SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od Ing.Magor »

Vím, že je tu mezi námi i pár saabistů a tak bych vás rád požádal o pár rad, protože žádný kloudný saab forum jsem nenašel.

Začínám se dostávat do situace, kdy budu potřebovat 2. vůz do rodiny a po velmi dlouhém zvažování co koupit (C70 I.gen, S60 I.gen, 850R, S70, poslední gen. Corolly nebo Auris, Grande Punto nebo Bravo atp., zkrátka a dobře hlavou mi toho prošlo mnoho :D ), jsem usoudil, že je mi asi nejvíc sympatický SAAB 9-5 v sedanu, kromě posledního faceliftu (nelíbí se mi právě u sedanu zadní světla) se mi líbí prakticky všechny verze. Zájem mám o benzinový motor asi nejlépe s manuální převodovkou, přijde mi, že k takovému autu prostě rachtavej diesel nepatří. Poradili byste mi jaký tedy benzinový motor zvolit a z jakých ročníků je ideální vybírat? Jedno silný auto už mám, takže o výkon mi nejde, ale na druhou stranu bych se ani AERU nebránil. Jde mi opravdu především o spolehlivou jednotku, nerad bych šlápnul vedle, protože vím, že s některými motory bývaly problémy. Jinak je kromě motorů ještě něco dalšího na co si dát u 9-5 pozor?

Předem díky za vaše rady :)
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno

#2 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od sordo »

Začínám řešit uplně stejný problém. A 9-5 sedan je jasná volba.

Máme ve firmě už 4tý saab. Sám jsem jednoho měl a dalších dva ke mě jezdí na servis. Takže co můžu napsat za sebe tak u 9-5 je asi největším problémem chování předchozího majitele. Je potřeba poctivě menit olej a mít upgradovanou odvětrávací sadu. Motoricky je asi nejvhodnější volbou 2.3t. Verze s LPT turbem (110kw) mají choulostivá turba.

Další problém může být zapalovací kazeta. Problém u ní hlavně v tom, že je to jeden kus pro 4 válce, takže když odejte, tak stojíš. Narozdíl od cívek u jiných aut které jsou každý válec zvlášť.

Uplně bych nezatracoval diesel 1.9 TiD 110kw - je to motor od Fiatu ale s motor management od Saabu. Jezdí svižně, moc nežere a opraví ho kdokoliv. Problém akorát je že 9-5 se daval jen s pětikvaltem (u 9-3 je šestikvalt).

Automaty jsou tam stejné jako ve V70/S60 - Aisin Warner 55-50. S tím rozdílem že Saab řešil výměny oleje takže většina z nich jezdí doteď narozdíl od Volva.

U mě je volba jasná. 2.3t nebo 2.3T Aero s manuálem.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#3 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od Kuko28 »

Zdar

nejdřív to fórum pro saabisty - http://www.saabinfo.net, kluci poradí, najdeš tam ověřené mechaniky a pod. Já v Praze jezdím do RS Motorsport, ale je jich tady tak 3-4 s kterými neuděláš chybu. Často i sami nabízejí nějaké ojetiny, nebo je přímo vozí z Reichu, ze Švédska, a hlavně strašně rádi "tuní". Takže přijedeš na výměnu oleje, daš se do nezávazného rozhovoru, a odjíždíš se sportovním podvozkem, načipovaným motorem a frajerskými spojlery. Takže bacha :D


Benziňáky se do 9-5 dávali následovné:

2.0t LPT - 110kW
2.3t LPT - 125kW
2.3T HPT - různé verze tuším od cca 150kW po 191kW v posledním Aeru
pak ještě 3.0V6 turbo, ale těch je jak šafránu

nafta 1.9TiD kterou vzpomíná kolega výše se dávala až po velkém F/L, tj. do "brejlovce" od roku 2005, kterého jak píšeš nechceš. Jinak ten motor je zatím nejlepší nafta, kterou Saab nabízel. Do tvého výběru by spadal nic moc oplácký 2.2TiD, nebo katastrofální Isuzu 3.0TID V6... takže raději skutečně benzin

Model 9-5 byl uveden na trh v roce 1997, první menší F/L v roce 2000, další v roce 2002, a pak velký F/L v roce 2005, což je právě brejlovec. Zaměřil bych se na vozy po roce 2002, kde hlavně na podvozku provedly změny k delší životnosti, a celkově vychytali (nebo aspoň se snažili) problémy s chlazením oleje a pod.

