Spravna technika radenia na benzine
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1618
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
#1 Spravna technika radenia na benzine
Rad by som sa dozvedel o spravnej technike radenia s ohladom aj na spotrebu (cize kulturna jazda). Snazim sa na rovine davat co najvyssi stupen (cize napr. v 50tke 4stupen), otacky tym padom okolo 1500. nie je to malo? mne sa zda totiz, ze ked jazdim s ot. okolo 1800-2200 ze mam nizsiu spotrebu.
Co je lepsie? pri com nenej auto trpi?
Poprosim aj s nejakymi rozumnymi argumentami, podlozenymi nejakou fyzikalnou podstatou, nie len z brucha strelene pocity.
Co je lepsie? pri com nenej auto trpi?
Poprosim aj s nejakymi rozumnymi argumentami, podlozenymi nejakou fyzikalnou podstatou, nie len z brucha strelene pocity.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 295
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
#2 Spravna technika radenia na benzine
Z hladiska fyziky je najlepsie jazdit s malymi otackami a plnym plynom - minimalne straty v sacom trakte, dost casu na plnenie valca a prehorenie zmesi. Aj ked tomu trochu zdanlivo odporuje fakt ze najmensia merna spotreba vzhladom k vykonu je zhruba v miestach najvyssieho tociveho momentu.
Co je dobre z hladiska spotreby ale nie vzdy musi byt dobre aj z hladiska zivotnosti motora, skor naopak. Dnesne klukove hriadele toho znesu sice dost, ale vylky vykon pri nizkych otackach im zrovna neprospieva. Neodvaluju sa hladko.
V principe sa da jazdit aj s otackami 1500, pokial sa od motora nechce vykon alebo zrychlovanie. Proste to musis citit, ze sa motor netoci lahko. Ale zasa chodit stale okolo 3000 ot/min aj po rovine mi pride zbytocny. S beznymi benzinami (volvo 2,5T nevyjimajuc) jazdim medzi 2 - 3 tis, do vacsich kopcov alebo razantnejsie 2500 a viac. Ale nevyhybam sa ani jazde pri otackach spominanych cca 1500, ale su to skor udrzovacie otacky po rovine po meste. Za 4000 nema vyznam ist pokial naozaj nezmykam z motora co sa da. Co sa tvojej 2,5 20V atmosfery tyka neviem, nesedel som v tom, ale zhruba to iste, mozno o nejakych 100-300 ot. vyssie. tazko sa to popisuje. Uz som sa vykecal na A4 a aj tak z toho nebudes mudrejsi, howgh.
PS: najlepsia skola je trabant 601 a zo dva znicene motory (cca 40-80 tis km). Tam sa clovek bud nauci citu pre motor alebo bude menit motor nachylny na podtacanie (alebo aj pretacanie za studena) kazdych 20 kkm
Co je dobre z hladiska spotreby ale nie vzdy musi byt dobre aj z hladiska zivotnosti motora, skor naopak. Dnesne klukove hriadele toho znesu sice dost, ale vylky vykon pri nizkych otackach im zrovna neprospieva. Neodvaluju sa hladko.
V principe sa da jazdit aj s otackami 1500, pokial sa od motora nechce vykon alebo zrychlovanie. Proste to musis citit, ze sa motor netoci lahko. Ale zasa chodit stale okolo 3000 ot/min aj po rovine mi pride zbytocny. S beznymi benzinami (volvo 2,5T nevyjimajuc) jazdim medzi 2 - 3 tis, do vacsich kopcov alebo razantnejsie 2500 a viac. Ale nevyhybam sa ani jazde pri otackach spominanych cca 1500, ale su to skor udrzovacie otacky po rovine po meste. Za 4000 nema vyznam ist pokial naozaj nezmykam z motora co sa da. Co sa tvojej 2,5 20V atmosfery tyka neviem, nesedel som v tom, ale zhruba to iste, mozno o nejakych 100-300 ot. vyssie. tazko sa to popisuje. Uz som sa vykecal na A4 a aj tak z toho nebudes mudrejsi, howgh.
