Ked ventily išli na prechadzku :)

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#1 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od BaDDog »

Jedneho dna sa rozhodli dva vyfukove ventili že pojdu na vandrovačku...
Oznamovali to už dlšiu dobu klepanim... ale znami či neznami sa domievali že su to hydrošteli...
Kedže nikomu sa do opravy nechcelo alebo sa toho bali ako čert kríža...
...rozhodli sa vyraziť...
Cestou zobrali piest, piest presvedčil 5ty valec, hlavu a nakoniec sa k nim pridalo aj turbo.
A žili spolu až do smrti než som prišiel pre ženu ju odtiahnut z dialnice... koniec :P :green: :green: :green:

Prikladam foto:
Přílohy
WP_20150106_031.jpg
WP_20150106_030.jpg
WP_20150106_024.jpg
WP_20150106_023.jpg
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#2 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Pekna metelice! :green:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12075
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od Urvanej »

Já ti povim Karle, to musel bejt někdo hluchej. Takhle to rozmydlit snad za jízdy ani nejde. To musela polovička na 4 válce najet 10km ne? :-)
Přeji rychlou a levnou resuscitaci. (čti levně sehnaný druhý motor)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#4 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od BaDDog »

Usi ma dobre... pocuje aj co by nemala... :green:

Stalo sa jej to za jazdy v 130ke... takze tam bol nejaly cas nez auto odstavila na krajnici...

Jop a to sem myslel ze budu preskocene aj rozvody... ale rozvody boli ok! :D
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#5 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od eLzyx »

tohle se mi povedlo u čtyřválcového Opela. Motor se dokonce na jednu chvíli tak šprajcnul, že na té mokré silnici zablokoval kola. Ale 2.q a plný plyn tomu pomohl. Urvalo se to a já s tím dojel ještě 50km. Samozřejmě jsem ještě cestou doléval vodu i olej (po cirka 10km, pak se to muselo nechat vychladit). Motor samozřejmě na vyhození - komplet.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4927
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#6 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od Romulusw »

BaDDog píše:............ to sem myslel ze budu preskocene aj rozvody... ale rozvody boli ok! :D
Páč je to benzín. Petrolejka by šla do kopru.
A napiš kde ty ventily praskly. Pod klínkama?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#7 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od BaDDog »

co su to tie klinky?
utrhli sa asi nekde v polke.. lebo zvysok s pruzinkou ostaly tam..
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4927
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#8 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od Romulusw »

Na každém ventilu jsou dva klínky (nazaměňovat s klincem :) ), na obrázku č.6 a mají uvnitř drážky, kterými drží za drážky na ventilu. Často právě ventily praskají těsně pod nimi a ventil padá do válce. U nafťáků jsou svisle (v ose pístu) takže mohou chvíli lítat ve vodítku (ale ne moc dlouho) píst je vždy vyhodí navrch dříve než spadnou až dolu. To je pak vymalováno. U toho benzínu jsou pod úhlem, takže ten píst se o ně takhle rozmašíruje, ale zase je tam v tý hlavě dost místa, aby to nešlo úplně na tvrdo. Proto to dopadlo tak, jak to dopadlo.
Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#9 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od BaDDog »

EE utrhol sa asi niekde v polke sa mi zda... ale pozriem to...
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4927
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#10 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od Romulusw »

Odhaduju, že v půlce ho zlomil ten píst. Jestli ty zbytky máš, tak je nafoť, ten horní konec ventilu by mohl být zajímavý.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#11 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od BaDDog »

Zajtravho vyfotim... ked nie tak v nedelu.
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#12 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od Ekky »

Na kolik vyjde takovy repas aby se tohle nestalo? U nafty.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#13 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od dali »

BaDDog píše:... ale znami či neznami sa domievali že su to hydrošteli...
Pokud někomu cvakají hydroštely u benzínovýho pětiválce od MY99 nahoru, měl by s tím rychle něco dělat. V první řadě změnit mechanika kterej mu to tvrdí. TYHLE AUTA ŽÁDNÝ HYDROŠTELY NEMAJ! Takže jakýkoli cvakání znamená větší průser. Jedinej relativně neškodnej rachot je vadný VVT.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#14 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od BaDDog »

Volal som viacerim aj nejakym machrom z okolia co mi odporucili z sk fora..
A akosi nechceli sa tomu nejako venovať.. neva.. uz som mudrejsi do budúcna.
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#15 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od tomasss »

dali píše:Pokud někomu cvakají hydroštely u benzínovýho pětiválce od MY99 nahoru, měl by s tím rychle něco dělat. V první řadě změnit mechanika kterej mu to tvrdí. TYHLE AUTA ŽÁDNÝ HYDROŠTELY NEMAJ! Takže jakýkoli cvakání znamená větší průser. Jedinej relativně neškodnej rachot je vadný VVT.
Sestivalce to samy, 960tky hydrostely mely (-98), S80tky se stejnym blokem b6304 uz ne (00-). Kazdopadne jestli dobre koukam, ulomily se vyfukovy a ne saci ventily, a tam hydrostely nejsou tak ci tak. Jakej je vlastne predepsanej interval pro serizovani? Nekde jsem se docetl 100tmil/160tkm...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#16 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od BaDDog »

Jop a ako sa daju zmerat?
Tie hrnky alebo ako to mam nazvat maju rozduelnu hrubku?
Na srtarom motore bol vo veku na kazdy ventil zaslepka (srob) cez ktory sa dalo zmerat hrubku.. tento novy ho nema...
Akym sposobom sa to da zmerat...?
Jop a utrhol sa v strede asi... prilozim foto.
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#17 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od dali »

Je na to přípravek, kterej místo toho deklu přimáčkne vačku, tak aby vůle šly změřit. Hrníčky maj ve Volvu mít k dispozici kalibrovaný. Co jsem googlil, tak interval neni žádnej. Vůle se kontrolujou/nastavujou jen při generálce motoru, nebo výměně hlavy.
Tady rychlým hledáním:
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?179935-Valve-Adjustments&p=1967846&viewfull=1#post1967846
Se stejnou informací jsem se ale už setkal, když jsem se pídil jak se nastavujou vůle u hlavy s pevnýma hrníčkama. Možná praxe ukázala, že castrolem motor zvládnou zabít dostatečně včas na to aby nikdo žádný vůle řešit nemusel :green: ... proto taky zrušili ty šrouby ve víku, skrz který to bylo možný měřit :wink:

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#18 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od Jean »

No, není to úplně pravda. Minimálně první šestiválce do určitého výrobního čísla mají i v nové generaci hydroštely. U pětiválců to bude, předpokládám, stejné. Poznat by se to mělo právě podle přítomnosti seřizovacích děr ve víku ventilů. A nebo podle VIN.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#19 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od BaDDog »

v starom motore r.v. 2000 mam vo veku tie diery.... v tomto novom r.v. 2001 uz nie su...
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#20 Ked ventily išli na prechadzku :)

Příspěvek od BaDDog »

Foto toho ventilu... aspon jedneho z nich..
Přílohy
ventil.jpg
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“