline

Registrován: červenec 2019
Příspěvky: 15
Bydliště: Karlovy Vary
Vůz: V70 D4, 120kW, TF-80SD, 2013, 190.000
Pocitam, ze bylo nejakych 27 stupnu. Auto bylo zahrate po jizde cca 40km.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
PříspěvekNapsal: 09 srp 2019 11:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10186
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Asistent rozjezdu do kopce pár vteřin auto podrží. 3 mi přijde skoro až dost. V8 se podrží krásně a to má přes dvě tuny. Otázka je, zda to nedělá automatka, to fakt nevim, ale každopádně, pokud pustim brzdu, tak za chviličku začne couvat. Takže bych řkel, že to máš v cajku.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
PříspěvekNapsal: 09 srp 2019 12:17 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 446
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Aha, jsem to blbe precetl, nenapadlo mi nechat stat auto v kopci na D bez brzdy. Myslel jsem couvnuti pri uvolneni brzdy.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
PříspěvekNapsal: 30 říj 2019 20:32 
Offline
Profi prodejce

Registrován: září 2006
Příspěvky: 1256
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
Nechci bejt drzej, ale zrovna pisatel tohoto topicu má v podpisu typ Volva,
který je postižený výrobní vadou v podobě úniku tlaku uvnitř převodovky.
Toto se projevuje tak, že při stání v kopci na semaforu, nebo křižovatce, uvolníte brzdu a než přidáte plyn, tak stihnete zcouvat na auto stojící za vámi. Potom to teprve vyrazí vpřed, a to většinou za doprovodu kopnutí převodovky.

Pokud to zatím nekope, je to v pořádku. Pokud to začne být horší, musí převodovka ven.
Celá legrace spočívá ve výměně těsnících kroužků v převodovce, což celé obnáší cca 20tis. vč.dph.

Vyndat z auta, rozebrat, umýt, vyměnit vadné kroužky, složit, nový filtr, nová gufera, namontovat do auta, nový olej, software, diagnostika, geometrie, zkušební jízda cca 50 km a servírovat zákazníkovi zpět.

_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
PříspěvekNapsal: 30 říj 2019 20:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 2124
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Které všechny ročníky ta série špatných těsnících kroužků postihlo?

_________________
XC70 MY2010 http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá
PříspěvekNapsal: 31 říj 2019 08:29 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 446
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Jakube, mam 2012 a obcas ve vedrech to zazlobi. Zatim s tim ziji, vypozoroval jsem, ze nejvetsi pravdepodobnost je pri prudkem zastaveni a pak rozjeti. Mne pomaha pri rozjezdu poustet pomaleji brzdu. Zlobi mi to zatim jen ve velkych vedrech. Myslim, ze budou zlobit prevodovky, ktere jiz maji termostat na chlazeni oleje.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.108s | 19 Queries | GZIP : Off ]