Oleje do turbobenzinů

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 46
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

#1 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od vrnued »

Nazdar lidi,
věnoval jsem teď nedávno fůru hodin tomuto tématu, protože jsem měl nejasnosti, 3 manulály mi na mě úplně neodpověděly a přitom Volvo je první auto, které neberu tak, jako že "napřesrok si koupím jiný".
Zde na fóru jsou na toto téma dobré rady, ale taky fůra nesmyslů. A když jsem položil přímou otázku (https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=4&t=16608&p=294065#p294065),
tak jsem si taky neodnesl dojem, že nejasnosti zmizely. Řekl jsem si tedy, musíš si to nahledat. Kde jinde než na netu. A objevil jsem několik informací, které by mohly mnohé z vás zajímat, především pak majitele turbobenzinů. Tak se o ně (aniž bych je někomu vnucoval) podělím:

1/ Volvo v manuálech nařizuje do přeplňovaných motorů "full synthetic". To je první a zásadní problém. Před 10 lety byla situace jiná, takže uživatelům stačilo pouze toto prosté konstatování. Od té doby se ale situace na trhu olejů změnila. "Bohviečo", snad souhra okolností - zdokonalené technologie hydrokraku, modernější aditiva, odolnější konstrukční materiály motorů, větší konkurenční tlak... Faktem je, že v současné době se na hrdý nápis "plně syntetický" nelze VŮBEC spolehnout. Ve většině případů se jedná o minerální základy (HC - hydrocrack), v nejlepším případě s přídavkem syntetických složek (syntetické uhlovodíky, tzv. PAO resp. syntetické estery). Podle mně dostupných informací jsou v tuto chvíli na trhu jenom tyto oleje vyrobené opravdu ze syntetického základu:
- MOTUL 300V POWER 5W-40
(příliš drahý, i pro milované auto, řekl bych)
- Mobil1 5W-40
(nyní v ČR nedostupný, ale ve výrobě nadále je, např. ve Francii velmi levný)
- Mobil1 Rally Formula 5W/50
(v obou případech je důležitá ta jednička!)
- Agip Extra HTS 5W-40
- Liqui Moly Synthoil HighTech 5W/40 HD
(na Slovensku k mání za skvělou cenu jako Megol Super Leichtlauf 5W-40)
- pokud byste ještě sehnali starší ESSO Ultron 5W-40
A TO JE VŠE ! A žádné "zázračné molekuly" ani renomované jméno značky tento fakt nezvrátí...

2/ Podle mého manuálu je základní varianta viskosity 5w30. Pravda, současně je tam doporučení (oprávnění) ke změně, podle klimatických podmínek. Bohužel, už tam schází poznámka, že u přeplňovaných motorů je tepelné namáhání oleje vyšší a z tohoto důvodu je (i v nezměněných klimatických podmínkách) pro turbomotor lepší zvednout horní index hustoty. Proto se nahoře zabývám pouze oleji 5w40 a nikoliv 5w30.
A ten, komu hrozí rychlejší tepelná degradace oleje, protože
- si občas rád "zatáhne"
- honí dlouhé dálniční úseky
- jezdí do teplých krajin
- spaluje LPG (vyšší teplota hoření)
- nebo nedejbůh toto všechno (jako já),
ten by měl vážně uvažovat dokonce o 5w50. To může stát nějakou desetinku na spotřebě, ale to není rozhodující pro toho, kdo se rozhodnul pro benzinový turbomotor.

3/ Třetí bod je interval výměny, po kterém jsem hlavně pátral. Má původní domněnka, že modernější oleje by už mohly i u turbomotoru umožňovat výměnu po 15 tisících, byla zcela zcestná. Nadále platí, že turbo = poloviční interval.
Použijete-li opravdu prémiový olej (jako Mobil1) a nejezdíte převážně město, lze uvažovat o intervalu 10 tis.
Protivariantou je použití levnějšího oleje (ale POZOR, pořád jen z těch nahoře vyjmenovaných) a poctivá výměna po 7,5-8 tis. Cenově to vyjde v podstatě nastejno.

Souhlas, nesouhlas? Já jsem toto vyčetl a nedělám ze sebe za týden vystudovaného odborníka. Ale někdo třeba uvítá, že to nebude muset 20 hodin číst (i překládat) sám.
Naposledy upravil(a) vrnued dne 31 srp 2010 22:59, celkem upraveno 1 x.
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)

GDPR_user

#2 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od GDPR_user »

Za sebe : vyzkoušený TOP je Mobil 1 Rallye formula 5W50 v provozu na benzín i LPG výměna 15000km

OT: Momentálně tady mám auto s B200FT které bylo uvařené v oleji je voda ale motor je krom šlemu od emulze oleje a vody naprosto čistý.


