"Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci!

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 46
Registrován: 15 roků

#1 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci!

Příspěvek od padus1 »

Letmo jsem prošel forum a v rámci referencí na jednotlivé automechaniky a servisy mě napadlo založit vlákno kde by se objevily negativní zkušenosti se servisy. Třeba i takové že nejen že vám auto neopraví, ale ještě vám ho poškodí ....

Příběh č.1 - "poškozené" zpětné zrcátko u spolujezdce - autorizovaný servis Volvo Homolka, Ústí nad Labem
Byla zima až praštělo. Po jisté negativní zkušenosti s rozbitím skla zpětného zrcátka u auta parkujícího podélně v ulici jsem se naučil při každém opuštění vozu zrcátka sklopit - tlačítkem na středovém panelu, na mé V70 není automatické sklopení při zamknutí auta. Ráno oškrábání ledu ze skla, nástup, start, vyklopit zrcátka a ouvej. U řidiče se vyklopilo, u spolujezdce ne. Vydloubal jsem led ve spáře otáčení zrcátka, další pokus o vyklopení a paráda, zrcátko se bez problémů vyklopilo .... jenže .... to u řidiče, tedy vyklopené, se zase sklopilo. Zkrátka zrcátka se pohybovala opačně. Pokud jsem chtěl mít obě vyklopená musel jsem jedno z nich vyklopit ručně, a pak samozřejmě nebylo aretované ve vyklopené poloze. Nutno dodat, že evidentně nedošlo k mechanickému poškození, protože ono kvůli ledu nevyklopené zrcátko při vyklopení drželo pevně ve vyklopené poloze, žádné chroupání, přeskakování apod.
Jenže tenhle stav fakt nebyl ideální. Tzn. návštěva servisu. Neodpustil jsem si vlastní názor že se domnívám, že je zrcátko v pořádku a opravdu jde jen o to, že jsou "rozhozena", že by třeba pomohlo jedno zrcátko elektricky odpojit, druhé nastavit tak jak je potřeba a to odpojené zas připojit. Tak že to prý nějak zkusí.
Auto šlo do servisu ráno. Odpoledne telefon ať si pro to přijedu. Následoval dialog:
já: "Tak jak", ptám se.
servis: "Nejde to, je to rozbitý".
já: "A zkoušeli jste to odpojení jak jsem navrhoval"
servis: "no, ehm, měli jsme to rozebraný, tedy ono to moc rozebrat nejde, převodovka je jeden nerozebíratelný kus ....."
já: "A zkoušeli jste to tedy nějak sesynchronizovat?"
servis: "Mechanik to zkoušel přetočit zpět, ale fakt mu to nešlo"
já: "Tak co s tím?"
servis: "Jedině dát nové"
já: "Tak kolik?"
servis: "13,5"
já: "No výborně, tak se asi vyrovnám s tím, že je to rozhozené, děkuji"
já, ještě na odchodu ze servisu: "Pánové, mě se to fakt nezdá, vždyť to není mechanicky rozbité, obě zrcátka fungují, jen jdou proti sobě namísto spolu"
servis: "Hmm, fakt jedině to vyměnit"

Takže nasr....j jedu domu. Doma mi to nedalo, koukám sem na forum, cca 20min hledám a mám to. Někdo už řešil podobný problém. S mírným optimismem běžím k autu, zkouším doporučený postup a během 5ti vteřin slavím úspěch. Bez mechanického zásahu jsou zrcátka sesynchronizovaná a já si myslím svoje o expertech ze servisu.
Neudržel jsem se a druhý den se po cestě do práce zastavil v servisu abych s náležitou pompézností a výrazem pohrdání dal technikovi najevo co si o schopnostech mechaniků v autorizovaném servisu myslím a také s nabídkou na spolupráci, že jim za mírný poplatek v případě že by měli zákazníka s podobným problémem, rád poradím.
Bohužel úplnou radost mi zkazilo pozdější zjištění, že zřejmě mechanikovo hrubé zacházení s převodovkou v zrcátku mělo za následek, že zrcátko se někdy vyklopí ale někdy také zůstane na půli cesty. Pohyb "poškozeného" zrcátka je pomalejší oproti tomu "zdravému". Nutno dodat, že před zásahem servisu se toto nedělo, zrcátka šla proti sobě ale obě naprosto bez problému ze sklopené polohy do aretované vyklopené. Jenže na tohle téma bojovat se servisem už jsem neměl sílu (i pod dojmem z jiných jednání se servisem).

Další příhody mohu přidat pokud bude zájem.
_________________
V70II D5 2002, Ústecký kraj

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#2 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od doktor »

no supr. :crazy: ještě ten kouzelný návod a bude to dokonalé.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#3 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od jou81 »

padus1 - A manuál k autu jsi někdy viděl? :)

Manuálně otočte zpětné zrcátko co nejdále dopředu. Otočte klíč ve spínací skříňce do polohy II. – Sklopte vnějšší zpětné zrcátko pomocí tlačítka a poté je opět pomocí tlačítka vraťte do původní polohy. Vnějšší zpětná zrcátka se vrátí do originální, zajišštěné polohy.

