Tahač FMW-Volvo :-)

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#1 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Lachtan »

Chtěl bych vám tímto oficiálně představit jeden svůj projekt s kterým jsem si v posledních měsících hrál (a vlastně hraji doposavad) :wink:

Jedná se o malý letištní tahač (letadel/letištní techniky/bagážových vozíků a pod.)který se mi po nějakém to úsilí podařilo reinkarnovat víceméně z vraku do současného (téměř) "bojeschopného" stavu.
To "téměř" je v závorkách naprosto záměrně, neb stále je na něm ještě co dodělávat a vylepšovat - a to asi bude tak trošku nekonečný příběh o který se v případě Vašeho zájmu mohu podělit a pravděpodobně průběžně otravovat o radu/nápad, případně díly.
:wink:

A proč je to zde na Volvofóru? Na to je odpověď jednoduchá, neb oproti původnímu fabrickému stavu došlo v průběhu času k různým modifikacím a úpravám a nyní je to už z hodně velké části poskládané z Volvo komponentů :twisted:

Začnu asi pár technickými daty:

výrobce: FMW Engineering LTD (Dorset, GB) - opravdu čistokrevné "čajové" kopyto s volantem na blbé straně :twisted:
délka: 2,7m
šířka: 1,2m
výška: 2,0m (bez majáku)
hmotnost: původní neznámá, asi 2.400kg; v současnosti aktuální 2,660kg
rok výroby: 1985
pohonná jednotka: původní si nepamatuji přesně, ale nějaký starý karburátorový 4-válec Ford, objem buď 1.4 nebo 1.6
převodovka: manuální 4q
P9120024.JPG
P9120024.JPG (121.52 KiB) Zobrazeno 4147 x
A něco z jeho životopisu (alespoň co mě je známo):

Od roku výroby až do roku 1992 nemám žádné informace, snad jenom že neopustil své rodné ostrovy.
Na podzim roku 1992 byl zakoupený coby "řádná" ojetina (současně s další technikou) nově vzniklou handlingovou společností Czech Airhandling s.r.o. působící na pražském letišti Ruzyně, tam pár let tahal vozíky s bagáží, přistavoval GPU a přetahoval "malá" letadla velikosti L-410; Be-1900 a pod. ze Starého letiště na Nové a zpět.
V té době ještě s původním jasně žlutým nátěrem, který se v průběhu let 1993-4 měnil na šedivý poté co původní společnost fůzovala s Ogden Aviation na Czech-Ogden Airhandling.
(z tohoto období žádné foto nemám, ale pokusím se je získat)

V roce 1995-6 mi zmizel z očí, neb jsem v této firmě skončil svojí činnost a následuje díra až do roku 2005 (??? cca.) kdy se k mé velké radosti objevil ve vlastnictví mého známého, který se živil servisem letištní techniky.
jak a kdy přesně k němu přišel netuším, neb jsem se na to nikdy nezeptal, ale faktem je, že jej měl na dílně coby nepojízdný kus šrotu, protože s původní mechanickou převodovkou byly neustále problémy (zůstávaly "zaseknuté" kvalty).
Z toho důvodu se tehdejší majitel rozhodl pro výměnu převodovky za automatickou. Byl jsem tehdy požádán o pomoc se sehnáním automatické převodovky ze Sierry, neb to mělo stejnou přírubu, což se ale ukázalo jako neřešitelný oříšek, protože těchto převodovek bylo obecně v tomto státě málo a když už byly na prodej, tak v neznámém stavu spolehlivosti a ještě za ní chtěli ranec...
Takže jsem tenkrát prosadil (díky tehdejšímu nakažení Volvovirem :oops:) výměnu/zástavbu převodovky i s pohonnou jednotkou z Volva - bylo to vcelku jednoduché - známého jsem seznámil s Adamem a ti si rychle padli do oka :twisted:

A zanedlouho v tahači vrčel poctivý RedBlok s automatem :)
Samozřejmě se to neobešlo bez problémů - nárůst výkonu a krouťáku oproti původnímu Forďáckému "chcípáčkovi" byl sakra znát. projevovalo se to tak, že po sešlápnutí plynu "na podlahu" se tahač doslova a do písmene stavěl na zadní jako správný dragster :D (osobně jsem si to vyzkoušel :twisted: )
Takže před přední nápravu přišlo ještě 100kg olova coby zátěž a pak se Démon začal chovat "mravně" :wink:
(trošku odbočím - přezdívku "Démon" má tento vehikl od roku cca 1994, kdy mu kdosi nalepil tento nápis na boční okénko - a má jej tam nalepený doposavad :wink: )
V té době tahač zároveň prošel poměrně velkým repasem, včetně nového laku.
(pár fotek z tohoto období rozpracovanosti)
P8090041.JPG
P8090042.JPG
P8090043.JPG
P8090043.JPG (118.46 KiB) Zobrazeno 4147 x
Nicméně pak nastalo pro "Démona" období temna, a nedodělán byl zavřen do depozitáře z důvodů jiných aktivit/priorit...
Takže na něj usedal prach a jeho možnosti/schopnosti zůstaly nevyužity...
Zaskladěn haraburdím tiše chátral...
P9120026.JPG
P9120027.JPG
A to až do jara loňského roku kdy jsem jej v nějakém pominutí mysli koupil (patrně v tom sehrálo svojí roli má citová vazba která vznikla už okamžikem jeho příjezdu na Ruzyňské letiště - prostě holt jsem takový a bylo mi jej líto, raději by jsem jej viděl pracovat na nějakém letišti :oops: )

A protože jsem pro něj neměl v ten okamžik žádné jiné využití a do paneláku na balkon se mi opravdu nevešel, tak jsem jej pronajal na Slovensko s dohodou, že jej dodělají do plně funkčního stavu a pošlou zpět tvořit hodnoty na nějaké letiště.
Vcelku veselá historka bylo samotné nakládání tahače na kamion - žádná rampa - prostě jsem najel na vidle vysokozdvihu, nechal se zdvihnout na úroveň kamionu a zajel jsem dovnitř :wink:
IMG_20121129_161113_0.jpg
IMG_20121129_161113_0.jpg (110.36 KiB) Zobrazeno 4147 x
Bohužel ani Slovensko nezafungovalo, tahač zůstal nedodělám a tak jsem se letos v létě rozhodl jej vzít zpět a dát mu novou šanci na produktivní život na Příbramském letišti.
Po dlouhém handrkování přijel zpět do Prahy (patrně někteří z vás zaregistrovali mojí poptávku po rampě kde bych jej složil - Fílo ještě jednou díky :good: )
a byl jsem zklamán a znechucen - Démon byl snad ještě v horším stavu než když odjížděl na Slovensko...
Za prvé nedodělán, a za druhé chybělo spousta věcí...
WP_20140815_002.jpg
WP_20140815_002.jpg (75.65 KiB) Zobrazeno 4147 x
WP_20140815_004.jpg
WP_20140815_004.jpg (66.78 KiB) Zobrazeno 4147 x
WP_20140815_005.jpg
WP_20140815_005.jpg (69.96 KiB) Zobrazeno 4147 x
Na tahači kromě namontování dveří nebylo uděláno vůbec nic a navíc se mi nevrátilo topení, stěrače, kliky, kryty klik a nebyla udělaná elektrika - ani jedno světlo, prostě nic...

Takže jsem se pustil do dodělání všech chybějících věcí, honěným časem, neb jsem už v té době měl kupce, který by jej využil...

Tímto bych chtěl zároveň ještě jednou speciálně poděkovat Marrovi za azyl a podporu a Krtkovi za veškerou výpomoc s obnovením a uvedením Démona do provozu, protože bez nich bych to nedokázal. :Bravo:
Namontovali se světla (alespoň tak abych to mohl předat novému majiteli), daly se boční okna a hromada dalších blbostí + spousta kontrol stavu a úprav.
PA182506.JPG
PA182507.JPG
I tak peklo pekelné aby se to časově zvládlo, neb termín předání byl daný příletem nového letadla majitele.

Aby toho Volva nebylo málo, tak na veškerou kabeláž byly použité komponenty z kabeláže z Volva V70 včetně svorkovnic a pojistkovnic - jak jsem psal již na začátku - patrně je to již vice Volvo než cokoliv jiného co tam tehdy konstruktéři naplánovali :wink:

No nakonec se to s "vyplazeným jazykem" zvládlo a nyní Démon už má za sebou první premiéru tahání letadla a obstál k naprosté spokojenosti - mám radost, že Démon ještě stále nepatří do šrotu a stále bez problémů dělá to k čemu byl určen :good:

Dnešní aktuální stav:
PB262552.JPG
PB262549 (2).JPG
PB262549 (2).JPG (110.45 KiB) Zobrazeno 4147 x
PB262550.JPG
Na Démonovi stále pracuji - dneska už zase vypadá jinak než na posledních fotkách, byť jsem je dělal dneska (nově jsou udělané popisky k veškerým vypínačům, nainstalované motohodiny a vyrobený špunt nádrže který někdo ukradl (jak jinak - je to upravené víčko od oleje z volváckého motoru :twisted: neb originál je nemožné sehnat...)