Mé názory na oleje Castrol jsou zde všeobecně známé,ostatní oleje neuškodí.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#3 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od wickey »

cili Mobil1 5W-40 a tohle http://olejposta.sk/r_3985.html neni nahrada jedno za druhe ale jiny model?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 46
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

#4 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od vrnued »

wickey píše:cili Mobil1 5W-40 a tohle http://olejposta.sk/r_3985.html neni nahrada jedno za druhe ale jiny model?
První zadostiučinění - potvrzení, že mělo smysl to sem napsat. Mobil bez 1 = pouze HC olej. I když jinak bezpochyby kvalitní, trvzení že "syntetický" (aspoň, že si odpustili "plně") jednoduše není pravda, resp. je pravda jen z malé (pravděpodobně v jednotkách procent) části.. Prostě využívají situace, že neexistuje kodifikace toho, čemu se smí říkat syntetický a odkud to je klamavá reklama. Vždyť to je pořád stejné - viz například co je a co už není "máslo" atd. atd.
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)

GDPR_user

#5 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od GDPR_user »

vrnued píše:
wickey píše:cili Mobil1 5W-40 a tohle http://olejposta.sk/r_3985.html neni nahrada jedno za druhe ale jiny model?
První zadostiučinění - potvrzení, že mělo smysl to sem napsat. Mobil bez 1 = pouze HC olej. I když jinak bezpochyby kvalitní, trvzení že "syntetický" (aspoň, že si odpustili "plně") jednoduše není pravda, resp. je pravda jen z malé (pravděpodobně v jednotkách procent) části.. Prostě využívají situace, že neexistuje kodifikace toho, čemu se smí říkat syntetický a odkud to je klamavá reklama. Vždyť to je pořád stejné - viz například co je a co už není "máslo" atd. atd.
Přesně tak Mobil 1 0W40 nebo Mobil 1 5W5O Rallye formula. jsou ty pravé volby pro fajnšmejkry.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#6 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od ..::Philip::.. »

martinopel píše: Přesně tak Mobil 1 0W40 nebo Mobil 1 5W5O Rallye formula. jsou ty pravé volby pro fajnšmejkry.

ALE at koukam, jak koukam nesplnuje pozadavky pro motor Volvo 2.4, 2.4i, T5, D5 DPF 136KW(151KW).

http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_0W-40.aspx

http://www.mobil.com/Australia-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil1_5W-50.asp
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#7 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od ..::Philip::.. »

pro Volvo 2.4, 2.4i, T5, D5 DPF 136KW (151KW) je vhodny tento: http://www.mobil-1.co.uk/cms/Mobil1_Fuel_Economy_0W-30.aspx

pro 1.6D, 2.0D, 1.6, 1.8, 2.0 (Mobil 1 ESP Formula 5W-30): http://www.mobil-1.co.uk/cms/Mobil_1_ESP_Formula_5W-40.aspx
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 46
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

#8 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od vrnued »

martinopel píše:Za sebe : vyzkoušený TOP je Mobil 1 Rallye formula 5W50 v provozu na benzín i LPG výměna 15000km

OT: Momentálně tady mám auto s B200FT které bylo uvařené v oleji je voda ale motor je krom šlemu od emulze oleje a vody naprosto čistý.
Já se nechci pouštět do sporů, především se celkem shodneme a dále - na to mi vyčtená moudra nestačí. Přesto:

K tomu intervalu výměny nic jiného než vyčtené nevím. Ale pokud zde všichni "přísahají" např. na Volvo díly, potažmo na Volvo manuál:
EVERY
10,000 miles = 16,000 km
5,000 miles= 8,000 km *
OR EVERY 12 MONTHS,
WHICH EVER COMES FIRST
* Turbo-charged models
Já jsem ve svém příspěvku jen konstatoval, že v tomto ohledu (tj. turbo => 2x zkrátit) se o 13 let modernějšími oleji nic nezměnilo - myslím, že jde o tepelné namáhání oleje při přůtoku turbem.