Zapalovací kazeta skutečně nemá nekonečnou životnost, ale těch 150-200tis přežije. Pak za 8.tis koupíš novou a jezdíš dál.
Co se týče Aera, je to takové polo-Rko - takže např. používá speciální svíčky, jezdí jen na N98 (oficiálně), spousta dílů v motoru, na podvozku a pod. je jiných proti běžné produkci, takže samozřejmě dražší. No a málokdo s tím jezdí klobouka, takže jsou nejvíc vylítané a sehnat dobrý kousek je na delší hledání.
2.Ot má turbo Garrett, ostatní Mitsubishi. Prý je míň spolehlivé, ale nejvíc zaleží na tom, jak se k tomu člověk chová. Moje má 270tis a je původní.
Rozvody jsou řešené řetězem, takže doživotní. Neboli po 200-250 tis začnou řachtat, a doporučuje se výměna, zejména u automatů. Je to teda dražší špás, kolem 15-20tis, protože se musí vybrat celý motor.
Určitě bych se zaměřil na auto s kazetou Trionic 7, kde se jednoduchou úpravou SW dá instalovat tzv. BioPower nastavení, které umožňuje jezdit na E85 a jakoukoliv kombinaci N95/E85. Starší typ kazety Trionic 5 umožnuje jen buď benzin, nebo etanol. Taky ti to přidá pár koníků, u 2.0t ofiko ze 150k na cca 170k.

Jinak samozřejmě bych při výběru postupoval podobně jakou u Volva - preferoval prodejce specialisty, vyžadoval servisní historii, zajel/vzal na prohlídku znalce.
Můj osobní typ je 2.3LPT, kterých je docela dost, v nějaké vyšší výbavě bude skoro na úrovni Aera, ale určitě míň zhumplované, a výkon se dodělat dá relativně jednoduše.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od Ing.Magor »

Kluci díky oběma za vyčerpávající odpovědi a rady :good:

Co se týče zapalovací kazety, jak poznám která tam je? Když se tedy zaměřím na vozy od roku 2002 už tam bude teda ta 7 nebo jí lze za tu 7 alespoň vyměnit? Aero mě na jednu stranu poměrně láká, ale právě že už mám jedno atypický auto, tak bych asi druhý spíš uvítal nějaký s tuctovýma dílama, který bude snáz servisovatelný. Co jsem tak zatím projížděl nabídku u nás, tak největší převaha mi připadá že je 2.0lpt 110kW a popravdě asi by mi to i výkonově stačilo. Docela mě překvapilo, že i s touto motorizací jich je hodně už v kůži, ale jinak to asi bude s výbavou u 2.0 spíš bída co? Co bych z výbavy chtěl jsou vyhřívaný a pokud možno i el. seřiditelný sedačky v kůži a tempomat, co se týče audia byly různý kvality?

Ohledně servisu, mám to blízko do Ústí nad Orlicí k Suchomelovi, je to dobrá volba? Trochu mě zarazilo, že používá oleje Castrol :D
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1284
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#5 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od martines »

u Kučery je tohle http://www.saabtuning.cz/autas.htm#95
Navíc má i nezávislý topení a ten motor byl opravdu venku.
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od Ing.Magor »

Díky za odkaz :good: Právě nevim jestli do Aera jít a nebo ho ze seznamu úplně vyškrtnou, výkon je super, ale předpokládám, že podvozek bude naladěn tvrději a já bych spíš radši komfort. Prostě očekávám od 9-5 příjemně klidné a komfortní svezení. Proto výkon nemám na prvním místě.
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1284
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#7 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od martines »

