Určitě jste si všimli, že v brzké době bude povinné přidání biopaliva do benzínu i nafty, resp. zvýšení podílu složky o pár procent, kdy u naftového motoru to bude nevýrazně více něž-li u benzínu. To se zase vyčinila jedna malá politická strana(všem je asi jasné, která ). Ale o to tady nejde. Díky tomu, že lezeme do zade... Bruselu ačkoliv plán 10% podílu biopaliv v pohonných hmotách byl EU stanoven až na rok 2020, tak my už jsme v tuto chvíli někde na 40% splnitelného plánu a tudíž už si připlácíme nyní a v tomto ohledu již předbíháme ostatní evropské země. V tuto chvíli jde o několik desetihaléřů navíc u nafty i více, ono se to zdražení mělo promítat do ceny paliv u tuzemských prodejců již v dubnu, otázka ale zůstává, jako to ve skutečnosti je, protože včera ve zprávách hlásili, že se teprve toto přidávání plánuje v horizontu měsíce. Docela mně děsí ceny benzínu, protože včera jsem jel v Praze po jižní spojce, kde se 95 v klídečku prodává za 33.70,-Kč/litr ale také na výpadovce z Prahy, kde se litr 95 prodává za 31.20,-Kč. Takže rozíly jsou patrné, ale je teprve duben, tak by mně zajímalo kolik bude stát benzín v červenci a srpnu??? Hrůza. Ale dotaz směřoval jinam........
.....chci se zetpat jestli náhodou někdo neví, jaký bude mít toto míchání vliv na starší motory??? Protože o tomto jsem se nikde nedočetl vyjma toho, že jsem se dozvěděl, že lidé z petrolejářského průmyslu se odkazují na určitou skladovatelnost, protože pohonné hmoty s 5% přidanými biopalivy by se měly upotřebit do tří měsíců!!! A navíc pokud by někdo plánoval například odstavit auto na zimu či v případě poruchy, pak je třeba nádrž pro jistotu vyprázdnit. Takže zase úplně nezávadné to asi nebude, ale má někdo více informací týkající se této problematiky???
David
Povinné přidávání biopaliv do pohonných hmot
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 661
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha, Frymburk
- Vůz: S70 5254, Silver
#1 Povinné přidávání biopaliv do pohonných hmot
_________________
Mercedes W221, non Volvo.
Mercedes W221, non Volvo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1322
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#2 Povinné přidávání biopaliv do pohonných hmot
S tou skladovatelností by mě to taky moc zajímalo,jestli líh v benzínu táhne vodu,či se nafta za čas zdrcne?Jen jsem zvědav jak se náš stát postaví k novému zjištění Bruselu,kde konečně přišli na to,že biopaliva jsou blbost.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 661
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha, Frymburk
- Vůz: S70 5254, Silver
#3 Povinné přidávání biopaliv do pohonných hmot
My si myslíme, že je to blbost, ale ZEL**Í si to nemyslí a proto to prosazují. Samozřejmně, že nejde pouze o záchranu klimatu . Asi se případná závadnost bude testovat až v ostrém provozu.selap píše:.............kde konečně přišli na to,že biopaliva jsou blbost.
_________________
Mercedes W221, non Volvo.
Mercedes W221, non Volvo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 219
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 8
- Vůz: V70 II 125kW B5244S manuál 2004
#4 Povinné přidávání biopaliv do pohonných hmot
Někde jsem čet (teď nevim kde), že v Německu dělal přídavek bio do nafty problémy zemědělcům u sezónních strojů (např. kombajny). Biosložka se při odstavení stroje srazila do gelu a zasrala celej motor kombajnu. Řešilo se to komplet vyčištěním motoru. Německý zemědělci si prej můžou koupit malej objem čistý nafty pro účely odstavení sezónních mašin. U nás to prej zákon nepovoluje.