A k tomu druhému odstavci: Chápu tvůj přístup praktika a pocity, když otevřeš za.raný motor. Přesto je zapotřebí podotknout, že udržování čistoty motoru není jediná funkce oleje. To by bylo moc jednoduché. Jde přece např, o otěr, zabránění chemické koroze...
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)

GDPR_user

#9 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od GDPR_user »

vrnued píše:
A k tomu druhému odstavci: Chápu tvůj přístup praktika a pocity, když otevřeš za.raný motor. Přesto je zapotřebí podotknout, že udržování čistoty motoru není jediná funkce oleje. To by bylo moc jednoduché. Jde přece např, o otěr, zabránění chemické koroze...
Máš pravdu,ale viděl jsem mraky motorů po Mobilu 1 a opotřebení bylo prakticky 0 zatím co většina motorů co jsem viděl po Castrolu bylo na cestě do kovošrotu.

vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 46
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

#10 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od vrnued »

To ..::Philip::..
Koukni na nadpis - Oleje do turbobenzinů. Otázky dieslů jako jiné vhodné viskosity, filtr pevných částic apod. jsem nenastudoval.
Jinak řečeno, diskutujme o 5w50 - které specifikace pro benzinové motory nesplňuje?
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#11 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od eLzyx »

vrnued píše: K tomu intervalu výměny nic jiného než vyčtené nevím. Ale pokud zde všichni "přísahají" např. na Volvo díly, potažmo na Volvo manuál:
EVERY
10,000 miles = 16,000 km
5,000 miles= 8,000 km *
OR EVERY 12 MONTHS,
WHICH EVER COMES FIRST
* Turbo-charged models
Já jsem ve svém příspěvku jen konstatoval, že v tomto ohledu (tj. turbo => 2x zkrátit) se o 13 let modernějšími oleji nic nezměnilo - myslím, že jde o tepelné namáhání oleje při přůtoku turbem.
v českém manuálu k V70 1997 mám napsáno, že :
normální zatížení motoru: 15000km nebo 12 měsíců
ztížené* : 7500km nebo 6 měsíců.
* dlouhodobý provoz(DP) v prašné nebo písečné oblasti, DP s přívěsem, DP v hornatém terénu, DP vysokou rychlostí (nad 150km/h), provoz s častými zastávkami a delším volnoběžným chodem motoru, jízda na krátké vzdálenosti (kratší než 10km) za nízké teploty (pod bodem mrazu)

v dotisku k V70 modelový ročník 1999 je u oleje ještě poznámka u 15000km intervalu výměny oleje... Turbo první výměna oleje po 5000km, filtr se měnit nemusí.

v českém manuálu k C70 mám uvedeno:
olej a olejový filtr se mění v souladu s plánem údržby uvedeným v Servisní knížce.
V servisní knížce (a nasetováno v autě) jsem měl 20 000km interval. A podotýkám, že všechny C70 prodané na český trh jsou turbo benzinové, takže se neměli kde splést.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 301
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: ♥ Slovensko ♥

#12 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od zorg1 »

Prave vcera som po dlhej rozprave s roznymi odbornikmi na oleje objednal do svojho diesla toto :
http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/11-1-motorovy-olej-SHELL/7-2-pre-benzinove-motory/5/65-Motorovy-olej-SHELL-HELIX-ULTRA-EXTRA-5W-30-5L

udajne oleje shell predstavuju spičku vo svete mechanik, ktorý sa mi stara o auto mi povedal, že v žiadnom prípade by na aute ktoré ma čo to nabehané nesiel do cisla 0 cize 0W... a pod... ze je treba min 5W.... 0W je riedky olej, ktory je na velké mrazy - 30 a pod...

vystríhal ma pred Castrolom nech sa neopovážim ... :fool:
_________________
je : new Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: S60 D5 2004, skvelé vozidlo......
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#13 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od doktor »

dávám do eRka mobil 1 0W-40, asi je to dobře.

Martinopel by si měl změnit nick na Anticastrol :D
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 46
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

#14 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od vrnued »

zorg1 píše:Prave vcera som po dlhej rozprave s roznymi odbornikmi na oleje objednal do svojho diesla toto :
http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/11-1-motorovy-olej-SHELL/7-2-pre-benzinove-motory/5/65-Motorovy-olej-SHELL-HELIX-ULTRA-EXTRA-5W-30-5L
Sorry, ale podobná připomínka jako nahoře: tenhle topic byl myšlený a pojmenovaný Oleje do turbobenzinů. O olejích do dieslů tu je na fóru popsáno dost...
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)

vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 46
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

#15 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od vrnued »

eLzyx píše: v českém manuálu k V70 1997 mám napsáno, že : ...
Mně se podařilo sehnat 3 manuály, německy, česky a anglicky. Ne úplně k identickým ročníkům. Ale ta poznámka o půl intervalu je ve všech třech. To jen že nekecám. Jínak asi ano, tvůj motor v c70 byl modernejší než můj B5254T, o tom už jsme se dorozuměli.
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 301
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: ♥ Slovensko ♥

