Diesel nebo antidiesel?

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#26 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od ..::Philip::.. »

a neni lepsi nastrouhanou tuhu zmenit v diamant a pak neresit spotrebu. penez na PHM bude dost :lol:
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 275
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#27 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od deanoli »

k těm oktanům: ono to je opět trochu složitější. Oktanové číslo se měří dvěma způsoby a norma (EN 228) určuje minimální hodnoty pro oba. V drtivé většině všichni prodejci uvádějí oktanové číslo výzkumnou metodou (RON). Oktanové číslo tzv. motorovou metodou (MON) se moc neuvádí a přitom je minimálně stejně důležité. RON se dá totiž navýšit poměrně jednoduše přidáním aditiv. MON sice také, ale je to již složitější a dražší a pokud již základní produkt z rafinerie nemá potřebné parametry (složení uhlovodíků) pak to prostým přimícháním aditiv není možné vůbec.

v minulosti kdy byly cenové rozdíly mezi 91 a 95 větší na úpravě RON aditivy pár lidí docela zbohatlo....
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#28 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od LukášM »

No hlavně bych si podobnou ocasárnu na auto nenalepil :wink:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#29 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od hroch32 »

Lukaso píše:já si právě myslím, že to jezdíš spíš na uhlovodík než na uhlík :)
A co myslíš, že je hlavní složkou uhlovodíku ;)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1464
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#30 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od metju »

hroch32 píše:A co myslíš, že je hlavní složkou uhlovodíku ;)
Vodík ? :ROFL: :ROFL:
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#31 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od hroch32 »

metju píše:
hroch32 píše:A co myslíš, že je hlavní složkou uhlovodíku ;)
Vodík ? :ROFL: :ROFL:
To je jak v povídce Šimka a Grossmanna: "Co je větší, Čína nebo Vatikán? ... No vidíte, a napodruhé jsem to trefil." :ROFL:
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

X-Tuner
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 362
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Benešov

#32 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od X-Tuner »

Ta stránka je fakt k ničemu , diskuze tam nikde neni , je tam pár videí čmudících dieselů ale toť vše , ty auta na těch videích už budou nejspíš motorově dost v pr**li , a něco proti dieselum? Dokážete si třeba představit kamion v benzínu? já to teda ještě neviděl ale ta jeho spotřeba by byla asi fakt dosti zajímavá , mě TDi čmudí jen po nastartování jinak to vůbec neni znát a rozhodně je to úspornější než benzín , proti benzínu nic nemám , ale jsou to žrouti , když už bych šel do benzínu tak jedině s LPG :wink: je to jen muj názor nic víc :wink:

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#33 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od st_Andy »

X-Tuner píše:a něco proti dieselum? Dokážete si třeba představit kamion v benzínu?
Myslim ze timhle shrnutim si vystihl podstatu veci :twisted: Takze za mne z principu v dehtu jedine R8 TDi
jenom nevim jestli ma v tom napisu cerveny jenom "i" nebo vlastne "D", nebo obe, nebo jenom T? Nejak se to rozdeluje podle vahy navesu.. :pardon: :angel: :D :D

(Ale mam vas rad, mejte me radi :Rose: ste rozumnejsi auto slouzi vam a ne vy jemu :wink: :) )
Naposledy upravil(a) st_Andy dne 07 led 2010 20:36, celkem upraveno 1 x.

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#34 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od karelvolvo »

všechno v naftě jen ne TDI aspon ne ty dnešní
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#35 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od jarek.krizan »

X-Tuner píše:Dokážete si třeba představit kamion v benzínu?
To si toho moc neviděl. Kamion v benzínu uvidíš celkem běžně v Rusku.
Jinak stále čím dál víc ( co upustili o klasiky a začali do aut cpát emisní prasárny ) tvrdím, že nafta patří do kamen ( uznávám vyjímky ) a plyn do zapalovače. Jestli to někdo najdete, tak na netu jsou testy aut na E85. S motory na toto palivo přímo stavěnými, tzn. bez zbatečných EGR ventilů, katalyzátorů a podobných emisních chujovin. Je tam krásně ukázané, jak díky neustálému zdokonalování spalování je možné získat až dvojnásobný výkon, a nebo poloviční spotřebu, v porovnání se stejným autem s klasickým pohonem. Co by pak bylo asi nejlepší ? Auta kterým jde z výfuku téměř čistá vodní pára, nebo ty smrady co čucháme dnes ?
Já vím, problém je v dostatečné výrobě takového paliva. Ale i tak bylo by to krásné.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

