Pěkné porovnání systémů 4 x 4
http://www.awd.ee/cars.html
Jinak jsem byl samozřejmě nucen si půjčit pořádné auto, abych si odvezl a zase přivezl potřebné věci na mou chatu. Bohužel se jedná o výjezd od řeky, pěkným stoupákem lesem zhruba 300 m, takže s FWD je tam problém i za bláta, natož při sněhu a co potom při tom co teď napadlo
Tím pořádným autem je starý Jeed Cherokee Chief
Starý 2.1 td motor, který má opravdu skromný výkon, nicméně tahoun je to slušný.
To co mě nejvíce udělalo radost je to, že jsem projel i půlmetrovými závějemi a potkal několik 4 x 4 (Subaru, Audi), kterým to světlost podvozku opravdu neumožňovala. Ona také redukce je velmi povedená věc, kterou by měla mít každá 4 x 4
Jen se zeptám, jak funguje uzávěrka u V70, je prý to nějaký čep, který při prokluzu jednoho ze zadních kol zablokuje diferenciál a drží na svém místě do rychlosti 40 km/h. Opravdu je tomu tak?
Jak jsem tak vypozoroval, pro mě 850, V70 AWD nemá smysl (vím tolik sněhu je málokdy), ale i tak se spíše přikláním k V70 XC Cross Country, která má světlost asi o 3 cm větší