Tahač FMW-Volvo :-)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#1 Tahač FMW-Volvo :-)
Chtěl bych vám tímto oficiálně představit jeden svůj projekt s kterým jsem si v posledních měsících hrál (a vlastně hraji doposavad)
Jedná se o malý letištní tahač (letadel/letištní techniky/bagážových vozíků a pod.)který se mi po nějakém to úsilí podařilo reinkarnovat víceméně z vraku do současného (téměř) "bojeschopného" stavu.
To "téměř" je v závorkách naprosto záměrně, neb stále je na něm ještě co dodělávat a vylepšovat - a to asi bude tak trošku nekonečný příběh o který se v případě Vašeho zájmu mohu podělit a pravděpodobně průběžně otravovat o radu/nápad, případně díly.
A proč je to zde na Volvofóru? Na to je odpověď jednoduchá, neb oproti původnímu fabrickému stavu došlo v průběhu času k různým modifikacím a úpravám a nyní je to už z hodně velké části poskládané z Volvo komponentů
Začnu asi pár technickými daty:
výrobce: FMW Engineering LTD (Dorset, GB) - opravdu čistokrevné "čajové" kopyto s volantem na blbé straně
délka: 2,7m
šířka: 1,2m
výška: 2,0m (bez majáku)
hmotnost: původní neznámá, asi 2.400kg; v současnosti aktuální 2,660kg
rok výroby: 1985
pohonná jednotka: původní si nepamatuji přesně, ale nějaký starý karburátorový 4-válec Ford, objem buď 1.4 nebo 1.6
převodovka: manuální 4q
A něco z jeho životopisu (alespoň co mě je známo):
Od roku výroby až do roku 1992 nemám žádné informace, snad jenom že neopustil své rodné ostrovy.
Na podzim roku 1992 byl zakoupený coby "řádná" ojetina (současně s další technikou) nově vzniklou handlingovou společností Czech Airhandling s.r.o. působící na pražském letišti Ruzyně, tam pár let tahal vozíky s bagáží, přistavoval GPU a přetahoval "malá" letadla velikosti L-410; Be-1900 a pod. ze Starého letiště na Nové a zpět.
V té době ještě s původním jasně žlutým nátěrem, který se v průběhu let 1993-4 měnil na šedivý poté co původní společnost fůzovala s Ogden Aviation na Czech-Ogden Airhandling.
(z tohoto období žádné foto nemám, ale pokusím se je získat)
V roce 1995-6 mi zmizel z očí, neb jsem v této firmě skončil svojí činnost a následuje díra až do roku 2005 (??? cca.) kdy se k mé velké radosti objevil ve vlastnictví mého známého, který se živil servisem letištní techniky.
jak a kdy přesně k němu přišel netuším, neb jsem se na to nikdy nezeptal, ale faktem je, že jej měl na dílně coby nepojízdný kus šrotu, protože s původní mechanickou převodovkou byly neustále problémy (zůstávaly "zaseknuté" kvalty).
Z toho důvodu se tehdejší majitel rozhodl pro výměnu převodovky za automatickou. Byl jsem tehdy požádán o pomoc se sehnáním automatické převodovky ze Sierry, neb to mělo stejnou přírubu, což se ale ukázalo jako neřešitelný oříšek, protože těchto převodovek bylo obecně v tomto státě málo a když už byly na prodej, tak v neznámém stavu spolehlivosti a ještě za ní chtěli ranec...
Takže jsem tenkrát prosadil (díky tehdejšímu nakažení Volvovirem ) výměnu/zástavbu převodovky i s pohonnou jednotkou z Volva - bylo to vcelku jednoduché - známého jsem seznámil s Adamem a ti si rychle padli do oka
A zanedlouho v tahači vrčel poctivý RedBlok s automatem
Samozřejmě se to neobešlo bez problémů - nárůst výkonu a krouťáku oproti původnímu Forďáckému "chcípáčkovi" byl sakra znát. projevovalo se to tak, že po sešlápnutí plynu "na podlahu" se tahač doslova a do písmene stavěl na zadní jako správný dragster (osobně jsem si to vyzkoušel )
Takže před přední nápravu přišlo ještě 100kg olova coby zátěž a pak se Démon začal chovat "mravně"
(trošku odbočím - přezdívku "Démon" má tento vehikl od roku cca 1994, kdy mu kdosi nalepil tento nápis na boční okénko - a má jej tam nalepený doposavad )
V té době tahač zároveň prošel poměrně velkým repasem, včetně nového laku.
(pár fotek z tohoto období rozpracovanosti)
Nicméně pak nastalo pro "Démona" období temna, a nedodělán byl zavřen do depozitáře z důvodů jiných aktivit/priorit...
Takže na něj usedal prach a jeho možnosti/schopnosti zůstaly nevyužity...
Zaskladěn haraburdím tiše chátral...
A to až do jara loňského roku kdy jsem jej v nějakém pominutí mysli koupil (patrně v tom sehrálo svojí roli má citová vazba která vznikla už okamžikem jeho příjezdu na Ruzyňské letiště - prostě holt jsem takový a bylo mi jej líto, raději by jsem jej viděl pracovat na nějakém letišti )
A protože jsem pro něj neměl v ten okamžik žádné jiné využití a do paneláku na balkon se mi opravdu nevešel, tak jsem jej pronajal na Slovensko s dohodou, že jej dodělají do plně funkčního stavu a pošlou zpět tvořit hodnoty na nějaké letiště.
Vcelku veselá historka bylo samotné nakládání tahače na kamion - žádná rampa - prostě jsem najel na vidle vysokozdvihu, nechal se zdvihnout na úroveň kamionu a zajel jsem dovnitř
Bohužel ani Slovensko nezafungovalo, tahač zůstal nedodělám a tak jsem se letos v létě rozhodl jej vzít zpět a dát mu novou šanci na produktivní život na Příbramském letišti.
Po dlouhém handrkování přijel zpět do Prahy (patrně někteří z vás zaregistrovali mojí poptávku po rampě kde bych jej složil - Fílo ještě jednou díky )
a byl jsem zklamán a znechucen - Démon byl snad ještě v horším stavu než když odjížděl na Slovensko...
Za prvé nedodělán, a za druhé chybělo spousta věcí...
Na tahači kromě namontování dveří nebylo uděláno vůbec nic a navíc se mi nevrátilo topení, stěrače, kliky, kryty klik a nebyla udělaná elektrika - ani jedno světlo, prostě nic...
Takže jsem se pustil do dodělání všech chybějících věcí, honěným časem, neb jsem už v té době měl kupce, který by jej využil...
Tímto bych chtěl zároveň ještě jednou speciálně poděkovat Marrovi za azyl a podporu a Krtkovi za veškerou výpomoc s obnovením a uvedením Démona do provozu, protože bez nich bych to nedokázal.
Namontovali se světla (alespoň tak abych to mohl předat novému majiteli), daly se boční okna a hromada dalších blbostí + spousta kontrol stavu a úprav.
I tak peklo pekelné aby se to časově zvládlo, neb termín předání byl daný příletem nového letadla majitele.
Aby toho Volva nebylo málo, tak na veškerou kabeláž byly použité komponenty z kabeláže z Volva V70 včetně svorkovnic a pojistkovnic - jak jsem psal již na začátku - patrně je to již vice Volvo než cokoliv jiného co tam tehdy konstruktéři naplánovali
No nakonec se to s "vyplazeným jazykem" zvládlo a nyní Démon už má za sebou první premiéru tahání letadla a obstál k naprosté spokojenosti - mám radost, že Démon ještě stále nepatří do šrotu a stále bez problémů dělá to k čemu byl určen
Dnešní aktuální stav:
Na Démonovi stále pracuji - dneska už zase vypadá jinak než na posledních fotkách, byť jsem je dělal dneska (nově jsou udělané popisky k veškerým vypínačům, nainstalované motohodiny a vyrobený špunt nádrže který někdo ukradl (jak jinak - je to upravené víčko od oleje z volváckého motoru neb originál je nemožné sehnat...)