X-Tuner
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 362
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Benešov

#36 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od X-Tuner »

jarek.krizan píše:
X-Tuner píše:Dokážete si třeba představit kamion v benzínu?
To si toho moc neviděl. Kamion v benzínu uvidíš celkem běžně v Rusku.
Copak jezdim do Ruska? V životě jsem tam nebyl , ale je teda fakt že sem toho asi ještě moc neviděl , taky na to mám věk ale myslim že každej ve svym životě neviděl všechno a furt poznává nový a nový věci :wink:

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#37 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od jarek.krizan »

Nj nějak mi uniklo kolik ti je. My co jsme ještě byli na vojně známe třeba Zily ( náklaďáky 3 nápravové s benzínovými motory ) , Bedfordy, Kamazy, a z menších našich třeba T805. To byl super stroj, sám jsem si jednu koupil.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

X-Tuner
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 362
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Benešov

#38 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od X-Tuner »

jarek.krizan píše:Nj nějak mi uniklo kolik ti je. My co jsme ještě byli na vojně známe třeba Zily ( náklaďáky 3 nápravové s benzínovými motory ) , Bedfordy, Kamazy, a z menších našich třeba T805. To byl super stroj, sám jsem si jednu koupil.
:unknown: Dyť já jsem blb , že mě to nenapadlo , dyť mi tady u nás v obci máme jednu T805 jako hasičský auto , momentálně zrenovovaný a vůbec mi to nedošlo v tu chvíli :unknown:

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#39 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od hroch32 »

jarek.krizan píše:...Jestli to někdo najdete, tak na netu jsou testy aut na E85. S motory na toto palivo přímo stavěnými, tzn. bez zbatečných EGR ventilů, katalyzátorů a podobných emisních chujovin. Je tam krásně ukázané, jak díky neustálému zdokonalování spalování je možné získat až dvojnásobný výkon, a nebo poloviční spotřebu, v porovnání se stejným autem s klasickým pohonem. Co by pak bylo asi nejlepší ? Auta kterým jde z výfuku téměř čistá vodní pára, nebo ty smrady co čucháme dnes ?
Já vím, problém je v dostatečné výrobě takového paliva. Ale i tak bylo by to krásné.
Dovolím si mírně nesouhlasit. Motor na E85 získává hlavní složku energie oxidací uhlíku, stejně jako "běžné" spalovací motory. Jinou věcí je, že se jedná o jednodušší proces než u benzínu, takže tuším je z toho míň aromatických uhlovodíků a podobných svinstev. Čistá vodní pára půjde z motoru teprve ve chvíli, kdy pojedeme na vodík. A i ta vlastně nebude čistá - bude doprovázena oxidy dusíku, protože ty nevznikají z paliva, anóbrž ze vzdušného dusíku díky vysokým teplotám při spalování. Vyhnuli bychom se jim jedině tak, že bychom do motoru pouštěli místo vzduchu čistý kyslík z další nádrže.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#40 Diesel nebo antidiesel?

Příspěvek od LukášM »

X-Tuner píše:
jarek.krizan píše:Nj nějak mi uniklo kolik ti je. My co jsme ještě byli na vojně známe třeba Zily ( náklaďáky 3 nápravové s benzínovými motory ) , Bedfordy, Kamazy, a z menších našich třeba T805. To byl super stroj, sám jsem si jednu koupil.
:unknown: Dyť já jsem blb , že mě to nenapadlo , dyť mi tady u nás v obci máme jednu T805 jako hasičský auto , momentálně zrenovovaný a vůbec mi to nedošlo v tu chvíli :unknown:
To byla spíše nutnost než záměr, protože Tatra 805 používá motor z osobní T603 :wink: Ale většina vojenské techniky používala benzínové motory pro okamžitou bojeschopnost :D
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“