Individuální dovoz z Belgie po vlastní ose

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#1 Individuální dovoz z Belgie po vlastní ose

Příspěvek od Ondra. »

Vzhledem k tomu že jsem na internetu k problematice dovozu auta z Belgie kromě jednoho článku na audiklubu nic nenašel, myslím že moje zkušenosti budou cenné.
Výhody a nevýhody autaz Belgie: auta nemají takový nálet jako v Nizozemsku, jsou technicky udržovaná, kilometry se díky systému technických a autorizovaných servisů opravdu nedají stočit, automobil musí projít technickou před prodejem, nevýhody: delší a komplikovanější vyřizování papírů, dostat se ve větších městech ve špičce z bodu A do bodu B je na dlouhý lokte, zdálo se mi že jsou trochu míň pečlivý co se týče údržby interiéru vozidel
Výběr auta: doporučuju se vyhnout bazarům, stejný problém jako v Německu, provozovatelé jsou většinou novobelgičani a já jím prostě nevěřím, to se nemusím táhnout do Belgie ale stačí mi zajet pro kchár do Libně a vyjde to levněji...
Nabídky lze nalézt na http://www.autoscout24.be popř. http://www.kapaza.be nebo http://www.autovlan.be
Rozhodně bych tam nejel jen kvůli jednomu autu, do merku je lepší si jich připravit 3-4..
Doporučuji před odjezdem z ČR napsat prodávajícímu mail a ještě k tomu zavolat, vlámové většinou umí anglicky (nebo jsem měl štěstí..), u valonů nemám zkušenost. Na mail mi totiž odepsal jen jeden ze čtyř, asi holt mě považovali za podvodníka
Po prohlídce vozidla a případné koupi je nutné dojet na STK a udělat technickou prohlídku za účelem prodeje (exportu) vozidla, to je důležité to v protokolu musí být, doporučuju tam jet s majitelem, je to snažší a třeba i on tu STK zaplatí (65 euro...). STK je důkladná ale trvá cca 30 minut. My tam žádný problém neměli, pokud by auto neprošlo nevím co by se dělo.. Měli jsme problém že náš prodávající (který nikdy ještě auto neprodával) byl přesvědčený že na export ta STK nemusí být, ale mýlil se...
Osobně si mylsím, že pokud auto nekoupíte do 9:00 ráno tak převozní belgické značky ten den prostě nestihnete vyřídit.
Ve chvíli kdy máte protokol z technické kontroly (zelenobílý list A4, k tomu nám ještě přidali protokol nárůstu nájezdu podle autorizovaných servisů a STK která se v B dělá každý rok) necháte ještě auto původnímu majiteli (pokud nepojede s váma) a vydáte se do Bruselu!!!
Musíte na ulici Rue Picard v centru, což může být trošku problém ve špičce, na druhou stranu se ale na tý ulici dá bezproblémů parkovat... Na téhle ulici jsou agentury který za vás vyřídí převozní značky. Sice si to můžete udělat i sami a vyjde to levněji, ale nedoporučuju, přes agenturu je vcelku bez starostí....
Na Rue Picard je agentur spoustu (polská, rumunská, turecká...) ale já doporučuju http://www.auto-transit.com/start_en.htm kde pracujou starobelgičani a vypadá celkově důvěryhodně (počítejte že jim odevzdáte osobní doklad na půl dne...)
Budete tam potřebovat: Kupní smlouvu, protokol z STK, původní techničák (v B mají jen jeden, nemají malý a velký jako u nás), doklad totožnosti. Tohle jim odevzdáte a oni budou tvrdit že za hodinu a půl si přijdete pro značky. My nakonec čekali 3 hodiny (naštěstí tam mají sezení a wifinu). Na výlet pěšky kolem jsme se moc nevydávali, je to v okolí takovej Islamabád... Musíte tam být do 13:30 jinak vás vezmou až další pracovní den a to když vemu v potaz, že auto třeba nekoupíte v Bruselu, musíte na STK a zácpy po celý Belgii tak se to za den dá stihnout opravdu těžko.... O těchto agenturách mimo Brusel nevím, jednu jsme našli v Antverpách, ale byla zrušena.
Konečně máme červený exportní značky. Dostanete k nim novej techničák na svoje jméno (musí vám vrátit i ten starej původního majitele), zelenou kartu!!!, značky. jednu plechovou a druhou plastovou (doporučuju si vzít z ČR podznačníky a nějakej vercajch na přidělání a sichrpásky.). Dále si zkontrolujte že vám vrátili vše co jste jim dali. Značky a pojištění se dělá do buď do konce měsíce nebo do konce následujícího měsíce (pokud jste tam 15. den a déle). Mě to vyšlo na měsíc a něco (kupoval jsem tuším 20.) a platil jsem 230 euro sakumprásk.
Dá se sice odjet i na německých převozkách, ale dle některých to může být průser, pokud vás čapne belgická policie, což jsem radši neriskoval...
Takže se ještě jednou sejdem s původním majitelem vozidla, on si musí nechat původní značky (v B jsou na osobu ne na auto), přiděláme naše exportky a tradá domů.
A v ČR už to známe, jen je dobrý ještě od prodávajícího získat COC list k autu pokud vám ho sám nedá... Usnadní to vyplnění českého techničáku....
Naposledy upravil(a) Ondra. dne 11 črc 2014 15:17, celkem upraveno 2 x.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2891
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#2 Individuální dovoz z Belgie po vlastní ose