Ing.Magor píše:. Prostě očekávám od 9-5 příjemně klidné a komfortní svezení. Proto výkon nemám na prvním místě.
mám 9-3 aerovku a je to oproti Audi hodně komfortní jízda.Vše je na úkor něčeho, Audina tvrdá jako sviň ale zase dělala svojí práci dobře ale ty nerovnosti, no hrůza. Aerovka je proti tomu peřinka ale zase není tak jistá.
Než ale aerovku zavrhneš, projeď si nějakou a sám si řekneš jestli jo nebo ne. Aerovky mají takový minimální úpravy na spojlerech že to vypadá fakt dobře, kdežto klasická 9-5 tolika parády neudělá.Jakej na to máš rozpočet, jestli to není tajný?
Já jedině aerovku, stejně tak jako u Volva Summum nebo GLE :)
Navíc některý vybavený 9-5tky mají i ventilovaný sesle, takže taky plus.
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od Ing.Magor »

martines píše:Jakej na to máš rozpočet, jestli to není tajný?
Popravdě finanční strop jsem si zatím žádnej nestanovil, když bude auto v dobrým stavu nemám problém si za to připlatit. Nemám svým způsobem problém co se týče financí investovat i do třeba jednoho z posledních ročníků, tam mám akorát problém s tím vzhledem, ty zadní světla se mi u sedanu fakt nelíběj. Vzhledově se mi zkrátka a dobře líbí nejvíc model v rozmezí 2002-2005, jinak souhlasím, že Aero je ještě o chlup fešnější a to je právě to co mě zase na Aeru láká, jenže na druhou stranu bych jako druhý auto chtěl spíš něco "tuctovějšího", vycházím z toho, že čím tuctovější 9-5, tím míň poruch, atypických závad a odlišných náhradních dílů. Takže na prvním místě je pro mě spolehlivost a pak až ten zbytek dá se říct :)
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#9 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od Kuko28 »

Motor - základní 2.0t není žádná raketa, ale na druhou stranu má skoro až atmosferickou charakteristiku a dá se s ní zajezdit velice hezká spotřeba. Já s ní v 9-3, která ale není o moc lehčí proti 9-5 umím dálky pod 7l bez nějakého blokování rychle jedoucích traktorů a kombajnů :oops:

co jsem viděl inzeráty já, tak zhruba tak 75% aut má kožené sesle, prostě Saaby nikdy moc nebyly oblíbené ve firemních flotilách a když už na něj někdo měl, tak si ho pak slušně vybavil.

S výbavami je to celkem guláš - třeba u mojí 9-3 byly jen dva stupně. SE (alias social edition :evil: - tu mám já) a pak Aero. Ale ta moje socka má kůži (dvě barvy, výroční edice), vyhřívání sedaček, tempomat, zrcátka v elektrice... prostě na 10 let staré auto slušná nálož. A viděl jsem ještě víc naložené "socky". Takže i u 9-5 se určitě dá narazit na velice slušně vybavenou SE. Ale ty odvětrávané sedačky co zmínil Martines budou (jestli se nepletu) skutečně jen výsadou Aera.

normální vs. Aero bude určitě cítit rozdíl v tvrdosti. Už jen kvůli tomu, že i podvozek z fabriky se u těchto aut prostě liší - tlumiče, pružiny, silentbloky....

Audio - já tam nemám origo přehrávač, ale repráky budou nejspíš standardní, a řeknu to bez mučení, hraje to líp než originály ve V70. Bang a Olufsen to teda není, ale slušný standart. Samozřejmě vyšší výbava, lepší muzika.

Suchomel je OK, určitě by to byla jedna z prvních adres kde bych hledal.
Pak ještě třeba Halda v Praze (http://www.saab-autobazar.cz/Galery.jsp), ten vozí auta hodně z Itálie, ale tam se taky najdou vyhřívaný sesle občas.
Klidně mrkni i do archivu Adusum (http://www.adusum.cz/nabidka-vozu/?radit=cena&nabidka=0&page=1) a sám uvidíš, že tam byly nadupané 9-5 SE které by splňovaly tvoje požadavky, takže se klidně můžou objevit další

Olej se tuším taky doporučuje Mobil, ale prostě to neříkej Martinoplovi a nic se nestane :jaj:

S tím Trionicem bohužel nevím od kterýho roku se dával do 9-5 v sedmičkové verzi, ale po 2002 už to bude skoro jistě. V 9-3 je tuším od roku 2000.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#10 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od mr1 »

A tak já před pár týdny stál vedle něčeho tavéhoto, a musím přiznat, že sem tam měl co dělat, abych se předčasně nevycákal. Poluce přišla zaplaťbůh až v soukromí.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1284
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#11 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od martines »

škoda že ten Saab asi opravdu skončí. Co jsem četl poslední zprávy tak šancí už moc není. Zbývá jen doufat. :(
Mě to auto hrozně baví, v Litvínově jsem za solitéra :D
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno

#12 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od sordo »

Viděl jsem dokonce verze a nebylo to Aero s originálním audiem Harman Kardon. U seslí to krapet komplikovanější. Protože ani Aero nemá ve standartu odvětrávané, ty byly za příplatek. A co tak sleduju, tak právě odvětrávané sedačky jsou velké lákadlo každého kdo pokukuje po 9-5.

