D5 - konstrukce - výhody

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#1 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od henry »

předem se omlouvám, neboť tuším, že o tom jistě muselo již být něco napsáno, ale nedaří se mi to vyhledat, takže pokud vítě, klidně mě prosím odkažte.

Každopádně jsem se při diskusích o autíčku několikrát v rozhovoru dostal k otázce výhod pětiválcové konstrukce motoru, respektive významu pětiválcového uspořádání a nedokázal na ni najít uspokojivou odpověď. Znám trochu historii D5 motoru (z čeho se vyvinul), znám i dqalší pětiválce v benzímu (do té míry, že vím, že existují a kam se všude montují), ale marně přemýslím nad tím, jaké výhody a nevýhody tato konstrukce přináší.

Obvykle se počty válců dělají sudé kvůli vyváženosti a plynulosti chodu, takto musí nezbytně střídavě zabírat 2 a 3 válce, což teoreticky nemůže být moc dobrý základ pro vyváženost. Prakticky je motor minimálně v jeho poslední variantě, co mám pod kapotou, skvěle klidný, navíc se honosí pověstí držáku.

Tak jak je to - ví někdo něco o pětiválcové řadové konstrukci?
_________________
---
XC 70 AWD, D5 man. (2008)

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#2 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od koch »

zajimavy dotaz... nad tim proc prave 5 valcu jsem se nidky nezamyslel... a to ho mam v aute...
uz se tesim na fundovane odpovedi... :tlesk:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 178
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec nad Labem

#3 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od klopy »

Protože má super zvuk :twisted:
_________________
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW

honza_S60
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 192
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,4i (2002)
Bydliště: Praha 4

#4 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od honza_S60 »

Vím, že to není nejvěrohodnější, ale ... posuďte sami.

http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-5
_________________
Volvo S60 "Zlatuška" - 2,4i, 170HP, r.v. 2002, 350 tis. km, zlatá metal.
Yamaha TT600R, 31kW, jedu si cestou necestou,...
Bylo: Mitsubishi Carisma 1,6 / Mitsubishi Galant 2,0 GLXi / Skoda Felicia kombi GLXi 1,3 - LPG
Skoda 125L - LPG

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#5 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od koch »

honza_S60 píše:Vím, že to není nejvěrohodnější, ale ... posuďte sami.

http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-5
ja myslim ze toto je vycerpavajici...

jen tak na okraj pro krabicoidy a prudice kraticka citace...

"All of the inline 5 engines used by Volvo and Ford are built at the Volvo Skövde engine plant in Skövde, Sweden."

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#6 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od henry »

honza_S60 píše:Vím, že to není nejvěrohodnější, ale ... posuďte sami.

http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-5
Jo tohle dává smysl - našel jsem před tím na Wiki jen příspěvky o D5, ale ne obecně o pětiválcích - mea culpa.

Takže abych to shrnul:

Za předpokladu rovnoměrného rozložení cyklu má pětiválec výrazně rovnoměrnější chod než 4 válec s tím, že 6tiválec by byl ještě plynulejší, ale nárůst "hladkosti" chodu mezi 4 a 5ti válcem je daleko výŕaznější než nárůst "hladkosti" mezi 5ti a 6ti válcem. U 6ti válce by pak toto relativně méně patrné vylepšení bylo vykoupeno větším třením, větší velikostí agregátu a množstvím dílů navíc.

Řadový 5ti válec je tak zřejmě z pohledu výrobců stravitelným a funkčním kompromisem mezi kompaktností, jednoduchostí ale hrubostí 4válců a velikostí, složitostí, cenovou náročností ale hladkostí chodu 6ti válců a nevíc 5ti válec ještě ve většině aut jde namontovat napříč, což má velký význam bezpečnostní a konstrukční.

