Elektrovolvo
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 538
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
#1 Elektrovolvo
http://www.autorevue.cz/volvo-v60-hybrid-nove-info-a-snimky--video
projekt vyzera pekne. len som zvedavy ci aj realita bude taka. inac si myslim ze to prepinanie rezimov je vcelku vyborny napd. po meste elektricky pohon uplne staci (do obchodu a nas5) a na dialnicu po rozbehnuti prepnut na benzinovy/naftovy pohon. a ta V60 vyzera velmi luxusne a elegantne.
projekt vyzera pekne. len som zvedavy ci aj realita bude taka. inac si myslim ze to prepinanie rezimov je vcelku vyborny napd. po meste elektricky pohon uplne staci (do obchodu a nas5) a na dialnicu po rozbehnuti prepnut na benzinovy/naftovy pohon. a ta V60 vyzera velmi luxusne a elegantne.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#2 Elektrovolvo
Tak to se mi docela zamlouvá
(docela hodně )
(docela hodně )
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#3 Elektrovolvo
JJ, to neni špatný, myslím si, že to řeší omezenou vhodnost dieselu na krátký trasy, filtr pevných částic si tenhle způsob provozu taky bude pochvalovat. Jen by mě zajímalo, jakým způsobem to třeba topí (ideálně bufíkem) aby se při tom taky zahřál motor a nemuseli jste třeba před opuštěním města absolvovat ohřívání dieselu... nebo třeba klimuje. I třeba při hybridním módu bych se bál, co to udělá, když po delší volný jízdě (kdy to asi pojede na elektro) najednou potřebujete dát podlahu.
Tohle až bude někde na salónu tak se budu snažit si to jít projet (jestli mi to půjčí )
Tohle až bude někde na salónu tak se budu snažit si to jít projet (jestli mi to půjčí )
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 538
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
#4 Elektrovolvo
pokial budes chciet plny vykon zapnes POWER. tam sa zapoji aj predok aj zadok, a dostanes plny vykon. Inac v meste davas dakedy plny? ja len ked chcem preletiet este na oranzovu inac sa snazim ist po meste viacmenej na postrebu ale zase zaroven tak aby netrpel motor. inac si myslim, ze klima pojde z elektriky a ohrev asi bude kurit nezavisle na naftu. prip. vyhrev bude nejako rieseny z bateriek.dali píše:JJ, to neni špatný, myslím si, že to řeší omezenou vhodnost dieselu na krátký trasy, filtr pevných částic si tenhle způsob provozu taky bude pochvalovat. Jen by mě zajímalo, jakým způsobem to třeba topí (ideálně bufíkem) aby se při tom taky zahřál motor a nemuseli jste třeba před opuštěním města absolvovat ohřívání dieselu... nebo třeba klimuje. I třeba při hybridním módu bych se bál, co to udělá, když po delší volný jízdě (kdy to asi pojede na elektro) najednou potřebujete dát podlahu.
Tohle až bude někde na salónu tak se budu snažit si to jít projet (jestli mi to půjčí )
Nehajme sa prekvapit ako to chlapi vo volve vyriesili
Inac mi nejde dohlavy ten Marketingovy tah. ked predok da napr. 440Nm a zadok tych 200NM a medzi to dali znamienko + je pravda ze sa to spocita?. Logicky ked predok taha vyssie tak zadne sa tak ci tak budu len tahat. ked je tam mensi tocivy moment ako na prednych.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#5 Elektrovolvo
sečíst se to dá. U čtyřkolek ti taky nejde na zadek stejnej výkon jako na předekDzambor píše: Inac mi nejde dohlavy ten Marketingovy tah. ked predok da napr. 440Nm a zadok tych 200NM a medzi to dali znamienko + je pravda ze sa to spocita?. Logicky ked predok taha vyssie tak zadne sa tak ci tak budu len tahat. ked je tam mensi tocivy moment ako na prednych.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 Elektrovolvo
Tak to je lahůdka. Konečně pochopil aspoň někdo, že hybrid by měl bejt z logiky věci i plug-in, čili připojitelnej a nebíjitelnej z elektriky. Tohle toyoty a jejich slavnej Prius nemaji, nechápu proč.
Na dojíždění do práce ideální, dojede to do a z práce a doma píchneš do elektriky a přes noc máš nabito.
Ještě bude zajímavá cena. Pokud se jim podaří stlačit cenu, bude to mazliček
Na dojíždění do práce ideální, dojede to do a z práce a doma píchneš do elektriky a přes noc máš nabito.