Kdybych nechtěl výhradně manuál tak bych s nějvětší pravděpodobností skočil po tomto http://www.adusum.cz/nabidka-vozu/saab-9-5-20t-vector-biopower-07920699/ a ani by mi nevadilo že je to kombík. Cena se mi zdá výborná.

Docela často mají hezké kousky v HZ auto v Berouně. Sice italky ale dost často i vyhřívanýma seslema.
https://www.sauto.cz/detail-prodejce/zdenek-hodan/933
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od Ing.Magor »

Tak odvětrávané sedačky klidně oželím, byť je to jistě fajn věc. Každopádně informace, že lze snadno auto nastavit na e85 je pro mě velmi zajímá. Komponenty palivového systému předpokládám na tuto konverzi nadimenzované jsou? Ještě k těm motorům, vzpomínám si, že u některých by měl být zkrácen interval výměny oleje kvůli tenkému bloku či co, to se týká kterých motorizací? A taky to, že je lepší preventivně sundat vanu a vyčistit případné nečistoty, to se týká tedy i motorů po roce 2002?

Jinak samozřejmě děkuji za dosavadní informace :)
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno

#14 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od sordo »

Ing.Magor píše:A taky to, že je lepší preventivně sundat vanu a vyčistit případné nečistoty, to se týká tedy i motorů po roce 2002?
Tohle by měl být první servisní úkon u Saabů od roku 1992, tedy od dob Saab 900 nové generace.

U 9-5 je navíc ještě potřeba zkontrolovat jestli je tam namontován poslední typ odvětrávací sady.
Ing.Magor píše:Komponenty palivového systému předpokládám na tuto konverzi nadimenzované jsou?
Komponenty jsou, ale když jsem to řešil u jednoho Saabu, tam mi bylo doporučeno, že pokud má hodně nalítáno tak bude lepší vyměnit taky palivovou pumpu.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#15 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od ok2ucx »

mr1 píše:A tak já před pár týdny stál vedle něčeho tavéhoto, a musím přiznat, že sem tam měl co dělat, abych se předčasně nevycákal. Poluce přišla zaplaťbůh až v soukromí.
Zdar - je tohle ten model, o kterém v Tribute to Saab v Top Gearu zmiňovali, že vedení žádalo stejné auto jako GM, ale designéři v Saabu si postavili hlavu a udělali si stejně všechno po svém?

M.j. Co je to za "obrazovku" na té poslední fotce v inzerátu? Není to head-up display, či jak se to jmenuje?
Edit: asi jo :-) http://m.youtube.com/#/watch?v=pVekffxj5QE&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DpVekffxj5QE

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#16 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od mr1 »

Já myslím že jo :)
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1284
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#17 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od martines »

Ing.Magor píše: jsem usoudil, že je mi asi nejvíc sympatický SAAB 9-5 v sedanu,
a 9-3 2.generace se ti nelíbí nebo už je to moc malý?
Mě osobně se 9-3 líbí víc ale to je jen věc názoru.
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#18 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od ok2ucx »

Ahoj,

než vletím přímo na sobí fórum, zeptám se zdejších sobistů: jak je na tom model 9-5 (ideálně kombi) s rozměry na zadních sedačkách? Ptám se na rozměr "mezi opěrkami ve dveřích" - obdobně mému 5 let starému dotazu zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=13472 ?

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno

#19 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od sordo »

ok2ucx píše:
mr1 píše:A tak já před pár týdny stál vedle něčeho tavéhoto, a musím přiznat, že sem tam měl co dělat, abych se předčasně nevycákal. Poluce přišla zaplaťbůh až v soukromí.
Zdar - je tohle ten model, o kterém v Tribute to Saab v Top Gearu zmiňovali, že vedení žádalo stejné auto jako GM, ale designéři v Saabu si postavili hlavu a udělali si stejně všechno po svém?