Dík za odkaz
_________________
---
XC 70 AWD, D5 man. (2008)

honza_S60
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 192
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,4i (2002)
Bydliště: Praha 4

#7 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od honza_S60 »

pokusil jsem se o hrubý překlad :) omluvte chyby a otrocké přeložení. ale taky musím pracovat :-)


Výhoda pětiválcového motoru nad čtyř-válcovým je nejlépe chápána jako srovnání motorových taktů a jejich frekvence. 4-válec zapaluje všechny 4 válce každých 720 stupňů otáčky – kliková hřídel se 2 krát kompletně otočí.
Jestliže vezmeme motor s lichým zapalováním, pak můžeme rozdělit 720 stupňovou otáčku klikového hřídele čtyřmi. 720 / 4 = 180 stupňů. Takže 4-válec zabere každých 180 stupňů otáčky.
Daný záběr motoru trvá ne déle než 180 stupňů otočení klikovky, takže záběry 4-válce jsou sekvenční bez toho, aby se překrývaly. Jakmile dojde k zapálení válce, další válec z řady zapaluje.
U 1, 2, a 3-válcových motorů jsou momenty, kdy žádný válec nezapaluje a motor nezabírá.
U 3-válce se záběr válce objevuje každých 240 stupňů. (720 / 3 = 240). A protože záběr nemůže trvat déle než 180 stupňů, tak to znamená, že 3-válec má celých 60 stupňů otočení kliky “tichých”, kdy žádný z válců nezapaluje.
5-válec zapaluje každých 144 stupňů (720 / 5 = 144). A protože každý zážeh trvá 180 stupňů, tak to znamená, že zapalování některých válců s epřekrývá a tak způsobuje hladší běh motoru nežli nepřekrývající se zážehy 4-válce.
Každý válec přidaný k 5 válcům zvyšuje míru překrývání zážehů a zvyšuje hladkost běhu motoru. Řadový 6-válec zapaluje každých 120 stupňů, takže disponuje větším překrýváním nežli 5-válec. I přes to ale, tento nárůst překrytí a hladkosti běhu 6-válce nad 5-válcem není tak významný jako navýšení hladkosti běhu 5-válce nad 4-válcem.
Řadový 5-válec ztrácí méně síly třením než-li 6-válec. Také používá méně součástek a je fyzicky kratší, takže zabere méně místa v motorovém prostoru a tím dovoluje instalaci motoru napříč nebo podelně.
5-válec je delší a dražší na výrobu než 4-válec, ale někteří výrobci tento rozdíl chápou jako dostatečně kompenzovaný hladším chodem motoru.
Nevýhodou řadového 5-válce oproto 6-válci je nevyváženost. 5-válcová konstrukce produkuje více vibrací, než 6-válec, zatímco 6-válec žádné momenty, kdy zapalování neprobíhá nemá.
_________________
Volvo S60 "Zlatuška" - 2,4i, 170HP, r.v. 2002, 350 tis. km, zlatá metal.
Yamaha TT600R, 31kW, jedu si cestou necestou,...
Bylo: Mitsubishi Carisma 1,6 / Mitsubishi Galant 2,0 GLXi / Skoda Felicia kombi GLXi 1,3 - LPG
Skoda 125L - LPG

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1839
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#8 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od Roger »

Přílohy
radialmotorcycle.jpg
radialmotorcycle.jpg (65.06 KiB) Zobrazeno 3896 x
radialbike2.jpg
radialbike2.jpg (45.29 KiB) Zobrazeno 3891 x
radialbike.jpg
radialbike.jpg (45.07 KiB) Zobrazeno 3892 x
Naposledy upravil(a) Roger dne 13 srp 2008 09:43, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1839
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#9 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od Roger »

_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1839
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#10 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od Roger »

Technologie cyklu 5ti valcu je popsana zde>
http://www.autozine.org/technical_school/engine/smooth2.htm
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#11 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od ok2ucx »

To je všechno pěkné a zajímavé, ale proč do už tak "hladkého" motoru strkají dvouhmotový setrvačník?

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#12 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od koch »

ok2ucx píše:To je všechno pěkné a zajímavé, ale proč do už tak "hladkého" motoru strkají dvouhmotový setrvačník?

Pavel
kvuli kroutaku :?:

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#13 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od ok2ucx »

koch píše:kvuli kroutaku :?:
Um, to bylo stručné, tak nevím jestli to byla odpověď nebo jen nejistý nástřel, ale jako takové mě to moc neuspokojilo :neutral: :?
No tak jsem trochu potrápil pana Googla a našel jsem mimo jiné toto:
The crankshaft pulley vibration absorber is there to protect the crankshaft from excessive stress due to torsional oscillation, and is specified as a reliability enhancement.