PS: najlepsia skola je trabant 601 a zo dva znicene motory (cca 40-80 tis km). Tam sa clovek bud nauci citu pre motor alebo bude menit motor nachylny na podtacanie (alebo aj pretacanie za studena) kazdych 20 kkm
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#3 Spravna technika radenia na benzine
Nevím, na úspornou jezdím tak, že se motor jednoduše snažím držet v nízkých otáčkách. Tzn. na pětku tak 60, ale zároveň po motoru nechci v ten samý moment, aby motor udržoval rychlost do kopce, v ten moment tam fouknu 4ku a opět lehká noha na plynu. Touhle technikou trvale dociluji dost nízké spotřeby. Z kopce vyřazuju (pokud není třeba brzdit motorem). Řadím kolem dvou tisíc, když je kopec podržím to tak do 2.200-300, kdy se motor po zařazení vyššího kvaltu "trefí" do těch správných otáček kde vím, že to zvládne (tzn. otáček kde je křivka krouťáku již adekvátně vysoko).
Recept je asi všeobecně moc nespěchat a zbytečně to netočit. Ono to těm krabicím sluší taky nejvíc
Recept je asi všeobecně moc nespěchat a zbytečně to netočit. Ono to těm krabicím sluší taky nejvíc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#4 Spravna technika radenia na benzine
To je velmi jednoduche, predstav si, ze auto je bicykel a ty si motor..lucki píše:Rad by som sa dozvedel o spravnej technike radenia s ohladom aj na spotrebu (cize kulturna jazda).
Poprosim aj s nejakymi rozumnymi argumentami, podlozenymi nejakou fyzikalnou podstatou, nie len z brucha strelene pocity.
Ako by si prehadzoval stupne aby si sa v terene namahal co najmenej a siel co najefektivnejsie?!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#5 Spravna technika radenia na benzine
2.0 / 2.3 / 2.4 / 2.5 L blok skryva vysokootackovy agregat a dechtacke podtacanie mu dobre nerobi, doma zacina byt podla mna v spektre od 2500 otacok, tie mu chutia najviac a tam oziva. Rovnako to plati to u vacsiny benzinov, staci si uvedomit ze maximalny vykon benzinu je dostupny az v 6000 otackach Polopatisticky pre benzin plati, ze cim tocis rychlejsie, tym ides rychlejsie Tym ale netvrdim ze to treba hnat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 37
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: SK
- Vůz: V70, V70XC
#6 Spravna technika radenia na benzine
Ja som sa už niekoľkokrát stretol s názorom, že:lucki píše:Rad by som sa dozvedel o spravnej technike radenia s ohladom aj na spotrebu (cize kulturna jazda).
1. Tam, kde je povolená 50-ka, sa odporúča vynechať tretí stupeň (to znamená radiť 1-2-4)
2. Ak je povolená vyššia rýchlosť, tak sa radí 1-2-3-5 (vynecháva sa štvorka)
Samozrejme takto človek nebude radiť, ak ide do kopca. Čo sa týka spotreby, tak je jasné, že človek nemôže očakávať úsporu 2 litre na sto kilometrov. Ja v tom skôr vidím šetrenie spojky. Či to však neškodí iným častiam, sa budú musieť vyjadriť ľudia, čo rozumejú motoru lepšie ako ja
_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 277
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V40 1.8 85kW 1998
- Bydliště: Brno - Chrlice
#7 Spravna technika radenia na benzine
mrkni do manuálu od svého auta. Tam uvidíš při jakých rychlostech doporučují řadit. Porovnej to s otáčkama a uvidíš co doporučuje výrobce. A nemyslím si že by volvo chtělo aby se jim kazily motory po určitých kilometrech.
_________________
Suzuki SX4 1.6 LPG 2009
Bylo: V40 1.8l 85kW B4184S 98 Black
Suzuki SX4 1.6 LPG 2009
Bylo: V40 1.8l 85kW B4184S 98 Black
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#8 Spravna technika radenia na benzine
1 plnej, 2 plnej, 3 plnej, 4 plnej a 5 plnej ... ono to jde jinak?
Mě se osvědčilo přeřazovat při 3500-3800ot, tak aby, když otáčky spadnou, tak aby i na další kvalt turbína stále foukala. Pak využívat váhy auta, resp. jeho skvělé setrvačnosti. Rozjet na 110km/h a opravdu lehounce ubírat na těch cca 90km/h (cca 2-5km úsek podle terénu). Většinou to vyjde tak, že se objeví další kopeček dolů a můžu to zase rozjet. Tímhle stylem dosahuju 8l/100km s T5tkou v provozu 60%dálnice, 30% okresky, 10% město.
