Elektróny 16" vs 17"

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#1 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od Boss »

Ahoj všetci :-)

Keďže mám doma obidva rozmery Alu kolies origo od Volva, tak som sa zamyslel, aké sú vlastne relevantné výhody a nevýhody 16" a 17" Alu diskov.
Pri obutí na 17-ky v rozmere 225/45 R17 som mal subjektívny pocit, že auto trochu viac "pláva" na nerovnostiach a pri obutí na 16-ky v rozmere 205/55 R16 sa mi subjektívne zdalo auto stabilnejšie. Pneu rovnaké pri obidvoch rozmeroch - Continental ContiSportContact.

Keď si porovnám 16-kové Canaveral a 17-kové Thor, tak tie Thory sú oveľa krajšie a podľa mňa jedny z najkrajších diskov od Volva:-)
Rozdiely v spotrebe ma nezaujímajú.

Čo vy na to, chlapci ?
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1618
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#2 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od lucki »

ja mam cerstvy prechod zo 16 plechovych na 17tky. co sa tyka pocitov, tak 17" (225/45) ma volant vacsiu tendenciu byt sa so mnou (vdaka kolajam), pri rozbitych zakrutach je to auto trosku viac skakajuce, ale zase mam pocit, ze sa menej nakladana. na mensich dierach a kockach, je to ale o nieco lepsie ako na 16" (205/55), "nezapadnes" do tych dier tolko.
uplne super je to ale v kvalitnych zakrutach, to proste drzi uplne parada.

neviem ako to bude na V70, predsalen ma dlhsi kufor. 16" su ale rozhodne vacsi konfort na nasich cestach, 17" ti zase zdvihnu vykon o +20hp :crazy:
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#3 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od Boss »

Ja som už na nich jazdil minulé leto a túto zimu - v lete tam boli Pirelli, gumy nanič, aj dezén bol cca 5-6mm, takže nič moc a v zime sú mäkšie gumy, kúpil som jazdenky Bridgestone so 7mm dezénom, tak to bolo v pohode.
Čo sa týka prejazdu dier, tak to je pravda, 17-ky sú mäkšie a v zákrutách držia ako pribité, ale vo všeobecnosti sú o niečo tvrdšie ako 16-ky.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 75
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#4 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od bandGap »

lucki píše:17" ti zase zdvihnu vykon o +20hp :crazy:
Jedině že by byly lehčí. Což kvůli širším pneu asi těžko.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#5 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od Lachtan »

bandGap píše:
lucki píše:17" ti zase zdvihnu vykon o +20hp :crazy:
Jedině že by byly lehčí. Což kvůli širším pneu asi těžko.
To neznáš? :shock:

čím větší kola, tím nadupanější hustogangstakhár ... :ROFL: :ROFL: :ROFL:
Přílohy
pimped_out_car-2257.jpg
pimped_out_car-2257.jpg (39.04 KiB) Zobrazeno 1308 x
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1618
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#6 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od lucki »

bandGap píše:
lucki píše:17" ti zase zdvihnu vykon o +20hp :crazy:
Jedině že by byly lehčí. Což kvůli širším pneu asi těžko.
tiez predlzuju penis o 2 cisla.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#7 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od Boss »

Mne ide hlavne o to, že sa nechcem vzdať Thor-ov :-) o penis sa nebojím a aj výkonný som dosť :-)
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 901
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

#8 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od Stalin »

Taky sem přešel ze 16" na 17" auto líp sedí a diky niššimu profilu mi připadá trošku tvrdší. Když jedu ve vyjetejch kolejích tak mi taky připadá že auto ma větší tendenci plavat ale to asi bude vetší šířkou profilu. mám v plánu přejít i na zinmí 17" :) JJ kola delají auto..
84fe57cf5187efd181.jpg
84fe57cf5187efd181.jpg (53.48 KiB) Zobrazeno 1237 x
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#9 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od old.fashioned »

Jezdim jen na origo alu kolech, jednak kvuli vzhledu, jednak jsou lehci naz ocelovy kola, kazdy pul kilo uz je znat.
Na v50 vybiram pokud mozno co nejlehci, takze na zimu mam Celeus 8 kg a pneu 205/55/16, na leto Freja 9,8 kg na 205/50/17. Rozdily: vetsi jsou hezci, mirne zhorsuji akceleraci i brzdeni, spotreba se prakticky nemeni diky vetsimu obvodu pneu, pritom stejna sirka vzorku.

Na V40 mam na zimu Spectry 195/55/15 a na leto Cratery na 205/50/16. Rozdily: Cratery se znatelne tezsima pneu zvysujou spotrebu o par deci, a plati to same o akceleraci a brzdeni. Ale vypadaj hustokrute... :)

Jezdim na vetsich kolech, protoze kola delaji auto, navic je to jedinej zpusob vylepseni vzhledu auta, ktery pouzivam.