A do budoucna bude vypadat ještě jinak a věřím, že i lépe :wink:
A i když jsem Démona prodal, tak stále zůstává se mnou, neb mu budu do budoucna dělat veškerou údržbu i servis 8)

(Akorát jsem zvědavý jak to zvládnu, neb servis letištní techniky jsem profesionálně dělal naposled před 15-ti lety, od té doby se věnuji výhradně letadlům - ale asi není nic co by letecký mechanik (s pomocí přátel na volvofóru :oops: ) nezvládl - když bude nejhůře bude načase přečíst si příručku :twisted: (parafráze na film "Báječní muži na létajících strojích))

:D :D :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

GDPR_user

#2 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od GDPR_user »

Dobrá práce!!!
Ještě tomu chybí turbo. :wink:

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1291
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#3 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od LUBOŠ »

super :good: , tak ať slouží
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#4 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od VanThomas »

martinopel píše:Ještě tomu chybí turbo. :wink:
A před turbem chybí etalon :P

Dobrá dokumentární práce, jseš správnej pacient :good:
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Urvanej »

Panečku to je lahůdka. :good:
Ten redblok mi udělal vyloženě radost :-)
Vzadu je ještě jedna mechanická převodovka, nebo je z automatky honěný hydročerpadlo?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#6 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od mr1 »

Týýýkrááávo, to chci! :shock: :)
Dobrá práce :good:
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Urvanej »

mr1 píše:Týýýkrááávo, to chci! :shock: :)
To je volve na benzín. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#8 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Lachtan »

2-martinopel: už takhle je tady výkonu asi tak 2x více než původně konstruktéři zamýšleli - nedovedu si představit co by to dělalo ještě s turbem :twisted:
Ne - vážně, turbo by tam bylo opravdu zbytečný přepych a navíc by tady asi dostalo stylem provozu doost zabrat - nedělám si iluze, že by na něj někdo bral ohledy (studený a plný ceres, po příjezdu žádné chlazení a hned chcípnout...)
V jednoduchosti je krása :wink:

2-urvanej: vzadu je ještě jedna převodovka se stálým převodem - uložená přímo v zadní nápravě - pevně doufám, že se v tom nebudu muset nikdy vrtat, to bych sakra nerad...

2-mr1: je to benzín a žere to i trávu podél cesty a nepohrdne ani menším stromkem :twisted: Je to nepohodlné, brzdy a řízení bez posilovače, volant na blbý straně... :twisted: Netopí a není v něm žádná muzika :twisted: Ještě ho chceš? :wink:


Nicméně Démonovi se patrně líbí moje neustálá přítomnost a pozornost kterou mu věnuji, takže pro jistotu přestal dobíjet :(
Alternátor nealternátoruje (snad to budou jenom uhlíky), takže půjde ven. Teď jsem dodělal nájezdy, abych se pod něj vůbec dostal - no, mám radost... :(
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Urvanej »

BTW to tuplovaný řemenování moc neprospívá ložiskum altíku ani pumpě. Ale samozřejmě 2 volnější jsou cajk a jsou idoten sicher.
1 stačí přeš obojí (aby se v případku jeho defektu na dobíjení poznalo, že ani nechladí).
Kdyžtak altíků tu pár mam...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#10 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od GDPR_user »

S tím turbem to byl pochopitelně jen žert.I když kdo ví. :evil:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#11 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od dali »

Moc hezký čtení a projekt :good: K čemu je dobrá ta petka vetknutá do levýho předního boku?