Ve městě většinou řadím 1 .... 4. a popojíždění. Pokud chci akcelerovat, okamžitě podřazuju ... klidně i na 2. Brždění ... snažím se co nejvíc využít síly motoru, takže brzdím i jedničkou - samozřejmě kvalty skládám postupně 3 ... 2 ... 1 ... brzdy (spojka je původní s 210t km a nezdá se, že by měla dost). Tímhle se v čistě pražském provozu dostanu na cca 11litrů/100km (techničák 14,4)
Mě se osvědčilo přeřazovat při 3500-3800ot, tak aby, když otáčky spadnou, tak aby i na další kvalt turbína stále foukala. Pak využívat váhy auta, resp. jeho skvělé setrvačnosti. Rozjet na 110km/h a opravdu lehounce ubírat na těch cca 90km/h (cca 2-5km úsek podle terénu). Většinou to vyjde tak, že se objeví další kopeček dolů a můžu to zase rozjet. Tímhle stylem dosahuju 8l/100km s T5tkou v provozu 60%dálnice, 30% okresky, 10% město.
Ve městě většinou řadím 1 .... 4. a popojíždění. Pokud chci akcelerovat, okamžitě podřazuju ... klidně i na 2. Brždění ... snažím se co nejvíc využít síly motoru, takže brzdím i jedničkou - samozřejmě kvalty skládám postupně 3 ... 2 ... 1 ... brzdy (spojka je původní s 210t km a nezdá se, že by měla dost). Tímhle se v čistě pražském provozu dostanu na cca 11litrů/100km (techničák 14,4)
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Č.Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
#9 Spravna technika radenia na benzine
Citlivá noha na plynu, do kopce 2500 - 3000, po rovině 2000 -2200 a okamžitá jde i na 3,5 l/100. Když necháš do kopce motor spadnout pod 2200, musíš víc šlápnout na plyn a tím pádem jde víc benzínu. No a přináší to již zmiňované nebezpečí pro motor - klika, ložiska, apod.
Dá se jezdit dost úsporně i mimo dálnici.
Dá se jezdit dost úsporně i mimo dálnici.
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal
#10 Spravna technika radenia na benzine
Ja som sa už niekoľkokrát stretol s názorom, že:
1. Tam, kde je povolená 50-kajezdím 70
1. Tam, kde je povolená 50-kajezdím 70
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#11 Spravna technika radenia na benzine
To souhlas, tachometrovejch 70 je u krabice s M47 a dvoulitrem ideální pětka.martinopel píše:Ja som sa už niekoľkokrát stretol s názorom, že:
1. Tam, kde je povolená 50-kajezdím 70
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 37
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: SK
- Vůz: V70, V70XC
#12 Spravna technika radenia na benzine
martinopel píše:Ja som sa už niekoľkokrát stretol s názorom, že:
1. Tam, kde je povolená 50-kajezdím 70
_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 782
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
#13 Spravna technika radenia na benzine
Takhle mi to bylo při koupi taky řečeno a dva roky s Fialkou mi to jen potvrzují. Pod dva tisíce skoro nemá smysl jít, maximálně tak na udržování rychlosti po rovince nebo z kopce, a pak to není dobré po motoru moc chtít. Rozhodně tím člověk nedocílí nízké spotřeby, naopak, v každém kopečku musí šlapat na plyn a to spotřebě moc nepřidá.st_Andy píše:2.0 / 2.3 / 2.4 / 2.5 L blok skryva vysokootackovy agregat a dechtacke podtacanie mu dobre nerobi, doma zacina byt podla mna v spektre od 2500 otacok, tie mu chutia najviac a tam oziva. ...
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 782
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
#14 Spravna technika radenia na benzine
Jj, ale je třeba si uvědomit, že B200 a B52xx jsou dost jiný motory. S italskou neplnoletou variantou nemám moc zkušeností, ale B230 šla točit bez problémů o 500 otáček míň jak B5254. Vždycky mě udivovalo, jak mě v prudkém kopci stačí v 80 km/h polechtat plyn na pětku a Kombajn hned přidala, jak kdyby tam žádný kopec nebyl. Tohle mi u Fialky trochu chybí, skoro si troufám tvrdit, že v kopcích bych s ní Kombajna nepředjel. Samozřejmě na to má vliv i zadní náhon, ale s tím je prostě potřeba počítat.Tom85 píše:Nevím, na úspornou jezdím tak, že se motor jednoduše snažím držet v nízkých otáčkách. Tzn. na pětku tak 60, ale zároveň po motoru nechci v ten samý moment, aby motor udržoval rychlost do kopce, v ten moment tam fouknu 4ku a opět lehká noha na plynu. Touhle technikou trvale dociluji dost nízké spotřeby....
