Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5915
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#1 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Haben »

Povedlo se mi s Volvem projít historickou testací, tak se podělím o zkušenosti.

Proč historickou testaci (ponechání si bílých značek) udělat:
- neměří Vám emise na STK
- když Vás někdo nabourá, mělo by být plnění od pojišťovny vyšší (respektovaní nějaké historické hodnoty), jak za starý střep
- mělo by být nižší povinné ručení, říká se 1/12 – ale upřímně, zatím mi žádná pojišťovna nedala lepší nabídku jak za cca polovinu běžného povinného
- jediná cesta, jak si nechat vrátit zaplacené eko výpalné - ALE MUSÍTE MÍT HOTOVOU HISTROICKOU TESTACI A ODESLANOU ŽÁDOST O VRÁCENÍ EKO POPLATKU DO 12 MĚSÍCŮ OD ZAPALCENÍ EKO VÝPALNÉHO

Co tento úkon stojí:
- provedení historické testace od lokálního veteránského klubu stál v září 2022 celkem 3 300 Kč
- při zápisu histroické testace do VTP na úřadě není tento úkon zpoplatněn
- po 2 letech je potřeba testaci obnovit, cena 300 Kč (zda ji i zapsat opět do VTP, to nyní nevím)

Zde je postup, jak udělat historickou testaci auta a zažádat o odpuštění eko poplatku.
1. Historickou testaci (zachování bílých značek) je možné provést u auta, které bylo poprvé registrováno do provozu před více jak 30 lety
2. Jako první je potřeba se domluvit na nějakém místním veteránském klubu na provedení testování historického vozidla
3. Většinou chtějí auto přistavit, projdou si jej, nafotí, vyplníte dotazník, zda je auto v původním stavu, či jaké obsahuje změny (např. jiné rádio jim je jedno), ofotí si VTP a pokud je vše ok, vypíšou žádost o provedení historické testace (jaký stav auta pro historickou testaci uznají, neodkážu posoudit. Já přistavil Volvo 940, které je komplet bez koroze, lak má plno škrábanců, nějaké to lakování LZ boku, na motoru trochu oleje, nedobové rádio, jinak stav velmi slušný a pán byl u vytržení, jak zachovalé vozidlo bude zapisovat)
4. Sepíšete jim historii vozidla (co víte, když nic nevíte, nic o historii nezapíšou)
5. Zápis jim trval cca 14 dní
6. Následně jsem dostal originál a kopii historické testace + osvědčení o klubové testaci historického vozidla
7. Obdržíte také dokument Žádost o vrácení eko daně
8. S těmito doklady + VTP + občanka jdete na úřad, kde jste platili eko daň (pokud jste ještě eko daň neplatili, můžete jít kam chcete) a žádáte o zápis do VTP, případně vrácení eko poplatku. Doporučuji jít na krajský úřad, tam zápis historické testace umí. Já musel na okresní úřad do Velkého Meziříčí, jelikož se tam auto při dovozu zapisovalo a platila eko daň. Čuměli na mě jak na Marťana, ale musí m je pochválit, tak ochotné lidi jsme dlouho neviděl – šéf dopravního oddělení hned volal na Ministerstvo a finančák, jak mají postupovat. Do cca hodinky vše věděli a provedli zápis. Sice nevěděli, co do VTP zapsat (tak jsem jim nadiktoval, že tam má být uvedeno VOZIDLO S PROKÁZANOU HISTORICKOU PŮVODNOSTÍ). Zapsali, slíbili vrácení eko poplatku do 30 dní na účet, neplatil jsem za zápis nic a mohl odfrčet. Takže vy se spádovou oblastí Velké Meziříčí můžete i sem – už to tady umí 

Zde ještě oficiální email s poklady od veteránského klubu + nějaké ty dokumenty:
Odpuštění EKO poplatku při dovozu vozidel
Vážení,
v přílohách posílám informace o odpuštění poplatkové povinnosti při dovozu vozidel (odpuštění eko daně při dovozu).
Někteří z Vás se možná již setkali s Metodickým sdělením Ministerstva životního prostředí ze 17. února 2021. Toto metodické sdělení hovoří mimo jiné o takzvaném zániku poplatkové činnosti při dovozu historického vozidla ze zahraničí.
Jde tedy o situace, kdy si majitel doveze vozidlo ze zahraničí a chce jej přihlásit do registru silničních vozidel (na klasické bílé značky). Pokud je toto vozidlo historicky původní je dle Metodického sdělení žádoucí, aby takové vozidlo nepodléhalo zpoplatnění emisním poplatkem (tzv. eko daň), tedy byl tento poplatek odpuštěn. Jak je uvedeno v Metodickém sdělení, vozidlo dovezené ze zahraničí musí být před testováním na historickou původnost zaregistrováno v registru silničních vozidel (musí mít české doklady a značky).
Vlastník tedy nejprve provede veškeré úkony pro přihlášení vozidla a následně jej na registru silničních vozidel přihlásí (při tom zaplatí příslušný emisní poplatek – eko daň). Poté, co získá k vozidlu české doklady provede KLTK testaci na historickou původnost a majitel si na registru historických vozidel nechá vystavit doklad o uznání testování silničního vozidla na historickou původnost. Tento doklad majitel následně předloží společně s Žádostí o zánik poplatkové povinnosti a vrácení emisního poplatku (viz příloha) na stejném obecním úřadě obce rozšířenou působností (registru), kde poplatek zaplatil, a to do jednoho roku od chvíle, kdy poplatková povinnost vznikla. Úřad pak tento poplatek vrátí majiteli do 30 dnů převodem na účet.

