Volva ve Francii

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#26 Volva ve Francii

Příspěvek od LukášM »

pekelnik píše:u 780 je opravdu vzácný model s benzínovým turbem (2,3 +turbo plus kit - 140kw). vyrobených bylo asi jen kolem 300ks. jestli je to pravda, nevím, ale jsou vzácné a na údržbu nenáročné - redblock :twisted:
Diesel je v takovémhle modelu auta spíše nečekaným překvapením, protože málokdo by v italském sporťáku čekal naftu. a nejběžnější je samozřejmě benzínový šestiválec. Jakákoli kombinace je podle mne zajímavá, a každá má své přednosti i problémy.
Máš pravdu B230FT je opravdu vzácný. On to byl vlastně kit pro 740 a 760 Turbo, v 780 se dodával jako standard.

Z mého pohledu je diesel jedinečný díky svému výkonu¨a jak si psal, kupé s diesel je dnes běžné, ale tenkrát to bylo něco nečekaného :wink:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#27 Volva ve Francii

Příspěvek od HonzaA »

Pokud si dobře vzpomínám, tak B230FT není v 780 až tak vzácný jako B200ET a obvzlášť jako B204FT. Ale samozřejmě, diesel je oproti všem těmto zmíněným motorizacím tuctovka :-) Ale úchylnost takové koncepce je skutečně tak výrazná, až je určitým zvráceným způsobem přitažlivá :D

Edit: Tak jsem se zmýlil. Koukl jsem se na čísla a B230FT bylo vyrobeno několik tisíc kusů, trojnásobně tolik, co dieselů. Zatímco 780 s B200ET a B204GT (tedy údajně nikoli FT) jenom skutečně pár kusů.

B280F (V6)
3.896 STUKS

B230FT (Turbo 8 Valve)
2.958 STUKS

D24 Tic
1.081 STUKS

B280E (V6)
610 STUKS

B204GT Italy, Belgium Turbo 16 Valve
165 STUKS

B200ET (same as in 740. Turbo Engine, 8 Valve)
371 STUKS

unknown Type "67"?
5 STUKS

TOTAL NUMBER
9.086 STUKS
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#28 Volva ve Francii

Příspěvek od LukášM »

HonzaA píše:B204GT Italy, Belgium Turbo 16 Valve
165 STUKS

B200ET (same as in 740. Turbo Engine, 8 Valve)
371 STUKS
Ale to se nedá považovat za nejvzácnější, přestože jich je nejméně. Je to downgradovaná verze kvůli pojištění hlavně v Itálii. Tam dělali zvěrsta jako dvoulitrová Ferrari :D

btw: počty vyrobených kusů se ohromně liší, každý zdroj uvádí úplně jiná čísla :(
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1284
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#29 Volva ve Francii

Příspěvek od martines »

prosím moderátora aby převedl část příspěvků do patřičné sekce.Tady už to není o Volvech ve Francii.Díky.
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#30 Volva ve Francii

Příspěvek od HonzaA »

Jsou nejvzácnější, protože jich je nejméně, troufám si tvrdit, že je to zcela neprůstřelná logika :-)

B204GT/B204FT je něco downgradeovaného? Jel jsi s tím někdy? B230FT je sice fajn motor, kterému se dá pustit o dost větší plnící tlak (což B204 taky, jen to není vzhledem k počtu kusů zde v ČR tak profláknuté), ale je to oproti B204 muzejní kousek.... A dvoulitrové ETčko, které jede jako z praku je taky něco downgradeovaného? OK, mohlo by to být B230ET, ale na poměry doby byly i B200ET sakra děla....

Mimochodem B204FT je jediný motor ze sedmičkové/devítkové řady, který bych si kulturou chodu a výkonnostními parametry troufl srovnávat s T5kou, s nezvýšeným plnícím tlakem aspoň s tou dvoulitrovou....
LukášM píše:
HonzaA píše:B204GT Italy, Belgium Turbo 16 Valve
165 STUKS

B200ET (same as in 740. Turbo Engine, 8 Valve)
371 STUKS
Ale to se nedá považovat za nejvzácnější, přestože jich je nejméně. Je to downgradovaná verze kvůli pojištění hlavně v Itálii. Tam dělali zvěrsta jako dvoulitrová Ferrari :D

btw: počty vyrobených kusů se ohromně liší, každý zdroj uvádí úplně jiná čísla :(
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#31 Volva ve Francii

Příspěvek od HonzaA »

Vždyť B204FT má v základu takový výkon, jako B230FT s Turbo+ kitem.....a k B204FT se Turbo+ kit dá přidat taky :D Mám ho pro tuto příležitost doma v krabici :twisted:
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#32 Volva ve Francii

Příspěvek od pekelnik »

HonzaA píše:Vždyť B204FT má v základu takový výkon, jako B230FT s Turbo+ kitem.....a k B204FT se Turbo+ kit dá přidat taky :D Mám ho pro tuto příležitost doma v krabici :twisted:
a neprodáš, co? :twisted:
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#33 Volva ve Francii

Příspěvek od LukášM »

Máš pravdu, pokud jich je dochováno nejméně, tak se jedná o nejvzácnější verzi :wink:

Jen pro info podle Volva bylo 780 vyrobeno 11402 kusů. Podle některých info dokonce 11750. Pak jsem také objevil zmínku o 8518 vyrobených kusů.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“