Prémiový benzín - zkušenosti

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 79
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Vůz: XC70 2.5T AWD 2005
Bydliště: Praha 6

#1 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od Maples »

Zdravím! Tak jsem dnes poprvé dopřál autu "lepší" potravu, konkrétně Verva 100 od Benziny. Od benzínky jsem už jel domů, takže zatím nemám pořádný zhodnocení, ale už za tu kratší cestu mi přijde, že to jede tak o 10% líp, krásně to táhne od nižších otáček, než předtím.)
Tankujete někdo do silnějších benzínových motorů taky stovku? Může někdo potvrdit/vyvrátit dlouhodobější pozitivní vliv na samovolné čištění motoru prémiovými palivami, a zároveň lepší výkon/nižší spotřebu? Benzina má ted super akci, že za nákup v Albertu (kam jezdím každý týden na rodinný nákup) dostanete slevu 1kč na litr, takže to vychází skoro srovnatelně jako obyč. 95 a z prvního dojmu jsem nadšenej.) Nenajezdím mnoho a autu chci dopřát to nejlepší (samozřejmě i sobě co se svezení týče), tak přemýšlím, že bych ho bral pořád 8)

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#2 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od michal_0077 »

tak ja tankuju vyhradne u OMV ten 100oktanovej. Jako jedinej nema v sobe bioslozku, coz prodluzuje jeho skladovatelnost ze 3 na 6 mesicu. Coz je pro me hodne dulezite proteze ja mam benzin za 500kc v nadrzi pul roku.

Na klasicke N95 jsem hlavne v lete mel po par mesicich problemy se startovanim, auto dlouho tocilo pak chytlo na par valcu. Ta bioslozka totiz na sebe vaze vodu...

Jinak na jizdnich vlastnostech jsem nic nepozoroval. Mam totiz benzin jen na start nebo kdyz uz to musi bejt a musim se s nekym honit. Myslim ze ten motor na to nastavenej neni. a predstihem nevyuzije to co ten vysokooktanovej benzin nabizi... Spotrebu neposoudim... Samozrejme bude asi lip aditiovovanej, tzn nebude se tak zasirat palivova soustava atd... ale to asi beznej spotrebitel neposoudi...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#3 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od MarekV »

ja mam na aute 95 vs "100" oktan rozdiel 10 koni a 10 Nm a ide to tichsie, menej cvakaju ventily

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2205
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#4 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od Krystof P. »

Na Vervu jsem dlouho jezdil, teď jsem natankoval "obyč " N95 u benziny a musím říct, že se mi zdá, že nejede tak dobře, určitě v zátahu. Spotřeba bude cca to samý, možná nějaká desetinka, ale klidně taky nahoru :) k OMW nejezdím, nemám s nimi uplně nejlepší zkušenosti.

Jinak jestli jsi tankoval cestou domů a ujel tak málo, že nemáš poznatky, jak víš, že už jsi jel na vervu ? :D
Jo a měl jsem ji v nádrži rok a půl a pohoda :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 79
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Vůz: XC70 2.5T AWD 2005
Bydliště: Praha 6

#5 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od Maples »

To jsem si taky říkal.)každopádně měl jsem v nádrži už jen zbyteček a pojedu ještě večer, tak uvidím! Jestli je na to motor "nastavenej" nebo ne, to by přece nemělo mít vliv, ne? myslím, že 2.5T je motor, kterej už by si něco lepšího zasloužil :good:

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2205
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#6 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od Krystof P. »

Motor na to nastavenej asi neni, ale řídící jednotka si to pochroustá a poupraví jak potřebuje si myslim :)
To by ti asi spíš řekl nějakej zkušenější člověk, jak to přesně funguje.

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#7 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od michal_0077 »

nevim 2,5T je motor ze starej skoly, To neni zadna pila, na vsechno jde hrubou silou...

motor ma nastavenej nejakej predstih, to je u tohodle motoru dle meho oktanove cislo 95. Jednotka ma moznost s predtihem hnout kdyz dojede ke klepani dusledkem nekvalitniho paliva... Vetsinou ubere 3° a pak se po 0,5° vraci do doby nez to zacne klepat. Na druhou stranu na lepsi palivo to dle meho nefunguje...

kazdopadne napis zkusenosti, jestli tam ty rozdily jsou tak lezej pod moje rozlisovaci schopnosti...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

mekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 382
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: C70 T5 98´

#8 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od mekky »

Já když sem tankoval ještě benzín ,tak sem zkoušel vervu 100 vs OMW 100 , a Verva mi prisla lepsi .. a v nemecku neni problem natankovat myslim i 104 oktanovy benzin :)
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 494
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

#9 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od flaksy »

5 vály jsou stavěny na 91 95 98 všechny. Aspoň podle papírů. jednotka dokáže rozpoznat kvalitu pohonné hmoty a upravit nastavení podle potřeby. Kráýsně to je znát např. při natankování E85 v různorodém poměru vůči BA95. Vysokooktanový benzín má své výhody. Většinou stejně jako premiová nafta je bez biosraček a motor jde lépe do otáček a bývá tišší. Toť mé poznatky z obou aut. Na spotřebu neměl vliv, aspoň co jsem v omezeném množství nádrží na tento lepší benzín byl schopen posoudit.
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 7499
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#10 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od Petr Marek »

_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#11 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od ok2ucx »

Biosr... v benzínu = to je přece ethanol?