A jsi si jistý, že má význam z kopce vyřazovat? Asi jo na místě, kde by auto bez plynu zpomalovalo, zatímco na neutrál jede alespoň konstantně. Ale elektrická stříkačka dokáže v případě, kdy přichází dostatečný krouťák od kol (čili při jízdě z kopce), výrazně snížit nebo snad úplně přerušit (to si nejsem jistý, až tak do toho nevidím) přívod paliva. Ve výsledku když jedu přes dva tisíce otáček bez plynu, palubák ukazuje nulu, když vyřadím, tak od 1.6 l výš.Tom85 píše:Z kopce vyřazuju (pokud není třeba brzdit motorem). Řadím kolem dvou tisíc, když je kopec podržím to tak do 2.200-300, kdy se motor po zařazení vyššího kvaltu "trefí" do těch správných otáček kde vím, že to zvládne (tzn. otáček kde je křivka krouťáku již adekvátně vysoko).
Absolutní souhlas, kam se taky furt hnát Jen je potřeba občas ukázat Prasátum a Ochtáfkam, kde je jejich místoTom85 píše:Recept je asi všeobecně moc nespěchat a zbytečně to netočit. Ono to těm krabicím sluší taky nejvíc
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 74
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Vůz: Volvo S80,rv. 1999,2.4l 125kW (B5244S)
- Bydliště: Rumburk (okres Děčín)
#15 Spravna technika radenia na benzine
Mno mám stejný motor, 2.4l 24V, 125kW a co se mi osvědčilo.....řadím většinou tak kolem 3-3,5tis ot., tak nejideálnější (když jedu normálně a nepotřebuju to rvát), jinak minimum na co jet, tak sou ty 2tis, pod 2 už je to hodně málo, idelál tak 2,5tis. Jinak ve městě jezdím povětšinou za 3, má docela velký rozsah, takže se dá dobře jet, když člověk potřebuje přidat, tak to jede, točí to tak od 2tis do 3tis, záleží kolik jedu, ty 2.tis při těch 40km, 2.5tis kolem těch 50km, za 4 dávám až když jedu tak těch 70-80km...a vcelku takhle ideální...jako sem tak vypozoroval, že čím víc se to točí, tím míň to žere
eLzyx: tak přesně tak, 1 plnej, 2.plnej atd
eLzyx: tak přesně tak, 1 plnej, 2.plnej atd
_________________
S80 2.4 125kW, r.v. 99, tm. zelená, manuál
S80 2.4 125kW, r.v. 99, tm. zelená, manuál
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 74
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Vůz: Volvo S80,rv. 1999,2.4l 125kW (B5244S)
- Bydliště: Rumburk (okres Děčín)
#16 Spravna technika radenia na benzine
Absolutní souhlas, kam se taky furt hnát Jen je potřeba občas ukázat Prasátum a Ochtáfkam, kde je jejich místo [/quote]Tom85 píše:Recept je asi všeobecně moc nespěchat a zbytečně to netočit. Ono to těm krabicím sluší taky nejvíc
přesně tak , ať vědějí kam patří
_________________
S80 2.4 125kW, r.v. 99, tm. zelená, manuál
S80 2.4 125kW, r.v. 99, tm. zelená, manuál
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#17 Spravna technika radenia na benzine
Mít elektrickou stříkačku, tak platí samozřejmě co píšeš. U tý mechanický (kterou mám) je tohroch32 píše: A jsi si jistý, že má význam z kopce vyřazovat? Asi jo na místě, kde by auto bez plynu zpomalovalo, zatímco na neutrál jede alespoň konstantně. Ale elektrická stříkačka dokáže v případě, kdy přichází dostatečný krouťák od kol (čili při jízdě z kopce), výrazně snížit nebo snad úplně přerušit (to si nejsem jistý, až tak do toho nevidím) přívod paliva. Ve výsledku když jedu přes dva tisíce otáček bez plynu, palubák ukazuje nulu, když vyřadím, tak od 1.6 l výš.
