Krátké jízdy se studeným dieselem...
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 198
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
#1 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Všude čtu jak krátký jízdy za studena jsou pro motor vražedný a pro diesel dvojnásob. A napadá mě to každej den, když vyrážim do práce na těch 6 kiláků "krátkou" jízdu. Motor se tak akorát ohřeje na provozní teplotu (aspoň voda...) a zas se chcípá. Ale kdybych dojížděl třeba padesát kiláků, tak sice těch 44 jedu s ohřátým motorem, ale těch prvních šest je úplně stejnejch. Takže v čem tkví to negativum krátkejch jízd? Nebude to spíš jen tím, že každým studeným startem se motor opotřebovává víc než startem za tepla? Na dýlce trasy pak už prd záleží (pokud není třeba dobít baterku samozřejmě). Někdo nějakej názor na věc?
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#2 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Pokud to takhle budeš praktikovat celou zimu, tak ti reálně hrozí, že za měsíc - dva ráno nenastartuješ. (vlastní zkušenost - tři měsíce jsem jezdil denodenně pouze 5km ráno do práce a v noci domů. nic jiného. A jednoho dne jsem prostě nenastartoval - vybitá baterka. Nakonec jsem to nakopnulpřes kabely, v dílně dobil baterku a až do jara to už bylo v pohodě. A následující měsíce a roky taktéž, baterka fungovala dalších pár let, než jsem to auto prodával )
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 198
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
#3 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Tak to už se mi taky stalo Studenej start, vyhřát sedačku, pustit rádio, světla, odmlžit okno a za měsíc už nenastartuješ
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
#4 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Tak tohle mě docela zajímá. Sám to s D5 nedělám, nejkratší trasa je 25km, nikdy nejela míň bez zastavení motoru. A to je v podstatě od cca10° (v šest AM) předehřívám, tudíž vyjíždím už lehce nahřátej. Ale můj otec jezdí s TDi někdy - jednou za dva měsíce, možná ani to né- pouzě asi 1km, a pak po přestávce zase tak 2km, a pak zase znovu ze studeným ten 1km nazpět. Jako, říkál sem mu to několikrát, a akorát mě řekne: "nésu votrok auto kura, auto musí sloužit mě, to je můj votrok!" Já sám nějak kratší trasy jezdit snad ani nepotřebuju, a když jo, mám ještě benzín.
Naposledy upravil(a) mr1 dne 16 pro 2011 21:18, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 464
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
- Vůz: Volvo V70, S80
#5 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Zajímavý chyták Ale když já budu jezdit do roboty 50km a najezdím 500 000km tak budu mít 10000 studených startu a když bude mít natočeno tvoje půl milionu km s pěti kilometrovou trasou do práce tak bude mít za sebou 100 000 studených startu. Pokud dobře počítám rozdíl 90 000 startu, to bych řekl že už je dostdanillo píše:Všude čtu jak krátký jízdy za studena jsou pro motor vražedný a pro diesel dvojnásob. A napadá mě to každej den, když vyrážim do práce na těch 6 kiláků "krátkou" jízdu. Motor se tak akorát ohřeje na provozní teplotu (aspoň voda...) a zas se chcípá. Ale kdybych dojížděl třeba padesát kiláků, tak sice těch 44 jedu s ohřátým motorem, ale těch prvních šest je úplně stejnejch. Takže v čem tkví to negativum krátkejch jízd? Nebude to spíš jen tím, že každým studeným startem se motor opotřebovává víc než startem za tepla? Na dýlce trasy pak už prd záleží (pokud není třeba dobít baterku samozřejmě). Někdo nějakej názor na věc?
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
#6 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Starty motoru ubližují? Na tomhle bych to nestavěl.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 464
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
- Vůz: Volvo V70, S80
#7 Krátké jízdy se studeným dieselem...
To nevím ale určitě mu neprozpívají, v zimních měsících mám teď na mysli. Nebo ne
olej ztuhly, materiál zcvrklý velké tření, velké opotřebení
olej ztuhly, materiál zcvrklý velké tření, velké opotřebení
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
#8 Krátké jízdy se studeným dieselem...