Ještě bude zajímavá cena. Pokud se jim podaří stlačit cenu, bude to mazliček
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#7 Elektrovolvo
?? http://www.toyota.cz/innovation/design/concept_cars/prius_plugin/index.aspxUrvanej píše:Tak to je lahůdka. Konečně pochopil aspoň někdo, že hybrid by měl bejt z logiky věci i plug-in, čili připojitelnej a nebíjitelnej z elektriky. Tohle toyoty a jejich slavnej Prius nemaji, nechápu proč
Neni prius jako prius
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#8 Elektrovolvo
tohle se muze docela hodit jak zacne Kaddafi podpalovat ropni vrty
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 538
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
#9 Elektrovolvo
Urcite to neni ale tak pekne spracovane ako vo volveTHOmasoj píše:?? http://www.toyota.cz/innovation/design/concept_cars/prius_plugin/index.aspxUrvanej píše:Tak to je lahůdka. Konečně pochopil aspoň někdo, že hybrid by měl bejt z logiky věci i plug-in, čili připojitelnej a nebíjitelnej z elektriky. Tohle toyoty a jejich slavnej Prius nemaji, nechápu proč
Neni prius jako prius
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1741
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#10 Elektrovolvo
Zajímavý článeček je tady http://www.autorevue.cz/cas-elektromobilu-jeste-neprisel/ch-40592 . Autor musel mnoho aspektů problému zjednodušit, ale i tak je popis energetických bilancí dost smutný...
A to v elektromobilech netopíme a nechladíme! To bysme nedojeli elmobilem vůbec nikam...
A to v elektromobilech netopíme a nechladíme! To bysme nedojeli elmobilem vůbec nikam...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 379
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Úvaly
- Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
- Bydliště: Úvaly
#11 Elektrovolvo
Článek zajímavý, ale nemůžu se zbavit dojmu, že autor srovnává hrušky s jabkama (případně má něco proti elektromobilům). Nikdo netvrdí, že dnešní elektromobil se vyrovná běžnému autu se spalovacím motorem. Autor sám pak tvrdí, že na běžné dojíždění do práce je to OK. A přesně na to jsou elektromobily (při dnešním stupni vývoje) určené. Takže v tom nevidím rozpor
Těžko někdo pojede elektromobilem na dovolenou do Chorvatska (to by tam jel týden s dnešním dojezdem a pomalostí nabíjení aku). Ale mých 30km do práce a 30km zpátky klidně. Každý den a v noci nabít. Otázka je kolik nabíjecích cyklů akumulátory vydrží... ale jsem v tomto směru optimista, vývoj je na začátku a pokud firmy udrží moment při vývoji, tak výsledky na sebe nenechají dlouho čekat (odmítám pochybné tvrzení, že za 100 let učinily elektromobily minimální pokrok - ano, protože nikdo neinvestoval adekvátní prostředky do vývoje - tak jako dnes).
Těžko někdo pojede elektromobilem na dovolenou do Chorvatska (to by tam jel týden s dnešním dojezdem a pomalostí nabíjení aku). Ale mých 30km do práce a 30km zpátky klidně. Každý den a v noci nabít. Otázka je kolik nabíjecích cyklů akumulátory vydrží... ale jsem v tomto směru optimista, vývoj je na začátku a pokud firmy udrží moment při vývoji, tak výsledky na sebe nenechají dlouho čekat (odmítám pochybné tvrzení, že za 100 let učinily elektromobily minimální pokrok - ano, protože nikdo neinvestoval adekvátní prostředky do vývoje - tak jako dnes).
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1194
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: VOLVO 760 GLE ; VOLVO V70 I.
- Bydliště: Brno;Nový Lískovec
#12 Elektrovolvo
mně se to líbí
_________________
VOLVO 760 GLE 2,4TD , 85kw , r.v.88 , modrozelená metalíza
VOLVO V70 2,5 TDI ,103kw , r.v.97 , stříbrná metalíza
bylo-VOLVO V40 , 85kw ,obsah 1,8/16 ventil , r.v.97 , tmavě červená metalíza
bylo- VOLVO S40 , 77kw , obsah 16/16ventil , r.v. 99. černá metla
mob. 731037895
VOLVO 760 GLE 2,4TD , 85kw , r.v.88 , modrozelená metalíza
VOLVO V70 2,5 TDI ,103kw , r.v.97 , stříbrná metalíza
bylo-VOLVO V40 , 85kw ,obsah 1,8/16 ventil , r.v.97 , tmavě červená metalíza
bylo- VOLVO S40 , 77kw , obsah 16/16ventil , r.v. 99. černá metla
mob. 731037895
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#13 Elektrovolvo
Dneska neni problém už ani tak s počtem cyklů baterek, ale klasickým stárnutím. Takže baterku typu li-ion(pol, FePO4) můžeš poměrně spolehlivě nabíjet a vybíjet furt dokola, ale prostě po dvou až třech letech ať stojí nebo se používá je zralá na výměnu.raadjek píše:Článek zajímavý, ale nemůžu se zbavit dojmu, že autor srovnává hrušky s jabkama (případně má něco proti elektromobilům). Nikdo netvrdí, že dnešní elektromobil se vyrovná běžnému autu se spalovacím motorem. Autor sám pak tvrdí, že na běžné dojíždění do práce je to OK. A přesně na to jsou elektromobily (při dnešním stupni vývoje) určené. Takže v tom nevidím rozpor
Těžko někdo pojede elektromobilem na dovolenou do Chorvatska (to by tam jel týden s dnešním dojezdem a pomalostí nabíjení aku). Ale mých 30km do práce a 30km zpátky klidně. Každý den a v noci nabít. Otázka je kolik nabíjecích cyklů akumulátory vydrží... ale jsem v tomto směru optimista, vývoj je na začátku a pokud firmy udrží moment při vývoji, tak výsledky na sebe nenechají dlouho čekat (odmítám pochybné tvrzení, že za 100 let učinily elektromobily minimální pokrok - ano, protože nikdo neinvestoval adekvátní prostředky do vývoje - tak jako dnes).