A do budoucna bude vypadat ještě jinak a věřím, že i lépe
A i když jsem Démona prodal, tak stále zůstává se mnou, neb mu budu do budoucna dělat veškerou údržbu i servis
(Akorát jsem zvědavý jak to zvládnu, neb servis letištní techniky jsem profesionálně dělal naposled před 15-ti lety, od té doby se věnuji výhradně letadlům - ale asi není nic co by letecký mechanik (s pomocí přátel na volvofóru ) nezvládl - když bude nejhůře bude načase přečíst si příručku (parafráze na film "Báječní muži na létajících strojích))
Jedná se o malý letištní tahač (letadel/letištní techniky/bagážových vozíků a pod.)který se mi po nějakém to úsilí podařilo reinkarnovat víceméně z vraku do současného (téměř) "bojeschopného" stavu.
To "téměř" je v závorkách naprosto záměrně, neb stále je na něm ještě co dodělávat a vylepšovat - a to asi bude tak trošku nekonečný příběh o který se v případě Vašeho zájmu mohu podělit a pravděpodobně průběžně otravovat o radu/nápad, případně díly.
A proč je to zde na Volvofóru? Na to je odpověď jednoduchá, neb oproti původnímu fabrickému stavu došlo v průběhu času k různým modifikacím a úpravám a nyní je to už z hodně velké části poskládané z Volvo komponentů
Začnu asi pár technickými daty:
výrobce: FMW Engineering LTD (Dorset, GB) - opravdu čistokrevné "čajové" kopyto s volantem na blbé straně
délka: 2,7m
šířka: 1,2m
výška: 2,0m (bez majáku)
hmotnost: původní neznámá, asi 2.400kg; v současnosti aktuální 2,660kg
rok výroby: 1985
pohonná jednotka: původní si nepamatuji přesně, ale nějaký starý karburátorový 4-válec Ford, objem buď 1.4 nebo 1.6
převodovka: manuální 4q
A něco z jeho životopisu (alespoň co mě je známo):
Od roku výroby až do roku 1992 nemám žádné informace, snad jenom že neopustil své rodné ostrovy.
Na podzim roku 1992 byl zakoupený coby "řádná" ojetina (současně s další technikou) nově vzniklou handlingovou společností Czech Airhandling s.r.o. působící na pražském letišti Ruzyně, tam pár let tahal vozíky s bagáží, přistavoval GPU a přetahoval "malá" letadla velikosti L-410; Be-1900 a pod. ze Starého letiště na Nové a zpět.
V té době ještě s původním jasně žlutým nátěrem, který se v průběhu let 1993-4 měnil na šedivý poté co původní společnost fůzovala s Ogden Aviation na Czech-Ogden Airhandling.
(z tohoto období žádné foto nemám, ale pokusím se je získat)
V roce 1995-6 mi zmizel z očí, neb jsem v této firmě skončil svojí činnost a následuje díra až do roku 2005 (??? cca.) kdy se k mé velké radosti objevil ve vlastnictví mého známého, který se živil servisem letištní techniky.
jak a kdy přesně k němu přišel netuším, neb jsem se na to nikdy nezeptal, ale faktem je, že jej měl na dílně coby nepojízdný kus šrotu, protože s původní mechanickou převodovkou byly neustále problémy (zůstávaly "zaseknuté" kvalty).
Z toho důvodu se tehdejší majitel rozhodl pro výměnu převodovky za automatickou. Byl jsem tehdy požádán o pomoc se sehnáním automatické převodovky ze Sierry, neb to mělo stejnou přírubu, což se ale ukázalo jako neřešitelný oříšek, protože těchto převodovek bylo obecně v tomto státě málo a když už byly na prodej, tak v neznámém stavu spolehlivosti a ještě za ní chtěli ranec...