M.j. Co je to za "obrazovku" na té poslední fotce v inzerátu? Není to head-up display, či jak se to jmenuje?
Edit: asi jo :-) http://m.youtube.com/#/watch?v=pVekffxj5QE&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DpVekffxj5QE

P.
myslim že není. V TopGearu se bavili modelu 9000, který vznikal na stejné platformě s Lancia Kappa a Alfa Romeo 166. Tahle 9-5 už vznikala společně s Opel Insignia. Udajně Saab byl hotovy o něco dřív a z rozhodnutí GM musel čekat až na Opel. Není taky neznámout že nejlepší motor do Insignie je dvoulitr s turbem vyvynutý v Saabu.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od Ing.Magor »

martines píše: a 9-3 2.generace se ti nelíbí nebo už je to moc malý?
Mě osobně se 9-3 líbí víc ale to je jen věc názoru.
Jo, 9-3 je taky hezká, hlavně v kabriu se mi líbí hodně.Taky jsem jí zvažoval, ale nějak mě to víc táhne k 9-5, má takovej robustnější vzhled, který se mi líbí o chlup víc. Další věc je, že mám skoro dva metry, tak si myslim, že se v 9-5 budu cítit líp. A taky mi připadá, že je 9-5 o trochu míň "tuctová". Každopádně nevylučuju, že třeba u 9-3 nakonec skončím, ale vzhledově momentálně u mě vede spíš 9-5. :)
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno

#21 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od sordo »

Měrím 196 a 9-3 je na mě fakt malá. Navíc jakmile si člověk zvykne na prostor V70 (alespon na předních sedadlech) tak se mu do menšího nechce.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#22 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od Kuko28 »

jestli jsi takový hromotluk, tak určitě 9-5

úprava na E85 pro modely 9-3 a 9-5 je čistě SW záležitost, a to jak přímo z továrny, tak i u externích úpravců

je ale potřeba mít na paměti, že mód E85 je náročnější na výpočtovou kapacitu, proto je potřeba mít káru v richtigu - tj. nenačatou kazetu zapalování, nové svíčky (doporučuje se konkrétní typ, cena cca. 80kč za kus :good: ), funkční palivovou pumpu a pod.
Po přechodu na E85 po cca 500-1000km vyměnit palivový filtr.

Samozřejmě je to podobné jako u Volva se zázračnou krabičkou - vyplatí se to hlavně na delší trasy, po městě s tím nic moc neušetříš. A taky teď benál zase celkem klesl, takže rozdíl kvůli zvýšení spotřeby ti ušetří tak na pivo. Já třeba teď v zimě když jsem jezdil po městě, a po znormálnění cen benzinu jezdím zase jen na benzin.

Interval výměny oleje je doporučován u všech benzinových motorů na 10.tis KM. U extrémně namáhaných motoru na 7-8tis. Nemyslím, že je to specifikum Saabů, ale obecně dobrý návod jak zaručit dlouhověkost výkonným turbobenzinům. Můj Saab prožil většinu života s intervalem 12-15tis. KM a žije v pohodě. U motorů byl problém s blokem právě nejvíc do roku 2002 - a ty už většinou jsou buď po smrti, nebo načaté (což znalec odhalí).
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od Ing.Magor »

Kuko28 píše:
je ale potřeba mít na paměti, že mód E85 je náročnější na výpočtovou kapacitu, proto je potřeba mít káru v richtigu - tj. nenačatou kazetu zapalování, nové svíčky (doporučuje se konkrétní typ, cena cca. 80kč za kus :good: ), funkční palivovou pumpu a pod.
Po přechodu na E85 po cca 500-1000km vyměnit palivový filtr.
Na stav auta jsem já pedant, takže ve 100% stavu ho budu udržovat i kdyby na e85 nejezdilo.

Jinak jak to s e85 je když auto bude mít soft nastavený na e85, ale budu do něj muset natankovat benzin? Pojede to hůř nebo se to nějak samo zadaptuje?
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#24 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od Urvanej »

Samo, je to dost chytrý, dopočítává to i obsah E v N95 a zobrzuje na středovym panelu. Fakt sem čučel jak cyp.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1284
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#25 SAAB 9-5 1. gen, na co si dát pozor?

Příspěvek od martines »

něco takovýho? tuna
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“