No, to už je jiná řeč. Samotný start ho netrápí. Otázka zní, jak moc velký vliv to má.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 464
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
- Vůz: Volvo V70, S80
#9 Krátké jízdy se studeným dieselem...
To je tá pravá otázka do pranicemr1 píše:No, to už je jiná řeč. Samotný start ho netrápí. Otázka zní, jak moc velký vliv to má.
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#10 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Jde o to,že při krátký cestě proteče trocha paliva kolem kroužku,udela se nejakej ten kondenzát... Pri dlouhý ceste se palivo z oleje opet odpaří,kondenzát též,motor to zblajzne přes odsávání... Krátký trasy motoru až tak neškodí,jen je potřeba s tím počítat-častejc měnit olej atd....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#11 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Mylná představa o tom, že se nafta z oleje odpaří je tu poměrně častá. Jde o to, že bod varu nafty je cca 180°C. Té v motoru nikdy nedosáhnete a i kdyby jo, tak se směs s olejem stále vařit nebude. Kdo někdy destiloval kvas, tak ví, že se mu postupně zvyšuje bod varu. Není to ale tím, že by se nejdřív odpařil všechen metanol, potom etanol atd. ale tím, že jich odpařuje větší část. Složení parní fáze je jiný než kapalný ale v obou fázích se neustále vyskytují všechny složky.
Něco o palivu v oleji je ZDE, ale ani tady to, že se palivo z oleje zkrátka už nikdy nedostane, nevysvětlují dobře.
Co se studenýho startu týče, já osobně dodržuju zásadu, nejdřív motor, potom lidi. Takže topení vypnu dokud se motor neohřeje, nezapínám žádný velký spotřebiče kromě světel, pokud jedu krátkou trasu. Auto oškrábu a pomalu při malym zatížení motoru vyrážim. Do práce to mam 8km a nikdy nebylo třeba dobíjet.
Něco o palivu v oleji je ZDE, ale ani tady to, že se palivo z oleje zkrátka už nikdy nedostane, nevysvětlují dobře.
Co se studenýho startu týče, já osobně dodržuju zásadu, nejdřív motor, potom lidi. Takže topení vypnu dokud se motor neohřeje, nezapínám žádný velký spotřebiče kromě světel, pokud jedu krátkou trasu. Auto oškrábu a pomalu při malym zatížení motoru vyrážim. Do práce to mam 8km a nikdy nebylo třeba dobíjet.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 464
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
- Vůz: Volvo V70, S80
#12 Krátké jízdy se studeným dieselem...
No prostě, nahoru dám švestky, zkvasím to, spálím to, zchladím to, skapu to....Urvanej píše:Mylná představa o tom, že se nafta z oleje odpaří je tu poměrně častá. Jde o to, že bod varu nafty je cca 180°C. Té v motoru nikdy nedosáhnete a i kdyby jo, tak se směs s olejem stále vařit nebude. Kdo někdy destiloval kvas, tak ví, že se mu postupně zvyšuje bod varu. Není to ale tím, že by se nejdřív odpařil všechen metanol, potom etanol atd. ale tím, že jich odpařuje větší část. Složení parní fáze je jiný než kapalný ale v obou fázích se neustále vyskytují všechny složky.
Něco o palivu v oleji je ZDE, ale ani tady to, že se palivo z oleje zkrátka už nikdy nedostane, nevysvětlují dobře.
Co se studenýho startu týče, já osobně dodržuju zásadu, nejdřív motor, potom lidi. Takže topení vypnu dokud se motor neohřeje, nezapínám žádný velký spotřebiče kromě světel, pokud jedu krátkou trasu. Auto oškrábu a pomalu při malym zatížení motoru vyrážim. Do práce to mam 8km a nikdy nebylo třeba dobíjet.
...stáčím to, piju to, chutná to.
A říkáme tomu Rudolfovo tajemství.
.....Tak ne! Zapomeňte, že je nějaký Rudolf a nějaký císař a budem tomu navěky říkat slivovice.
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 198
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
#13 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Zkusil jsem udelat jednoduchou statistiku.... pri predpokladane zivotnosti motoru 500.000 km jetych "zatepla" (coz je podle me konzervativni odhad) mi vyslo, ze pokud budu kazdy pracovni den rano absolvovat studeny start +6km do prace a vecer to same, tak by mel motor vydrzet 16.75 roku.
