XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodovka

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#1 XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodovka

Příspěvek od Daniel Kout »

Ahoj, měl jsem půjčenou D5 151 kW s automatem. Jezdilo se mi příjemně, jen mě překvapilo následující:

- lenivost motoru v kombinaci s automatem, prakticky do 1800 ot/min se nic nedělo, pak to nebylo o moc lepší (chápu 1800 kg, ale čekal jsem o trochu víc)
- hluk D5 proti S80, myslel jsem, že je lépe utlumená, moje ex XC90 s D5 136 kW mi přišla lepší
- pevný podvozek, minimální náklony.
- báječný výhled směrem dopředu
- vysoká spotřeba, průměr jsem měl cca. 9,5 l/100km a to jsem proti S80 značně krotil (S80T6 242 kW jezdím v průměru za 11/100)

Celkově mi auto nepřišlo i přes zdechlost vůbec špatné, prostě jiné než sedan, více na pohodu, pro mě osobně max. do rychlostních limitů ....


Tolik dojmy. Chci se zeptat, zda měl někdo možnost srovnat motory D3,D4,D5, manuál a automat. Líbí se mi jedna Ocen Race, ale je to manuál 120 kW.

Jaká kombinace se k XC60 hodí nejlépe?

Díky Dan
_________________
S90 B5

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 18
Registrován: 12 roků 5 měsíců

#2 XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodo

Příspěvek od jarda1234 »

Ahoj, s touto xc60 MY2010 jezdí manželka. Já jezdím xc70D5awd MY2014 (cca 3měsíce),předtím cca 3 roky xc70 136kw MY2008 všechno automaty a teď srovnání:
-xc60 mě přijde celkem rychlá ale oproti nové xc70 má pomalejší automat ten má sport režim ale občas cukne oproti oběma starším autům kde řadí pomalejš ale hladce
-xc60 mi hlučná nepřijde ani ve srovnání s novou xc70(stará xc70 byla určitě hlučnější)
-podvozek je sice pevnej ale taky tvrdej a proto s tím nerad jezdím (manželka naopak ráda)
-výhled dobrej - souhlasím ale v xc 90 taky a je pohodlnější (máme jí v rodině tak můžu porovnat)
-spotřebu máme u xc60 cca 8,5 - ale je to na delší trasy ne moc po městě
Auto určitě není špatné - pro manželku ideální, pro mě na pohodu je lepší volba xc70.
Jarda

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#3 XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodo

Příspěvek od mr1 »

Moje dojmy jsou takové, že automaty krom toho, že se věčně serou, mají ještě další dvě podstatné "výhody" : auto je mrtvý, a auto daleko víc žere... Toliko moje poznatky, kdy v XC90 je 120 D5 AT hrozně, až žalostně málo, úplně mě to zabralo dech, jak je to ze začátku líný, a spotřeba minimálně 9 při úplným šetření. Oproti tomu ten samý motor s 6q man jede docela příjemně, a spotřeba dle palubáku kolem sedmičky. Reálně bych řekl podle dvou nádrží tak 8. A to sem ji až tak nešetřil. 50% dálnice 150-170 tacho. Čili pokud ti nevadí řadit, AT bych zavrhl. Ale bude boj v případě ojetiny něco najít.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#4 XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodo

Příspěvek od Daniel Kout »

Super, velké díky za poznatky, piště další .... :)
Vím o jedné Ocean Race je to 120 kW, manuál. I proto jsem se ptal....
_________________
S90 B5

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#5 XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodo

Příspěvek od mr1 »

Tak si ji běž vyzkoušet... uvidíš sám, třeba budeš mít úplně jiné poznatky. Já ale po svezení s manuálem jsem byl docela v šoku, jak to proti AT jede....
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#6 XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodo

Příspěvek od hajnej »

Danniel74 píše: je to 120 kW, manuál. I proto jsem se ptal....
To se ještě dá docela slušně poladit. 3m3 měl čipnutou tuhle D5. Byl spokojenej.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#7 XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodo

Příspěvek od Daniel Kout »

Koukal jsem, že i Polestar umí 163 ps na 215. To už vypadá lépe.... :)
_________________
S90 B5

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodo

Příspěvek od Urvanej »

Bertík byl (je) 96kW a teď je tam nevim, 140? Auto je živý až až, ale to je V70. Navíc jiná generace motorů, takže to srovnávání neni uplně rozumný.
Na druhou stranu Dane v tvojí situaci, kdy sám nejsi schopen si včas uvědomit rychlostní limity, by tě něco línějšího mohlo uklidnit. Vidim to sám na sobě, kdy s Jarunou jezdim jako kanál, ale v Kájovi si to tak v klidu pluju krajinou.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#9 XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodo

Příspěvek od hajnej »

Urvanej píše:Bertík byl (je) 96kW a teď je tam nevim, 140? Auto je živý až až, ale to je V70. Navíc jiná generace motorů, takže to srovnávání neni uplně rozumný.
Na druhou stranu Dane v tvojí situaci, kdy sám nejsi schopen si včas uvědomit rychlostní limity, by tě něco línějšího mohlo uklidnit. Vidim to sám na sobě, kdy s Jarunou jezdim jako kanál, ale v Kájovi si to tak v klidu pluju krajinou.
Ajo, to je vlastně to 3m3 bejvalý auto. Myslím, že z toho dostal těch 140kw. Zkoušel ještě víc, ale už to moc hulilo.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#10 XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodo

Příspěvek od Haben »

Martin tam mel jak ja 149 kw. To huli, takze tam je stage 1, tedy 135 kw
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#11 XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodo

Příspěvek od hajnej »

Haben píše:Martin tam mel jak ja 149 kw. To huli, takze tam je stage 1, tedy 135 kw

ok. A co Nm?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#12 XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodo

Příspěvek od Daniel Kout »

hajnej píše:
Haben píše:Martin tam mel jak ja 149 kw. To huli, takze tam je stage 1, tedy 135 kw

ok. A co Nm?
Polestar nechává 420 před i po.
_________________
S90 B5

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#13 XC60 - jak by vypadala ideální konfigurace motor/převodo

Příspěvek od Haben »

Nm byly u 149 kw 470 Nm, u 135 kw z hlavy nevim, ale myslim ze jak psal Dan 420 Nm
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“