Jsou i další technologie baterek, protože typ Li-cokoliv má prostě i tak moc velkou hmotnost na to jakou má kapacitu. Nehledě na to, že tim jak se Li baterky rozmáhaji, tak stoupá cena litia, který se neválí uplně na každym rohu. Možností kudy ven je několik, ale každá má svoje pro a proti. Mě se momentálně nejzajímavější zdá varianta Zinek/vzduch, ale to má trochu problematyčtější regeneraci, ale naprosto perfektní poměr Wh/kg, což je u elektrovozidel to nejdůležitější. Vodík je podle mýho mrtvej a tudy cesta nepovede...
Nanotechnologie v ohledu na kapacitu moc nepomůžou, protože ty pomáhaji větší částí k vyšší tvrdosti baterek, ne ke kapacitě, ale přecejen je příjemnější po 300km v autě si zastavit na kafe a mít nabito za 5 minut u "benzinky", než nabíjet doma přes noc. Tohle zase naráží na to, jak rvát zásuvkama cca 200A, tim pádem zátěž na vedení v zemi, který je pro benzinku stavěný na cca 50A. Ono to totiž neni uplně jen o tom autě, ale i o zázemí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#14 Elektrovolvo
A ještě takový drobný detail - pokud by se celoplošně (čistě hypoteticky) obměnil benzino/dieselový autopark za elektromobily, tak x-násobně vzroste spotřeba el. energie a když vynechám "drobnost", že to není současná rozvodná síť schopná zvládnout, tak stejně musím řešit otázku - kde a z čeho tu energii získám ???
Jádro blokují zelení ekoteroristé, z vodních toků už toho víc vyždímat také nepůjde, větrné a solární elektrárny jsou svým přínosem naprosto zanedbatelné (a to nemluvím o jejich "ekonomičnosti")
Takže se opět vracíme k nejosvědčenější a "zatím" nejlacinější formě tvorby energie a to jsou elektrárny na fosilní paliva a tím pádem i sem do tohoto topiku...
Jádro blokují zelení ekoteroristé, z vodních toků už toho víc vyždímat také nepůjde, větrné a solární elektrárny jsou svým přínosem naprosto zanedbatelné (a to nemluvím o jejich "ekonomičnosti")
Takže se opět vracíme k nejosvědčenější a "zatím" nejlacinější formě tvorby energie a to jsou elektrárny na fosilní paliva a tím pádem i sem do tohoto topiku...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 Elektrovolvo
Nejlacinější je jádro. Vzhledem k tomu, že ekoteroristi teď zrovna nevládnou, tak si myslim, že se jim ty dva bloky do temelína navíc časem protlačit podaří...
Ale u nás nejsou největšim problémem zdroje, ale rozvodná cíť. Což bylo znát hlavně když chtěli sluneční zlatokopové připojit a čez je prsotě odmítl, protože by to síť neustála...
Ale u nás nejsou největšim problémem zdroje, ale rozvodná cíť. Což bylo znát hlavně když chtěli sluneční zlatokopové připojit a čez je prsotě odmítl, protože by to síť neustála...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 538
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
#16 Elektrovolvo
nemam rad ekodebilov. kecaju ze aka je atomova elektrarna nebezpecna a pritom je najekologickejsia a najmenej zatazuje ovdzusie. ohanaju sa slovami ze v pripade vybuchu...bla bla...ako keby buchali atomove elektrarne kazdy den...Urvanej píše:Nejlacinější je jádro. Vzhledem k tomu, že ekoteroristi teď zrovna nevládnou, tak si myslim, že se jim ty dva bloky do temelína navíc časem protlačit podaří...
Ale u nás nejsou největšim problémem zdroje, ale rozvodná cíť. Což bylo znát hlavně když chtěli sluneční zlatokopové připojit a čez je prsotě odmítl, protože by to síť neustála...
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
Volvo V50 2.0D r.v. 2008