Esis píše:Nevím co máte pořád proti VW group..Passata (viz podpis) máme někdy od dubna 08, najezdily jsme s ním cca 40tkm a nemůžu si ho vynachválit. Najeto má těsně pod 300tkm a můžu se na něj absolutně spolehnout...
Jenže Passat rok 2000 je ještě B5, což je poměrně jednoduchý auto, který si vpodstatě na nic nehrálo.
-motor 1,9TDI 66kW s rotačním čerpadlem se na 5,5l bez problémů dostane, je to ta nejjednodušší a tím pádem taky nejspolehlivější varianta, která když se jí nekousne vodní pumpa, najede bez problémů ještě jednou tolik, tím že je tam na tenhle výkon všechno předimenzovaný, snese ten motor vcelku hodně úprav a velký zvyšování výkonu.
Delší cestu jsem v tomhle autě absolvoval jednou... Vcelku pohodlný, jediný co mě praštilo do ucha bylo, že motor v tom byl slyšet v celým spektru otáček a rychlostí oproti třeba mojí V70, kde zvuk motoru okolo 90km/h ustoupí aby začal bejt slyšet až někde přes 160.
Potom přišla verze B5,5 často mylně nazývaná B6, která už si hraje na to co neni. V první řadě si hraje na jiný auto, přitom technika je stejná až na motory a spoustu rádoby fajnových a luxusních ***ovin. Motory TDI už používaj systém PD (pumpa-tryska) což přeloženo do češtiny znamená "dole kopanec jak kráva, ve třech tisících otáček končím"
Jediný co to trochu zachraňuje je šestá rychlost u silnějších modelů
Taxikář s kterým občas jezdím přešel z B5 na B5,5 a první na co nadával byla spotřeba 7l u novýho proti 5,5 u starýho, kterej navíc byl 81kW a jel podstatně líp než novej se 74kW.
Současnej model B6 podle zlých jazyků v technice opět nepřines nic novýho, je to jenom nataženej Golf v rádoby luxusním kabátě.
Podle mě jestli VW v něčem dlouhodobě vyniká a umí to líp než ostatní, tak to je Transporter/Caravelle/Multivan. Všechno ostatní je šeď a maximálně lepší průměr třídy.
U osobáků je často je kritizována Audi-koncepce koncepce přední pohon a podélně uloženej motor před přední nápravou, to znamená zbytečnou váhu na předek, která i přes všemožný elektronický šidítka zaručuje hodně nesportovní chování v zatáčkách.