Predpokladal jsem ze: 1) jeden km ujety "za studena" obotrebi motor dvakrat vice nez jeden km ujety "za tepla".
2) studeny start opotrebi motor 50x vice nez jeden km ujety "zatepla"
3) v roce je 253 pracovnich dni (2011)
4) auto pouzivam jen na cesty do prace
5) bavime se jen o opotrebeni vnitnich ploch motoru, ne starter apod.
pocet dnu v roce
253 start studeny km teply km SUM
koef. Opotrebeni (Ox) 0.01 0.0004 0.0002
denne 6km tam a 6km zpet 5.06 0.6072 0.3036 5.9708
Predpokladal jsem ze: 1) jeden km ujety "za studena" obotrebi motor dvakrat vice nez jeden km ujety "za tepla".
2) studeny start opotrebi motor 50x vice nez jeden km ujety "zatepla"
3) v roce je 253 pracovnich dni (2011)
4) auto pouzivam jen na cesty do prace
5) bavime se jen o opotrebeni vnitnich ploch motoru, ne starter apod.
pocet dnu v roce
253 start studeny km teply km SUM
koef. Opotrebeni (Ox) 0.01 0.0004 0.0002
denne 6km tam a 6km zpet 5.06 0.6072 0.3036 5.9708
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5
#14 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Já bych to viděl jednoduše, všechno je to o statistice.
Dokud se motor neohřeje na provozní teplotu, tak nepracuje v optimálních podmínkách.
Asi se shodneme na tom, že nejdelší životnosti dosáhneme tím, že budeme motor provozovat v optimálních podmínkách.
Když jedeme 6km do práce a pak 6km z práce (mám to stejné, a hlavně do práce je to z kopečka, takže se motor spíš chladí - díky bohu za vyhřejvaný sedačky ) tak motor používáme v neoptimálních podmínkách (tím zvyšujeme spotřebu, opotřebení jednotlivých částí, zvyšujeme pravděpodobnost selhání některé části).
Pokud vezmeme auto, se kterým pouze dojíždím do práce, tak:
a) když to mám do práce 6km, pak 100% času používám motor v neoptimálních podmínkách
b) když to mám do práce 60km, pak "pouze" 10% času používám motor v neoptimálních podmínkách
(za předpokladu že se motor ohřívá 6km)
Vliv na životnost je asi jasná
Dalo by se to spočítat přesně, ale chtělo by to hroznou spoustu podkladů
Za případné chyby ve výpočtech se omlouvám, včera byl vánoční večírek
Dokud se motor neohřeje na provozní teplotu, tak nepracuje v optimálních podmínkách.
Asi se shodneme na tom, že nejdelší životnosti dosáhneme tím, že budeme motor provozovat v optimálních podmínkách.
Když jedeme 6km do práce a pak 6km z práce (mám to stejné, a hlavně do práce je to z kopečka, takže se motor spíš chladí - díky bohu za vyhřejvaný sedačky ) tak motor používáme v neoptimálních podmínkách (tím zvyšujeme spotřebu, opotřebení jednotlivých částí, zvyšujeme pravděpodobnost selhání některé části).