#16 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od zorg1 »

vrnued píše:
zorg1 píše:Prave vcera som po dlhej rozprave s roznymi odbornikmi na oleje objednal do svojho diesla toto :
http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/11-1-motorovy-olej-SHELL/7-2-pre-benzinove-motory/5/65-Motorovy-olej-SHELL-HELIX-ULTRA-EXTRA-5W-30-5L
Sorry, ale podobná připomínka jako nahoře: tenhle topic byl myšlený a pojmenovaný Oleje do turbobenzinů. O olejích do dieslů tu je na fóru popsáno dost...
citaj poriadne ( tu adresu ) :
motorovy-olej-SHELL/7-2-pre-benzinove-motory/5/65-Motorovy-olej-SHELL-HELIX-ULTRA-EXTRA-5W-30

je to do turbodieslu a aj do turbobenzinu Špecifikácia: ACEA C2/C3 (A3,B4) A3 je benzin B4 je nafta pokial sa nemylim
_________________
je : new Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: S60 D5 2004, skvelé vozidlo......
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 184
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň

#17 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od TUNER »

Víceméně souhlas se zde napsanym. Oleje do turbomotorů bych volil s indexem 40 nebo 50.
Do škodule,protože s ní v zimě nejezdim,nepotřebuju 0 nebo 5 W a leju tam už pár let 10W-50 od Q8 s tim že se i občas svezu po Mosteckym okruhu a motor dostane řádně zabrat....
Do volva uvažuju pouze o 5W-40 a nebo 5W-50. Samozřejmě musí splňovat dané normy.
Jinak co jsem se setkal,spousta lidí si myslí že 0/5W je plná syntetika - 10W je polo syntetika a 15W je minerál.....ale to jsou jen přežitý nesmysle,timto číslem se rozdělení na snytetické/minerální oleje neřadí.
_________________
Můj mazel je Škoda 130 1,8T.....ostatní je druhořadý.....
XC 70 - OCEAN RACE - 2,4T + LPG - MAN - 2002
Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#18 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od eLzyx »

vrnued píše:
eLzyx píše: v českém manuálu k V70 1997 mám napsáno, že : ...
Mně se podařilo sehnat 3 manuály, německy, česky a anglicky. Ne úplně k identickým ročníkům. Ale ta poznámka o půl intervalu je ve všech třech. To jen že nekecám. Jínak asi ano, tvůj motor v c70 byl modernejší než můj B5254T, o tom už jsme se dorozuměli.
jasný :) Já to sem psal jen pro doplnění :wink:
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 184
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň

#19 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od TUNER »

Tak si tak procházim Lidl a co nevidim.....olej 5W-40 značka W5.... a cena 99 kč za litr. Specifika API SM , A3-B3 , A3-B4...všechno splňuje...
Zajímavé co se prodává mezi rohlíkama ))))...
_________________
Můj mazel je Škoda 130 1,8T.....ostatní je druhořadý.....
XC 70 - OCEAN RACE - 2,4T + LPG - MAN - 2002
Obrázek

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#20 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od doktor »

TUNER píše:Tak si tak procházim Lidl a co nevidim.....olej 5W-40 značka W5.... a cena 99 kč za litr. Specifika API SM , A3-B3 , A3-B4...všechno splňuje...
Zajímavé co se prodává mezi rohlíkama ))))...
ee, rohlíky mají na opačný straně, tohle mají u regálu s tabletama do myčky.

:D Taky jsem koukal, že ten olej splňuje všechny potřebné specifikace.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1322
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#21 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od selap »

Ještě maličkost,při studování materialú se lehce může připlest pod ruku manuál pro ameriku a pak to tu z toho dělá hokej.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#22 Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od Urvanej »

Ještě bych jen uklidnil autora, že "plná syntetika" může bejt horší, než "kvalitní minerál" a jelikož a právě proto toto rozdělení tím ztrácí smyslu, tak se už nikde neuvádí a předepsaní výrobcem a zkušenosti mechošů stačí.
Jinak Lidlovej olej splňuje normy, protože v něm můžou chybět aditiva, která upravují vlastnosti v normách neobsažená. Uvedu příklad:
Aditivum A na snížení tepelný degradace oleje (v normách je to dost pofiderně nebo vůbec)ale zároveň snižuje viskozitu, takže se musí přidat více aditiva B na zvýšení viskozity, tím se zase...
No a když v "lidlu ve skladu" míchaji ten olej, tak tam to A nedaji, takže můžou dát míň B a ve výsledku ten olej bude o dost levnější, protože jinak stojí za... a je dobrej tak na topení v kamnech na vyjeťák.
Prostě je to něco za něco a neni nad názory lidí, co s tim dělaji a maji ty praktický zkušenosti.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“