zkusenosti Saab 9-5 Aero vs V70II D5

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 103
Registrován: 8 roků
Bydliště: Beroun
Vůz: Saab 9-3 SC

#1 zkusenosti Saab 9-5 Aero vs V70II D5

Příspěvek od _geralt »

Ahoj,
dovolim si zde napsat male srovnani dvou kombiku ze severu. Prvnim bude drive vlastneny SAAB 9-5 Aero wagon, druhym pak soucasny povoz Volvo V70II. Saaba jsem mel 2 roky, Volvo zatím jen necele 2 mesice, ale uz jsme spolu zvladli pres 5000km, coz na zhodnoceni imho postacuje. Ac se to nemusi zdat, ta auta maji spolecneho velmi malo: a to rok vyroby nekdy po roce 2000 a to ze obe dve jsou kombi ze Svedska…

Saab se narodil roku 2004 a to rovnou jako nejsilnejsi seriova verze Aero. To znamena benzinovy motor 2.3 s velkym misim turbem (FPT) poskytujicim cca 250 sobu. Silu motoru trochu krotil petistupnovy automat. Vybava tak nejak Aero standard, H&C audio, nejvic me bavily celokozene vyhrivane a odvetravane sedacky. Obuti 225/45 R17.

Volvo je z roku 2001, motor klasika D5 120kW (162 koni), prevodovka manual 5°. Vybava asi taky standard, polokuze, však to znate asi lip nez ja…Pneu 205/55 R16.

9-5 Aero je ze vseho nejvic autem suverenim. Vykonu nadbytek, dlouze zprevodovany automat, cloveka objimajici kozene vetrane sesle… proste zaradit D a neresit. Pokud pred vami nekdo smrdi, vypada nevyzpytatelne nebo se potrebujete zaradit z pripojovaciho pruhu, stado sobu si s tezkym kombikem bez problemu poradi. Akcelerace z 60 na 160 (i vic) je tak trochu navykova. Hmotnost vozu se vsak pochopitelne nekde projevit musi. Rozhodne to neni sportovni nacini. Ac je podvozek tuzsi a ma vetsi brzdy nez standardni 9-5ka, je to porad nedotacive na cumak tezke rodinne kombi, kteremu uplne nevoni, když se ho nekdo snazi honit po okreskach. Automat je pomaly, brzdy tak akorat na hranici, kdy si jeden rika, ze by to klidne mohlo brzdit lepe. Z uzivatelskeho hlediska se jedna o obycejne kombi, které nema nejvetsi kufr (ale sedadla sklapi do roviny) ani prihradku na PET lahve. Jedna se dalnicni dostavnik, ktery vas veze s jakousi noblesou… Za celou dobu me sob (i pres nic moc povest) nikde nenechal, spotreba N98 byla cca 9,5l/100km.

A prestupujeme do Volva. Duvody prestupu nejsou az tak dulezite, jednim z nich je napr. zvyseny najezd, nemel jsem to srdce prestavet Aerovku na plyn. Takze mame o 1 valec navic, a o necelych cca 90 koni mene pri +- podobne hmotnosti auta. Volvo je ze vseho nejvic pohodlne. Ac se to na prvni pohled nezdalo, sedacky jsou co do komfortu srovnatelne. V interieru je o trochu vice odkladacich ploch. Diky kolme zadi se s autem lepe couva. Potesujici drobnosti oproti Saabu: ovladani tempomatu na volantu (u Saabu pouze na pacce svetel), ovladani oken, kdy okno vyjede az nahoru bez nutnosti drzet tlacitko (ano tohle saab opravdu neumel), 12V zasuvka v kufru, vetsi svetla vyska (Aero ma o 1cm znizeny podvozek oproti std 9-5), systemove resene prehravani mp3 přes krabicku z Ciny. Co az tak uplne nepotesi, je jista ztrata suverenity. Neberu to jako zapor, od 120kW v nafte nelze cekat zazraky, je to zkratka vlastnost, jedna se vsak o zasadni rozdil. Tam kde D5 konci, Aero zacina (opakuji, vim, je to vlastnost). Podvozek take neni nic extra, jizdni vlastnoti parniku vsak byly ocekavany. Co u Volvouse dale nepotesi: tacho meri o 10km/h vice (pneu dle TP), PP udava nesmyslne nizkou spotrebu a nerealny dojezd (udajne jsou na vine opotrebovane vstriky, budu resit), nemoznost trvale vypnout vnitrni osvetleni, povrzavajici platovy interier, u V70 naprosto nesmysle resena nenastavitelna loketni operka, nutnost spoustu problemu resit přes diagnostiku, uz i 15 let stare auto je pojizdny pocitac... a to je asi vsechno. Naopak potesi spotreba a opravdu vyjimecny komfort cestovani, kdy i po stovkach km clovek vystupuje vicemene odpocaty.