Pokud vezmeme auto, se kterým pouze dojíždím do práce, tak:
a) když to mám do práce 6km, pak 100% času používám motor v neoptimálních podmínkách
b) když to mám do práce 60km, pak "pouze" 10% času používám motor v neoptimálních podmínkách
(za předpokladu že se motor ohřívá 6km)
Vliv na životnost je asi jasná
Dalo by se to spočítat přesně, ale chtělo by to hroznou spoustu podkladů
Za případné chyby ve výpočtech se omlouvám, včera byl vánoční večírek
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#15 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Já jenom poradím co vím, BMW počítá na proměnlivý interval oleje za 1 studený kilometr 19 teplých, to je fakt a nedělají to zbůhdarma, takže přirovnání 1:2 poněkud nesedí
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 99
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S60 2.4D 96 kW, Volvo V60 1.6D 8
- Bydliště: Pardubice
#16 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Urvanej:
Co se studenýho startu týče, já osobně dodržuju zásadu, nejdřív motor, potom lidi. Takže topení vypnu dokud se motor neohřeje
To je sice hezká láska k motoru, ale postrádá to trochu logiku.K tomu asi tyhle věci jsou. V tomto případě si kup koně, tomu zimní běh nevadí. Samozřejmě nic osobně, je to jen můj názor. Příjde mi to jako kdyby jsi ohříval na sporáku vodu do pračky, aby jsi ušetřil těleso. No a když si koupím takovéto auto, tak ho chci užívat se vším konfortem. To bych si mohl kopit škodu 120, starej vaťák, dobrý rokavice. No a ušetřil bych jak při koupi, tak na servise. 120 totiž žádnej nepotřebuje.Olej se mění průběžným dolejváním
Co se studenýho startu týče, já osobně dodržuju zásadu, nejdřív motor, potom lidi. Takže topení vypnu dokud se motor neohřeje
To je sice hezká láska k motoru, ale postrádá to trochu logiku.K tomu asi tyhle věci jsou. V tomto případě si kup koně, tomu zimní běh nevadí. Samozřejmě nic osobně, je to jen můj názor. Příjde mi to jako kdyby jsi ohříval na sporáku vodu do pračky, aby jsi ušetřil těleso. No a když si koupím takovéto auto, tak ho chci užívat se vším konfortem. To bych si mohl kopit škodu 120, starej vaťák, dobrý rokavice. No a ušetřil bych jak při koupi, tak na servise. 120 totiž žádnej nepotřebuje.Olej se mění průběžným dolejváním
Naposledy upravil(a) igi75 dne 18 pro 2011 20:25, celkem upraveno 3 x.
_________________
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#17 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Ještě trocha teorie. Studený provoz - neoptimální podmínky = vyšší opotřebení pohhyblivých částí. Tzn. např. vyšší opotřebení válců, pístů ( pístních kroužků ). To způsobí větší degradaci oleje sazemi a karbonem ze špatného spalování a tím ještě větší a rychlejší opotřebení třecích ploch, vodní emulzí co se vykondenzuje na vnitřních stěnách motoru a nestihne se odpařit. Čím je takový provoz častější, tím je opotřebení větší a rychlejší.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#18 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Bohužel není tomu tak. Pokud potřebuješ, aby ti auto dobře a dlouho sloužilo, musíš se k němu i hezky chovat a trochu se o něj starat. Pokud ovšem nemáš problém co s penězi a můžeš pravidelně investovat do oprav, nebo koupě nového vozu. Já to teda nijak nepřeháním, že bych si při jízdě v zimě nezatopil, ale raději nechám motor 5 min. vrčet na místě a mezi tím si očistím všechna okna. Ale mám benzín a ten se zahřívá výrazně rychleji. Proto říkám, že na krátké pojížďky je benzíňák výhodnější. Ti co mají bufíka, co ohřívá chladící kapalinu, to mají jednodušší.igi75 píše:Urvanej:
To je sice hezká láska k motoru, ale postrádá to trochu logiku.K tomu asi tyhle věci jsou. V tomto případě si kup koně, tomu zimní běh nevadí. Samozřejmě nic osobně, je to jen můj názor. Příjde mi to jako kdyby jsi ohříval na sporáku vodu do pračky, aby jsi ušetřil těleso.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 48
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Vůz: v70,2.5TDI 99,manual,103kW
- Bydliště: zlate moravce
#19 Krátké jízdy se studeným dieselem...
no a nepomohlo by spomynanú emulziu odstrániť aspon raz za pár dní ho prehnať po podialnici?moja žena tieš vyžíva TDičko len na krátke jazdy a každý deň,tak som ho včera trochu prehnal ....jarek.krizan píše:Ještě trocha teorie. Studený provoz - neoptimální podmínky = vyšší opotřebení pohhyblivých částí. Tzn. např. vyšší opotřebení válců, pístů ( pístních kroužků ). To způsobí větší degradaci oleje sazemi a karbonem ze špatného spalování a tím ještě větší a rychlejší opotřebení třecích ploch, vodní emulzí co se vykondenzuje na vnitřních stěnách motoru a nestihne se odpařit. Čím je takový provoz častější, tím je opotřebení větší a rychlejší.