Takže jsem tenkrát prosadil (díky tehdejšímu nakažení Volvovirem ) výměnu/zástavbu převodovky i s pohonnou jednotkou z Volva - bylo to vcelku jednoduché - známého jsem seznámil s Adamem a ti si rychle padli do oka
A zanedlouho v tahači vrčel poctivý RedBlok s automatem
Samozřejmě se to neobešlo bez problémů - nárůst výkonu a krouťáku oproti původnímu Forďáckému "chcípáčkovi" byl sakra znát. projevovalo se to tak, že po sešlápnutí plynu "na podlahu" se tahač doslova a do písmene stavěl na zadní jako správný dragster (osobně jsem si to vyzkoušel )
Takže před přední nápravu přišlo ještě 100kg olova coby zátěž a pak se Démon začal chovat "mravně"
(trošku odbočím - přezdívku "Démon" má tento vehikl od roku cca 1994, kdy mu kdosi nalepil tento nápis na boční okénko - a má jej tam nalepený doposavad )
V té době tahač zároveň prošel poměrně velkým repasem, včetně nového laku.
(pár fotek z tohoto období rozpracovanosti)
Nicméně pak nastalo pro "Démona" období temna, a nedodělán byl zavřen do depozitáře z důvodů jiných aktivit/priorit...
Takže na něj usedal prach a jeho možnosti/schopnosti zůstaly nevyužity...
Zaskladěn haraburdím tiše chátral...
A to až do jara loňského roku kdy jsem jej v nějakém pominutí mysli koupil (patrně v tom sehrálo svojí roli má citová vazba která vznikla už okamžikem jeho příjezdu na Ruzyňské letiště - prostě holt jsem takový a bylo mi jej líto, raději by jsem jej viděl pracovat na nějakém letišti )
A protože jsem pro něj neměl v ten okamžik žádné jiné využití a do paneláku na balkon se mi opravdu nevešel, tak jsem jej pronajal na Slovensko s dohodou, že jej dodělají do plně funkčního stavu a pošlou zpět tvořit hodnoty na nějaké letiště.
Vcelku veselá historka bylo samotné nakládání tahače na kamion - žádná rampa - prostě jsem najel na vidle vysokozdvihu, nechal se zdvihnout na úroveň kamionu a zajel jsem dovnitř
Bohužel ani Slovensko nezafungovalo, tahač zůstal nedodělám a tak jsem se letos v létě rozhodl jej vzít zpět a dát mu novou šanci na produktivní život na Příbramském letišti.
Po dlouhém handrkování přijel zpět do Prahy (patrně někteří z vás zaregistrovali mojí poptávku po rampě kde bych jej složil - Fílo ještě jednou díky )
a byl jsem zklamán a znechucen - Démon byl snad ještě v horším stavu než když odjížděl na Slovensko...
Za prvé nedodělán, a za druhé chybělo spousta věcí...
Na tahači kromě namontování dveří nebylo uděláno vůbec nic a navíc se mi nevrátilo topení, stěrače, kliky, kryty klik a nebyla udělaná elektrika - ani jedno světlo, prostě nic...
Takže jsem se pustil do dodělání všech chybějících věcí, honěným časem, neb jsem už v té době měl kupce, který by jej využil...
Tímto bych chtěl zároveň ještě jednou speciálně poděkovat Marrovi za azyl a podporu a Krtkovi za veškerou výpomoc s obnovením a uvedením Démona do provozu, protože bez nich bych to nedokázal.
Namontovali se světla (alespoň tak abych to mohl předat novému majiteli), daly se boční okna a hromada dalších blbostí + spousta kontrol stavu a úprav.
I tak peklo pekelné aby se to časově zvládlo, neb termín předání byl daný příletem nového letadla majitele.
Aby toho Volva nebylo málo, tak na veškerou kabeláž byly použité komponenty z kabeláže z Volva V70 včetně svorkovnic a pojistkovnic - jak jsem psal již na začátku - patrně je to již vice Volvo než cokoliv jiného co tam tehdy konstruktéři naplánovali
No nakonec se to s "vyplazeným jazykem" zvládlo a nyní Démon už má za sebou první premiéru tahání letadla a obstál k naprosté spokojenosti - mám radost, že Démon ještě stále nepatří do šrotu a stále bez problémů dělá to k čemu byl určen
Dnešní aktuální stav:
Na Démonovi stále pracuji - dneska už zase vypadá jinak než na posledních fotkách, byť jsem je dělal dneska (nově jsou udělané popisky k veškerým vypínačům, nainstalované motohodiny a vyrobený špunt nádrže který někdo ukradl (jak jinak - je to upravené víčko od oleje z volváckého motoru neb originál je nemožné sehnat...)