trochu jinak a skutečně se vyplatí z kopce vyřazovat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Vůz: Golf III
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
#18 Spravna technika radenia na benzine
Toto mi príde nejaká haluz, keď tam ten kvalt mám, tak ho radšej použijem, čím viac kvaltov, tým dlhšiu dobu môžem predsa motor držať v ideálnych otáčkach...liguerex píše:Ja som sa už niekoľkokrát stretol s názorom, že:
1. Tam, kde je povolená 50-ka, sa odporúča vynechať tretí stupeň (to znamená radiť 1-2-4)
2. Ak je povolená vyššia rýchlosť, tak sa radí 1-2-3-5 (vynecháva sa štvorka)
Anyway, neviem čo je správna technika, ale 99% času jazdím na klobúka a som vcelku spokojný, auto jazdí zadarmo (tak 60% po meste a jazdím za nejakých 7,5 na sto, techničák píše po meste 10,4 a mimo tuším 8 )... Radím podľa chuti, väčšinou okolo 2300, občas 2500 vyššie to točím, len keď sa chcem zabaviť a na diaľnici. Po meste 1,2,3 na cca 60km/h a keď je rovina(resp na udržanie rýchlosti len), tak tam fúknem aj za 4.
Podraďujem tak okolo 1800-1700, nižšie už cítim, že sa motor dusí, tak načo ho trápiť.
_________________
ehm, Golf...
ex 940SE B200FT '92, 480S 2.0 '94
ehm, Golf...
ex 940SE B200FT '92, 480S 2.0 '94
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#19 Spravna technika radenia na benzine
Nevim jestli má cenu se nějak rozepisovat, ale toto už je tady jenom tlachání o tom kdo jak jezdí a jak si to zdůvodňuje. Mě je to jedno, je to auto a když se chci svézt, tak od toho ho mám. Když budu jezdit pod 2000ot/min tak jsem si jist, že se kvůli tomu nepokaká motor po dalších 200t km a pak už ho stejně mít nebudu, tak je to tak trochu jedno. I kdybych si ho plánoval na déle, tak až se pokaká, tak jde k Marrovi na GO za 40t a jezdím dál, v čem je problém? Většinu cest se podívám k omezovači a to vícekrát, častokrát taky jezdím okolo 1500ot/min. Mám problém? Ne, jezdím.
Co se mi osobně osvědčilo je jezdit rychle, rozdíl ve spotřebě není tolik markantní jako u průměrné rychlosti. ( pokus z doby nedávné - klobouk na 2 celé nádrže, 1080 km a spotřeba 9,9, průměrka 54km/h. Teď už jezdím zpět standardně bo není opodstatněné nějak to šetřit - průměrka 71km/h, spotřeba 10,6 a vzhledem k tomu, že 0,7 litru mě vyjde na cca 8Kč, proč se nad tím zamýšlet že? ). Možná je to dané tím, že jsou to těžké krávy a setrvačnosti z hmotnosti využívají při temperování jízdy - žerou potom méně? Nevim, vymejšlim si kraviny, ale proč ne, vždyť je to tady o takovém tlachání
Co se mi osobně osvědčilo je jezdit rychle, rozdíl ve spotřebě není tolik markantní jako u průměrné rychlosti. ( pokus z doby nedávné - klobouk na 2 celé nádrže, 1080 km a spotřeba 9,9, průměrka 54km/h. Teď už jezdím zpět standardně bo není opodstatněné nějak to šetřit - průměrka 71km/h, spotřeba 10,6 a vzhledem k tomu, že 0,7 litru mě vyjde na cca 8Kč, proč se nad tím zamýšlet že? ). Možná je to dané tím, že jsou to těžké krávy a setrvačnosti z hmotnosti využívají při temperování jízdy - žerou potom méně? Nevim, vymejšlim si kraviny, ale proč ne, vždyť je to tady o takovém tlachání
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 37
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: SK
- Vůz: V70, V70XC
#20 Spravna technika radenia na benzine
Ja by som v tom až takú haluz nevidel. Keď roztiahnem trojku na 2500 a dám tam päťku, tak som dostanem na 1600-1700 ot/min, čiže sa takmer zmestím do tebou uvádzaných "ideálnych otáčok". Samozrejme nebudem takto trápiť motor keď predbieham, idem do kopca príp. mám auto naložené. Ja som laik a so svojim sedliackym rozumom sa preto nebudem vyjadrovať k výkonu a využitiu krútiaceho momentu, ale som presvedčený, že motor a prevodovka by mali byť konštruované na plne zaťažené vozidlo. A preto v situácii keď sedím vo svojej V40-ke sám, myslím že motoru nejak neubližujem keď trojku, resp. štvorku preskočím. S týmto sa stretávam aj v práci, kde jazdím volvom 9700 s 12-stupňovou I-shift prevodovkou, ktorá pri poloprázdnom vozidle na rovine vynecháva kľudne aj dve rýchlosti (napr. 3-5-8-10, alebo 4-6-9-11)jaffar píše: Toto mi príde nejaká haluz, keď tam ten kvalt mám, tak ho radšej použijem, čím viac kvaltov, tým dlhšiu dobu môžem predsa motor držať v ideálnych otáčkach...