_________________
terazky:V70 TDI 99/103kw tmavá zelená met.,SAAB 9-3 2,2TiD,VW LT TDi
terazky:V70 TDI 99/103kw tmavá zelená met.,SAAB 9-3 2,2TiD,VW LT TDi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 99
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S60 2.4D 96 kW, Volvo V60 1.6D 8
- Bydliště: Pardubice
#20 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Nerad, ale opět musím oponovat. Měl jsem dvě nová auta ( né volva ) a u obou mi řekli v autorizáku, že se nijak nezajíždí a nezahřívají. Po nastartování je lepší hned vyjed. Samozřejmostí je v nízkých otáčkách, než se motor zahřeje. Zahřívání na místě je mýtus starších řidičů. Já sám jsem byl profi řidič od 95.roku a nikdy jsem nezahříval. Volvo jsem si nové nekoupil, protože na to nemám, ale pokud si vypnu topení, tak nijak motoru nepomůžu. Stejně jde na studeno. Navíc hned po nastartování naskočí bufík a já to mám dané celý rok na automatiku a nemám problém. Budete se pánové smát, ale manželka jezdí volvem 1.5 km do práce a další 1 km děti do školy. Občas je odveze na nějaký kroužek, ale jediný co tím trpí je asi baterka. No a pokud mám na takovýto klenot, jakým bez pochyby volvo je, tak mě asi existenčně neohrozí, když za čas koupím novou baterku. Jo mimochodem já si koupil volvo a jezdí s ním žena a mě zůstal oplík, ale alespon děti vozí bezpečnějijarek.krizan píše:Bohužel není tomu tak. Pokud potřebuješ, aby ti auto dobře a dlouho sloužilo, musíš se k němu i hezky chovat a trochu se o něj starat. Pokud ovšem nemáš problém co s penězi a můžeš pravidelně investovat do oprav, nebo koupě nového vozu. Já to teda nijak nepřeháním, že bych si při jízdě v zimě nezatopil, ale raději nechám motor 5 min. vrčet na místě a mezi tím si očistím všechna okna. Ale mám benzín a ten se zahřívá výrazně rychleji. Proto říkám, že na krátké pojížďky je benzíňák výhodnější. Ti co mají bufíka, co ohřívá chladící kapalinu, to mají jednodušší.igi75 píše:Urvanej:
To je sice hezká láska k motoru, ale postrádá to trochu logiku.K tomu asi tyhle věci jsou. V tomto případě si kup koně, tomu zimní běh nevadí. Samozřejmě nic osobně, je to jen můj názor. Příjde mi to jako kdyby jsi ohříval na sporáku vodu do pračky, aby jsi ušetřil těleso.
_________________
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 48
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Vůz: v70,2.5TDI 99,manual,103kW
- Bydliště: zlate moravce
#21 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Jo mimochodem já si koupil volvo a jezdí s ním žena a mě zůstal oplík, ale alespon děti vozí bezpečněji[/quote]
presne môj pripad,akurat dieta "len"čakáme a mne ostal saabik.
presne môj pripad,akurat dieta "len"čakáme a mne ostal saabik.
_________________
terazky:V70 TDI 99/103kw tmavá zelená met.,SAAB 9-3 2,2TiD,VW LT TDi
terazky:V70 TDI 99/103kw tmavá zelená met.,SAAB 9-3 2,2TiD,VW LT TDi
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#22 Krátké jízdy se studeným dieselem...
igi: důvod, proč nezapínám topení je ten, aby se rychleji ohřál motor. Ono to nevypadá, ale dostane se rychleji do provozních optimálních podmínek, pak teprve zapínám topení a teplo máš v autě potom zhruba stejně rychle, protože zase dřív topí víc. Takže jediný co získáš když ho necháš zapnutý je větší opotřebení motoru.