The dual mass flywheel is there to reduce torsional oscillation of the whole drivetrain, and is specified primarily as a noise, vibration, and harshness countermeasure.
Takže zřejmě je to všechno o torzních kmitech klikovky a hluku a vibracích vůbec. Filtr na ten zmíněný kroutivý moment. Asi tolik nezáleží, jestli je to pěti hrnek nebo jen klasika 4-hrnek. Někde jsem se dočetl, že výměnou dvojitého setrváku na jednoduchý se (měřitelně) zvedla hladina hluku a projevy vibrací u jakéhosik koncernového dieslu...

Na druhou stranu motor od PSA 2.1TD, kterým se taky rád vozím, je jen 4 válec s jednoduchým setrvákem, a ten hodnotím jako neuvěřitelně (řekněme srovnatelně) tichý, prostý typického dieslového projevu (ale zase to není common-rail).

Tož tak. P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#14 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od koch »

co davaji na 6 valce jinde? taky dve hmoty nebo jednu?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#15 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od dali »

Roger píše:Chvalihodne vlastnosti, mam tu takovou specialitku> 7mi valcove radialni motory...vypadaji jak z letadla, a par silencu to dava na motorky, napr>
Tak na tý stříbrný potvoře s klikovkou podél si bez postranních koleček nebo pasujícího postranního vozíku asi moc nezajezdíš :mrgreen: Když si představím, jak si třeba někdo dá machrovskej meziplyn a zůstane ležet na zádech s motorkou nad sebou :mrgreen:

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1839
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#16 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od Roger »

dali píše:
Roger píše:Chvalihodne vlastnosti, mam tu takovou specialitku> 7mi valcove radialni motory...vypadaji jak z letadla, a par silencu to dava na motorky, napr>
Tak na tý stříbrný potvoře s klikovkou podél si bez postranních koleček nebo pasujícího postranního vozíku asi moc nezajezdíš :mrgreen: Když si představím, jak si třeba někdo dá machrovskej meziplyn a zůstane ležet na zádech s motorkou nad sebou :mrgreen:
To asi ne dali, to je jen takovy prototyp na paradu, ale zrejme i jezdi, a ten motor je puvodne do letadel...a videl jsem i jeho umisteni na motorce tak, jakobys to otocil o 90 stupnu (na stojato v profilu ramu motorky) tu hvezdici s valci.
Nejsem motorkar, tak me to vubec netrapi...
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#17 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od koch »

dali píše:
Roger píše:Chvalihodne vlastnosti, mam tu takovou specialitku> 7mi valcove radialni motory...vypadaji jak z letadla, a par silencu to dava na motorky, napr>
Tak na tý stříbrný potvoře s klikovkou podél si bez postranních koleček nebo pasujícího postranního vozíku asi moc nezajezdíš :mrgreen: Když si představím, jak si třeba někdo dá machrovskej meziplyn a zůstane ležet na zádech s motorkou nad sebou :mrgreen:
dyt to ma 110 koni... kterykoliv sikmook ma vic... motorky moc nemusim a americke čopry uz vubec... zveda se mi zaludek z tech poradu kde ti "drsnaci" na discovery chanelu staveji tyto kramy...
akorat mam smulu... budu si muset holt proti sve vuli koupit harleye pac jsem se minule ozral se znamym a slibil mu ze si v 50 nechame narust pupky a brady a koupime si harleye... :pij:

honza_S60
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 192
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,4i (2002)
Bydliště: Praha 4

#18 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od honza_S60 »

koch píše: akorat mam smulu... budu si muset holt proti sve vuli koupit harleye pac jsem se minule ozral se znamym a slibil mu ze si v 50 nechame narust pupky a brady a koupime si harleye... :pij:
Tak to já jsem teda s pupkem do 50 čekat nevydržel :-D
Ale na Harleye a choppery mám taky alergii. Je to jen hlučná hromada železa s nepohodlným posazem, kde se ti odkrví ruce a všechny názary od zadního kola ti jdou přímo do páteře.
Ale Cruisery mi tolik nevadí. Přiznávám že Suzuki Intruder nebo Yaamaha Dragstar má svoje kouzlo....
_________________
Volvo S60 "Zlatuška" - 2,4i, 170HP, r.v. 2002, 350 tis. km, zlatá metal.
Yamaha TT600R, 31kW, jedu si cestou necestou,...
Bylo: Mitsubishi Carisma 1,6 / Mitsubishi Galant 2,0 GLXi / Skoda Felicia kombi GLXi 1,3 - LPG
Skoda 125L - LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Nitra