_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#21 Spravna technika radenia na benzine
Sakra něco na tom bude. Dlohodobou průměrnou rychlost mám 91km/h a jsem na 10,5l/100km. Občas sice jedu za 7,5l/100km(vydržím tak max. jednu nádrž) ale pak mi rupne v kouli a jedu za 18Dural8 píše:Co se mi osobně osvědčilo je jezdit rychle, rozdíl ve spotřebě není tolik markantní jako u průměrné rychlosti. ( pokus z doby nedávné - klobouk na 2 celé nádrže, 1080 km a spotřeba 9,9, průměrka 54km/h. Teď už jezdím zpět standardně bo není opodstatněné nějak to šetřit - průměrka 71km/h, spotřeba 10,6 a vzhledem k tomu, že 0,7 litru mě vyjde na cca 8Kč, proč se nad tím zamýšlet že? ).
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#22 Spravna technika radenia na benzine
Ja si myslim ze na tom tempomatu jiste neco bude.. Kdyz se auto vali zotrvacnosti ten tempomat (u mne i s automatem) to resi a vykryva svojpomocne v podstate lepe nez ja, kazdej kopecek. Zadny skoky jenom uplne plynule razeni, na dalnici to tam "natuknu" a jedu si porad svych 130Km/h kolem 2300 otacek, AWD se zapaji jenom sem-tam v kopci a spotreba pjekna krasna 9,5L ( + tmavym Prassatem s bradavici na ksichte se smeju na cely zaber a delam si pedikuru)Dural8 píše:Možná je to dané tím, že jsou to těžké krávy a setrvačnosti z hmotnosti využívají při temperování jízdy - žerou potom méně? Nevim, vymejšlim si kraviny, ale proč ne, vždyť je to tady o takovém tlachání
Edit: Nejlepe se odpozoruje tempomat na autech ktere do kopce nespomali (jako ostatni)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#23 Spravna technika radenia na benzine
Tohle můžu podepsat Jednou za čas si řeknu: tak na tuhle nádrž budu jezdit slušně... a vyjde mi spotřeba něco jako 7,7 -7,9 vždycky se akorát ujistím, že mi to za to nestojí, když jako prase bez jakýhokoli omezování jezdím za 8,4-8,7. Samozřejmě mluvím o ropákovi. Myslím že až změřím spotřebu z mých svátečních jízd s 850 od plný do plný, bude to hodně zajímavý čísloDural8 píše:Co se mi osobně osvědčilo je jezdit rychle, rozdíl ve spotřebě není tolik markantní jako u průměrné rychlosti. ( pokus z doby nedávné - klobouk na 2 celé nádrže, 1080 km a spotřeba 9,9, průměrka 54km/h. Teď už jezdím zpět standardně bo není opodstatněné nějak to šetřit - průměrka 71km/h, spotřeba 10,6 a vzhledem k tomu, že 0,7 litru mě vyjde na cca 8Kč, proč se nad tím zamýšlet že? ).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Modřice U Brna
- Vůz: V70, S80, Toyota LC, Toyota Hilux
- Bydliště: Modřice u Brna
#24 Spravna technika radenia na benzine
Návod na ekonomickou jízdu pro benzínové motory:
1) Radit pred 3000 ot./min
2) Radit 1-3-4-5
doporuceni volva : http://www.volvocars.com/cz/tools/Owners/Drive/EcoDriving/Pages/default.aspx
1) Radit pred 3000 ot./min
2) Radit 1-3-4-5
doporuceni volva : http://www.volvocars.com/cz/tools/Owners/Drive/EcoDriving/Pages/default.aspx
_________________
V70 2008 2,5 FT (Flexifuel) - orig. Švédsko
V70 2008 2,5 FT (Flexifuel) - orig. Švédsko
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#25 Spravna technika radenia na benzine
Mne 4 stupnovy automat radi 1-2-----3--4MirekZ píše:2) Radit 1-3-4-5
Naposledy upravil(a) st_Andy dne 08 pro 2009 20:19, celkem upraveno 1 x.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 12 Odpovědi
- 759 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od machj