Samozrejme nizsi profil u vetsich kol dela podvozek tvrdsi, ale jen mirne, a mne to vyhovuje.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

GDPR_user

#10 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od GDPR_user »

old.fashioned píše:Jezdim jen na origo alu kolech, jednak kvuli vzhledu, jednak jsou lehci naz ocelovy kola, kazdy pul kilo uz je znat.
Na v50 vybiram pokud mozno co nejlehci, takze na zimu mam Celeus 8 kg a pneu 205/55/16, na leto Freja 9,8 kg na 205/50/17. Rozdily: vetsi jsou hezci, mirne zhorsuji akceleraci i brzdeni, spotreba se prakticky nemeni diky vetsimu obvodu pneu, pritom stejna sirka vzorku.

Na V40 mam na zimu Spectry 195/55/15 a na leto Cratery na 205/50/16. Rozdily: Cratery se znatelne tezsima pneu zvysujou spotrebu o par deci, a plati to same o akceleraci a brzdeni. Ale vypadaj hustokrute... :)

Jezdim na vetsich kolech, protoze kola delaji auto, navic je to jedinej zpusob vylepseni vzhledu auta, ktery pouzivam.

Samozrejme nizsi profil u vetsich kol dela podvozek tvrdsi, ale jen mirne, a mne to vyhovuje.
Pane mistr mohl bych laskavě požádat o pár lekcí závodního ježdění?Nepochybuji totiž o tom,že vystupujete v pořadu TopGear pod krycím jménem STIG .Nedovedu si totiž jinak představit,že někdo jiný pozná kilogram váhy na kole na akceleraci a brždění.I když silně pochybuji o tom,že by to poznal i Stig.

A propos nemyslím,že ocelový disk bude o tolik těžší než AL ve stejném rozěru.

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#11 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od old.fashioned »

To pise ten co propaguje cinsky propadaky testu ze? :D nezapominat na pricteni vahy poklice, navic poklice jsou hnusny a srandovni! :D
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#12 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od doktor »

Souhlas s Martinem. Jak se projeví rozdíl váhy auta cca 8kg na akceleraci, brždění a spotřebě ???
Tomu nemůžeš sám věřit.
Kdybys řekl, že je to kvůli rozdílným gumám (zima/leto), tak tomu i věřím, ale váha disku ?? :no:
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#13 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od Krystof P. »

8kg neodpružený hmotnosti se určitě do jistý míry projeví, vzhledem k tomu že to je, jak se říká, ca 80kg odpružený. To je poměrně zásadní rozdíl + rozdíl ve váze gumy, což může bejt dalších 8 třeba.
To jestli to ovšem někdo pozná...Těžko říct u takhle těžký káry. Když jsem měl kdysi Kadetta, tak jsem třeba rozdíl mezi 175x14" a 195x15" rozhodně poznal.
Taky si nejsem moc jistej tim, že ocelovej disk je těžší, originál kola totiž nebejvaj speciálně dělaný tak, aby byly co nejlehčí, proto tady jsou aftermarkety jako TD.

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#14 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od old.fashioned »

kuva chlapi to se svýma herkama krapet necítíte, že vám auto jede hůř, když vemete 80 kg kamaráda (kamarádku) nebo manželku + 2 děti? :D

debata ocelový kola (btw nemůžete někdo zvážit origo ocelový kolo Volvo 16"?) vs. elektrony je jasná -
i když odhlédneme od rozdílu hmotností samotných kol(vybírám prakticky ty nejlehčí kola co existujou, vyjma hnusných (7,5 kg Cordelia na V50) nebo nedostatkových (9.6 kg Spidery na V50), takže argument o "některých origo kolech, který můžou bejt těžší než ocelový" se neuplatní), přičtěte další nárůst hmotnosti o poklice - cca 1,5 - 2 kg na kolech navíc. Takže najednou podle často se vyskytující poučky (zkušení garážoví soudruzi pravděpodobně mají laboratorně odzkoušen jiný poměr) 1 kg na kolech = 10 kg v autě máte cca 30 - 40 kg navíc, což je jasný, nemusí bejt znát. Taky o tom není zakládající post, je to jen vedlejší debata. Tady jsem vypíchnul estetiku (a co praktičnost při výměně kol, krádež poklic, ev. hérečky před Lidlem?).

Ad V50 (viz výše): rozdíl neni tak patrnej (pneu váží prakticky stejně), ale je trochu znát, na hmotnosti samotných disků je rozdíl cca těch 8 kg.
Ad V40 - znát je to určitě, na hmotnosti pneu i kol (byť nemám Cratery ani Spectry zvážený) je znát výraznej rozdíl už při přezouvání, tipuju 3 - 4 kg na kolo, a je to znát i při jízdě (a bylo by i při silnějším motoru).

Je to jen taková vedlejší debatka, uznávám, ale pro mne zásadní, bo kola mně baví (proč se mám koukat pořád na jedny kola?) a střídám je po 2-3 sezónách s gumama. 8)
Naposledy upravil(a) old.fashioned dne 21 zář 2015 08:21, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#15 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od doktor »

I s manželkou, dvema detma, plným kufrem a s lyzemi na stese (a zatazenou ruckou) to jede furt stejne dobre.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#16 Elektróny 16" vs 17"

Příspěvek od old.fashioned »

doktor píše:I s manželkou, dvema detma, plným kufrem a s lyzemi na stese (a zatazenou ruckou) to jede furt stejne dobre.
to mně samozřejmě taky, to nemůžu říct. Vč. plný nádrže. :D
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
Odpovědět

Zpět na „o všem možném :-)“