Přílohy:
OODP-Metodicke_sdeleni_emisni_poplatek-20210217.pdf
Zadost-o-zanik-poplatkove-povinnosti.pdf
Přílohy
Zadost-o-zanik-poplatkove-povinnosti.pdf
(972.3 KiB) Staženo 86 x
OODP-Metodicke_sdeleni_emisni_poplatek-20210217.pdf
(245.14 KiB) Staženo 49 x
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5915
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#2 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Haben »

Tak po 5 pracovních dnech od podané žádosti potvrzuji, že vybrané ekovýpalné tímto postupem opravdu získáte nazpět. Jupíííí :Yahoo!:
Přílohy
eko.jpg
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 305
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#3 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od ivanvanata »

díky za super návod někomu to třeba pomůže, já mám auto taky na bílých značkách na technický na to koukaj jak trubky (rv 66)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Urvanej »

Zajímalo by mi, zda se díky historické testaci emise neměří natolik, že za ně na STK ani neplatíš. Protože to by ekonomickou bilanci testace výrazně vylepšilo :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#5 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Nosound89 »

Však když ti emise nebudou měřit, proč bys je platil?
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Urvanej »

U STK logika už dávno nefunguje, proto se ptám :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#7 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od peter cz »

Samozřejmě, že za ně platíš jako kdyby se měřili, pouze se neměří :D
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#8 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Nosound89 »

Takže jsi vlastně osvobozen pouze od měření, ale ne od papíru :crazy:
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5915
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#9 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Haben »

No to zjistím za rok. Logicky bych souhlasil s Nosound89, očekávám však verzi peter cz :D

U mě ekonomika hovoří již teď pozitivně:
- vrácen ekopopaltek 5 000 Kč
- na povinném ušetřeny 3 000 Kč pro následující rok

- to vše za poplatek 3 300 Kč na 2 roky, po 2 letech to bude 300 Kč za obnovení

Takže teď jsem v plusu 4 700 Kč a co bude v dalších letech, neví nikdo...
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#10 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Vapik »

Emise zaplatíš, ale měřit se nebudou.
Jinak já to beru za úspěch, že se to povedlo aspoň takto.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 229
Registrován: 15 roků
Bydliště: Šluknov
Vůz: Volvo 940 Turbo 1996
Bydliště: Šluknov

#11 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Výska »

Na své dvojce 240 GL Multicolor mám taky testaci. Jedná se o testaci na tzv. historickou původnost, aby mě škarohlídi nenapadli, že může projít testací auto které má 4 barvy. (v tomto ohledu byla barva irelevantní). Pojištění vozidla je tedy levné, cca 2 stokoruny za rok.


S technikem na STK jsem na toto téma mluvil a bylo mi řečeno, že se emise udělají tím stylem, že se technik podívá pod auto jestli má auto výfuk a tím je to vyřešené. Což samozřejmě kvituji jako nezanedbatelné plus.
_________________
Volvo V70 XC 1998
Volvo V70 10V 1997
Volvo C70 T5 2002
Volvo 940 Turbo 1996 B200FT/M90
Volvo 240 GL 1988 (B230F+AW70)
Toyota 4Runner 1991 V6

pospak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 223
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Uherské Hradiště

#12 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od pospak »

Přesně tak, emise se platí, ale neprovádí. Nicméně můžeš si nechat motor změřit, ať víš, na čem jsi. Je to tvoje právo, když sis to zaplatil. Samozřejmě, že výsledky se nikam neposilaji.....a pokračuješ dal na STK, bez ztráty kytičky 😃
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5915
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#13 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Haben »

@Výska tak to mi poraď, kde jsi tak levné povinné našel. Pojišťovny mi to většinou nacenili jako normální auto (tedy s mými mini bonusy většinou na 3 tkč a více), jen Direct to udělal za tu necelou tisícovku. Ostatní pojišťováci či pojišťovny sdělovali, že bych musel mít zelené veteránské značky, aby byla nižší pojistka. Rozporovat to mohu, ale to je tak vše, pojišťovny na to neslyší.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

pospak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 223
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Uherské Hradiště

#14 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od pospak »

Ahoj Martine, já platím 233Kč ročně na svou 240 a to samé i 460...možná hraje roli věk jak můj🤔 tak i auta, a bydliště...i když 460 je rok 90, takže zase takový rozdíl to není. Mám Direct....základní pojistné 583 minus bonus a jsem na těch dvou stovkách
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 229
Registrován: 15 roků
Bydliště: Šluknov
Vůz: Volvo 940 Turbo 1996
Bydliště: Šluknov

