Odlišnost německých semaforů

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 7509
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#1 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od Petr Marek »

_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od Urvanej »

To je jak v usa, doprava můžeš dycky, jen nesmíš ohrozit jedoucího zleva či proti... tam ani nemaji šipku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 7509
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#3 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od Petr Marek »

O odbočení jsem věděl, o zastavení ne.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od Urvanej »

No aby nedošlo k omylu, já bych v reichu určitě cáloval, páč sem o tom neměl šajna.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#5 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od ok2ucx »

Kdy už se tohle zavede i tady? Mnohokrát by toto pravidlo pomohlo "odsypávat" dopravu z jinak zbytečně zablokovaného směru. Přitom je to jen levná tabulka za pár korun, případně pouhý paragraf do zákonů...
Urvanej píše:To je jak v usa, doprava můžeš dycky, jen nesmíš ohrozit jedoucího zleva či proti... tam ani nemaji šipku.
Tam to mají často jednodušší - pěší chodec takřka neexistuje, o jeden stupeň pozornosti méně.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 7509
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#6 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od Petr Marek »

ok2ucx píše:
Urvanej píše:To je jak v usa, doprava můžeš dycky, jen nesmíš ohrozit jedoucího zleva či proti... tam ani nemaji šipku.
Tam to mají často jednodušší - pěší chodec takřka neexistuje, o jeden stupeň pozornosti méně.

P.
Ani v Anglii na chodce moc nenarazíš. S vyjímkou centra Londýna.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13062
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#7 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od raolsa »

Taky jsem nevěděl, že se musí zastavit.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jana N.-Blondýna
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1158
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#8 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od Jana N.-Blondýna »

Tady se to už zkoušelo, např. křižovatka Brusnice x Milady Horákové na Praze 6. Tehdy náš úřad sídlil právě zde. Celou pracovní dobu jsme počítali zásahy či jen kvílení brzd. Ty blbci si mysleli, že když je tam šipka, tak můžou jet bez rozmyšlení. To už bude takových 20 let.
_________________
Bylo: V70,1999,2,5 TDI, stříbrná - BUDE SE MI PO TOBĚ STÝSKAT! DĚKUJI ZA VŠECHNO!
Je: V70, 2,4 R AWD, Saffron

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#9 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od LukášM »

Tady je jedna veselejší křižovatka, kdy doprava je krátký pruh, není vyznačena hranice křižovatky, semafor po levé straně - bez směrových šipek a pro odbočující platí tedy červená. Těch co na mě troubí je nespočet, dopravu to opravdu zdržuje a přitom by stačila šipka, popř. oranžové přerušované světlo ke značce dej přednost...
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#10 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od Romulusw »

Jj, výborná věc. Měli by to zavést i tu. A v místech, kam nasypali tisíce značek pro omezení rychlosti (nehlavní tahy v zástavbě) pouze přednost z prava. Snad ve Slaném to tak je, nebo bylo.

GDPR_user

#11 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od GDPR_user »

Pamatuji doby,kdy tyto značky byly poměrně časté i u nás.Že se musí v DE zastavit jsem však nevěděl.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 84
Registrován: 9 roků
Vůz: ....

#12 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od VolvoGDI »

Tohle je pro mě taky novinka :shock:

Pedrozo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 638
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: zastoupení Dobříš (Příbramsko)
Vůz: Volvo 740 Turbo sedan B204GT
Bydliště: VRZČ

#13 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od Pedrozo »

Zastavit musíš, protože je to něco obdobného jako stopka, kde musíš dávat přednost jiným vozidlům. Ve většině případů, kde je tahle značka použitá a svítí na semaforu červená je to tak, že auta přijíždějící zleva mají zelenou. Pokud žádné auto nejede, můžeš v klidu do křižovatky vjet. Pokud auta jezdí, pořád jim musíš dávat přednost a čekat. Proto to nutný zastavení na hranici křižovatky :wink:
_________________
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13062
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#14 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od raolsa »

Já to do dneška praktikoval tak, že jsem pomalu vjížděl do křižovatky a koukal jestli něco z leva nejede a když ne tak pokračoval v odbočování, ale v raichu je to evidentně tak, že prostě musíš pokaždý zastavit, jako (jak píšeš) na stopce, rozhlídnout se a pak teprve začít odbočovat.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Martas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 459
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V70 II D5 AWD

#15 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od Martas »

Tak asi jak kde. Já se pohybuji v Bavorsku a nic takového jsem ještě neviděl. Ale přiznávám je to pro mě také novinka. Tak že díky Peťo :good:
_________________
je : Volvo V 70 II 2007 2,4 D5 AWD aut.136 Kw Olivák ,V70 Cross County 1998, B5254T (2,5T, 142kW), LPG Bylo: Volvo 740 GLT 1989 2.3 Gltečko, Volvo 850 LW 1994 850 2.5 20V ,Volvo V70 II 2001 2,5 TDI Black ,Volvo 760 GLE 1989 2,4 - TD-Sojkovka klenot

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#16 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od Romulusw »

Já to viděl prvně před třiceti lety u "kružítek". U zlých němců nějak nepamatuji.

Jana N.-Blondýna
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1158
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#17 Odlišnost německých semaforů

Příspěvek od Jana N.-Blondýna »

Ano, v NDR byla takhle řešená skoro každá křižovatka. Pak ještě absolutní přednost kolejovým vozidlům. Taky bájo!
_________________
Bylo: V70,1999,2,5 TDI, stříbrná - BUDE SE MI PO TOBĚ STÝSKAT! DĚKUJI ZA VŠECHNO!
Je: V70, 2,4 R AWD, Saffron
Odpovědět

Zpět na „o všem možném :-)“