Saab ma lepsi: zpracovani interieru (mnohem mene plastu napr. na sloupcich), jizdni vlastnosti ac nic moc prsto o kus jinde, vykon motoru, nastavitelnou loketni operku, PP ani trochu nelze, odvetravane sesle (v lete k nezaplaceni)

Volvo ma lepsi: spotrebu, neni to automat, D5 teoreticky spolehlivejsi motor nez sobi B235R navic jeste bez DPF, vice odkladaich prostor, sedacky lepe hreji, ma bufika (byt toho casu ne 100% funkcniho)

Obe auta vyborne splnuji roli prostorneho kombiku, Saab k tomu vsak pridava neco navic, asi to neumim popsat, ale proste to tam je.

Asi si rikate, proc jsem si poridil V70 v nafte, kdyz na ni nencham nit suchou? To auto je zkratka stale velmi dobre. Uz jsem se naucil slapat vic na plyn a ono to i trochu jede, navíc s vyrazne mensi spotrebou nez Saab (uvidime, kolik vysypu za servis). Vyse zminene nedostatky se pokusim i s pomoci fora poresit (napr. loketka uz nahrazena za kompaktnejsi model z S60).
Navíc, jak jiz bylo uvedeno, se Saabem se po okreskech stejne clovek nesveze. Volvo ma proto doma ještě starsiho kamarada v podobe Fiatu Coupe, ale o tom třeba zase priste.
_________________
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 698
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring 2023

#2 zkusenosti Saab 9-5 Aero vs V70II D5

Příspěvek od saabik »

Udělal jsem podobný přechod - z aera do V70 benzínu. Přestože má volvo podobný výkon a vyšší krouťák, chybí mu ta zvířecí síla, kterou má aero. Volvo prostě záměrně odstiňuje řidiče od rušivých vlivů řízení. A dnes nejen volvo. Dnes těžko hledat auto, které dělá řízení zábavným. Možná tak ještě Mazda 6. Holt trend doby. Člověk si s přibývajícími roky zvykne:-)
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#3 zkusenosti Saab 9-5 Aero vs V70II D5

Příspěvek od doktor »

Měl jsem presne opacny pocit, kdyz jsem presedlal ze sve 850R do Aera. 850 R byla zivocisni, hruba sila, aero mi prislo az moc kultivovaný, takovy trochu linejsi..
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 698
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring 2023

#4 zkusenosti Saab 9-5 Aero vs V70II D5

Příspěvek od saabik »

Ano, úplně stejně jako 9000 aero vs 9-5 aero. Ta 9000, což je stejná generace jako 850R, je proti 9-5 ještě větší zvíře s pořádným turboefektem. Ale já srovnával 9-5 a V70III. Věřím, že 850R je daleko hravější.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 103
Registrován: 8 roků
Bydliště: Beroun
Vůz: Saab 9-3 SC

#5 zkusenosti Saab 9-5 Aero vs V70II D5

Příspěvek od _geralt »

Je to, jak pisete. Puvodni plan byl misto 9-5ky poridit 9000, jelikoz po svezeni v ni mi naprosto ucarovala Aero sedadla a celkovy projev auta - takovy zivejsi, syrovejsi. Verim ze 850R na tom bude podobne. Bohuzel shanet rozumnou 9000 je beh na hodnou dlouhou trat, navic doma se 9000ka designove prilis nezalibila.
Takze z toho nakonec vylezla V70II jako cestovni univerzal a Coupe pro srandu kralikum...
_________________
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“