Ethanol má efektivně více oktanů (odolnost proti detonacím) než čistý benzín. T.j. z motoru lze "vytáhnout" ještě větší výkon. Flaksy - je tohle tvoje objektivní zkušenost?

Čisticí schopnosti lihu jsou také známé...

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 163
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: C30, 1.6l 74kw 07'
Bydliště: Praha- východ

#12 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od Bezpřezdívky »

je tu vůbec nějaký benzin, který je bez bio přísady lihu? Zaslechnul jsem jen, že "prý" benzíny nad 98 okt. se k nám dováží nejsou ředěné, ale netroufám si to posoudit. Co mi ale vadí, je, že poslední roky v n95 jdou ty bio přísady znát, benzin pro sekačku v kanystu se přes zimu nějak zkazí a je to na vyhození...co to dělá v autě asi ani nechci vědět :evil:
_________________
Je: Saab 9-5 2006, sedan, 2.3T Brejlovec
Bylo: Volvo C30 2007,Twilightmobil, 1.6i
Záložní zdroj, vyrábějící naftu jízdou, v lepším stavu než moji švédové, offroad, psí přepravka, Ford Fusion Fofu 1.4 tdci 2009

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 7499
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#13 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od Petr Marek »

ok2ucx píše:Biosr... v benzínu = to je přece ethanol?

Ethanol má efektivně více oktanů (odolnost proti detonacím) než čistý benzín. T.j. z motoru lze "vytáhnout" ještě větší výkon. Flaksy - je tohle tvoje objektivní zkušenost?

Čisticí schopnosti lihu jsou také známé...

P.
Zde to bylo míněno jako reakce na příspěvek michala_0077, který řeší skladovatelnost benzínu v autě s LPG, kde mu natankování benzínu za 500,-kč vydrží v nádrži půl roku. V takovýchto případech je ta přidaná biosložka opravdu naobtíž.

Jinak samozřejmě více oktanů a čistící schopnosti ethanolu nezpochybňuji.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 7499
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#14 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od Petr Marek »

Bezpřezdívky píše:je tu vůbec nějaký benzin, který je bez bio přísady lihu? Zaslechnul jsem jen, že "prý" benzíny nad 98 okt. se k nám dováží nejsou ředěné, ale netroufám si to posoudit. Co mi ale vadí, je, že poslední roky v n95 jdou ty bio přísady znát, benzin pro sekačku v kanystu se přes zimu nějak zkazí a je to na vyhození...co to dělá v autě asi ani nechci vědět :evil:
Co jsem procházel různá fóra, tak největší spokojenost je s Vervou 100. Ta bez biosložky je.

Na sekání zahrady mám letitou, patnáct let starou Husqvarnu, a ta bez problému spolyká i nevypotřebovaný benzín z minulé sezóny, který byl v kanystru celou zimu.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 494
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

#15 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od flaksy »

ok2ucx píše:Flaksy - je tohle tvoje objektivní zkušenost?
Ano psal jsem svou vlastní zkušenost s benzíny "prémiového typu". Pocitově, žádné měření sofistikovanými přístroji :) Na druhou stranu jsem zkoušel i E85+BA95 1:1 ... ve vyšších otáčkách lepší výkon, svižnost, v nižších horší :( a spotřeba +2L/100km této 1:1 směsi.
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 79
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Vůz: XC70 2.5T AWD 2005
Bydliště: Praha 6

#16 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od Maples »

Mám s tím zatím najeto 100km po Praze (párkrát jižní spojka, většina město) a musím říct, že jsem velice spokojený. Pociťuji především čistší a pružnější reakce na plynový pedál, motor má hladší a kultivovanější chod + zlepšení akcelerace (nikterak markantní, ale je). Lepší rozjezdy a popojíždění jen na spojku, v nižších otáčkách táhne lépe a jistěji. Taky po nastartování krásně zavoní, ale to je prkotina.) Takže za sebe musím říct, že moje zkušenost je prozatím pozitivní.
Průměrná spotřeba za těch 100km Praha: 10.6, což je zatím mnohem lepší, než předtím, kdy jsem měl město za 12.1 - vytáčím ho víceméně stejně, ale s převahou kratších cest se to jistě může změnit.