Příspěvek od penek »

No to je docela hustý, teda vzhledem k tomu, že já byl loni v Dánsku hotovej za cca 30 minut (sakumprdum!!!) a jelo se domů, žádná STK, žádný agentury, žádnej štos papírů, žádný ježdění po čertech, nic! Na parkovišti jsem se potkal s majitelem, přivez´ mi to na čáru k Německu, vokouk´ jsem to, projel jsem to po vokolí, došli jsme na tý celnici voba k vokýnku, auto vodepsali ze systému, ukažte řidičák, uděláme si kopii, kam jedete, do Čech, za jak dlouho tam budete, do večera, tak to vám stačí povinný ručení na 1 den, dáte nám 15.-EUR, tady máte převozky-samolepky, frkněte si to tam a nashle, néééxt!!! Původní majitel hele tady máš velkej dánskej techničák, ty mi dej prachy, šťastnou cestu domů a ať ti slouží, čau. Čuměl jsem jak puk, fakt... :shock: :good:
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#3 Individuální dovoz z Belgie po vlastní ose

Příspěvek od eLzyx »

hlavně aby se toho belgického modelu nechytli nějací euroúředníci a neprotlačili tohle ve všech zemích EU. To co absolvoval Ondra., na to bych nervy neměl.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#4 Individuální dovoz z Belgie po vlastní ose

Příspěvek od Deshi »

funguje to pořád stejně?
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#5 Individuální dovoz z Belgie po vlastní ose

Příspěvek od Ondra. »

Deshi píše:funguje to pořád stejně?
nemám informaci že by se situace zhoršila :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7
Registrován: 4 roky
Bydliště: Praha
Vůz: V70 mk.II 2.5 tdi

#6 Individuální dovoz z Belgie po vlastní ose

Příspěvek od filip534 »

Ondra. píše: 05 dub 2014 07:29 Dostanete k nim novej techničák na svoje jméno (musí vám vrátit i ten starej původního majitele)
Mám dotaz, při registraci v ČR je nutný ten nový techničak?
Jde mi o to, že jsem v tom začátečník a všude čtu že při přihlašování auta budu předkládat ten původní.
Navíc auto kupuju od pána, který ho do Čech pouze dovezl, tzn auto si pojistim na sebe, udělám si evidenčku, případně STK a emise a na magistrátu předložím tyto věci, plus ten původní TP?

Děkuji
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“