Nic zajímavého, to se stane. A natáhnout tě nejspíš chtěli, když zjistili, že jsi ani manuál nečetl :-D

Jo a taky pomůže když se odpojí a připojí baterka.
Naposledy upravil(a) jou81 dne 30 led 2012 22:02, celkem upraveno 1 x.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#4 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od doktor »

jak prosté milý Watsone... 8)
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 46
Registrován: 15 roků

#5 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od padus1 »

Já mám manuál origoš švédský :) A překlad do češtiny jen části, jako výměna žárovek, gumy a tak. Bohužel o tom jak zacházet se zrcátkem jsem se nedočetl.¨
Každopádně mě zafungoval postup ještě prostější .... sednout do auta a čudlík na sklápění zrcátek držet tak dlouho dokud se zrcátka nesejdou.

Mě překvapila ta bezradnost servisu. Fakt to vypadalo, že vůbec netuší jak si s tím poradit.

A jestli věděli tak o to víc mě tedy zaráží jak se zachovali. To je přeci tak sprostý, že autorizovaný servis si tohle prostě nemůže dovolit, nebo kde to jsme?
Kdyby to "opravili", naúčtovali by mi litr tak si řeknu, OK, je to dost, ale pomohli a víc bych to neřešil (moje blbost). Tím, že jsem se dopídil možnosti řešení tak jsem si o nich utvořil názor, ve kterém jsem se při dalších návštěvách jen a jen utvrzoval až to skončilo úplným odchodem.

Když jste tu zmínili manuál, asi tady někde bude odkaz, ale nemohli byste ho sem šoupnout?
_________________
V70II D5 2002, Ústecký kraj

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#6 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od doktor »

_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#7 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od hajnej »

k Homolkovi dává auto ředitel, jsem zvědavej, o kolik ho už obrali. Co jsem slyšel z kuloárů, tak pár "drobných" už tam nechal...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 46
Registrován: 15 roků

#8 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od padus1 »

Dám příběh č.2 - protržená pryžová hadice nasávání vzduchu pro turbo (tady ale nemohu na 100% tvrdit, že za to opravdu může servis Volvo Homolka, nicméně v autě se dříve nehrabal nikdo jiný než oni)

Je to čerstvé, minulý pátek mě po předjížděcím manévru zahlásil palubní počítač, že je potřeba servis motoru. Následně jsem zjistil, že neběží turbo. Chcípnutí auta, nový start a vše OK. Nicméně protože se blížila servisní prohlídka rovnou jsem to šoupnul servisu (nikoli Homolka, ale dlouhodobě ověřený ŠLAFIS MODLANY). Diagnostika označila za problém čidlo tlaku.
Tak to byl takový delší úvod, a teď konečně k věci.
Dneska jsem se stavoval v servisu a že prý ať se jdu ještě na něco kouknout. No hrklo ve mě protože taková věta obyčejně znamená vytáhnout nějakou tu tisícovku navíc. Mechanik mi ukázal spojovací gumovou hadici nasávání vzduchu kde je také nějaké čidlo (omlouvám se za nepřesný popis, ale nejedná se tlakové potrubí). Jde o to, že tahle hadice se na kovové potrubí nasadí a zajistí stahovací šroubovací sponou. Jenže nějakej exot tu sponu nasadil tak, že neseděla na přírubě té gumové hadice ale byla nasazena nakřivo částečně už mimo kovové potrubí, samozřejmě v tom místě hadice protržená. Je to vzadu za motorem, mezi motorem a kabinou, fakt se tam blbě dostává, ale takovej šlendrián bych opět v autorizovaném servisu nečekal (znovu musím dodat, že není na 100% jisté, že udělali opravdu oni, ještě zkusím prověřit zdali něco s turbem někdy dříve dělali .... já to auto sice znám "od narození", ale nejezdil jsem s ním od začátku).
Takže výsledek něčí blbosti je buď 2,5 za novou nebo se poohlédnout po použité. Ta stávající je prasklá sice dost, ale materiál resp. tloušťka stěny je dost veliká, takže zkusíme spešl lepidlem slepit.
_________________
V70II D5 2002, Ústecký kraj

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#9 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od wickey »

to ze v autorizacich pracuji na 98% ti nejhorsi mechanici, kteri nejsou schopni se uzivit sami je stara znama vec..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 46
Registrován: 15 roků

#10 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od padus1 »

Přidám další legraci:
Tématem je stěrač na pátých dveřích.¨
To bylo tak, na ramínku stěrače, který je zakončen takovým plastovým bazmekem kam se zaklapne osička stěrače jsem měl kousek plastu ulomený, takže pokud se raminko od skla odklopilo, stěrač měl tendenci vypadnout. Ale vzhledem k tomu, že stěrač funguje za předpokladu, že je připlácnutý na sklo jeho vypadávání při vyklopení nebylo třeba řešit. Samozřejmě bych namísto vypadávajícího stěrače raději měl stěrač nevypadávající tak jsem se kdysi dávno zeptal kolik že stojí nové ramínko. Cena cca 1600 znamenala konec zájmu o případnou výměnu. Až jednou ....