A do budoucna bude vypadat ještě jinak a věřím, že i lépe
A i když jsem Démona prodal, tak stále zůstává se mnou, neb mu budu do budoucna dělat veškerou údržbu i servis
(Akorát jsem zvědavý jak to zvládnu, neb servis letištní techniky jsem profesionálně dělal naposled před 15-ti lety, od té doby se věnuji výhradně letadlům - ale asi není nic co by letecký mechanik (s pomocí přátel na volvofóru ) nezvládl - když bude nejhůře bude načase přečíst si příručku (parafráze na film "Báječní muži na létajících strojích))
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1291
- Registrován: 20 roků 4 měsíce
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
#3 Tahač FMW-Volvo :-)
super , tak ať slouží
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#4 Tahač FMW-Volvo :-)
A před turbem chybí etalonmartinopel píše:Ještě tomu chybí turbo.
Dobrá dokumentární práce, jseš správnej pacient
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#5 Tahač FMW-Volvo :-)
Panečku to je lahůdka.
Ten redblok mi udělal vyloženě radost
Vzadu je ještě jedna mechanická převodovka, nebo je z automatky honěný hydročerpadlo?
Ten redblok mi udělal vyloženě radost
Vzadu je ještě jedna mechanická převodovka, nebo je z automatky honěný hydročerpadlo?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#6 Tahač FMW-Volvo :-)
Týýýkrááávo, to chci!
Dobrá práce
Dobrá práce
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 Tahač FMW-Volvo :-)
To je volve na benzín.mr1 píše:Týýýkrááávo, to chci!
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#8 Tahač FMW-Volvo :-)
2-martinopel: už takhle je tady výkonu asi tak 2x více než původně konstruktéři zamýšleli - nedovedu si představit co by to dělalo ještě s turbem
Ne - vážně, turbo by tam bylo opravdu zbytečný přepych a navíc by tady asi dostalo stylem provozu doost zabrat - nedělám si iluze, že by na něj někdo bral ohledy (studený a plný ceres, po příjezdu žádné chlazení a hned chcípnout...)
V jednoduchosti je krása
2-urvanej: vzadu je ještě jedna převodovka se stálým převodem - uložená přímo v zadní nápravě - pevně doufám, že se v tom nebudu muset nikdy vrtat, to bych sakra nerad...
2-mr1: je to benzín a žere to i trávu podél cesty a nepohrdne ani menším stromkem Je to nepohodlné, brzdy a řízení bez posilovače, volant na blbý straně... Netopí a není v něm žádná muzika Ještě ho chceš?
Nicméně Démonovi se patrně líbí moje neustálá přítomnost a pozornost kterou mu věnuji, takže pro jistotu přestal dobíjet
Alternátor nealternátoruje (snad to budou jenom uhlíky), takže půjde ven. Teď jsem dodělal nájezdy, abych se pod něj vůbec dostal - no, mám radost...
Ne - vážně, turbo by tam bylo opravdu zbytečný přepych a navíc by tady asi dostalo stylem provozu doost zabrat - nedělám si iluze, že by na něj někdo bral ohledy (studený a plný ceres, po příjezdu žádné chlazení a hned chcípnout...)
V jednoduchosti je krása
2-urvanej: vzadu je ještě jedna převodovka se stálým převodem - uložená přímo v zadní nápravě - pevně doufám, že se v tom nebudu muset nikdy vrtat, to bych sakra nerad...
2-mr1: je to benzín a žere to i trávu podél cesty a nepohrdne ani menším stromkem Je to nepohodlné, brzdy a řízení bez posilovače, volant na blbý straně... Netopí a není v něm žádná muzika Ještě ho chceš?