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#12 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Lachtan »

2-dali: ta petka tam byla coby provizorní krytka hrdla nádrže - do včerejší noci, než jsem k tomuto účelu rekvalifikoval jedno přebytečné víčko od oleje :wink:

2-martinopel: kdyby jsem si s tím jezdil pouze já sám, tak bych nad tím turbem třeba i zapřemýšlel (k motorům se chovám slušně),ale takhle opravdu ne :wink:

2-urvanej: možná na nějaký tvůj altík dojde - uhlíky jsou jakž takž v pořádku, ale je utržený drát od vinutí... třeba se mi to povede spravit, v opačném případě ti volám :wink:
PB272549a.jpg
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Urvanej »

Nevolej, to zvládneš :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#14 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Lachtan »

2 fotky spešl pro daliho - uříznutá petflaška už tam opravdu není :wink:
PB272550.JPG
PB272551.JPG
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Urvanej »

Tak eště přebrousit ty popisky, aby tam ten olej někdo nenalil :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#16 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Lachtan »

Tak už dobíjí - potvor jeden démonovitý :)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#17 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od VanThomas »

Urvanej píše:Tak eště přebrousit ty popisky, aby tam ten olej někdo nenalil :-)
Vzpomněl jsem si na avii - nádobka na teplou naftu a na ní víčko "plňte brzdovou kapalinou". Hezká dýmovnice :D
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

danki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

#18 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od danki »

A ja sem myslel, ze Smart vyraba Mercedes :D
Ale ne srandicky...
Kus prace si na tem mnel a klobuk dole, nech ti robi radost :good:
Je to krabica jak sa patri a s RWD

PS: ked budes robit gymkhanu, daj video
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#19 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Lachtan »

Narazil jsem na jeden oříšek s kterým si momentálně lámu hlavu a už mi došla inspirace... :(

Potřebuji zapojit palivoměr (na přesné litry si nehraju, ale alespoň aby to ukazovalo že se obsah bandasky blíží ke dnu) a mám k dispozici původní palivoměr v nádrži ze kterého vede jeden kabel na potenciometr plováku - protipól je kostra. A dále mám ukazatel stavu paliva PAL (konektory: červená/žlutá/modrá).

A otázka zní: jak to vzájemně zapojit aby to fungovalo?
Nevěděl by si s tím někdo z vás rady? Nedělal jste někdo někdy něco podobného?

Potenciomer plováku je v rozsahu 0-15 Ohmů
PA182505.JPG
PB262562.JPG
PB262558.JPG
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Urvanej »

Zjisti si rozsah palivoměru, aby se ti to vůbec mohlo spářit. :ryba:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#21 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Lachtan »

To bych rád, ale ať ten ukazatel zapojuji jak chci, tak jsem nedokázal navodit stav aby indikoval "0" - prázdnou nádrž...

V nejlepším případě jsem dokázal pohybovat ručkou (plovák: prázdná/plná) v rozsahu 60-75% na indikátoru...


Něco mi uniká... :(
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#22 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od eLzyx »

takový hloupý dotaz ... proč to ještě nemá přeškrtlou masku chladiče? :twisted:
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 214
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: V70 D5252T rok 98

#23 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Jiří M »

červená: +12V
modrá: kostra
žlutá: plovák

Víc z hlavy takhle navečer nevyloudim... U plováku (PAL) je kostra na jezdci, jeden kontak je na hladový oko a druhej byl vývod na budík... ještě bylo očko (kiostra) na jednom šroubu z 5 na tom plováku. Takže když se propojí modrej a žlutej s mínusem a červenej na plus, měl by palivoměr ukázat 0.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#24 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Lachtan »

Jiří M píše:červená: +12V
modrá: kostra
žlutá: plovák

...Takže když se propojí modrej a žlutej s mínusem a červenej na plus, měl by palivoměr ukázat 0.
:no: :unknown: :no: při tomto zapojení jde až za roh plné... :(
PC162556.JPG
PC162556.JPG (117.66 KiB) Zobrazeno 3743 x
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 214
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: V70 D5252T rok 98

#25 Tahač FMW-Volvo :-)

Příspěvek od Jiří M »

Jééé soráč, teď jsem si uvědomil, že je plovák udělanej jako druhá půlka můstku... modrej i žlutej jdou do plováku (na odpor) a jezdec je ukostřenej (a černej puntík na plováku je na hladový oko). Promiň za dezinformaci, už jsem paliváky nedělal ani nepamatuju. Jde o to, že je palivoměr se skříženejma cívkama (jedna vytváří pole a druhá měří). Zkusim pohledat nějaký šéma po netu, ať to nemusim kreslit.

Tyhle jednodrátový plováky se používali na ruskejch autech, a mam zato, že i u francouzů (Jaeger)...
Tak si adaptací na PAL nejsem moc jistej.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“