Uznávám, že ale auto dneska dřív umře na nehodu, vdechnutí klapky, došlej olej nebo něco podobnýho, protože lidi co řeší studený starty najedou fakt málo. Člověk kterej najede 30 za rok, tak v tom nájezdu se to ztratí tech pár studenejch startů. Navíc spousta lidí má auto chvilku, potom mění za novější, takže efekt nepoznají. Např. koupíš auto a za chvíli se ti vysejří turbo, hmm. Ale že to může bejt tim, že předtim majitel jezdil studený, hned topení na max atd. nikoho nenapadne. Ale takovádle deata je vlastně k prdu. Já prostě nerad věci ničim, když to neni nutný, takže si na teplo rád počkám.
Takže tohle má smysl, pokud plánuješ mít auto do smrti.
Uznávám, že ale auto dneska dřív umře na nehodu, vdechnutí klapky, došlej olej nebo něco podobnýho, protože lidi co řeší studený starty najedou fakt málo. Člověk kterej najede 30 za rok, tak v tom nájezdu se to ztratí tech pár studenejch startů. Navíc spousta lidí má auto chvilku, potom mění za novější, takže efekt nepoznají. Např. koupíš auto a za chvíli se ti vysejří turbo, hmm. Ale že to může bejt tim, že předtim majitel jezdil studený, hned topení na max atd. nikoho nenapadne. Ale takovádle deata je vlastně k prdu. Já prostě nerad věci ničim, když to neni nutný, takže si na teplo rád počkám.
Takže tohle má smysl, pokud plánuješ mít auto do smrti.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#23 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Jen tak mimochodem, tak jak popisuje Urvanej, tak fungujou všechny nový Volva a třeba moje 760 GLE s automatickou klimou stejně tak, dokud se voda neohřeje dostatečně, tak to netopí ( u S60 to začíná cca v 1/3 stupnice - řekněme 50 - 60°C? U 760 ještě o něco později. )Urvanej píše:igi: důvod, proč nezapínám topení je ten, aby se rychleji ohřál motor. Ono to nevypadá, ale dostane se rychleji do provozních optimálních podmínek, pak teprve zapínám topení a teplo máš v autě potom zhruba stejně rychle, protože zase dřív topí víc. Takže jediný co získáš když ho necháš zapnutý je větší opotřebení motoru.
Uznávám, že ale auto dneska dřív umře na nehodu, vdechnutí klapky, došlej olej nebo něco podobnýho, protože lidi co řeší studený starty najedou fakt málo. Člověk kterej najede 30 za rok, tak v tom nájezdu se to ztratí tech pár studenejch startů. Navíc spousta lidí má auto chvilku, potom mění za novější, takže efekt nepoznají. Např. koupíš auto a za chvíli se ti vysejří turbo, hmm. Ale že to může bejt tim, že předtim majitel jezdil studený, hned topení na max atd. nikoho nenapadne. Ale takovádle deata je vlastně k prdu. Já prostě nerad věci ničim, když to neni nutný, takže si na teplo rád počkám.
Takže tohle má smysl, pokud plánuješ mít auto do smrti.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 288
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Vůz: Volvo V960 II 3.0
- Bydliště: Zlín
#24 Krátké jízdy se studeným dieselem...
A co popojížďky se studeným benzínem? Dost často se mi teĎ děje, že jezdím kratší 8-10km popojížďky po ránu
- nicméně mám benzínový motor. Startuju stále dobře. A spíš mě vadí, že vozidlo dýmí (vodní páry) a žere...
- nicméně mám benzínový motor. Startuju stále dobře. A spíš mě vadí, že vozidlo dýmí (vodní páry) a žere...
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#25 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Se studeným benzínem to bude o dost horší, benzín smívá z válců olej, proto víc vydrží nafťákyluckybeef píše:A co popojížďky se studeným benzínem? Dost často se mi teĎ děje, že jezdím kratší 8-10km popojížďky po ránu
- nicméně mám benzínový motor. Startuju stále dobře. A spíš mě vadí, že vozidlo dýmí (vodní páry) a žere...
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 87 Odpovědi
- 11446 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od HonzaA
-
- 12 Odpovědi
- 1143 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jasper
-
- 15 Odpovědi
- 2757 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Wolfram1944
-
- 5 Odpovědi
- 474 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Rumlik
-
- 8 Odpovědi
- 1138 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od LUBOŠ