jarek.krizan píše:Řekněte někdo, že to je vtip. ... A teď ještě taková zpráva Co se ještě může stát horšího...
Vždycky se může stát něco horšího - před dvouma hodinama jsem se dozvěděl, že objednaný dárek pro přítelkyni nedorazí, takže zítra bude bez dárce
a před hodinou mi volal kamarád, že jeden náš společný známý nezvládl boj s jedním hnusným nádorem
takže zprávu, že Volvo se dostalo do pracek číňanů už opravdu beru jako perličku...
Nechme tomu volný průběh - stejně s tím naprosto nic nenaděláme a kvalita našich současným miláčků se rozhodně nezmění
Co bude dál, to ukáže čas. Třeba to nebude tak horké
(znám dokonce pár čínských výrobků/kopií, které jsou srovnatelné či kvalitnější než originály, namátkou třeba některá jimy vyráběná letadla či zbraně)
Především z toho cítím hlavně hlad Číny po nových technologiích, které Švédi celá ta dlouhá léta vyvíjeli a vložili do projektů pro bezpečnost nemalé prostředky. Čínská automobilka Gelly koupila prestižní značky Saab a Volvo, respektive snad zatím jen určitá % akcií, aby zn.: Saab a Volvo pomohla od úpadku, z důvodů celosvětové ekonomické krize a nižší prodejnosti těchto vozů. Tak jako tak, podle toho, co jsem kde vyčetl, tak se Volvo nestěhuje do Číny. Pravda je, že hledají řešení a možnosti výroby u nich, ale to není nic nového.
Je to taková určitá degradace značky. Nerozumím tomu, že Švédi, vzhledem k historii, patentovaným technologiím, které jsou strategií vůči ostatním automobilkám nechali takovýmto tahem nakouknout pod pokličku zrovna Čínu...
_________________ Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic.. Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
hmmm... vzhledem k tomu, ze auto uz nepotrebuju, a tudiz se mojeho nynejsiho auta zbavuju, tak uz to asi nemusim nijak resit. ale kdyz tedy nyni bude volvo opravdu cinske, tak kdyz bych nekdy zase chtel nejake auto kupovat, tak to z etickych duvodu jiz zadne volvo nebude. a to je celkem skoda, novejsi volva se mi zacala celkem libit, a treba proti c30/s40/v50 bych jiste nic nemel. ale takhle...
nerikam ze nekupuju veci ktere jsou z ciny, nekdy proste neni vyber. ale pokud vyber je, tak radeji vezmu neco ze svobodnejsich, demokratickych zemi, a i tam jsou rozdily. nedavno jsem napriklad kupoval zehlicku pro mamu. vetsina zehlicek na vyber byla z ciny, nakonec jsem nasel nejakou od siemens (firma kterou celkem nemusim) vyrobenou ve spanelsku. to nakupovani je uz celkem tezke. ma clovek koupit zbozi od firmy ktera je ok, ale zbozi je vyrobene v zemi ktera ok neni (vse videno z etickeho hlediska), nebo znacku ktera ok neni, ale vyrobenou v zemi ktera ok je, pak by clovek jeste nesmel zapomenout na vlastniky, nejen jestli je firma ok, ale komu firma patri a komu tudiz proudi zisk... blbej priklad: fiat panda. firma italska (italie celkem ok), vyrobene v polsku (polsko zrovna nemusim), vlastnena castecne libyjcema (coz neni zrovna moc pekne...). no a to jsem jeste vubec nenapsal ze prece clovek take kupuje podle jinych aspektu (kvalita, cena, design,... u volva bezpecnost atd.). na jednu stranu mame trzni ekonomiku, ktera by vlastne mela nabizet produkty takove, jake je chce zakaznik, ale aspon ja teda casto nenachazim to co chci. ale mozna je to tim ze vetsina zakazniku je proste jina, a nejaka eticka perspektiva pri nakupu je nezajima...
v kazdem pripade preju vsem jeste pekne a klidne svatky. na svete jsou i dulezitejsi veci nez veci materialni. vcera vecer jsem vezl jednoho z mych nejlepsich kamaradu za jeho dedou, aby se jeste mohl rozloucit, a nastesti jsme to jeste stihnuli. v takovych situacich si pak clovek uvedomi co je v tom zivote dulezite...
Já myslím, že říkat věci typu nekoupím Volvo, vlastní ho číňani jsou přinejmenším zcestné, sorry ale je to tak, v době jak již mnozí předznamenali, kdy v Německém MB není ani jeden německý šroubek a nikomu to nevadí ( a to i zhlediska kvality která šla hodně dolů ), nevím proč by mělo. Předpokládám, že ty auta budou dělat pořád stejní lidé a také pořád stejně -> co nejnižší náklady za co nejvíce muziky, trochu kompromisu mezi to a máme Volvo jako vyšité. To by se dělo i kdyby ho vlastnili Švédi nebo marťani...taková je dneska doba a vzhledem k tomu, že v automobilovém průmyslu nelze zvedat díky konkurenci ceny ( které jsou mimochodem hodně vyšponované ) musí na to automobilky trochu jinak a hledat ve vlastních řadách jak na to.
A že by tomu sešikmili světla a dělali je jenom v světle a tmavě žluté? To asi ne...
Auta jako Volvo nebo M-B jsou přece o emocích. Dnes jsou už (díky krizi) o dost zajímavější ceny, ale 2-3 roky dozadu taková V70 za 1.5 mil Kč nabídla +/- to samé jako Renault Laguna nebo Citroen C5 za 750t Kč, tedy za polovinu ceny. U Mercedesu totéž. Šlo si to ale obhájit, jako švédský či německý "tank". Osobně u mě ty "emoce" po nástupu Číňana opadnou a těžko budu vidět důvod pro nákup, a nebudu sám. Předpokládám, že to nebude jen změna majitele, ale i přesun části výroby, a to je problém. Lidé nebudou utrácet prémiové peníze za "asijské" auto.
vyjádření šéfa Geely Li Shufu: "If the deal succeeds, nothing will change for Volvo, except the boss turns to Li Shufu," Li was quoted as saying by Xinhua news agency.
prostě se jenom mění šéf a vše by mělo být při starém...třeba to nebude zas taková tragedie. Počkejte, až nám budou čínani stavět dálnice za polovic. To bude teprve deal