Při pravidelné servisní prohlídce (olej, filtry atd.) jsem při přebírání auta a kontrole faktury objevil položku výměna ramínka stěrače pátých dveří ... a u ní cena a samozřejmě k tomu ještě nějaká ta hoďka práce.
Já: Co to je na té faktuře? Proč jste mi vyměnili to ramínko když jsem to po vás nežádal?
Technik: Ale vždyť jsme se o té výměně už několikrát bavili
Já: Ano, bavili, ale o tom že bych ho chtěl skutečně vyměnit jsem vás nežádal
Technik: Ale .........
Já: Já ho ale za tuto cenu nechci.
Technik: Tak vám tam dáme to vaše původní
Já: OK
... uběhlo cca 20-25min
Technik: Tak to tam máte zpátky, nashledanou
Já: Děkuji
.... přicházím k autu, je zaparkované tak, že už z dálky vidím zadní okno a něco je divně, takový divný stín. A taky že jo, stírátko nedoléhá ke sklu, ramínko není schopné stírátko ke sklu přitlačit. Takhle by mi stírátko díky na začátku zmíněné vadě (ulomený kus plastu) skutečně odpadlo, ale hlavně v takové podobě fakt nemohlo stírat.
Takže zpět za technikem.
Já: Pane XY, sice jste mi tam vrátili moje ramínko, ale je to udělané buď špatně, nebo jste to rozbili, takhle ten stěrač opravdu nemůže stírat.
Technik: Takhle jste to ale měl.
Já: Neměl, fungovalo to (stíralo)
Technik: Tak to bylo
Já: Nebylo
... bylo, nebylo, bylo, nebylo

No po cca 5ti minutách jsem rezignoval a slušně řečeno naštvaně odjížděl pryč. Doma jsem ramínko znovu zkontroloval proč není schopno stěrač přitlačit a ejhle. V hliníkové části kterou se nasazuje na hřídel s tisícihranem bylo ramínko prasklé. Takže se na hřídeli viklalo. Telefonát do dílny kde vaří hliník s výsledkem že se na to kouknou (termín cca za 3 dny).
Druhý den po cestě do práce, kolem servisu, mi to nedalo a znovu jsem tam zajel.
Známá písnička s technikem bylo nebylo bylo nebylo. Takže mi nezbylo než jít o level výše. Pánovi (jméno znám, ale nebudu uvádět) jsem svůj problém vysvětlil vč. nemožnosti s technikem se dohodnout na bylo nebylo. Pán se mě zeptal zdali jsem si výměnu objednal. V zápisu jsem mu ukázal že nikoli. Pán mi dal ramínko s dotazem zdali si to namontuju sám nebo to ještě mají udělat. Na moji reakci že je to od něho velkorysé, ale na druhou stranu to moje bylo opravdu už na začátku mírně poškozené a že tedy navrhuji částečnou úhradu reagoval tím, že mi nic účtovat nebudou a jestli nemám namitek je věc vyřízena.
Poděkoval jsem, ramínko vyměnil, svářeče hliníku odvolal a jestli mi ramínko zas někdo odbornou opravou nezničí bude na autě do jeho konce :)

Takže příhoda s dobrým koncem i když jsem si v několika situacích připadal velmi, velmi trapně.
_________________
V70II D5 2002, Ústecký kraj

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 46
Registrován: 15 roků

#11 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od padus1 »

V záloze mám ještě další podle mě velmi zábavnou historku s dramatickým průběhem, nedobře se vyvíjejícím koncem avšak s o to to vtipnějším rozuzlením. Téma zní - při pravidelné servisní prohlídce po skončení záruky odešla technikům při kontrolní jízdě řídící jednotka.
_________________
V70II D5 2002, Ústecký kraj

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#12 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od doktor »

1600 za ramínko je skutečná zlodějina ! :evil:
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#13 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od jou81 »

V autorizáku jsem byl jednou, asi měsíc po koupi S60 D5 - auto při prudším sešlápnutím plynu padalo do nouzového režimu, po znovunastartování to bylo OK. Bylo mi řečeno, že je potřeba vyměnit podávací čerpadlo v nádrži a vlnovec se jim prý nějak nelíbí. Čerpadlo za 16tis, vlnovec už nevím. Naštěstí, i přes euforii z nového auta, jsem ze sebe pokusnýho králíka nedělal a auto předal Zbyňkovi, který během minuty diagnostikoval zasekávající se ventil regulace tlaku turba, ten vyčistil a vše bylo v pořádku :)

Od té doby jsem tam nebyl, už je to pár let.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#14 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od hajnej »

to vypadá, že servisní knížka z autorizáku není vůbec žádná výhra, možná z německýho, kde jsem slyšel, to je krapet lepší
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#15 "Veselé" historky z autorizovaných servisů, prej profíci

Příspěvek od dali »

hayney píše:to vypadá, že servisní knížka z autorizáku není vůbec žádná výhra..
Podle mě je. Máš doklad o tom že na autě při případným problému bylo měněných spousta věcí, který ani nebyly rozbitý. :green:
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“