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#17 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od michal_0077 »

pro mě jediný důvod je delší skladovatelnost. Nic jiného nepozoruju
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#18 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od smolda »

Mě to teda na Vervu taky míň žere... :) a asi i líp jede, ale rozdíl tam není fakt nějak extra markantní...ale něco tam znát je.

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2205
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#19 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od Krystof P. »

řekl bych, že to bude víc znát u novejch motorů, který se tomu dokážou přizpůsobit (?) u mě to znát třeba je, ale samozřejmě nevychvaluju do nebes, neni to nová mapa, jen "blbej" benál

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12081
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od Urvanej »

Mě přijde zajímavý, že prémiový placebo efekt skoro všichni pozorují. A když se přejde na etanol, tak jsou placebo dojmy uplně stejný :-D
Ale když je etanol v benzínu, tak je to problém... Obrázek
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#21 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od smolda »

Já třeba vím, jak brutálně nám zasírá průměrný benzín od Kontaktu, u kterého firemně taknujeme, filtr ve stroji, s kterým denně pracujeme na silnici. Dělá to tam takový hnusný mazlavý šlém až se úplně zasere. Plus to má taky občas krámy a chcípá to v jednom kuse. Jak jsme tam začali lít třeba vervu nebo shell v-power tak ten motor měl mnohem lepší chod, nechcípal a i mnohem míň žral (nicméně šéfové nám nechtějí moc proplácet prémiový benzín, tak tam prostě cpeme ten obyčejnej). Takže tohle placebo efekt rozhodně není....a když si tyhle zkušenosti přenesu do auta, tak je jasný, že to není jenom placebo efekt a fakt to je milionkrát lepší a kvalitnější benzín. Takže tak kluci... :)

P.S. ten pracovní stroj má samozřejmě přímo v nádrži filtr a ještě jeden je přímo v nalévacím otvoru...a stejně to ten filtr, co je u zapínacího kohoutku u hadiček, zasírá :)

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#22 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od standa »

Já se kolem starých aut pohybuju už nějaký ten pátek a můžu potvrdit, že oproti starým benzinům moderní N95 s etanolem způsobuje:

- ocelové nádrže bez vnitřní povrchové úpravy korodují
- staré gumové hadičky a jiné pryžové komponenty paliv. systému bobtnají, stávají se lepkavými, ztrácejí pevnost
- na dně plovákových komor (asi působení cyklického vypařování obsahu po zhasnutí horkého motoru) se kromě obvyklé nečistoty začal objevovat různý sajrajt - zřejmě "vylouhované" pryžové komponenty, laky z nádrží apod.

Když se před deseti lety vytáhlo z kůlny předválečný auto, tak na benzín v jeho nádrži, koupenej za Husáka, to chytilo. Dnes je problém dvouletá odstávka (osobní zkušenosti s mojí hodobóžovou 245 - nepohyblivý plovák v nádrži, zaseklé podávací čerpadlo a palivo propouštějící hadička s hrdým nápisem FUEL 10bar :roll: , nebo kamarádův SAAB 900 - pryžová "harmonika" v nádrži měla po vytažení konzistenci mořské medůzy vyvržené na břeh a zaseklé čerpadlo...)
Kratší doba zaručené skladovatelnosti jen potvrzuje tezi, že moderní benzíny jsou pro sváteční auta zhouba, obzvlášť po zimní odstávce - jestli to způsobuje separace jednotlivých částí paliva (a ta nejagresivnější si pak smlsne na pryži a laku :D ), kyslík obsažený v etanolu, nebo obecně snaha ušetřit kde se dá...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12081
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#23 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od Urvanej »

etanol+voda+vzduch=kys. octová :cry:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#24 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od Lachtan »

Tak to jsem zvědavý co nastane až se po x-měsících pokusím nastartovat svoje letadélko, který má v nádrži benzín z loňského léta :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#25 Prémiový benzín - zkušenosti

Příspěvek od gusto »

Souhlas se standou. Kvůli tomuto problému tankuju do všech motorek Shell V-power nitro racing nebo jak se to jmenuje. Prostě ten stooktanovej, drahej benzín. Už pár let zpět jsem míval problémy s prvním startem motocyklů po zimní odstávce. Vžycky zasr.né karbce sajrajtem, který ani nejde vyčistit, resp. s velkými potížemi to leze dolů. Pak jsem přišel na myšlenku odstavit mašiny s prémiovým palivem, a od té doby žádné problémy, žádné čištění karburátorů, nic, jenom nastartuju a jedu. Liju to do kosačky, malotraktoru, rotavátoru, postřikovače, prostě do všeho, co přes zimu nevrčí. A taky do krabice s plynem tankuju tenhle drahej benzín, ale dle mého se to vyplácí.
Kamarád má dvě mašiny, do jedný dal před zimou stooktan, do druhý zapomněl. Hádejte, která nešla natočit na jaro? :wink:
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“