#15 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Výska »

Haben píše: 12 říj 2022 15:24 @Výska tak to mi poraď, kde jsi tak levné povinné našel. Pojišťovny mi to většinou nacenili jako normální auto (tedy s mými mini bonusy většinou na 3 tkč a více), jen Direct to udělal za tu necelou tisícovku. Ostatní pojišťováci či pojišťovny sdělovali, že bych musel mít zelené veteránské značky, aby byla nižší pojistka. Rozporovat to mohu, ale to je tak vše, pojišťovny na to neslyší.
Ona je testace a testace. Testace HV je vhodná pro vozidla, která z nějakého důvodu nemají doklady. Důležité je ovšem umět doložit údaje o vozidle a především rok výroby. Takže v tomto případě se velmi hodí například starý a zrušený (ustřižený TP), na základě kterého se to oddokladuje.
Dá se samozřejmě i bez, například podle štítku, případně jiných identifikátorů. Na konci tohodle procesu dostaneš zelené, veteránské značky.

Pak je tu testace která se jmenuje - testace vozidla na historickou původnost. Ta je určená pro vozidla s platným TP. V zásadě je testace jako taková velmi podobná, tedy formulář, fotky, testační komisař (komisaři), chybí jen poslední krok a to jsou zelené značky HV. Vozidlu zůstávají původní. Co je ale podstatné je skutečnost, že ve vztahu k legislativě jsou oba způsoby stejné. Na konci tě tedy čeká 1/12 povinného ručení. Zde pozor, některé pojišťovny s tím mají problém. Mě se například cukala Uniqa (stále drmolili něco o 3000/rok), ale u ČPP byli vstřícnější (něco kolem 2 stokorun za rok). Pochopitelně je nezbytné doložit dokument o testaci HV.

Další výhody tohoto statusu už zazněly výše.
_________________
Volvo V70 XC 1998
Volvo V70 10V 1997
Volvo C70 T5 2002
Volvo 940 Turbo 1996 B200FT/M90
Volvo 240 GL 1988 (B230F+AW70)
Toyota 4Runner 1991 V6

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7506
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#16 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Petr Marek »

Výska to napsal přesně, já jen ještě upřesním, že pokud nejsou doklady k doložení roku výroby, tak podle identifikátorů může vystavit potvrzení roku výroby výrobce. Není to však zadarmo a vstřícnost automobilek je různá. (viz. náš volví Nerobik)
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5915
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#17 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Haben »

Kdo z vás řešil na historické vozidlo v posledních 2 měsících povinné?
Možná je to, co popisují, nový trend pojišťoven.

Moje Volvo 940 je komplet přihlášené se všemi doklady zde v ČR, provedena testace na historický původ, ponechány bílé značky. A pojišťovny tvrdí, že:
- na toto se 1/12 pojistného nevztahuje, jen na zelené značky
- nebo, že toto pojištění neposkytují

Jediný Direct mi to hodil za tu necelou tisícovku a chtěl po mě po zaplacení povinného následně doložit historickou testaci.
Ani ČPP se neodkázala dostat pod 1 800 Kč.

Zkoušel jsem vše možné:
- oslovit na přímo Allianz, Kooperativu, ČSOB
- portály, RIXO, epojisteni, srovenjto
- přes mámu kolegyně z práce přímo požadavek na ČPP
- přes kamráda místního volvisty

... a prostě nic.

Nakonec jsme dostal nejlepší podmínky přes portál PARTNERS (kde máme privátní účet z doby, kdy jsme řešili, jak investovat) - tak tito nám nakonec vyhodili ten Direct za necelou tisícovku
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Urvanej »

Urvanej píše: 11 říj 2022 13:24 Zajímalo by mi, zda se díky historické testaci emise neměří natolik, že za ně na STK ani neplatíš. Protože to by ekonomickou bilanci testace výrazně vylepšilo :-)
Ptal jsem se na "svojí" technický a emise normálně cáluješ. Oni je v podstatě provedou, protože zkontrolují výfuk, netěsnosti atd., jen to nezměří fyzicky. Argument, že popisované se dělá v rámci klasický TK mi byl logicky vysvětlen takto:" jooo, já to nevymejšlel, na mě se nesmíš zlobit." :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7506
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#19 Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup

Příspěvek od Petr Marek »

Urvanej píše: 24 říj 2022 12:25 Ptal jsem se na "svojí" technický a emise normálně cáluješ. Oni je v podstatě provedou, protože zkontrolují výfuk, netěsnosti atd., jen to nezměří fyzicky. Argument, že popisované se dělá v rámci klasický TK mi byl logicky vysvětlen takto:" jooo, já to nevymejšlel, na mě se nesmíš zlobit."
Kromě standardních dokladů budou chtít v tomto případě ještě testační dvojlist A4 (ten s fotografiemi auta),tak ho nezapomenout vzít s sebou!
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“