_________________
Volvo V70 II B5244S 125kW 2004 manuál tmavě modrá metalíza
bylo Volvo V70 I 2.5 TDI '97 manuál modrá metal "Dejmal"
ještě bylo Škoda Felicia 1.6 MPI kombi '97 tmavá zelená, Škoda 120 '86
Volvo V70 II B5244S 125kW 2004 manuál tmavě modrá metalíza
bylo Volvo V70 I 2.5 TDI '97 manuál modrá metal "Dejmal"
ještě bylo Škoda Felicia 1.6 MPI kombi '97 tmavá zelená, Škoda 120 '86
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 219
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 8
- Vůz: V70 II 125kW B5244S manuál 2004
#5 Povinné přidávání biopaliv do pohonných hmot
Tak jsem to našel. Nebylo to u němců, ale u nás.
http://ekonomika.idnes.cz/zemedelci-nadavaji-na-bionaftu-ucpava-dlouho-odstavene-motory-pbr-/ekonomika.asp?c=A091126_193413_ekonomika_vel
http://ekonomika.idnes.cz/zemedelci-nadavaji-na-bionaftu-ucpava-dlouho-odstavene-motory-pbr-/ekonomika.asp?c=A091126_193413_ekonomika_vel
_________________
Volvo V70 II B5244S 125kW 2004 manuál tmavě modrá metalíza
bylo Volvo V70 I 2.5 TDI '97 manuál modrá metal "Dejmal"
ještě bylo Škoda Felicia 1.6 MPI kombi '97 tmavá zelená, Škoda 120 '86
Volvo V70 II B5244S 125kW 2004 manuál tmavě modrá metalíza
bylo Volvo V70 I 2.5 TDI '97 manuál modrá metal "Dejmal"
ještě bylo Škoda Felicia 1.6 MPI kombi '97 tmavá zelená, Škoda 120 '86
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#6 Povinné přidávání biopaliv do pohonných hmot
Já to někdy asi nafotím, co to dělá u nafťáků v nádržích. Pěkný humus. U benzínu to jen váže vodu, i když je tato vlastnost údajně nějak chemicky potlačená, tak prý jen na nějakou dobu.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 549
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v.
- Bydliště: Kolín
#7 Povinné přidávání biopaliv do pohonných hmot
Myslim,ze ty starsi to zkousnou lip nez ty novy,ptz jak vsichni vime,cim novejsi motor,tim haklivejsi na kvalitu nafty ,ale jestli se pletu,opravte meŠvéd píše: .....chci se zetpat jestli náhodou někdo neví, jaký bude mít toto míchání vliv na starší motory???
_________________
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 661
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha, Frymburk
- Vůz: S70 5254, Silver
#8 Povinné přidávání biopaliv do pohonných hmot
No člověče, ono prý to lépe zkousnou ty nové motory, alespoň to tvrdí zástupci některých automobilek, ale spíš bych to viděl asi, jako Ty. Nevím je to každopádně na prd. Myslím, že nás to stejně nespasí a je to úplně zbytečné, jde spíš o byznys než o životní prostředí. Myslím, že tímhle se ty motory jen zhuntují, ale to ukáže čas. Ale taky si myslím, jak zde zmiňoval Jarek, že na tom budou hůře naftové motory. Mno nezbývá než čekat co ukáže čas a praxe.Pavluňa píše:Myslim,ze ty starsi to zkousnou lip nez ty novy,ptz jak vsichni vime,cim novejsi motor,tim haklivejsi na kvalitu nafty ,ale jestli se pletu,opravte meŠvéd píše: .....chci se zetpat jestli náhodou někdo neví, jaký bude mít toto míchání vliv na starší motory???
David
_________________
Mercedes W221, non Volvo.
Mercedes W221, non Volvo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 362
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Benešov
#9 Povinné přidávání biopaliv do pohonných hmot
Já osobně si myslim , že je to jenom kvuli byznysu aby na nás mohly vydělávat , neustále hledají způsoby kde a jak vydělat , četl jsem ten článek co sem dal drmachane a nasledne pod tim článkem bylo "Jedovatá řepka zabíjí stovky srnců,myslivci jsou bezmocní" myslím že to tam bylo takhle , jestli to takhle bude i u biopaliv že budou naopak škodit , tak si moc nepomůžou , ale předem se přiznám že jsem ten článek nečetl takže se můžu mílit tak se kdyžtak omlouvám , jinak je to jen můj názor a nerad bych z tohoto udělal nějakou hádku nebo výměnu názorů
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek