Zkušenosti Subaru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 159
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Vysočina
- Vůz: Volvo 940
#1 Zkušenosti Subaru
Vzhledem k tomu, že Felicie coby druhý vůz v rodině pomalu dosluhuje, rozhlížím se po něčem "novém". Líbila by se mi nějaká solidní čtyřkolka v ceně tak do 150 tisíc. Máte někdo zkušenosti ze Subaru Outback, potažmo Forester? Jak moc kvalitně je to udělaný, co se na tom nejvíc sype, náklady na provoz, ceny dílů atp. Potažmo co by se tak dalo koupit jinýho. Díky za názory.
_________________
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4725
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#2 Zkušenosti Subaru
měl jsem to jak služebáka je to moooc dobrý auto jehož největší slabostí je karosařina. Ale jezdil jsem starší generací (1995). Někdy se tu vyskytuje Ondra Hrubý, ten by ti mohl poradit
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 179
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997
#3 Zkušenosti Subaru
No Sůbo mám jenom půl roku, takže na nějaké soudy je zatím brzy, ale pokusím se odpovědět.
S tvým rozpočtem jednoznačně modelový rok 99 a nahoru. Jenom si ujasni, co bys chtěl radši - jestli Forestera nebo Outbacka.
Forester:Je kratší, vyšší, je v něm vyšší posez z čehož plyne i lepší výhled. Má krátké převisy karoserie, takže je do terénu vhodnější. Menší zavazadlový prostor. Nejčastější závadou bývají nivelační tlumiče na zadní nápravě.
Motorizace začíná na atmosférickém dvoulitru, pak je 2.0 turbo, pak atmosférický 2.5 a 2.5 turbo. Atmosférické verze mají navíc redukci(v případě manuální převodovky)
Outback: Více silniční (světlou výšku mají s Foresterem skoro stejnou), delší převisy karoserie. Slabinou můžou být opět niveláky na zadní náprave(ale ty byly montovány jenom do některých výbav, narozdíl od Forestera kde byly všude) a někdy bývá problém s motorem 2.5 115kW - má dvouhmotnostní setrvák(se všemi jeho slabinami, naštěstí jde nahradit za klasický) a někdy odejde těsnění pod hlavami.
Motorizace: atmosférický 2,5 115kW a šestiválec 3.0 154kW. Šestiválec pouze s AT
Já zatím jezdím s 2.5/MT za 11l/100km. Spotřeba je holt taková, s tím je potřeba se smířit. Náklady na provoz budou asi podobné jako u stejně starého Volva AWD - častější výměny oleje v převodovce a diferácích, jinak ceny náhradních dílů se v autorizovaných servisech moc od Volva neodlišují, ale samozřejmě se to dá řešit z ciziny nebo přes vrakáče.
Např rozvody na motor 2,5 115kW - sada kladek(INA)+řemen(Contitech)+vodní pumpa(SKF) v Elitu celkem 12 000Kč. Dá se sehnat i levněji, záleží na značce a možných slevách.
Jak kvalitně je to udělaný - No můj kousek má skoro 200 000 a vypadá pořád velmi dobře. Nikde nic nemlátí, nevrže neskřípe. No prostě jako Volvo Ale je pravda že předchozí majitel se o něj příkladně staral. Záleží na konkrétním kusu, chce to při nákupu dávat dobrý pozor a nejlépe kupovat ze soukromých rukou, tam je přeci jen menší pravděpodobnost toho, že auto bude nepojízdný krám. Když jsem Sůbo kupoval, objel jsem pár bazarů a u každého vyhlídlého auta se objevily nějaké problémy nebo vady. Až poslední pokus - od soukromého vlastníka vyšel
S tvým rozpočtem jednoznačně modelový rok 99 a nahoru. Jenom si ujasni, co bys chtěl radši - jestli Forestera nebo Outbacka.
Forester:Je kratší, vyšší, je v něm vyšší posez z čehož plyne i lepší výhled. Má krátké převisy karoserie, takže je do terénu vhodnější. Menší zavazadlový prostor. Nejčastější závadou bývají nivelační tlumiče na zadní nápravě.
Motorizace začíná na atmosférickém dvoulitru, pak je 2.0 turbo, pak atmosférický 2.5 a 2.5 turbo. Atmosférické verze mají navíc redukci(v případě manuální převodovky)
Outback: Více silniční (světlou výšku mají s Foresterem skoro stejnou), delší převisy karoserie. Slabinou můžou být opět niveláky na zadní náprave(ale ty byly montovány jenom do některých výbav, narozdíl od Forestera kde byly všude) a někdy bývá problém s motorem 2.5 115kW - má dvouhmotnostní setrvák(se všemi jeho slabinami, naštěstí jde nahradit za klasický) a někdy odejde těsnění pod hlavami.
Motorizace: atmosférický 2,5 115kW a šestiválec 3.0 154kW. Šestiválec pouze s AT
Já zatím jezdím s 2.5/MT za 11l/100km. Spotřeba je holt taková, s tím je potřeba se smířit. Náklady na provoz budou asi podobné jako u stejně starého Volva AWD - častější výměny oleje v převodovce a diferácích, jinak ceny náhradních dílů se v autorizovaných servisech moc od Volva neodlišují, ale samozřejmě se to dá řešit z ciziny nebo přes vrakáče.
Např rozvody na motor 2,5 115kW - sada kladek(INA)+řemen(Contitech)+vodní pumpa(SKF) v Elitu celkem 12 000Kč. Dá se sehnat i levněji, záleží na značce a možných slevách.
Jak kvalitně je to udělaný - No můj kousek má skoro 200 000 a vypadá pořád velmi dobře. Nikde nic nemlátí, nevrže neskřípe. No prostě jako Volvo Ale je pravda že předchozí majitel se o něj příkladně staral. Záleží na konkrétním kusu, chce to při nákupu dávat dobrý pozor a nejlépe kupovat ze soukromých rukou, tam je přeci jen menší pravděpodobnost toho, že auto bude nepojízdný krám. Když jsem Sůbo kupoval, objel jsem pár bazarů a u každého vyhlídlého auta se objevily nějaké problémy nebo vady. Až poslední pokus - od soukromého vlastníka vyšel
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2434
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#4 Zkušenosti Subaru
Subaru má za ta léta vychytaný podvozek, teda tak do roku 2005 asi, pak už se opět projevuje šetření, jako u jiných značek. Provozní náklady nejsou bůhvíjak vysoké. Nesmí se s tím praštit, pak se to hodně prodraží. Vyšší spotřeba je vykoupená super jízdními vlastnostmi a na sněhu je auto doslova hravé. Je v nich ale málo místa, výbavy jsou chudé, a pohodlí tam moc není. Super hravé jsou imprezy, ještě ty s kufrem. Ty nové jsou už o ničem.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 179
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997
#5 Zkušenosti Subaru
No tak s tím bych úplně nesouhlasil. Všechno je relativní, nicméně např v mém Outbacku si sám za sebe sednu naprosto pohodlně a ještě je tam dost místa. Kufr je u kombíku víc než dostačující, po sklopení sedaček si tam lehnu(mám 183 cm). Jediné co trochu snižuje jeho objem je ubíhající zadní sklo ale není to nijak výrazné(v porovnání např s oktávií)jarek.krizan píše: Je v nich ale málo místa, výbavy jsou chudé, a pohodlí tam moc není.
Výbavy chudé - no např. integrované navigace se začaly montovat až od r.2004, audio je u evropských verzí standart(na americký a asijský bylo příplatkové McIntosh). I s maximální výbavou se Subaru na vrcholové výbavy Volvo nechytá, ale jinak není problém mít kožený interiér, automatickou klimatizaci, všechna okýnka a zrcátka el. ovládaná, tempomat, dvě střešní okna, vyhřívané sedačky apod.
Pohodlí - opět je to záležitostí osobního vkusu, mě sedačky vyhovují, mají perfektní boční vedení(alespoň u mého auta) tuhost sedáků je akorát. Jediné co mi trochu chybí je loketní opěrka, ale alespoň jezdím s oběma rukama na volantu
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 159
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Vysočina
- Vůz: Volvo 940
#6 Zkušenosti Subaru
Díky za informace.
_________________
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 24 Odpovědi
- 746 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Nosound89
-
- 40 Odpovědi
- 5641 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od yoby
-
- 5 Odpovědi
- 1261 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Teflon_490
-
- 4 Odpovědi
- 449 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pavel.2
-
- 4 Odpovědi
- 2916 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od e.w.i.n.g.1