#19 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od intruderik »

honza_S60 píše:
koch píše: akorat mam smulu... budu si muset holt proti sve vuli koupit harleye pac jsem se minule ozral se znamym a slibil mu ze si v 50 nechame narust pupky a brady a koupime si harleye... :pij:
Tak to já jsem teda s pupkem do 50 čekat nevydržel :-D
Ale na Harleye a choppery mám taky alergii. Je to jen hlučná hromada železa s nepohodlným posazem, kde se ti odkrví ruce a všechny názary od zadního kola ti jdou přímo do páteře.
Ale Cruisery mi tolik nevadí. Přiznávám že Suzuki Intruder nebo Yaamaha Dragstar má svoje kouzlo....

NO chlapi-neurážajte moj koníček a srdcovú záležitosť- mám vlastne 3 srdcovky-frajerka-volvo a cruiser-sú to v podstate rovnaké veci-užívaš si cestu v lete na moto, na jeseň v aute a večer v posteli-ale nie to som chcel-ísť na cruiseri, alebo choppri je životný štýl-pohodlie ( výnimka je volant na "Krista"),volnosť, a hlavne ten pocit z tej mašiny tak isto ako z Volva-keď raz do toho sadneš si v TOM až po uši a už to neide vrátit. Z vás, čo tu ohrnate nosy nad choprami išiel už niekto na poriadnom choppri? Tiež to neide vrátiť a dostane sa ti to až pod kožu-tak tak-amen. :palec:
_________________
Volvo 740, 2,5 tdi, r.v. 89-mať na to hneď je ako nová
Volvo V70 II, 2,5 D, 103kW, r.v. 00-marec, čierna metalíza-prírastok do rodiny vďaka bocianovi Boss-ovi -baby meria 4,7m a váži vyše 1,5 tony

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1610
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#20 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od Kein »

co si mám představit pod pojmem "hladkost" ?? :?:
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#21 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od eLzyx »

sedni do tříhrnku Fabia HTP, pak přesedni do nějakého auta se 4 válcem a hned po tom se projeď svým autem. Pochopíš.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#22 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od jarek.krizan »

Co se týká dvouhmotového setrváku, je to jen další kravina na tahání peněz z lidí. Už i výrobci přiznali, že to byl krok vedle. I s klasikou dobře konstrukčně řešenou pohltí kmity a přitom s výrazně vyšší životností.
Dvouhmoťák je prostě ničím neospraveditelná blbost.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#23 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od ok2ucx »

Kein píše:co si mám představit pod pojmem "hladkost" ?? :?:
= zvlnění průběhu kroutivého momentu. Tedy hladkost je pak spíše nezvlnění. Ideální stav by byl, kdyby motor dodával kroutivý moment naprosto konstantní (= "hladký"), nebylo by třeba setrvačníků. To snad např. umí třífázové elektromotory, jestli se nemýlím. Spalovací motory ale ne. Tam každá exploze ve válci vyrobí "náraz" či ostrou špičku kroutivého momentu a tu musí chudák setrvačník pohltit, vyrovnat.

Nekecám moc? :neutral:

"Hladký" motor má i "hladký" zvuk, stačí pětiválce, V6 jsou nádhera... V8 ani nevím.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1610
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#24 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od Kein »

můžu to tedy pochopit tak, že to krásně a pozvolna přidává/zrychluje ? to je totiž první věc, které jsem si u vosumpětky všim a miluju to na ní
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#25 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od jarek.krizan »

Čím víc válců a větší objem motoru, tím větší a plynulejší nárůst kroutícího momentu a výkonu a to i bez dopingu turba, nebo kompresoru. Pokud se to ale s dopingem zkombinuje, je nárůst přímo famózní.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“