Nicméně Démonovi se patrně líbí moje neustálá přítomnost a pozornost kterou mu věnuji, takže pro jistotu přestal dobíjet
Alternátor nealternátoruje (snad to budou jenom uhlíky), takže půjde ven. Teď jsem dodělal nájezdy, abych se pod něj vůbec dostal - no, mám radost...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#9 Tahač FMW-Volvo :-)
BTW to tuplovaný řemenování moc neprospívá ložiskum altíku ani pumpě. Ale samozřejmě 2 volnější jsou cajk a jsou idoten sicher.
1 stačí přeš obojí (aby se v případku jeho defektu na dobíjení poznalo, že ani nechladí).
Kdyžtak altíků tu pár mam...
1 stačí přeš obojí (aby se v případku jeho defektu na dobíjení poznalo, že ani nechladí).
Kdyžtak altíků tu pár mam...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#11 Tahač FMW-Volvo :-)
Moc hezký čtení a projekt K čemu je dobrá ta petka vetknutá do levýho předního boku?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#12 Tahač FMW-Volvo :-)
2-dali: ta petka tam byla coby provizorní krytka hrdla nádrže - do včerejší noci, než jsem k tomuto účelu rekvalifikoval jedno přebytečné víčko od oleje
2-martinopel: kdyby jsem si s tím jezdil pouze já sám, tak bych nad tím turbem třeba i zapřemýšlel (k motorům se chovám slušně),ale takhle opravdu ne
2-urvanej: možná na nějaký tvůj altík dojde - uhlíky jsou jakž takž v pořádku, ale je utržený drát od vinutí... třeba se mi to povede spravit, v opačném případě ti volám
2-martinopel: kdyby jsem si s tím jezdil pouze já sám, tak bych nad tím turbem třeba i zapřemýšlel (k motorům se chovám slušně),ale takhle opravdu ne
2-urvanej: možná na nějaký tvůj altík dojde - uhlíky jsou jakž takž v pořádku, ale je utržený drát od vinutí... třeba se mi to povede spravit, v opačném případě ti volám
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#13 Tahač FMW-Volvo :-)
Nevolej, to zvládneš
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#14 Tahač FMW-Volvo :-)
2 fotky spešl pro daliho - uříznutá petflaška už tam opravdu není
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 Tahač FMW-Volvo :-)
Tak eště přebrousit ty popisky, aby tam ten olej někdo nenalil
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#16 Tahač FMW-Volvo :-)
Tak už dobíjí - potvor jeden démonovitý
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#17 Tahač FMW-Volvo :-)
Vzpomněl jsem si na avii - nádobka na teplou naftu a na ní víčko "plňte brzdovou kapalinou". Hezká dýmovniceUrvanej píše:Tak eště přebrousit ty popisky, aby tam ten olej někdo nenalil
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 332
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: Malacky
- Vůz: 945 B200FT
#18 Tahač FMW-Volvo :-)
A ja sem myslel, ze Smart vyraba Mercedes
Ale ne srandicky...
Kus prace si na tem mnel a klobuk dole, nech ti robi radost
Je to krabica jak sa patri a s RWD
PS: ked budes robit gymkhanu, daj video
Ale ne srandicky...
Kus prace si na tem mnel a klobuk dole, nech ti robi radost
Je to krabica jak sa patri a s RWD
PS: ked budes robit gymkhanu, daj video
_________________
2x V70 TDI, V70 T5
2x V70 TDI, V70 T5
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#19 Tahač FMW-Volvo :-)
Narazil jsem na jeden oříšek s kterým si momentálně lámu hlavu a už mi došla inspirace...
Potřebuji zapojit palivoměr (na přesné litry si nehraju, ale alespoň aby to ukazovalo že se obsah bandasky blíží ke dnu) a mám k dispozici původní palivoměr v nádrži ze kterého vede jeden kabel na potenciometr plováku - protipól je kostra. A dále mám ukazatel stavu paliva PAL (konektory: červená/žlutá/modrá).
A otázka zní: jak to vzájemně zapojit aby to fungovalo?
Nevěděl by si s tím někdo z vás rady? Nedělal jste někdo někdy něco podobného?
Potenciomer plováku je v rozsahu 0-15 Ohmů
Potřebuji zapojit palivoměr (na přesné litry si nehraju, ale alespoň aby to ukazovalo že se obsah bandasky blíží ke dnu) a mám k dispozici původní palivoměr v nádrži ze kterého vede jeden kabel na potenciometr plováku - protipól je kostra. A dále mám ukazatel stavu paliva PAL (konektory: červená/žlutá/modrá).
A otázka zní: jak to vzájemně zapojit aby to fungovalo?
Nevěděl by si s tím někdo z vás rady? Nedělal jste někdo někdy něco podobného?
Potenciomer plováku je v rozsahu 0-15 Ohmů
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#20 Tahač FMW-Volvo :-)
Zjisti si rozsah palivoměru, aby se ti to vůbec mohlo spářit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#21 Tahač FMW-Volvo :-)
To bych rád, ale ať ten ukazatel zapojuji jak chci, tak jsem nedokázal navodit stav aby indikoval "0" - prázdnou nádrž...
V nejlepším případě jsem dokázal pohybovat ručkou (plovák: prázdná/plná) v rozsahu 60-75% na indikátoru...
Něco mi uniká...
V nejlepším případě jsem dokázal pohybovat ručkou (plovák: prázdná/plná) v rozsahu 60-75% na indikátoru...
Něco mi uniká...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#22 Tahač FMW-Volvo :-)
takový hloupý dotaz ... proč to ještě nemá přeškrtlou masku chladiče?
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 214
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: V70 D5252T rok 98
#23 Tahač FMW-Volvo :-)
červená: +12V
modrá: kostra
žlutá: plovák
Víc z hlavy takhle navečer nevyloudim... U plováku (PAL) je kostra na jezdci, jeden kontak je na hladový oko a druhej byl vývod na budík... ještě bylo očko (kiostra) na jednom šroubu z 5 na tom plováku. Takže když se propojí modrej a žlutej s mínusem a červenej na plus, měl by palivoměr ukázat 0.
modrá: kostra
žlutá: plovák
Víc z hlavy takhle navečer nevyloudim... U plováku (PAL) je kostra na jezdci, jeden kontak je na hladový oko a druhej byl vývod na budík... ještě bylo očko (kiostra) na jednom šroubu z 5 na tom plováku. Takže když se propojí modrej a žlutej s mínusem a červenej na plus, měl by palivoměr ukázat 0.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#24 Tahač FMW-Volvo :-)
při tomto zapojení jde až za roh plné...Jiří M píše:červená: +12V
modrá: kostra
žlutá: plovák
...Takže když se propojí modrej a žlutej s mínusem a červenej na plus, měl by palivoměr ukázat 0.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 214
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: V70 D5252T rok 98
#25 Tahač FMW-Volvo :-)
Jééé soráč, teď jsem si uvědomil, že je plovák udělanej jako druhá půlka můstku... modrej i žlutej jdou do plováku (na odpor) a jezdec je ukostřenej (a černej puntík na plováku je na hladový oko). Promiň za dezinformaci, už jsem paliváky nedělal ani nepamatuju. Jde o to, že je palivoměr se skříženejma cívkama (jedna vytváří pole a druhá měří). Zkusim pohledat nějaký šéma po netu, ať to nemusim kreslit.
Tyhle jednodrátový plováky se používali na ruskejch autech, a mam zato, že i u francouzů (Jaeger)...
Tak si adaptací na PAL nejsem moc jistej.
Tyhle jednodrátový plováky se používali na ruskejch autech, a mam zato, že i u francouzů (Jaeger)...
Tak si adaptací na PAL nejsem moc jistej.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 1649 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od VanThomas
-
- 27 Odpovědi
- 6246 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pišta...
-
- 9 Odpovědi
- 1302 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jancho
-
- 181 Odpovědi
- 16333 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kolemjdouci
-
- 2 Odpovědi
- 1837 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pohan